Mooie dagen voor Marco Ospitalieri
Voor Marco Ospitalieri breken een paar mooie dagen aan. De linkerverdediger van MVV speelt vrijdag een uitwedstrijd tegen Willem II en ontvangt dinsdag ADO Den Haag voor de KNVB-Beker. Maastricht loopt al warm voor deze kraker.
Vijf euro
De toegangskaarten voor de bekerwedstrijd tegen ADO Den Haag kosten dinsdagavond in De Geusselt niet meer dan vijf euro. MVV hoopt dat het massaal toegestroomde publiek als één man achter de ploeg van trainer Tiny Ruys gaat staan en dat de thuisploeg op die manier voor een enorme stunt kan zorgen. MVV is de ploeg in vorm, ondanks het 1-1 gelijkspel tegen Sparta. De voorgaande wedstrijden werden immers door de Limburgers gewonnen. Met ADO Den Haag gaat het, getuige de 6-1 nederlaag bij FC Zwolle, minder goed.
Testcase
Marco Ospitalieri moet nog tegen Willem II spelen, maar is bereid om alvast vooruit te blikken op de kraker tegen ADO Den Haag. ,,Dit is een mooie testcase’’, aldus de 21-jarige Belg met Italiaans bloed. ,,Ik ben benieuwd of wij ons met een eredivisieclub kunnen meten, maar ik heb er wel vertrouwen in. We zitten met MVV in een goede flow. Alleen het 1-1 gelijkspel in de laatste wedstrijd tegen Sparta was ongelukkig. We stonden tot in de blessuretijd met 1-0 voor en door een eigen doelpunt kwamen de Rotterdammers alsnog langszij. Dat was jammer en daardoor lieten we twee punten liggen. De laatste weken zijn we aan een opmars bezig. We staan nu achtste, maar kunnen door bijvoorbeeld bij Willem II te winnen goede zaken doen.’’
Vleugelverdediger
De talentvolle linkspoot, die tegen Sparta weer tot man of the match werd uitgeroepen, speelt het merendeel van de wedstrijden onder Tiny Ruys als vleugelverdediger, maar kan ook als middenvelder en zelfs als aanvaller goed uit de voeten. Marco Ospitalieri is aanvallend ingesteld en heeft al menige assist op zijn naam geschreven. MVV is blij met zijn komst. Deze zomer tekende de Belg voor twee seizoenen. Daarvoor doorliep hij de jeugdopleiding van PSV, waar hij zelfs in oefenwedstrijden met het eerste elftal mocht meedoen. PSV leende hem vorig seizoen uit aan FC Eindhoven. De eerste voetbalstappen zette Ospitalieri echter bij KRC Genk, waar trainer Mario Been nu de scepter zwaait.
Stap hogerop
Marco Ospitalieri is blij met zijn keuze voor MVV, de club die hunkert naar een terugkeer in de eredivisie. ,,Ik vind het geweldig om bij MVV te kunnen spelen. Voor mij is dat een stap hogerop. We gaan de komende tijd op de ranglijst nog stijgen. De top van de Jupiler League is met dit elftal goed mogelijk. We begonnen wat stroef, maar daarna is het gaan draaien. Over mijn eigen spel ben ik best tevreden. Het is mooi dat ik meerdere keren uitgeroepen ben tot ‘man of the match’ al sta ik daar verder niet echt bij stil, maar ik ontwikkel me goed. Er is een fijne klik met de andere spelers en met de club. Ik ben blij dat ik afgelopen zomer voor deze club heb gekozen. In De Geusselt gaan we nog mooie dingen beleven. In de competitie snoepen alle clubs punten van elkaar af en in de beker geef ik ons tegen ADO Den Haag ook een goede kans. Ik vind het een mooie club om tegen te voetballen. Ik reken erop dat het dinsdag heel druk is in ons stadion en dan kan het hier behoorlijk spoken. De spelers van ADO Den Haag kunnen hun borst alvast nat maken.’’
bron: Sport-Promotion donderdag 24 oktober 2013
op website van deze makelaar staat een leuk arikel over een oud ADO-er en oud MVV-er...
het neefje (Marco) van de grote Gentile !
www.sport-promotion.nl/nl/specials/_Kan_...enaren__.html?id=495