FC Den Bosch - MVV (15-9-2023)

16 sept 2023 08:05
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 137
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #76
Waar blijven de reacties van de ‘aanwezigen’ in Den Bosch? Ik wil wel weer drogredenen horen en voor moraalridder en salonsupporter worden uitgemaakt. Oh ja, wij zorgen altijd voor de sfeer en dus mogen wij ons ‘misdragen’.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 08:12 16 sept 2023 08:13 door Silverav.
Silverav
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #77
Schandalig weer en kom niet aan met een belagelijke regel
Ongelooflijk ik hoop dat die gasten wat met bekertjes gooien nooit meer stadion in komen
Doe je dat thuis ook naar een doelpunt met bier gooien nee he
Bah bah triest volk blijf thuis of flikker op naar fortwillem

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 08:19 16 sept 2023 08:20 door zittribuun.
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #78
Ik proef vooral dat heel veel mensen het sowieso eens zijn dat de regel is doorgeslagen. Om het probleem bij de kern aan te pakken. wat kunnen we daadwerkelijk doen om die regel terug te draaien naar een normale regel? (bijvoorbeeld geen voorwerpen gooien op of naar spelers of andere mensen)
De redenatie “de regel is er eenmaal en je hoort hem maar te accepteren” klinkt mij wat te politiestaat-achtig. Want hoe democratisch is die regel tot stand gekomen en met zo’n redenatie moet je je dus altijd maar schikken naar de regel? Op die manier komen we in een gevaarlijke glijdende schaal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 08:37
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 137
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #79
Helemaal mee eens, zittribuun! Maar dit is nu precies wat ik mis in deze hele discussie. Iedereen speelt maar eigen rechter met alle gevolgen van dien. Waarom niet eens een fatsoenlijke, clubbrede reactie, waarbij alle clubsupporters zich samenpakken en een statement maken richting knvb? Ik denk dat dit veel meer resultaat gaat opleveren dan deze herhaalacties. Het loopt inmiddels de spuigaten uit; het begint steeds meer op een wedstrijd bier gooien te worden (2-1 voor Den Bosch). Dit raakt nu meer en en meer de totale support en de maatschappij.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 08:46
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #80
Even los van hoe onzinnig de regel is. Is het zo moeilijk om niks op het veld te gooien? Ik kan dat niet begrijpen… en vraag me dan inderdaad af doe je dat thuis ook als er iets moois gebeurd je eten en drinken door je eigen huis gooien? Supporters die het nu nog steeds niet begrijpen mogen inderdaad een paar jaar thuisblijven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae, Silverav

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 09:34
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3879
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #81

mvv supporter schreef : Even los van hoe onzinnig de regel is. Is het zo moeilijk om niks op het veld te gooien?


Ik pik jou er nu uit maar je bent niet de enige hoor, niets persoonlijks.

Ik heb het idee dat er niemand op het forum zit die bekertjes gooit of als die persoon er al zit, houdt ie zich koest. Dit soort vragen stellen is compleet zinloos. Ja, leuk om je frustratie van je af te schrijven, daar niet van.

De discussie over zin of onzin van de regel is wat dat betreft veel interessanter. Ik vind het een enorme dooddoener dat verrassend veel supporters die discussie niet eens aan willen gaan en simpelweg "regel is regel" blijven roepen. Ja, het klopt dat die regel er is en ik zie ook liever dat niemand een bekertje gooit. Maar tegelijkertijd werkt de regel totaal niet, en de wedstrijd van gisteren is daar een goed voorbeeld van. Daar mogen we het toch best over hebben?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 10:00 16 sept 2023 10:01 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 528
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #82
Nee inderdasd de regel werkt (bijna) niet. Maar door de regel te overtreden, komen er juist nog méér regels. Precies dát wat men eigenlijk niet wilt. Je gaat dit nooit winnen. Je gaat dit pas winnen, als je het op een ándere manier kenbaar maakt, met een meerderheid van voorstanders. Maar niet door nóg meer bekers gooien? Mij lijkt dit averechts te werken, tot nu toe.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Vincent 9, Obbins, Raadgek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 10:02
Vincent 9
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 12
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #83
Gisteren gezien de club op de Duitse grens maakt 2-0. Bier vloog door beeld, zo duidelijk niet eerder gezien. Daar werd geen actie ondernomen. Dat vind ik dan iig niet kloppen. Los van het feit dat het absoluut niet moet gebeuren Ivm beschadiging van je club.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 10:07 16 sept 2023 10:09 door Jacques.
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3879
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #84
Maar tegen wie heb je het nu? Wie betoogt hier om nog meer bekers te gooien?

Wat mij betreft is het allemaal niet super moeilijk, MVV en andere clubs hebben afgelopen jaren op aandringen van de KNVB tonnen gestopt in steeds betere camerasystemen. Pak de gooiers individueel aan. Zoals het hoort in een rechtsstaat. Niet mogelijk? Dan voldoen de camera’s blijkbaar niet aan de eisen van de KNVB en moet - in dit geval - Den Bosch een flinke boete krijgen.

Persoonlijk zou ik overal de uitvakken met netten of plexiglas afsluiten zo lang deze regel geldt. Ook qua brandveiligheid is daar vast iets op te verzinnen. Nee, de bekers komen lang niet altijd uit de uitvakken maar dan ben je al eenvoudig van deel van het gezeik af. Ik verbaas me er sowieso over hoe gemakkelijk uitsupporters bij ons dingen kunnen gooien of in de hekken klimmen (zie Roda ieder jaar als ze op bezoek komen).

De huidige regel werkt niet, is juridisch/principieel zeer twijfelachtig, en benadeelt de kleine clubs want die hebben niet de techniek en menskracht om hier goed tegen op te treden. Maar dat mag ik niet zeggen want “regel is regel”. Dat vind ik een heel vreemde stellingname.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 10:08 16 sept 2023 10:21 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 812
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #85
Ik ben van mening dat je je moet kunnen inhouden en maakte me zo ook gisteren boos over een gooier. En als het al zo vaak gebeurt is bij dezelfde club, is het bijna geen toeval meer en vraag ik me af of het een vreugdebiertje was. Aan de andere kant, wat me wel dwars zit aan deze regel is dat er geen nuance in zit. En dan zeggen we idd, die regel is er. Maar die is er gekomen omdat er een aansteker binnen het speelveld op het hoofd van een speler is belandt. In de meeste gevallen komt geen speler dan wel scheids/ass-scheids in gevaar door een 'zachte' beker. Vaak vallen de bekers zelfs buiten het eigenlijke speelveld, soms 5 cm achter de boarding met niemand in de buurt. En dan schiet een scheids in de kramp omdat de baas in de knvb dat zo heeft vastgelegd. Niet het individu wordt gestraft, maar de andere 99.9% (tenzij diegene wordt gepakt wat zelden meteen gebeurt) en als je kijkt naar gisteren zeker ook de spelers, 4 keer afgekoeld, vijf keer met de pauze. En indien definitief gestaakt, hadden de clubs nog eens moeten aantreden. Wat dat betreft mogen clubs en spelers ook wel eens met de knvb gaan samenzitten en aangeven dat de regels nu te strak zijn. En enkel bijv geldt als die beker/voorwerp binnen het speelveld belandt en iemand in gevaar brengt (lees richting een persoon komt). En dat daarbij de vierende spelers niet buiten het speelveld richting publiek/vak mogen komen. Zoals hier al gemeld, bij Roda gebeurde niks met bekers op het veld, dus die vierde man of scheids maakte blijkbaar een andere interpretatie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Mosae

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 10:26 16 sept 2023 10:33 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 528
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #86
Je weet tegen wie ik het heb Jaques. Ik heb het tegen het kleine groepje, die vindt dat ze de regels moeten overtreden. En door de regels te overtreden krijgen je niet minder regels maar juist méér regels? Of minder zeg het maar. Dan moet het kleine groepje zoveel mogelijk bekers gaan gooien. Stopt het? Nee. Maar het kan ook op een andere manier. Dat is wat ik bedoel. Dat clubs en spelers gaan samenzitten over de regel. Vind het zelf ook overdreven!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Obbins, Raadgek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 11:53 16 sept 2023 11:54 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #87
Kotspoejer omdat je erom vraagt, moraalridder!

Jammer dat MVV de wedstrijd weer zo makkelijk weggeeft. De sfeer in het uitvak was prima gisteren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Anna D.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 12:28
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3879
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #88
Maar dan zijn wij het denk ik grotendeels wel eens Mosae. Waar ik op reageerde waren mensen, alleen op deze bladzijde al twee, die vinden dat je niets over de regel mag zeggen want dan ben je aan het goedpraten.

Terwijl ik het juist interessant vind te bekijken wat “we” (de clubs gezamenlijk, of supportersverenigingen gezamenlijk) hiertegen kunnen doen. Onder meer naar buiten duidelijk maken dat de regel kant noch wal raakt.

Helpt natuurlijk niet mee dat sommige de Corona-maatregelen er bij slepen, een ander na de derde onderbreking ons uitpubliek volledig uitkotst, er op gewezen wordt dat het bekertje deze keer uit het thuisvak kwam en dan is dat ook weer “goedpraten”. Aan beide kanten van het spectrum blaten de extremen er flink doorheen waardoor het voor de wat meer genuanceerde mening lastig is om je stem te laten horen. Het is nog wachten op die clown die El Basri, gisteren man of the match aan onze zijde met een assist en een doelpunt, in de verdediging wil zetten. Die zal wel weer roepen dat MVV failliet moet gaan wegens bekers gooien.

Dat soort geroeptoeter hoort bij de moderne tijd maar ik zal er nooit aan wennen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Mosae

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 12:37
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #89
De sfeer was geweldig daarom gingen de bekers het veld op.
Als jullie thuis blijven hadden we 5 punten meer gehad.(Dort en den bosch.)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Silverav

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2023 12:52
Silverav
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 75
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #90

ouwe rot schreef : De sfeer was geweldig daarom gingen de bekers het veld op.
Als jullie thuis blijven hadden we 5 punten meer gehad.(Dort en den bosch.)


Denk dat sommige die punten niks boeit als ze maar gezellig gehad hebben .
Bah bah
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.407 seconden