FC Den Bosch - MVV (15-9-2023)

14 sept 2023 14:04 14 sept 2023 14:06 door Jim Cemint.
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 805
Meer
Onderwerp Auteur
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #1
MVV-trainer Maurice Verberne hamert voor bezoek aan FC Den Bosch op consistentie: ‘Misschien zijn we wat gemakzuchtig geworden’

MVV-trainer Maurice Verberne is met zijn ploeg op zoek naar meer consistentie. Nu al een aantal wedstrijden op rij valt zijn team na een goede eerste helft ver terug.

Dat gebeurde ook in de laatste wedstrijd van MVV, tegen Willem II. Voor de rust was MVV grote delen de bovenliggende partij, maar het team kon dat niveau niet vasthouden. In wedstrijden tegen Jong Ajax en FC Dordrecht was sprake van eenzelfde patroon.

Gemakzuchtig
Ook trainer Verberne is dat opgevallen. „Ik heb de wedstrijd tegen Willem II intensief teruggekeken op dit punt. En ik heb met veel mensen in en om de club gesproken over wat de oorzaak zou kunnen zijn. Zelf denk ik dat we onszelf op een bepaalde manier uit de wedstrijd hebben gehaald. Na rust gebruikten we onze keeper Romain niet meer als elfde man in de opbouw. Daardoor kwamen we niet meer toe aan ons eigen spel. Misschien zijn we wat arrogant of gemakzuchtig geworden omdat het zo goed ging voor rust.” Verberne heeft zijn bevindingen met de spelersgroep besproken.

Maar wellicht ligt er nog iets anders ten grondslag aan de mindere tweede helft. „Ik heb van sommigen ook de suggestie gehoord dat we het wellicht conditioneel niet kunnen bolwerken. Ik denk niet dat dat de reden is. Maar om dat uit te sluiten, hebben we deze week ook op dat vlak wat aanpassingen gedaan. Ik zou wel heel eigenwijs zijn als ik daar helemaal niet naar zou kijken.”

MVV kan voor het duel tegen FC Den Bosch (vrijdag 20.00 uur) weer beschikken over Bryan Smeets. De middenvelder is weer hersteld van zijn hersenschudding die hem een week eerder tegen Willem II aan de kant hield. Nicky Souren is nog altijd geschorst. Zijn plek zal worden ingenomen door Nabil El Basri. Verberne: „Den Bosch is geen makkelijke tegenstander, maar als we aansluiting met de bovenste plekken willen houden, dan moeten we daar wel een resultaat neerzetten. En dat kan ook, maar dan moeten we wel ons niveau vast blijven houden.”

Vermoedelijke opstelling MVV: Matthys, Zeegers, Aktas, Coomans, Labylle, El Basri, Kleinen, Smeets, Slegers, Kostons, Tasci

Bron: De Limburger
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, bokkesprongen, Mestreech28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 13:13
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #2
Den Bosch won de eerste wedstrijd van het seizoen van Oss maar verloor daarna vier keer - waaronder twee keer in eigen huis - en staat dan ook ver onderin. Wat dat betreft op papier een van de gemakkelijkere uitwedstrijden.

Den Bosch werd twee jaar geleden door Amerikanen overgenomen en die Amerikanen hebben een hele waaier aan clubs in hun portefeuille. Afgelopen zomer werd er een Poolse club aan toegevoegd, en toeval of niet: in de selectie van Den Bosch lopen opeens twee Polen rond. Al komen die niet direct van de club die overgenomen is. Technisch manager is een Engelsman die bij Arsenal en Chelsea gewerkt heeft. Er lopen dan ook drie huurlingen uit Engeland rond bij Den Bosch. Gooi er een drietal transfervrije aanwinsten uit Duitsland en een paar spelers van Jong Utrecht en Jong Ajax tegenaan, en de selectie is rond. Een duiventil maar dat is het moderne voetbal nu eenmaal.

Veel van die nieuwelingen zijn vrijwel onbekend voor mij. Middenvelder Ikeshita speelde afgelopen twee seizoenen veel bij Jong Utrecht maar is me daar nooit echt opgevallen. De Duitse lagere divisies volg ik niet en de jeugdploegen in Engeland ook niet. Eerste keeper Roggeveen liep bij al wat verschillende clubs rond maar kwam niet verder dan een half seizoen matige prestaties bij Volendam. Is al 25 en voor het eerst echt basisspeler.

Bekijken we de namen die van vorig seizoen over zijn, dan zie je dat dat zo ongeveer de volledige verdediging is. Vorig seizoen eindigde Den Bosch voorlaatste en had met afstand het meeste tegendoelpunten. Interessant dat die jongens nog altijd het vertrouwen krijgen.

Kortom, veel tekst maar eigenlijk kan ik weinig zinnigs zeggen over de selectie van Den Bosch.

Van onze laatste negen bezoekjes aan Den Bosch wonnen we er maar één . Vorig seizoen werd het 3-3 en de drie seizoenen daarvoor waren kansloze nederlagen. Tijd dat te doorbreken, Den Bosch is vlees noch vis, ik ga voor een 0-2 overwinning.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 13:52
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #3
Tijd voor de selectie om zich te bewijzen. Als we in het linkerrijtje willen spelen, zullen we deze wedstrijd gewoon moeten winnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 13:53
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #4
als je wat wil, en dat willen we allemaal, moet er gewoon gewonnen worden. Een uitwedstrijd eens tijdig beslissen is ook eens fijn :)

rust 0-2 eind 0-3.

en zet Buifrahi eens erin op links, Tasci op rechts en Sleegers naast/voor Smeets centraal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 15:37
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #5

Jacques schreef : Den Bosch won de eerste wedstrijd van het seizoen van Oss maar verloor daarna vier keer - waaronder twee keer in eigen huis - en staat dan ook ver onderin. Wat dat betreft op papier een van de gemakkelijkere uitwedstrijden.

Den Bosch werd twee jaar geleden door Amerikanen overgenomen en die Amerikanen hebben een hele waaier aan clubs in hun portefeuille. Afgelopen zomer werd er een Poolse club aan toegevoegd, en toeval of niet: in de selectie van Den Bosch lopen opeens twee Polen rond. Al komen die niet direct van de club die overgenomen is. Technisch manager is een Engelsman die bij Arsenal en Chelsea gewerkt heeft. Er lopen dan ook drie huurlingen uit Engeland rond bij Den Bosch. Gooi er een drietal transfervrije aanwinsten uit Duitsland en een paar spelers van Jong Utrecht en Jong Ajax tegenaan, en de selectie is rond. Een duiventil maar dat is het moderne voetbal nu eenmaal.

Veel van die nieuwelingen zijn vrijwel onbekend voor mij. Middenvelder Ikeshita speelde afgelopen twee seizoenen veel bij Jong Utrecht maar is me daar nooit echt opgevallen. De Duitse lagere divisies volg ik niet en de jeugdploegen in Engeland ook niet. Eerste keeper Roggeveen liep bij al wat verschillende clubs rond maar kwam niet verder dan een half seizoen matige prestaties bij Volendam. Is al 25 en voor het eerst echt basisspeler.

Bekijken we de namen die van vorig seizoen over zijn, dan zie je dat dat zo ongeveer de volledige verdediging is. Vorig seizoen eindigde Den Bosch voorlaatste en had met afstand het meeste tegendoelpunten. Interessant dat die jongens nog altijd het vertrouwen krijgen.

Kortom, veel tekst maar eigenlijk kan ik weinig zinnigs zeggen over de selectie van Den Bosch.

Van onze laatste negen bezoekjes aan Den Bosch wonnen we er maar één . Vorig seizoen werd het 3-3 en de drie seizoenen daarvoor waren kansloze nederlagen. Tijd dat te doorbreken, Den Bosch is vlees noch vis, ik ga voor een 0-2 overwinning.


Den Bosch is alles behalve een gemakkelijke tegenstander. Den Bosch speelt aanvallend en leuk voetbal. De tegenstanders van Den Bosch waren ook niet makkelijk. Cambuur, ADO, Jong PSV. Zijn goede tegenstanders. Het is te hopen dat MVV scherp begint anders kijk je snel tegen een achterstand aan. De woorden gemakzucht, en arrogantie kwamen al eerder voorbij. (Trainer). Maar goed. Genoeg lof voor de tegenstander. We kunnen zelf ook goede zaken doen voor de reguliere stand en de periode stand. We spelen nog een extra wedstrijd. We spelen nog 3 thuis wedstrijden achter elkaar. Dit is allemaal mooi meegenomen. Ze kunnen zich zelf belonen. Ik verwacht geen makkelijke overwinning vandaag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 20:07
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 20:36
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #7
Dit kan niet goed blijven gaan .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 20:37
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #8
al weer een 100% kans voor den bosch

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 20:54
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #9
MVV herpakt zich een beetje de laatste 5 min voor rust . Ik mag hopen dat dit de mindere helft van MVV was . VVV stoomt ondertussen vrolijk door , 3-0 voor tegen NAC .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 21:35
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #10
En voor de verandering gaan we weer eens staken .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 21:48 15 sept 2023 21:53 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 742
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #11
En jawel hoor, nu weer door ene in t MVV vak. Nadat je scoort notabene en misschien de winnende maakt, werkelijk ongelofelijk. Toch niet gek dat de constante discussie blijft als dit de negatieve boventoon toont. Hoe belachelijk het ook is. Edit;gelukkig zegt de burgemeester uitspelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 21:48
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 284
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #12

Sjonnie schreef : En voor de verandering gaan we weer eens staken .


En na de 1-2 nog maar eens, nu vanuit het uitvak. Ik wotd er zo moe van...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Vincent 9

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 21:49
Mestreech28
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #13
En laat de discussie maar beginnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 21:51
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #14
Iemand in het uitvak vindt zichzelf weer belangrijker dan de club.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV, Vincent 9

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2023 21:52
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
FC Den Bosch - MVV (15-9-2023) #15

ASR schreef :

Sjonnie schreef : En voor de verandering gaan we weer eens staken .


En na de 1-2 nog maar eens, nu vanuit het uitvak. Ik wotd er zo moe van...

Gaat helemaal nergens over. Je weet ook gewoon dat het een bewuste actie is van deze toeschouwer, een supporter zou ik het niet noemen want het is gewoon bewust benadelen van je eigen club. Dit heeft niets met emotie of een impulsieve reactie te maken als de wedstrijd tot een minuut voor het doelpunt een kwartier heeft stilgelegen om diezelfde reden. Het mag dan nog zo`n idiote regel zijn, het is dom gedrag dat duizenden anderen mensen benadeelt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, ASR, Vincent 9

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.409 seconden