>
Ontvangen bedankjes 415
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Kotspoejer schreef : Waar blijven de reacties van de ‘aanwezigen’ in Den Bosch? Ik wil wel weer drogredenen horen en voor moraalridder en salonsupporter worden uitgemaakt. Oh ja, wij zorgen altijd voor de sfeer en dus mogen wij ons ‘misdragen’.
Jacques schreef : Maar dan zijn wij het denk ik grotendeels wel eens Mosae. Waar ik op reageerde waren mensen, alleen op deze bladzijde al twee, die vinden dat je niets over de regel mag zeggen want dan ben je aan het goedpraten.
Terwijl ik het juist interessant vind te bekijken wat “we” (de clubs gezamenlijk, of supportersverenigingen gezamenlijk) hiertegen kunnen doen. Onder meer naar buiten duidelijk maken dat de regel kant noch wal raakt.
Helpt natuurlijk niet mee dat sommige de Corona-maatregelen er bij slepen, een ander na de derde onderbreking ons uitpubliek volledig uitkotst, er op gewezen wordt dat het bekertje deze keer uit het thuisvak kwam en dan is dat ook weer “goedpraten”. Aan beide kanten van het spectrum blaten de extremen er flink doorheen waardoor het voor de wat meer genuanceerde mening lastig is om je stem te laten horen. Het is nog wachten op die clown die El Basri, gisteren man of the match aan onze zijde met een assist en een doelpunt, in de verdediging wil zetten. Die zal wel weer roepen dat MVV failliet moet gaan wegens bekers gooien.
Dat soort geroeptoeter hoort bij de moderne tijd maar ik zal er nooit aan wennen.
Is dat zo dat de regel niet werkt? Ik zie in de eredivisie in mijn beleving amper nog wedstrijden gestaakt worden. Daar zitten nochtans een veelvoud aan fans in vergelijking met clubs in de KKD. Het zal vast nog wel een keer gebeurd zijn, maar niet zo frequent. Het is bijna iedere week raak bij clubs als Helmond, Top Oss en helaas ook MVV in de uitwedstrijden.Jacques schreef :
mvv supporter schreef : Even los van hoe onzinnig de regel is. Is het zo moeilijk om niks op het veld te gooien?
Ik pik jou er nu uit maar je bent niet de enige hoor, niets persoonlijks.
Ik heb het idee dat er niemand op het forum zit die bekertjes gooit of als die persoon er al zit, houdt ie zich koest. Dit soort vragen stellen is compleet zinloos. Ja, leuk om je frustratie van je af te schrijven, daar niet van.
De discussie over zin of onzin van de regel is wat dat betreft veel interessanter. Ik vind het een enorme dooddoener dat verrassend veel supporters die discussie niet eens aan willen gaan en simpelweg "regel is regel" blijven roepen. Ja, het klopt dat die regel er is en ik zie ook liever dat niemand een bekertje gooit. Maar tegelijkertijd werkt de regel totaal niet, en de wedstrijd van gisteren is daar een goed voorbeeld van. Daar mogen we het toch best over hebben?