Ron Elsen

19 okt 2016 10:34 19 okt 2016 11:46 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Meer
Ron Elsen #151
Ron Elsen gaf gisteravond een presentatie aan de ledenraad van MVV.

Verhaal ging over de voorbereiding en het begin van dit seizoen. Hoe vijf basisspelers waren vertrokken en dat het dan wel een uitdaging is om met de beperkte middelen die we hebben toch een selectie samen te stellen. Dat hij 12 uur voor de eerste competitewedstrijd tegen Helmond nog geen keeper onder contract had!
Hoe MVV heel voorzichtig is met contract aanbiedingen, zeker met spelers die bekend staan als blessure gevoelig zoals Labylle, En dat Ron elke speler eerst wil zien voordat hij in gesprek gaat over een eventueel contract. Luis Pedro is hier een voorbeeld van. Maar ook realistisch, dat deze handelswijze ook een risico oplevert. Pedro en Labylle zijn tijdens de voorbereiding ook elders gaan kijken (Almere, respectievelijk Italie). Ze zijn uiteindelijk teruggekomen maar hadden even gemakkelijk weg kunnen zijn.
Het ging over de relatie met oud MVV'ers. Niet alleen spelers die nog regelmatig contact zoeken maar ook bv Andries Jonker, die ons gratis en voor niks twee spelers aanbiedt. MVV betaalt alleen de huisvesting van de heren!

Uiteraard kwam ook ter sprake waarom die huurlingen zo weinig spelen en of dat niet vervelend wordt gevonden door Arsenal omdat ze niet beter worden van bij MVV op de bank zitten. Daar was Ron het niet mee eens en stelde dat ze nu moeten leren omgaan met een andere manier van spelen, in een andere omgeving zitten en dat dat allemaal deel uitmaakt van het leerproces. Arsneal stelt geen eisen aan speeltijd of iets dergelijks.
Maar het is aan de jongens zelf zich uiteindelijk te bewijzen. Als ze op het eind van het seizoen niet tot de beste spelers van MVV behoren dan ligt hun toekomst mogelijk ook niet bij Arsenal!

Verder werd elke speler even doorgenomen, iets over de achtergrond verteld waardoor je toch meer begrip krijgt voor de keuzes die een trainer en club soms maken. Het voert te ver om elke speler hier te bespreken maar we kregen te horen dat Perreira een hele moeilijke achtergrond heeft, hoe Kosovaar Loshaj zich zelf heeft aangeboden om zich te mogen bewijzen, Hoe Nijs een onopvallende maar in de ogen van de trainer ó zo belangrijke rol op het middenveld vervult en dat Verheijdt met de week beter wordt. Die mag gaan concurreren met Nkoyi die inmiddels weer fit is.

Als de trainer nog één wens mag doen is het een echte scorende spits. Maar ja, die zoekt elke club wel.

Kortom, realistisch verhaal van een vakman die als echte Sjeng ervan droomt een prijs te pakken met MVV. Liefst eentje die met 10.000 man op de markt gevierd wordt!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Ster_Drager, jesfen, Raffalaldo, Kay, SJENG@BOSCHPOORT, De Zwarte Vogel, Janepie, La Chouffe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2016 11:47 19 okt 2016 11:56 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Ron Elsen #152
Bedankt Boschpoort voor het verslag.

Om even in te haken op het wisselbeleid van de huurlingen. Natuurlijk zal Elsen inhaken op het presteren bij deze vraag. Maar in drie minuten kun je gewoon niet laten zien wat je in huis hebt vind ik. Hangt dan alles af van een training vraag ik me af? Een wedstrijd en een training zijn twee verschillende werelden, er zijn genoeg MVV'ers geweest die op een training niets lieten zien, en tijdens de wedstrijd de sterren van de hemel speelden. Perspectief houdt ook in je elftal dynamisch houden. Ik speel liever met 14 man een wedstrijd, dan dat ik vast hou aan 11 en volgend jaar vallen er weer drie weg in de transfermolen. Dan heb je een deel van de vervanging nog altijd in je elftal zitten.

Ik weet niet of het Ron zijn letterlijke woorden keuze is geweest. Maar ik vind het nogal naïef om te stellen dat er geen consequenties zijn verbonden aan het niet laten meespelen van de huurlingen bij MVV. We spreken hier over een kapitaal van minimaal zeven miljoen euro die je in vertrouwen krijgt. Dat de speelminuten niet contractueel zijn vastgelegd, wilt niet zeggen dat je partner daar geen waardeoordeel over kan hebben. Als ik twee grote geldbedragen parkeer bij een bank, en de bank geeft me een jaar later mijn geld terug, zonder rente in een afgeserveerde valuta. Dan zal ik mij in de toekomst twee keer bedenken om nog geld te willen stallen bij die bank. Al was het maar met de gedachten om geld op te slaan, zonder winst te maken. Ik vind het zelfs arrogant om te stellen dat de kennis die bij een club als MVV aanwezig is, bepalend kan zijn voor de verdere carrière van deze speler(s). We spreken hier over een marktwaarde van 45 miljoen euro als hij Fabregas en Kroos kan opvolgen, die (tot dusver) ditzelfde pad bewandeld hebben. En nu ligt de sleutel tot zijn succes bij Arsenal, bij een trainer, met alle respect, die enkel een tweede divisionist van het Nederlands betaaldvoetbal heeft getraind en als TD alleen ervaring heeft op dit niveau (En rechter rijtje eredivisie). Ook al heeft hij meer ervaring dat dit hele forum bij elkaar en één van de beste bagage van de hele competitie. Dan nog kan ik moeilijk geloven, dat een vertrouwensband uit het verleden, dit enorme risico waard is voor een club die een gigantisch bedrag investeert in een speler.

99% van ons elftal zou die bal op Schroyen buiten de backs om gegeven hebben. Nwakali schoof hem door het centrum heen. Wat maakt hem dan minder dan een basisspeler als je dat kan zien, vraag ik me dan af. Dit heeft niks met talent en vaardigheden te maken, maar puur met het krijgen of verspelen van krediet bij een trainer vind ik. En daar kan ik me als supporter moeilijk in vinden, zonder afbraak te willen doen aan de goede prestaties van onze technische staf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, middenstip, jovkle, Janepie

19 okt 2016 19:59 19 okt 2016 20:02 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Ron Elsen #153
Super talent/vedette of niet, iedereen begint bij MVV op nul.
Elsen wisselt niet of niet te veel als dat niet nodig is. De voorbereiding is heel belangrijk en ben je niet aanwezig of geblesseerd dan sluit je weer achteraan.
Ik denk dat Nkoy de eerste spits zou worden maar Verheijdt speelt nu verdienstelijk op die plek.
Moustafa gaat zijn olympische droom achterna en zijn plaats wordt door Schrooijen over genomen en niet onverdienstelijk.
Zelfs Labylle moet op de bank beginnen maar weet met het doorschuiven van Schrooijen toch zijn plaats terug te winnen.
Moustafa is hier dus eigenlijk derde in rang geworden na terug komst. Op rechts speelt Ciranni zeer sterk wat ook geen basis plaats op zal leveren voor hem.
Nu zie je dat er bij blessures en straks bij schorsingen andere hun kansen zullen krijgen.
Afgelopen zondag speelt moustafa dus weer omdat Labylle geblesseerd is. Nu zie je ook dat Elsen hierdoor niet zijn elftal te zeer gaat veranderen door Schrooijen weer terug op de back positie te zetten.
Nwakali heeft dus ook geen voorkeurs behandeling ook al is hij in de toekomst tig-miljoenen waard. Laat hem maar rustig brengen en van daaruit zijn waarde laten uitbetalen op het veld. Dat hij het kan zie je, maar hij zal ook aan dit team en jup-niveau moeten wennen
Wellicht ook aan het kunstgras dat wat ze in Afrika en Engeland niet kennen.

Kortom, een winnend team verander je niet te ingrijpend en gedurende het seizoen veranderd het basis elftal toch wel weer steeds. En met zo'n reserve bank als dat we dit jaar hebben is dat geen verzwakking maar eerder een versterking qua mogelijkheden.

Eigenlijk hebben we zo'n luxe al 20 jaar niet meer gehad.....toeval ????
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, Boschpoort, SJENG@BOSCHPOORT

20 okt 2016 05:34
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Ron Elsen #154

houtengerard schreef : Bedankt Boschpoort voor het verslag.

Om even in te haken op het wisselbeleid van de huurlingen. Natuurlijk zal Elsen inhaken op het presteren bij deze vraag. Maar in drie minuten kun je gewoon niet laten zien wat je in huis hebt vind ik. Hangt dan alles af van een training vraag ik me af? Een wedstrijd en een training zijn twee verschillende werelden, er zijn genoeg MVV'ers geweest die op een training niets lieten zien, en tijdens de wedstrijd de sterren van de hemel speelden. Perspectief houdt ook in je elftal dynamisch houden. Ik speel liever met 14 man een wedstrijd, dan dat ik vast hou aan 11 en volgend jaar vallen er weer drie weg in de transfermolen. Dan heb je een deel van de vervanging nog altijd in je elftal zitten.

Ik weet niet of het Ron zijn letterlijke woorden keuze is geweest. Maar ik vind het nogal naïef om te stellen dat er geen consequenties zijn verbonden aan het niet laten meespelen van de huurlingen bij MVV. We spreken hier over een kapitaal van minimaal zeven miljoen euro die je in vertrouwen krijgt. Dat de speelminuten niet contractueel zijn vastgelegd, wilt niet zeggen dat je partner daar geen waardeoordeel over kan hebben. Als ik twee grote geldbedragen parkeer bij een bank, en de bank geeft me een jaar later mijn geld terug, zonder rente in een afgeserveerde valuta. Dan zal ik mij in de toekomst twee keer bedenken om nog geld te willen stallen bij die bank. Al was het maar met de gedachten om geld op te slaan, zonder winst te maken. Ik vind het zelfs arrogant om te stellen dat de kennis die bij een club als MVV aanwezig is, bepalend kan zijn voor de verdere carrière van deze speler(s). We spreken hier over een marktwaarde van 45 miljoen euro als hij Fabregas en Kroos kan opvolgen, die (tot dusver) ditzelfde pad bewandeld hebben. En nu ligt de sleutel tot zijn succes bij Arsenal, bij een trainer, met alle respect, die enkel een tweede divisionist van het Nederlands betaaldvoetbal heeft getraind en als TD alleen ervaring heeft op dit niveau (En rechter rijtje eredivisie). Ook al heeft hij meer ervaring dat dit hele forum bij elkaar en één van de beste bagage van de hele competitie. Dan nog kan ik moeilijk geloven, dat een vertrouwensband uit het verleden, dit enorme risico waard is voor een club die een gigantisch bedrag investeert in een speler.

99% van ons elftal zou die bal op Schroyen buiten de backs om gegeven hebben. Nwakali schoof hem door het centrum heen. Wat maakt hem dan minder dan een basisspeler als je dat kan zien, vraag ik me dan af. Dit heeft niks met talent en vaardigheden te maken, maar puur met het krijgen of verspelen van krediet bij een trainer vind ik. En daar kan ik me als supporter moeilijk in vinden, zonder afbraak te willen doen aan de goede prestaties van onze technische staf.

We hebben een goede basis en een hele goed bezette bank waar menige jupilerleagueclub jaloers op is.....maar ik zou graag willen promoveren, dat is het punt....zoals we nu staan gaan we rechtstreeks over.
Het beleid van Elsen???? Al zet ie Hoenjet in de spits en gaat ie zelf op doel staan als we daardoor blijven winnen....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, La Chouffe

20 okt 2016 08:58
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Ron Elsen #155
MVV is een machine waarin elk radertje goed moet functioneren. Zie Pieter Nys. Speelt duidelijk minder dan vorig seizoen, maar zijn werklust en inzet maken hem nog altijd een belangrijk radertje. Nwakali heeft onmiskenbaar talent, maar kan vanwege zijn speelse onbevangenheid en jeugdige leeftijd ook juist de MVV-machine aan het haperen brengen bij een hele wedstrijd. Ik zie hem nog niet in volle sprint achter een man aan sleuren. Niet vergeten dat hij pas 18 is. Dit is ook onderdeel van zijn leerproces, die jongen gaat nog heel belangrijk voor ons zijn. Zijn basistechniek en die onbevangenheid kunnen prima van pas komen als een tegenstander vermoeid raakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor, SJENG@BOSCHPOORT

20 okt 2016 11:04
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Ron Elsen #156

houtengerard schreef : Bedankt Boschpoort voor het verslag.

Een club als Arsenal redeneert helemaal niet op deze manier. Arsenal heeft over heel Europa spelers rondlopen, zoals ook de (grote) andere Engelse clubs dit doen. Veel van deze spelers zijn helemaal niet gekocht om in de toekomst effectief voor Arsenal te gaan spelen, maar puur voor de doorverkoop. Deze clubs kopen gewoon zoveel mogelijk talenten en als er daar dan een paar van doorbreken uiteindelijk is dit meegenomen. Ik weet zeker dat Arsenal en in het bijzonder Jonker redeneert dat als hun spelers bij MVV niet mee kunnen, ze geen toekomst hebben bij Arsenal. Die 7 miljoen waar jij het over hebt, is voor Arsenal minder waard dan de 50k van een periodetitel voor ons. Zij willen net dat deze spelers zich bewijzen in een vreemde omgeving en dat ze vechten voor hun plaats, dat moeten ze bij een grotere club nog 10x meer doen. Jonker en Elsen kennen elkaar bovendien dermate goed dat ik niet inschat dat dit de relatie tussen beide heren of tussen MVV en Arsenal zal schaden. Elsen bewijst al jaren een coach te zijn die heel goed werkt verricht met jeugd en ze beter maakt. Elsen heeft ècht geen slechte wil dat hij expres betere spelers op de bank laat zitten. Als je Ciranni nu ziet spelen, vraag je je ook af waarom hij er vorig seizoen niet altijd in stond. De meeste spelers hebben tijd nodig in een nieuwe omgeving, laat staan als je amper ervaring hebt met het Europese voetbal/leven in Europa en alleen nog maar in Nigeria hebt gespeeld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

20 okt 2016 12:12 20 okt 2016 12:13 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
Ron Elsen #157
@Belgske

Nwakali speelt bij MVV omdat er geen tijd meer was om zijn Britse werkvergunning rond te krijgen in Londen. Daarom werd er naar andere alternatieven gezocht, in dit geval Nederland, ze hebben hem eerst aangeboden in de zomer bij Ajax, maar dat kwam niet van de grond. Daarom is hij last minute naar MVV gegaan, omdat ze hem ergens moesten stallen. Het zou zomaar eens kunnen zijn dat hij in de winterstop weer het kanaal terug oversteekt omdat zijn werkvergunning op orde is. In dat scenario snap ik wel waarom je als trainer niet teveel wilt bouwen op deze huurlingen.

23 okt 2016 08:19
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Ron Elsen #158
Wellicht geen handige actie van Elsen, om naast Vergoossen te zitten bij Roda - ADO
Bijlagen:

23 okt 2016 09:12
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
Ron Elsen #159

Sjappie schreef : Wellicht geen handige actie van Elsen, om naast Vergoossen te zitten bij Roda - ADO

En? Het is een kleine wereld, men kent elkaar. Vakbroeders. Niks mis mee!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Tuor, La Chouffe, Zoewiezoe

23 okt 2016 10:48
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Onderwerp Auteur
Ron Elsen #160
Nou ik vindt het wel erg toevallig, dat ze ook net naast elkaar zitten!
Het is of het afgesproken is,

23 okt 2016 10:50
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Ron Elsen #161
Vergoossen zal wel het advies hebben gekregen professionele hulp te zoeken vanwege de toestand van de patiënt. ;)

23 okt 2016 11:04
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Ron Elsen #162
De opvolger van Caanen??????

23 okt 2016 11:13
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Ron Elsen #163
Snap inderdaad de ophef niet. Mag deze man geen vrienden hebben die toevallig bij een andere club werkzaam zijn. Iedereen denkt hier alles te weten, maar de achtergrond van Elsen wordt kennelijk over het hoofd gezien: Elsen is door Vergoossen in het betaald voetbal terecht gekomen. Maar goed, weer lekker negatief berichten en overal iets achter zoeken, stelletje toppers!

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Sjotelsplak, aait wief, Och jeh, La Chouffe, Zoewiezoe, ASR

23 okt 2016 11:45 23 okt 2016 11:52 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
Ron Elsen #164
Storm in een glas water. Elsen en Vergoossen zijn oud collega's en allebei werkzaam in de zeer kleine Limburgse voetbalwereld. Niet alles is een complot en 99,99% van de complottheorieën slaat helemaal nergens op. Het internet is een vervelend medium wat dit betreft. Straks pikken de ratten van 1limburg het weer op, vette kop op de voorpagina en krijgen we weer een hele hoop onrust om niks. Terwijl er niks aan de hand is. Lijkt me eerder dat Elsen tips geeft hoe je een elftal aan het voetballen krijgt, of hoe je een club runt zonder overal schulden te maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, aait wief, Josef1982, La Chouffe

23 okt 2016 11:51
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Meer
Ron Elsen #165
Volgende week zit elsen naast van der sar gaat hij zeker naar Ajax hou toch eens op stelletje paniek zaaiers ga lekker wat anders doen en laat de mensen toch met rust.En dit is ook de reden waarom ik niet meer zovaak op het forum zit ik wordt een beetje moe van dit soort mensen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, aait wief

Tijd voor maken pagina: 0.335 seconden