>
Ontvangen bedankjes 1190
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Lijnsje@tappunt schreef : Ik denk dat iedereen die hier reageert, of je nu met of tegen hem bent, zijn of haar reactie puur baseert op de 90 minuten die ze wekelijks/eens op de twee weken ziet. Ga eens iedere dag, en dan bedoel ik niet een week, naar de training kijken.
Kan iemand me hier vertellen die een mening over de staf heeft en die minimaal drie trainingen per week gedurende het hele seizoen wat hij of zij aan groeipotentie ziet?
Laten we eerlijk wezen, en dat is bij iedere club zo: een trainer wordt afgerekend op zijn prestaties. Laat daarbij komen dat Ron, met alle respect, geen persoonlijkheid voor de camera heeft en een Maastrichtenaar is. Bij MVV ligt de nadruk altijd qua negativiteit op de mensen van hier ( Smeets & Braken zijn een goed voorbeeld hiervan vind ik).
Als Ron aan het begin van het seizoen 18 spelers krijgt, geen een speler duidelijk beter maakt maar toch bovenaan staat in de KKD, hoor je niemand. Sta je met deze spelers op plek 13 ( waar MVV budgettair gezien gewoon thuishoort!), gaan wijsneuzen het ineens hebben over alles halen uit een groep.
Kom op, hoe de wind waait, waait mijn jasje.
Lijnsje@tappunt schreef : Ik denk dat iedereen die hier reageert, of je nu met of tegen hem bent, zijn of haar reactie puur baseert op de 90 minuten die ze wekelijks/eens op de twee weken ziet. Ga eens iedere dag, en dan bedoel ik niet een week, naar de training kijken.
Kan iemand me hier vertellen die een mening over de staf heeft en die minimaal drie trainingen per week gedurende het hele seizoen wat hij of zij aan groeipotentie ziet?
Laten we eerlijk wezen, en dat is bij iedere club zo: een trainer wordt afgerekend op zijn prestaties. Laat daarbij komen dat Ron, met alle respect, geen persoonlijkheid voor de camera heeft en een Maastrichtenaar is. Bij MVV ligt de nadruk altijd qua negativiteit op de mensen van hier ( Smeets & Braken zijn een goed voorbeeld hiervan vind ik).
Als Ron aan het begin van het seizoen 18 spelers krijgt, geen een speler duidelijk beter maakt maar toch bovenaan staat in de KKD, hoor je niemand. Sta je met deze spelers op plek 13 ( waar MVV budgettair gezien gewoon thuishoort!), gaan wijsneuzen het ineens hebben over alles halen uit een groep.
Kom op, hoe de wind waait, waait mijn jasje.
Napoleon schreef :
Sjotelsplak schreef : Alsof een andere trainer met het huidig spelersbudget wel prijzen gaat pakken.
Kijk naar de bron van het probleem (ontbreken van financiering) i.p.v. de uitvoerders.
Het grootste gedeelte binnen onze gelederen blijft liever vasthouden aan ons huidig verdienmodel, sponsoring van het MKB in Maastricht. Met het weigeren te kijken naar andere noodzakelijke oplossingen moet je onze beperkte mogelijkheden op het veld accepteren.
Ja ik denk het wel, daarbij zie ik bij MVV geen spelers echt beter worden. Daarbij opgeteld vindt ik dat Elsen ( en daarin ben ik zeker niet de enigste) vaak zeer vreemde keuzes maakt tov beschikbare spelers als het gaat om opstellingen op plekken waar spelers spelen.
En natuurlijk hebben we structureel te weinig geld , dat komt gewoon dat we als club te weinig te bieden hebben voor sponsoren en de markt. Kijk een hoofdsponsor bij MVV krijgt voor relatief weinig geld veel exposure . Dat geldt ook nog in mindere maten voor broek en shirtsponsor ( rug/achterkant) Maar dat zijn maar een paar plekken de rest moet idd bij elkaar geharkt worden door MKB bedrijven pakketten ergens tussen de 500 euro en 10.000 . Met de huidige commercie heeft men 5% beter gedaan dan verleden jaar, knappe prestatie maar in geld is dat natuurlijk "slechts"enkele duizenden euro's . Er zit simpelweg niet veel meer in als we kijken naar het huidige model.
Ik zou gewoon graag een trainer zien die
1) spelers echt beter maakt
2) met lef vanaf het begin durft te spelen
3) publiek wat durft te bieden
Was het maar waar...mvv supporter schreef : Ook al gaan we op papier en financieel er op vooruit, op het veld vind ik dit niet zichtbaar.
Sjotelsplak schreef : Was het maar waar...
Een winst van € 415.000 is natuurlijk leuk, en zo wordt het ook gepresenteerd door het bestuur, maar dat betekend helaas niet dat we € 415.000 extra sponsorgeld hebben binnengehaald.
Kijk je naar de daadwerkelijke cijfers dan zie je dat er zelfs een daling van 110.000 euro in opbrengsten is ten opzichte van het seizoen ervoor! In de huidige tijden van economische groei toch wel een teken aan de wand.
Vervolgens ga je kijken waar ze die € 415.000 vandaan hebben gehaald. En dan blijkt dat ze € 415.000 euro hebben bezuinigd(?) op ''Lonen en Salaris''.
Dat verklaart meteen de prestaties op het veld in het huidig en vorig seizoen.
Meer opbrengsten of meer sponsorgelden is wel een verschil. Dat er waarschijnlijk meer sponsorgelden zijn opgehaald ontken ik nergens. Feit blijft dat we een daling van 110.000 euro hebben in opbrengsten ten opzichte van het jaar ervoor. En we 415.000 euro hebben ''bespaard'' op salarissen en lonen.Jacques schreef :
Sjotelsplak schreef : Was het maar waar...
Een winst van € 415.000 is natuurlijk leuk, en zo wordt het ook gepresenteerd door het bestuur, maar dat betekend helaas niet dat we € 415.000 extra sponsorgeld hebben binnengehaald.
Kijk je naar de daadwerkelijke cijfers dan zie je dat er zelfs een daling van 110.000 euro in opbrengsten is ten opzichte van het seizoen ervoor! In de huidige tijden van economische groei toch wel een teken aan de wand.
Vervolgens ga je kijken waar ze die € 415.000 vandaan hebben gehaald. En dan blijkt dat ze € 415.000 euro hebben bezuinigd(?) op ''Lonen en Salaris''.
Dat verklaart meteen de prestaties op het veld in het huidig en vorig seizoen.
Leuk stukje creatief boekhouden van jouw kant. Kort gezegd kun je niets zeggen op basis van die cijfers.
Uitgebreider: Jouw 110.000 euro daling in opbrengsten, daar zitten transfersommen in (Croux twee jaar geleden, vorig jaar enkel de minieme bedragen van Labylle en Verheijdt). Daar zit de commerciële én kaartverkoop-opbrengst van de halve finale en finale play-offs in – tegenover het rampscenario play-offs eerste ronde er uit tegen Almere van afgelopen jaar. Als je voor die zaken corrigeert, zijn er waarschijnlijk wel degelijk meer opbrengsten/sponsorgelden geweest. Weet ik dat zeker? Nee, want het staat er niet precies.
Conclusies trekken alleen op basis van de zeer summiere samenvatting van het jaarverslag heeft weinig zin. Ik weet nu twee grote zaken die van invloed waren te benoemen (play-offs en tranfers), maar er zijn er vast meer waar wij geen zicht op hebben.
Zoewiezoe schreef :
Maar er speelt natuurlijk nog wat anders. De euro van vandaag is in de voetballerij niet hetzelfde waard als pak-em-beet 6 jaar geleden. Transfersommen en daardoor ook salarissen zijn verder doorgeschoten terwijl ik me afvraag of het nivo van de spelers evenredig mee gegroeid is.....nee dus....spelers zijn niet -tig % beter dan 6 jaar geleden. Dat betekent heel simpel dat je nu meer op tafel moet leggen voor hetzelfde nivo speler. Dus als je budget niet groeit kun je hetzelfde nivo als 6 jaar geleden niet binnenhalen. Dus het nivo zakt...Dat is natuurlijk iets wat overal speelt. We zijn niet beter of slechter dan het gros van de andere KKD ploegen. Vorm van de dag en alles wat daarbij hoort (en ja, zeker ook de toegevoegde waarde van de technische staf) bepalen wat er aan succes wordt behaald. Twente met haar voor KKD begrippen buitensporig budget verliest vanavond ook gewoon thuis van Dordt.
krampioen schreef : Een goede trainer, een redelijke selectie. Ben ik tevreden mee. Maar ook, de trainer gaat de geusselt verven omdat het er zo slecht uitziet. Een krachthonk waar ik nog niet dood in wil worden aangetroffen. Een voorzitter die ik nog nooit in het nieuws gezien heb. Een club die elk jaar belooft maar nooit waarmaakt. Afnemende budgetten, geen groei. Waar gaat dit heen ?