Ron Elsen

03 apr 2019 14:51
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Ron Elsen #226
Ik denk dat iedereen die hier reageert, of je nu met of tegen hem bent, zijn of haar reactie puur baseert op de 90 minuten die ze wekelijks/eens op de twee weken ziet. Ga eens iedere dag, en dan bedoel ik niet een week, naar de training kijken.

Kan iemand me hier vertellen die een mening over de staf heeft en die minimaal drie trainingen per week gedurende het hele seizoen wat hij of zij aan groeipotentie ziet?

Laten we eerlijk wezen, en dat is bij iedere club zo: een trainer wordt afgerekend op zijn prestaties. Laat daarbij komen dat Ron, met alle respect, geen persoonlijkheid voor de camera heeft en een Maastrichtenaar is. Bij MVV ligt de nadruk altijd qua negativiteit op de mensen van hier ( Smeets & Braken zijn een goed voorbeeld hiervan vind ik).

Als Ron aan het begin van het seizoen 18 spelers krijgt, geen een speler duidelijk beter maakt maar toch bovenaan staat in de KKD, hoor je niemand. Sta je met deze spelers op plek 13 ( waar MVV budgettair gezien gewoon thuishoort!), gaan wijsneuzen het ineens hebben over alles halen uit een groep.

Kom op, hoe de wind waait, waait mijn jasje.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2019 15:53
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
Ron Elsen #227

Lijnsje@tappunt schreef : Ik denk dat iedereen die hier reageert, of je nu met of tegen hem bent, zijn of haar reactie puur baseert op de 90 minuten die ze wekelijks/eens op de twee weken ziet. Ga eens iedere dag, en dan bedoel ik niet een week, naar de training kijken.

Kan iemand me hier vertellen die een mening over de staf heeft en die minimaal drie trainingen per week gedurende het hele seizoen wat hij of zij aan groeipotentie ziet?

Laten we eerlijk wezen, en dat is bij iedere club zo: een trainer wordt afgerekend op zijn prestaties. Laat daarbij komen dat Ron, met alle respect, geen persoonlijkheid voor de camera heeft en een Maastrichtenaar is. Bij MVV ligt de nadruk altijd qua negativiteit op de mensen van hier ( Smeets & Braken zijn een goed voorbeeld hiervan vind ik).

Als Ron aan het begin van het seizoen 18 spelers krijgt, geen een speler duidelijk beter maakt maar toch bovenaan staat in de KKD, hoor je niemand. Sta je met deze spelers op plek 13 ( waar MVV budgettair gezien gewoon thuishoort!), gaan wijsneuzen het ineens hebben over alles halen uit een groep.

Kom op, hoe de wind waait, waait mijn jasje.



Wat een onzin !

Onthoudt een ding van me, de beste training is de wedstrijd ! Wat op trainingen gebeurd telt niet voor de ranglijst maar is natuurlijk belangrijk voor komende prestaties of wan prestaties . Echter de wedstrijd bepaald alles , daar ontwikkel je vertrouwen of breek je het af . In trainingen kun je wat heel veel patronen inslijpen en oefenen etc . Ik kan alleen maar concluderen dat die er in de wedstrijd vaak niet uitkomen , mede door de keuzes die worden gemaakt in opstellingen maar ook in opdrachten waar spelers mee het veld in gaan . Dus ik hoef geen trainingen te zien , ik zie wat er op vrijdag gebeurd !


Voor mij persoonlijk is het een saai seizoen , voetballend heb ik weer minder gezien dan verleden jaar en eigenlijk is dat jaar in jaar uit zo , we worden eigenlijk voetballend ieder jaar een beetje minder . Zeker remt budget inkoop van kwaliteit maar ook met minder kwaliteit maar met de nodige durf en juiste keuzes in het veld moeten we zeker thuis veel meer laten zien
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 apr 2019 16:03
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Ron Elsen #228

Lijnsje@tappunt schreef : Ik denk dat iedereen die hier reageert, of je nu met of tegen hem bent, zijn of haar reactie puur baseert op de 90 minuten die ze wekelijks/eens op de twee weken ziet. Ga eens iedere dag, en dan bedoel ik niet een week, naar de training kijken.

Kan iemand me hier vertellen die een mening over de staf heeft en die minimaal drie trainingen per week gedurende het hele seizoen wat hij of zij aan groeipotentie ziet?

Laten we eerlijk wezen, en dat is bij iedere club zo: een trainer wordt afgerekend op zijn prestaties. Laat daarbij komen dat Ron, met alle respect, geen persoonlijkheid voor de camera heeft en een Maastrichtenaar is. Bij MVV ligt de nadruk altijd qua negativiteit op de mensen van hier ( Smeets & Braken zijn een goed voorbeeld hiervan vind ik).

Als Ron aan het begin van het seizoen 18 spelers krijgt, geen een speler duidelijk beter maakt maar toch bovenaan staat in de KKD, hoor je niemand. Sta je met deze spelers op plek 13 ( waar MVV budgettair gezien gewoon thuishoort!), gaan wijsneuzen het ineens hebben over alles halen uit een groep.

Kom op, hoe de wind waait, waait mijn jasje.


Kom om op, je hebt toch genoeg thuiswedstrijden gezien? Het is niet meer voor aan te zien.
Enkele van die wijsneuzen zoals ik zitten inderdaad maar 1 keer op de 2 weken op de tribune. Je hoeft echter geen wijsneus te zijn om te zien dat het veldspel in de afgelopen jaren dramatisch achteruit is gegaan. Je kunt nog zo goed op een training presteren en groeipotentie laten zien maar als het op vrijdagavond er niet uitkomt heb je nog niks.
De vrijdagavond is waar het omdraait.

Zou een makkelijk excuus zijn voor iedere trainer die ontslagen wordt; tsja mijn selectie was niet goed genoeg. MVV gaat Elsen toch niet ontslaan maar de bijbehorende kritiek die we hier uiten mag hij zich voor een gedeelte toch echt wel aanrekenen.

Mijn jasje waait iig de verkeerde kant uit op dit moment. Ik hoop dat de wind vrijdagavond is gedraaid!
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2019 14:07
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Ron Elsen #229
Naar de training gaan kijken is voor mij geen optie aangezien mijn baas verwacht dat ik 40 uur per week werk.
Net zoals in alle sporten draait het niet om de training maar om de prestaties op de momenten dat het er om gaat.
Bij voetbal is dit de wedstrijd die iedere week gespeeld word. Ook al blink je iedere training uit maar niet in de wedstrijd dan word je daar op aangekeken.
De punten zijn te verdelen op de wedstrijd dag.
Zelfde geld voor MAX verstappen, hij kan op vrijdag en zaterdag de beste zijn, op zondag zijn de punten te verdelen en daarop word hij beoordeeld.

Het is zoals het is, het veldspel is meestal belabberd en met vlagen word er goed / mooi / leuk voetbal gespeeld. Hieruit komen enkele kansen naar voren waarvan de meeste NIET benut worden ( zoals het al jaren gaat ). Het zelfde geld voor de hoekschoppen meestal belabberd en heel soms worden we er uit gevaarlijk en heeel soms scoren we eruit. Kijk nu naar afgelopen vrijdag. Ik meen dat we zeker 6 hoekschoppen gehad hebben. Volgens mij is de bal niet 1 keer aangekomen bij een speler van MVV. Ook dit probleem speelt al jaren!!!
Andere roepen meteen kijk naar de andere clubs die spelen ook niet goed en constant. NOU EN. moeten wij dan dat ook maar doen. Ik meen toch echt dat mij vroeger is geleerd niet naar andere te kijken of omdat als smoesje te gebruiken.

Voor het eerst sinds jaren heb ik een aantal wedstrijden gemist, het boeit me niet eens meer terwijl het me vroeger heel veel uitmaakte als ik niet kon.
Ook al gaan we op papier en financieel er op vooruit, op het veld vind ik dit niet zichtbaar.

Of een nieuwe trainer dit oplost geen idee, maar laten we het AUB wel proberen! want verder gaan op de huidige manier is in mijn ogen totaal waardeloos.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2019 18:16 04 apr 2019 18:21 door Kletswief.
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Ron Elsen #230

Napoleon schreef :

Sjotelsplak schreef : Alsof een andere trainer met het huidig spelersbudget wel prijzen gaat pakken.

Kijk naar de bron van het probleem (ontbreken van financiering) i.p.v. de uitvoerders.

Het grootste gedeelte binnen onze gelederen blijft liever vasthouden aan ons huidig verdienmodel, sponsoring van het MKB in Maastricht. Met het weigeren te kijken naar andere noodzakelijke oplossingen moet je onze beperkte mogelijkheden op het veld accepteren.


Ja ik denk het wel, daarbij zie ik bij MVV geen spelers echt beter worden. Daarbij opgeteld vindt ik dat Elsen ( en daarin ben ik zeker niet de enigste) vaak zeer vreemde keuzes maakt tov beschikbare spelers als het gaat om opstellingen op plekken waar spelers spelen.

En natuurlijk hebben we structureel te weinig geld , dat komt gewoon dat we als club te weinig te bieden hebben voor sponsoren en de markt. Kijk een hoofdsponsor bij MVV krijgt voor relatief weinig geld veel exposure . Dat geldt ook nog in mindere maten voor broek en shirtsponsor ( rug/achterkant) Maar dat zijn maar een paar plekken de rest moet idd bij elkaar geharkt worden door MKB bedrijven pakketten ergens tussen de 500 euro en 10.000 . Met de huidige commercie heeft men 5% beter gedaan dan verleden jaar, knappe prestatie maar in geld is dat natuurlijk "slechts"enkele duizenden euro's . Er zit simpelweg niet veel meer in als we kijken naar het huidige model.

Ik zou gewoon graag een trainer zien die
1) spelers echt beter maakt
2) met lef vanaf het begin durft te spelen
3) publiek wat durft te bieden


Wat een open deuren... spelers beter maken en attractief aanvallen voetbal en prijzen pakken... Tsja dat zal in iedere vacaturetekst staan bij een BVO die op zoek is naar een trainer.
Zelf geloof ik niet in spelers "beter" maken tenzij je bedoelt het team zo laten voetballen dat de kwaliteiten van spelers het beste tot hun recht komen. En laten we eerlijk zijn er zijn spelers bij usmvvke die zich in de picture hebben kunnen spelen en zo zich hebben kunnen verbeteren... dan moet je hier ook Ron de credits voor geven, als je vindt dat een trainer spelers beter maakt.
En prijzen pakken... tsja als je playoffs halen geen prijs vindt dan heeft Ron inderdaad niet voldaan aan je verwachtingen. Maar dan zijn er heel veel trainers die niet voldoen omdat ze geen prijzen pakken of dit in de Keukendivisie is of eredivisie. Voor mij is het maximale uit een spelersgroep halen het doel van een trainer en helaas in de hedendaagse voetbalwereld draait alles om geld. En helaas heeft usMVVke geen topbudget... sterker nog de laatste jaren gedurende Ron als trainer heeft de club flink gesaneerd met succes... geen schulden meer... dit jaar zelf een substantiele winst gemaakt. Voor de trainer helaas geen messies of engels of okitas wegkopen voor 3 a 4 ton. En als ik het spelersmateriaal aan het begin van het jaar zag was ik flink teleurgesteld, mijn inziens is het een wonder als we dit jaar PO halen. We hebben te weinig spelers met kwaliteiten...
En ja attractief is het dit jaar zeker niet en ook de laatste jaren is de tactiek behoudend. Compact spelen, voorzichtigheid troef, wachten op de fout en ruimte bij de tegenstander. En zo voetbalt drie kwart tegenwoordig van de clubs, ook veel club met veel geld en klasse spelers. En Ron doet dit met zijn beperkte selectie dan ook terecht... Wil wel eens zien als de speelstijl gekenmerkt wordt met een offensieve speelstijl, risicovol, dominant proberen te spelen hierdoor achterin uiteraard ruimte weggeven en als we dan door clubs snel weggecounterd worden... hoe de support dan reageert. Ik denk dat de meeste dan snel de tribune aflopen en niet gaan zingen en klappen voor het moedige optreden.
En ook een kantttekening is dat uit slecht beleid voortvloeiend Ron een contract voor het leven heeft dus als er een nieuwe trainer komt dan blijft Ron in loondientst en is gaat het salaris van de nieuwe trainer ten koste van een goede speler. Ja, Ron kan dan elders worden ingezet, maar we hebben geen fatsoenlijke jeugdopleiding, geen jong usMVVke... dus dat is ook geld weggooien. Hiermee bedoel ik niet dat Ron ten koste van alles daarom trainer moet blijven. Maar zo lang hij functioneert is dit wel meegenomen.
Ik hoop dat de investeringen in de commerciele tak zijn vruchten gaat afwerpen... Reginald en Tom die in dienst zijn gekomen... dat het rendiment zeker meer wordt dan een paar duizen euros... Want budget is bepalend.... laten we hopen dat sponsers willen investeren en dan bedoel ik ook substantieel want dit maakt het verschil. Op welke manier dan ook.... dat sponsers ervoor zorgen dat geïnvesteerd kan worden in goede spelers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2019 18:23
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Ron Elsen #231

mvv supporter schreef : Ook al gaan we op papier en financieel er op vooruit, op het veld vind ik dit niet zichtbaar.

Was het maar waar...

Een winst van € 415.000 is natuurlijk leuk, en zo wordt het ook gepresenteerd door het bestuur, maar dat betekend helaas niet dat we € 415.000 extra sponsorgeld hebben binnengehaald.
Kijk je naar de daadwerkelijke cijfers dan zie je dat er zelfs een daling van 110.000 euro in opbrengsten is ten opzichte van het seizoen ervoor! In de huidige tijden van economische groei toch wel een teken aan de wand.

Vervolgens ga je kijken waar ze die € 415.000 vandaan hebben gehaald. En dan blijkt dat ze € 415.000 euro hebben bezuinigd(?) op ''Lonen en Salaris''.

Dat verklaart meteen de prestaties op het veld in het huidig en vorig seizoen.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2019 18:40
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Ron Elsen #232
Ome Ron is een prima trainer. Dat is echt niet het probleem. Het probleem is het gebrek aan geld. Wij ontvangen wel iets meer per jaar, maar de concurrentie nog veel meer. Wat mij betreft moet de gemeente meer investeren (interessant voor sponsoren, interessant voor spelers die we willen aantrekken), moet er gezocht worden naar 5 grote sponsoren uit de regio (interessant voor marketing en een verdienmodel via verkoop van spelers) en moet de gemeenschap de club amarmen (meer supporters, hogere opbrengsten ). Zo kunnen wij groeien en de trots van Limburg worden. Ik ga er voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 apr 2019 21:18
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Ron Elsen #233
@Krampioen, wij zijn al de Trots van Limburg!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2019 09:01 05 apr 2019 09:06 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 532
Meer
Ron Elsen #234
Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om een andere trainer voor de groep te zetten. Waarom? Omdat Ron nu twee petten (misschien wel meer dan dat gezien het VI-artikel over wat-ie allemaal voor de club doet) op heeft. Het combineren van technisch directeur en trainer vind ik niet ideaal. Het is uit geldnood geboren.
Heb je de financiële middelen om die twee te scheiden, dan kan eenieder zich beter op zijn eigen taak focussen. Bovendien voorkom je een situatie waarin de slager zijn eigen vlees keurt. Ron moet het als trainer doen met de spelers die hij zelf (mede) als technisch directeur haalt.
Over het algemeen is het zo dat de prestaties van een club kunnen worden afgemeten aan de begroting (met name het spelersbudget). Meer budget = kans op betere spelers. Dat is geen hogere wiskunde. En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.
Qua begroting staan we ongeveer op de plek waar we thuishoren. Wat dat betreft zijn de resultaten dus eigenlijk heel redelijk. Maar voor redelijkheid en nuance komen de meesten (ik dus ook) niet naar het stadion. Punten sprokkelen is belangrijk, maar spektakel, passie en sfeer ook.
Dat een andere trainer met het zelfde spelersmateriaal hetzelfde zou presteren vind ik wat makkelijk gezegd. Een aanname bovendien. Daarmee sla je iedere discussie over een nieuwe trainer dood.
In de basis zal een nieuwe trainer het moeten doen met het spelersmateriaal dat (mede) door de technisch directeur en adviseurs wordt binnengehaald. In speelwijze, beleving, enthousiasmering van de spelersgroep kan-ie natuurlijk wel accenten leggen. Zet je bij een corner tegen iedereen in de eigen zestien of zet je een mannetje op de middellijn om snel uit te kunnen breken? Speel je met een zeer controlerend middenveld om tegengoals in de kiem te smoren of kies je voor aanvallende, creatieve spelers die je helpen om zelf meer te scoren?
Mijn hoop is dat met een nieuwe trainer een aantal accenten anders wordt gelegd. Bovendien kan die zich volledig toeleggen op werken met de spelersgroep en is Ron dan volledig beschikbaar voor de functie van technisch directeur. Hopelijk worden wij dan eens de uitzondering die gezien het budget flink boven verwachting presteert.
En wat betreft het pakken van prijzen; er zijn er maar weinig die dat met MVV hebben gedaan. Onze prijzenkast bevat meer stof dan bekers en schalen. Daar lig ik niet wakker van. Daar kijk ik Ron niet op aan, dat ligt vooral aan de structuur van de club als gevolg van de financiën. Misschien is er nu financieel ruimte voor groei en verdere professionalisering?
Deelname aan de play-offs vind ik geen prijs. Van de twintig teams doen er maar zeven(!) niet mee aan de nacompetitie. (Aangezien de jong-teams niet mee mogen doen).
Voor de goede orde: dit is geen kritiek op Ron, maar mijn visie op hoe het beter zou kunnen.
Natuurlijk besef ik dat een nieuwe trainer een passant is. Maar wat dat betreft is Ron er als technische man om er voor te zorgen dat er financieel geen gekke dingen worden gedaan. Hij is wat mij betreft ook een prima cultuurbewaker.
De volgende gebruiker (s) zei dank u middenstip, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2019 13:20
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3815
Meer
Ron Elsen #235

Sjotelsplak schreef : Was het maar waar...

Een winst van € 415.000 is natuurlijk leuk, en zo wordt het ook gepresenteerd door het bestuur, maar dat betekend helaas niet dat we € 415.000 extra sponsorgeld hebben binnengehaald.
Kijk je naar de daadwerkelijke cijfers dan zie je dat er zelfs een daling van 110.000 euro in opbrengsten is ten opzichte van het seizoen ervoor! In de huidige tijden van economische groei toch wel een teken aan de wand.

Vervolgens ga je kijken waar ze die € 415.000 vandaan hebben gehaald. En dan blijkt dat ze € 415.000 euro hebben bezuinigd(?) op ''Lonen en Salaris''.

Dat verklaart meteen de prestaties op het veld in het huidig en vorig seizoen.


Leuk stukje creatief boekhouden van jouw kant. Kort gezegd kun je niets zeggen op basis van die cijfers.

Uitgebreider: Jouw 110.000 euro daling in opbrengsten, daar zitten transfersommen in (Croux twee jaar geleden, vorig jaar enkel de minieme bedragen van Labylle en Verheijdt). Daar zit de commerciële én kaartverkoop-opbrengst van de halve finale en finale play-offs in – tegenover het rampscenario play-offs eerste ronde er uit tegen Almere van afgelopen jaar. Als je voor die zaken corrigeert, zijn er waarschijnlijk wel degelijk meer opbrengsten/sponsorgelden geweest. Weet ik dat zeker? Nee, want het staat er niet precies.

Conclusies trekken alleen op basis van de zeer summiere samenvatting van het jaarverslag heeft weinig zin. Ik weet nu twee grote zaken die van invloed waren te benoemen (play-offs en tranfers), maar er zijn er vast meer waar wij geen zicht op hebben.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2019 18:44
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Ron Elsen #236

Jacques schreef :

Sjotelsplak schreef : Was het maar waar...

Een winst van € 415.000 is natuurlijk leuk, en zo wordt het ook gepresenteerd door het bestuur, maar dat betekend helaas niet dat we € 415.000 extra sponsorgeld hebben binnengehaald.
Kijk je naar de daadwerkelijke cijfers dan zie je dat er zelfs een daling van 110.000 euro in opbrengsten is ten opzichte van het seizoen ervoor! In de huidige tijden van economische groei toch wel een teken aan de wand.

Vervolgens ga je kijken waar ze die € 415.000 vandaan hebben gehaald. En dan blijkt dat ze € 415.000 euro hebben bezuinigd(?) op ''Lonen en Salaris''.

Dat verklaart meteen de prestaties op het veld in het huidig en vorig seizoen.


Leuk stukje creatief boekhouden van jouw kant. Kort gezegd kun je niets zeggen op basis van die cijfers.

Uitgebreider: Jouw 110.000 euro daling in opbrengsten, daar zitten transfersommen in (Croux twee jaar geleden, vorig jaar enkel de minieme bedragen van Labylle en Verheijdt). Daar zit de commerciële én kaartverkoop-opbrengst van de halve finale en finale play-offs in – tegenover het rampscenario play-offs eerste ronde er uit tegen Almere van afgelopen jaar. Als je voor die zaken corrigeert, zijn er waarschijnlijk wel degelijk meer opbrengsten/sponsorgelden geweest. Weet ik dat zeker? Nee, want het staat er niet precies.

Conclusies trekken alleen op basis van de zeer summiere samenvatting van het jaarverslag heeft weinig zin. Ik weet nu twee grote zaken die van invloed waren te benoemen (play-offs en tranfers), maar er zijn er vast meer waar wij geen zicht op hebben.

Meer opbrengsten of meer sponsorgelden is wel een verschil. Dat er waarschijnlijk meer sponsorgelden zijn opgehaald ontken ik nergens. Feit blijft dat we een daling van 110.000 euro hebben in opbrengsten ten opzichte van het jaar ervoor. En we 415.000 euro hebben ''bespaard'' op salarissen en lonen.

De reacties blijven me wel verbazen. Als je zegt dat we als club financieel stilstaan en voorbij worden gelopen, dan duiken er meteen weer mensen op om alles te bagatelliseren.(Ik heb het niet over jou persoonlijk) De oplossing is dan om onze trainer, die al jaren met beperkt budget bovengemiddeld presteert, te ontslaan. Of dan komen de volgende dooddoeners: ''Ja maar, we zijn op de goede weg'' ''We blijven liever onze eigen identiteit houden'' ''Ooit valt het balletje wel goed'' '''Je moet wat geluk hebben''.

Een goed voorbeeld is de komst van Croux. Een hosanna stemming op het forum en sociale media. Toen ik niet meeging in deze jubelstemming,en ik vertelde dat er op iedere linie nog wel 3 Croux-kwaliteit bij moet, werd ik als zeiker/negatieveling neergezet. Hoe kon ik nu realistisch zijn? Hoe kon ik nu het - al bijna 20 jaar hetzelfde patroon - herkennen?

Even de feiten op een rij:

Seizoen - Totale inkomsten - Uitgaven salarissen en lonen.
2010/2011
3.058.000
1.264.000

2011/2012
3.302.000
1.339.000

2012/2013
3.109.000
1.326.000

2013/2014
3.041.000
1.199.000

2014/2015
2.515.000
724.000

2015/2016
2.541.000
867.000

2016/2017
3.136.000
1.037.000

2017/2018
3.020.000
615.000

Wie kent nog de uitspraken van onze voorzitters en besturen?

''Ieder jaar groeien'' ''500.000 ton moet erbij komen'' ''300.000 ton moet erbij om mee te doen'' ''Structureel top 5'' ''Binnen 5 jaar gaan we voor eredivisie'' ...

Maargoed, ''Ut kump wel good''.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2019 23:12
Zoewiezoe
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 252
Meer
Ron Elsen #237
Het past misschien niet direct in dit topic maar goed. Hier wordt nu weer over budget en kosten gesproken en daar wil ik op ingaan.
MVV heeft wel degelijk geinvesteerd in haar personeel en structuur. We hebben nu een algemeen directeur op de loonlijst waar tot voor enkele jaren geleden dit werd ingevuld puur met vrijwilligers (Erens) en een bestuur, dat tevens op de werkvloer werkzaam was. Er is geinvesteerd in commercie met Thal en Daemen, wat door velen met enthousiasme is begroet. Dus ik ben benieuwd naar de nieuwe cijfers en resultaten van die veranderingen !

Maar er speelt natuurlijk nog wat anders. De euro van vandaag is in de voetballerij niet hetzelfde waard als pak-em-beet 6 jaar geleden. Transfersommen en daardoor ook salarissen zijn verder doorgeschoten terwijl ik me afvraag of het nivo van de spelers evenredig mee gegroeid is.....nee dus....spelers zijn niet -tig % beter dan 6 jaar geleden. Dat betekent heel simpel dat je nu meer op tafel moet leggen voor hetzelfde nivo speler. Dus als je budget niet groeit kun je hetzelfde nivo als 6 jaar geleden niet binnenhalen. Dus het nivo zakt...Dat is natuurlijk iets wat overal speelt. We zijn niet beter of slechter dan het gros van de andere KKD ploegen. Vorm van de dag en alles wat daarbij hoort (en ja, zeker ook de toegevoegde waarde van de technische staf) bepalen wat er aan succes wordt behaald. Twente met haar voor KKD begrippen buitensporig budget verliest vanavond ook gewoon thuis van Dordt.

Moeten we meer geld binnenharken ? Ja dus. Een investeerder? Wat mij betreft niet. Moet Ron weg? Jein. Voor mij mag hij de Wenger van MVV worden. Maar van de andere kant zou een echt frisse wind voor de groep misschien ook eens goed zijn. Lestig allemaol pffff.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, opadiehard, Tuor, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2019 23:39 05 apr 2019 23:40 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Ron Elsen #238

Zoewiezoe schreef :
Maar er speelt natuurlijk nog wat anders. De euro van vandaag is in de voetballerij niet hetzelfde waard als pak-em-beet 6 jaar geleden. Transfersommen en daardoor ook salarissen zijn verder doorgeschoten terwijl ik me afvraag of het nivo van de spelers evenredig mee gegroeid is.....nee dus....spelers zijn niet -tig % beter dan 6 jaar geleden. Dat betekent heel simpel dat je nu meer op tafel moet leggen voor hetzelfde nivo speler. Dus als je budget niet groeit kun je hetzelfde nivo als 6 jaar geleden niet binnenhalen. Dus het nivo zakt...Dat is natuurlijk iets wat overal speelt. We zijn niet beter of slechter dan het gros van de andere KKD ploegen. Vorm van de dag en alles wat daarbij hoort (en ja, zeker ook de toegevoegde waarde van de technische staf) bepalen wat er aan succes wordt behaald. Twente met haar voor KKD begrippen buitensporig budget verliest vanavond ook gewoon thuis van Dordt.


Binnen die logica zou je nu dus op een salarispost moeten zitten van 2,6 miljoen euro (2010-2019). Niet op de schamele 6 ton die nu in de club gepompt wordt. Het is niet alleen de kwaliteit van de spelers dat gedaald is voor dat bedrag, ook de koopkracht zit nog maar op een kwart van dat oude gemiddelde. En dan kom je precies op het punt uit wat Sjotelsplak bedoelt, met voorbij worden gelopen. MVV is letterlijk door haar eigen as gezakt, door een gebrek aan groei in sponsoring, en is hierdoor ernstig gedevalueerd op de voetbalmarkt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2019 14:51
krampioen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 476
Meer
Ron Elsen #239
Een goede trainer, een redelijke selectie. Ben ik tevreden mee. Maar ook, de trainer gaat de geusselt verven omdat het er zo slecht uitziet. Een krachthonk waar ik nog niet dood in wil worden aangetroffen. Een voorzitter die ik nog nooit in het nieuws gezien heb. Een club die elk jaar belooft maar nooit waarmaakt. Afnemende budgetten, geen groei. Waar gaat dit heen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 apr 2019 08:29
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
Ron Elsen #240

krampioen schreef : Een goede trainer, een redelijke selectie. Ben ik tevreden mee. Maar ook, de trainer gaat de geusselt verven omdat het er zo slecht uitziet. Een krachthonk waar ik nog niet dood in wil worden aangetroffen. Een voorzitter die ik nog nooit in het nieuws gezien heb. Een club die elk jaar belooft maar nooit waarmaakt. Afnemende budgetten, geen groei. Waar gaat dit heen ?


Zie bericht Leins financiele problemen Fortuna...
Dan liever financiele stabiliteit en verantwoord beleid... Vorig seizoen met vier ton winst, vier ton minder uitgegeven of extra inkomsten, maar een positief resultaat van 4 ton en toch play offs gehaald en tsja risico ook dat je een jaar het niet haalt zoals nu... maar volgend seizoen kunnen we wel weer genieten van usmvvke. Hopelijk springen de sponsors eens echt bij omdat ze zien dat er verantwoord wordt omgegaan...
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden