Matteo Waem

22 sept 2021 12:06 22 sept 2021 13:23 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Onderwerp Auteur
Matteo Waem #1
Er ligt een eis van 4 duels schorsing van de KNVB. Behoorlijk fors natuurlijk . Er zijn geen beelden te zien op ESPN van dit moment, omdat op dat moment het spel stop lag op het middenveld.

Wat ik heb gezien dat gebeurde:
"De bal komt op onze eigen rechterflank ter hoogte van de catering via balbezit van Eindhoven. Hun linker vleugelspeler vond geen afspeelpunt, en hield de bal nog net voor de lijn binnen door een sliding te leggen terug naar het middenveld (of gaf een inworp weg, dit weer ik niet meer zeker) . Op dat moment komt Waem, heel opzichtig zeker 2 tellen later richting die speler en laat zich over het dijbeen van de speler die op de grond ligt vallen alsof hij onderuit getackeld wordt. (EH speler ligt met been naar eigen doelman en hoofd naar Boschpoort tribune, Waem gooit zich richting de BP tribune over het been) (hoe hard hij doorhaald kan ik niet beoordelen) (deze man lag stil op de grond met waarschijnlijk kramp/vermoeidheid) De bal was al lang en breed weg en hij moest nog drie stappen zetten voordat hij met dat been dat op de grond lag in contact kon komen. Dit gebeurde letterlijk naast de grensrechter op de zijllijn. Die enkele camera volgt natuurlijk alleen de bal net als de scheidsrechter . "

Ik heb mijn MVV bril niet op, maar als de Kuiper rood kreeg voor noppen dan kun je hier best ook iets voor krijgen, dit was onsportief gedrag. Was het om tijd te rekken voor het team? Was het persoonlijk ? Ik heb geen idee. 4 duels is behoorlijk natuurlijk, maar dit moment hoorde niet bij een standaard handeling op een voetbalveld. Er zijn slimmere methodes om iets uit te lokken/vechten. Als er nou beelden waren van het moment was het makkelijker voor ons geweest om ons verweren. Ik denk niet dat MVV veel kans maakt tegen het woord van een grensrechter en misschien 4e official.

Edit: Ik vermoed dat dit het incident was, want niet veel tellen later volgde die rode kaart.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2021 15:01
vleeskees
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 8
Meer
Matteo Waem #2
Begrijp ik dan goed dat het 4 duels schorsing is voor een schwalbe en/of onsportief gedrag?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2021 16:19
moonghoya66
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 59
Meer
Matteo Waem #3
Er zijn wel duidelijke beelden van het " incident" . Blijkbaar heeft Waem geen onsportieve gedrag vertoont. Dit staat ook vermeld op de site. Wij zullen zien.

Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2021 16:32
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Matteo Waem #4
MVV gaat in beroep tegen schorsing Waem

MVV Maastricht gaat in beroep tegen de schorsing die de KNVB Matteo Waem heeft opgelegd. De voetbalbond heeft de verdediger vier duels geschorst, waarvan één voorwaardelijk.

Matteo Waem kreeg de straf na een schermutseling met een speler van FC Eindhoven in de blessuretijd van de wedstrijd.

Rode kaart
Waem en zijn directe tegenstander kregen het met elkaar aan de stok aan de zijlijn, vlakbij de hoekvlag. Beide spelers vervolgden vervolgens hun weg maar scheidsrechter Blank toonde tot ieders verbazing plots een rode kaart.

Trappende beweging
Op advies van de grensrechter werd de MVV'er van het veld gestuurd. De assistent-scheidsrechter had van een flinke afstand, als enige in het stadion, een natrappende Waem gezien. "Ik heb echt niets gedaan", liet een totaal verbaasde Matteo Waem na afloop van het duel weten. Tv-beelden laten ook zien dat de 21-jarige Belg geen trappende beweging richting zijn tegenstander heeft gemaakt.

Donderdagavond dient de zaak in Zeist.

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2021 12:03 24 sept 2021 12:03 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
Matteo Waem #5

peeke schreef : MVV gaat in beroep tegen schorsing Waem

MVV Maastricht gaat in beroep tegen de schorsing die de KNVB Matteo Waem heeft opgelegd. De voetbalbond heeft de verdediger vier duels geschorst, waarvan één voorwaardelijk.
(...)
Donderdagavond dient de zaak in Zeist.

Weet iemand hoe het donderdagavond in Zeist is afgelopen?


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2021 12:04
Mestreech1902
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
Matteo Waem #6
3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk.

Mist dus Jong-Ajax en ADO...

Geboren oet LEEFDE, gedreven door PASSIE <3
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2021 12:04
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Matteo Waem #7

Ben Salemans schreef :

peeke schreef : MVV gaat in beroep tegen schorsing Waem

MVV Maastricht gaat in beroep tegen de schorsing die de KNVB Matteo Waem heeft opgelegd. De voetbalbond heeft de verdediger vier duels geschorst, waarvan één voorwaardelijk.
(...)
Donderdagavond dient de zaak in Zeist.

Weet iemand hoe het donderdagavond in Zeist is afgelopen?


Ja, ''teruggebracht'' tot 3 wedstrijden waarvan één voorwaardelijk...

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2021 16:03
Jo70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 512
Meer
Matteo Waem #8

Mestreech1902 schreef : 3 wedstrijden waarvan 1 voorwaardelijk.

Mist dus Jong-Ajax en ADO...


Belachelijk als er niets te bewijzen valt!!

MVV FOREVER FC. LIMBURG NEVER
De volgende gebruiker (s) zei dank u M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2022 12:04
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Matteo Waem #9
De Keuken Kampioen Divisie geldt al decennialang als kraamkamer voor binnen- en buitenlandse talenten en ook dit seizoen lopen er op het tweede niveau weer veel voetballers met potentie rond. Voetbalzone, de officiële mediapartner van de Keuken Kampioen Divisie, licht wekelijks een van deze talenten uit, met deze keer aandacht voor Matteo Waem, de Belgische centrumverdediger van MVV Maastricht.

Door Chris Meijer
Wat Matteo Waem (21) het moeilijkst vond aan zijn eerste maanden bij MVV Maastricht? Dat hij zijn drie jaar jongere broer Andreas niet langer dagelijks zag. De broers Waem waren tijdens hun jeugd in Merksem - een buitenwijk van Antwerpen - onafscheidelijk, maar zaten nu plotseling op bijna anderhalf uur rijden van elkaar verwijderd. "We hebben vroeger dagen met elkaar gevoetbald, op onze kamers of op de trapveldjes in de buurt. Dat heeft me geholpen in mijn ontwikkeling. Hij is een nummer tien, een aanvaller. Dus ik moest hem altijd zien te verdedigen. Ja, dat waren leuke tijden", vertelt Waem met een glimlach. "Mijn broer voetbalde ook bij Antwerp. Maar hij kon niet zo goed omgaan met de druk die gevraagd wordt in de voetbalwereld, dus daardoor is hij gestopt. Heel spijtig, omdat ik hem wel ver had zien komen."
Het artikel gaat verder onder de video

logo
Meer videos
Het inspireerde Waem om alles in het werk te stellen om wél het profvoetbal te halen, ondanks dat hij daar het nodige voor moest laten. Allereerst moest hij in ieder geval voorlopig zijn droom om het eerste elftal van Antwerp te halen laten varen. "Ik liep al vanaf mijn vijfde rond bij Antwerp, dus het was eigenlijk mijn tweede thuis. Het was een droom om daar te voetballen", bekent de centrumverdediger. Waem bracht totaal dertien jaar - tussendoor speelde hij één seizoen bij Westerlo - door in de jeugdopleiding van Antwerp. In die tijd ontwikkelde the Great Old zich van een slapende reus op het tweede niveau tot een club die meedoet om de bovenste plaatsen in de Jupiler Pro League.
"Het is nog wel een serieuze stap tussen het eerste en tweede van Antwerp. Ze hebben veel geld te besteden, dat zie je bijvoorbeeld aan de ervaren spelers die ze halen. Neem bijvoorbeeld Radja Nainggolan. Het is een ploeg die kampioen wil worden, het is lastig om daar als jonge speler door te breken. Dat is een proces van een aantal jaar en ik dacht dat het beter was voor mijn ontwikkeling om mijn carrière elders voort te zetten", legt Waem uit. In december 2019 kreeg hij al de kans om te vertrekken bij Antwerp. Waem liet een goede indruk achter tijdens een stageperiode bij Birmingham City, maar desondanks kwam het uiteindelijk niet van een transfer naar Engeland.
ADVERTISEMENT - BEGINADVERTISEMENT - END

Waem speelde voorlopig 44 officiële wedstrijden voor MVV.
"Ik heb een week meegetraind, deels met het eerste en deels met het tweede elftal. Dat beviel heel goed en Birmingham City had een contract klaarliggen. Ik was tevreden met alle randvoorwaarden, maar ik had een manager die voor zichzelf probeerde wat meer geld te vragen. Dus die deal is daardoor niet rondgekomen, omdat er tegen het einde van de transferwindow niet genoeg tijd meer was. Ik dacht begin januari dat ik een transfer zou maken. Dat was eigenlijk een droom die zou uitkomen. Als je dan eind januari weer terugkomt bij Antwerp, is dat wel een mentale tik." Een halfjaar later vertrok Waem alsnog naar het buitenland, al is hij nu een stuk dichter bij huis. Via de contacten van zijn huidige vertegenwoordigers kon hij een stageperiode afwerken bij MVV en binnen een week werd duidelijk dat hij in Maastricht mocht blijven.
Het betekende dat Waem het ouderlijk huis in Merksem achter zich liet voor Lanaken, dat bij Maastricht net aan de andere kant van de grens met België ligt. "Dat is niet echt een bewuste keuze. Ik was op zoek naar een appartement en ik denk dat je in Maastricht twee tot drie keer zoveel zou betalen als in Lanaken", vertelt Waem over zijn woonplaats. "Het was in het begin wel moeilijk, want ik trok thuis veel op met mijn broer en zag hem iedere dag. Dat was nu niet het geval en dat was wel pittiger dan ik had gedacht. Maar toen ik eenmaal gesetteld was, was het goed te doen. Alleen wonen is niet het einde van de wereld en we zien elkaar wekelijks." Waem tekende aanvankelijk op amateurbasis bij MVV en gaf zichzelf twee jaar om door te breken in het profvoetbal.
"Ik kreeg op amateurbasis weinig geld binnen, maar ik kon altijd op de steun van mijn ouders rekenen. Nu heb ik dat dubbel en dik terugverdiend, dus het is een soort waardering voor het werk van vorig jaar. Het is de investering waard geweest, absoluut", benadrukt Waem. Door een blessure van Kai Heerings had hij in de eerste helft van vorig seizoen al geregeld een basisplaats. Waem verdween in januari uit de basis doordat hij zelf een blessure opliep. "Dat was wel even een mentale tik, want ik heb drie maanden niet kunnen voetballen. De laatste twee maanden zat ik op de bank, ook omdat het team goed draaide. Ik had me voorgenomen gewoon hard te blijven trainen en dat heeft de clubleiding blijkbaar gezien, want ze hebben me afgelopen zomer zonder dat ik al teveel speelde een tweejarig profcontract aangeboden."

Jordt van der Sande gaat naar de grond na een duel met Waem tijdens de wedstrijd tussen MVV en FC Eindhoven (1-0).
"Ja, dat was een beloning voor mijn individuele werk tijdens die maanden. Het wil iets zeggen dat ze toch vertrouwen in je hebben, ondanks dat ik niet zoveel speelde. Nadat ik mijn contract tekende, had ik wel gedacht dat dit het jaar van mijn doorbraak zou worden. Dat is gelukt en daar ben ik heel blij mee", gaat Waem verder. Dit seizoen is Waem normaal gezien onbetwist basisspeler in het elftal van trainer Klaas Wels. "Ik denk dat mijn kwaliteiten er op vooruit zijn gegaan. Het indribbelen en het opbouwen dat ik al bij Antwerp had, zijn hier meer tot zijn recht gekomen en beter geworden. Het Nederlandse voetbal ligt me beter, omdat de opbouw over het algemeen wat meer verzorgd is dan in België. Ik ben meer een voetballende verdediger dan een krachtpatser die de duels invliegt en alle ballen naar voren trapt. Bovendien krijg je als jonge speler in Nederland meer kansen."
Tegelijkertijd weet Waem dat hij nog wat meer een krachtpatser moet worden. "Het duel aangaan, dus nog beter de spits uit de wedstrijd kunnen spelen", zo formuleert Waem zijn voornaamste verbeterpunt. "Daar ben ik mee aan de slag, door met de fysio veel in het krachthonk bezig te zijn om sterker en groter te worden. Ervaring opdoen is het belangrijkste. Hoe meer je speelt, hoe beter je wordt, hoe makkelijker je fases gaat herkennen tijdens een wedstrijd en hoe sneller je een complete speler wordt. Spelen is echt de key tot succes."
Er bestond afgelopen zomer al belangstelling vanuit de Eredivisie, andere clubs in de Keuken Kampioen Divisie en de Belgische Eerste Klasse B. Toen koos hij voor een langer verblijf bij MVV, in zijn woorden een 'familiale club met goede supporters en eerlijke mensen'. "Maar nu ik veel wedstrijden heb gespeeld en een goed seizoen draai, mag ik toch dromen of hopen op een stap hogerop. Ik zit zeker niet slecht bij MVV, maar dit is niet mijn plafond. Ik hoop hogerop te komen, dus we zullen het komende zomer zien. Het is natuurlijk ook goed om bij MVV te blijven. Ik probeer op de Eredivisie te mikken, dat zou een volgende stap kunnen zijn om nog meer te kunnen opvallen en een betere speler te worden. Dan kan het heel snel gaan."
Naam: Matteo Waem
Geboortedatum: 21 juni 2001
Club: MVV Maastricht
Positie: centrumverdediger
Sterke punten: inzicht, passing, leiderschap
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2022 12:31
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 968
Meer
Matteo Waem #10
Vorig seizoen al gecharmeerd van deze speler en ik ben heel blij dat hij nu vaste basisspeler is. Het zou voor hem beter zijn geweest als een type Marc Kienle naast hem zou spelen. Hij is een van de stabiele factoren in het elftal, samen met Matthys.

Contract openbreken en verlengen, maar ik vrees dat hij komende zomer een transfer gaat maken naar de top van de KKD
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, moonghoya66, Jasonhum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2022 14:40
peeke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 458
Meer
Matteo Waem #11
Maastricht - Teleurstelling over een afgeketste transfer in de zomer maakte bij Matteo Waem snel plaats voor verbazing over de knappe prestaties in de competitie. Een vertrek in de winter is dan ook niet aan de orde. Maar na dit seizoen wil de 22-jarige aanvoerder van MVV wel de zo vurig gewenste stap omhoog zetten.

TRANSFER
„Ik had in de zomer niet verwacht hier nu te zitten. Almere City en Viborg toonden interesse, ik ging ervan uit dat het tot een transfer zou komen. Zeker nadat Viborg het bod twee keer had verhoogd. Het was zowel financieel als sportief een flinke stap vooruit, ze speelden in die periode in de Conference League tegen West Ham. Dat is andere koek natuurlijk. Ik ben vijf, zes keer bij Ronny Van Geneugden (technisch directeur, red.) langsgegaan om te vragen of een vertrek toch bespreekbaar was. Hij wilde me absoluut niet laten gaan. Het was best een teleurstelling, maar ik heb het ook snel achter me gelaten. Ik ga dan niet moeilijk doen, zoals je bij sommige spelers ziet. Daarmee plaats je jezelf bij andere clubs in een kwaad daglicht. En als je ziet hoe het nu gaat, is het niet zo dat ik dit seizoen stilsta in mijn ontwikkeling. Het is bovendien een positief signaal dat de club je per se wil behouden.”

„Ik kreeg een aanbieding om mijn contract (dat inclusief eenzijdige optie loopt tot de zomer van 2024, red.) met een extra jaar te verlengen. Daar ben ik niet op ingegaan. Na dit seizoen ben ik echt toe aan een volgende stap. Ik zie mezelf niet in de winter vertrekken, zeker nu MVV zo goed draait. Het is sowieso niet verstandig halverwege de competitie over te stappen naar een ploeg die al zes maanden samenspeelt.”

PRIVÉ
„Ik ben na mijn overgang in 2020 snel een appartement (in Lanaken, red.) gaan zoeken om niet elke dag op en neer naar Antwerpen te moeten rijden. Dan had ik steeds om 6 uur op moeten staan om op tijd hier te zijn. Zoiets houd je niet vol. Het was in het begin best lastig om thuis te komen waar niemand is en niet te kunnen praten tegen mijn ouders en mijn broertje Andreas, met wie ik een heel hechte band heb. Met name mijn broer miste ik erg, we deden vroeger alles samen. Voor hem was het de eerste tijd nog moeilijker. Hij is autistisch en kwam na mijn vertrek in een gat terecht. Hoewel hij best begreep dat dit voor mijn carrière het beste was, vraagt hij geregeld aan mijn moeder wat ik aan het doen ben. Ik bel vaak met hem en we gamen veel online. Bovendien ga ik twee of drie keer per week naar huis.”

„Ik volg nu een studie psychologie aan de OU. Ik ben klaar met vier van de twaalf vakken van het eerste jaar. Het gaat er niet om de studie zo snel mogelijk af te ronden. Ik wil vooral iets te doen hebben buiten het voetbal in plaats van thuis wat in mijn zetel te zitten. Ik vind het heel interessant om erachter te komen hoe een mens denkt en wat hem beweegt. Ik hoop straks ook beter te begrijpen hoe iemand als Andreas redeneert. Na mijn carrière wil ik in de voetbalwereld actief blijven. Op dit moment zeg ik: niet als trainer. Het spreekt me niet aan langs de zijlijn de ploeg toe te schreeuwen, tactische plannen te maken en oefeningen uit te zetten. Bovendien sta je constant onder druk. Met mijn studie zie ik mezelf wel iets doen op het gebied van mentale begeleiding bij een club.”

SEIZOEN
„We vormen als groep één geheel. Vorig seizoen zaten de spelers en staf niet altijd op één lijn, dat leidde wel eens tot conflicten. De aanpak van de trainer (Klaas Wels, red.) was te hard, zeker voor een jonge ploeg als de onze. Maurice (Verberne, red.) heeft dat gezien en is het anders gaan doen. Dat we zo goed presteren, ligt vooral aan hem. Het is veel vrijer, het plezier is ook terug. Ik reed vorig seizoen op zondagavond geregeld met tegenzin vanuit Antwerpen terug naar Maastricht. Ik hoorde van andere jongens hetzelfde.”

„Ik ben dit seizoen aanvoerder. Bij FC Antwerp nam ik ook altijd het voortouw, maar ik ben niet iemand die een leider wil zijn door te schreeuwen. Ik probeer op mijn manier jongens binnen en buiten het veld te helpen. Het klinkt eigenlijk vreemd als je zelf pas 22 bent. Maar we hebben nu eenmaal een jonge ploeg. Het voordeel is dat iedereen zich wil bewijzen en er veel energie in ons spel zit. Het nadeel is dat we soms de ervaring missen om wedstrijden over de streep te trekken.”

„We voetballen nu nog zonder druk. Die zal zeker toenemen als we naar het einde van het seizoen nog steeds rond deze plek staan. We proberen het zo weinig mogelijk te hebben over promoveren. Als het daar te veel over gaat, bestaat het risico dat je niet meer vrijuit durft te spelen. Dan wordt het eerder moeten dan mogen en komen er andere zaken bij kijken. Het is beter die zo lang mogelijk van onze jonge groep weg te houden. Het zal lastig worden bij de eerste twee te eindigen, maar de play-offs halen en zo hoog mogelijk eindigen moet nu ons doel zijn.”

Groeten oet Bierum : Delfzijl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, opadiehard, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 jan 2023 15:15
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 606
Meer
Matteo Waem #12
Onverwachte verlenging, maar het betreft Waem die nog een jaar langer vast ligt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2023 08:25
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 250
Meer
Matteo Waem #13
Goed nieuws, Matteo is een van onze belangrijkste spelers. Eigenlijk niet fair dat door de vooraankondiging bij velen teleurstelling heerst omdat ze op Ruben hoopten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u M.V.V. 1902

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2023 08:44
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Matteo Waem #14
Prima zet van MVV die volledig in de visie valt die er ligt. Jonge spelers aantrekken, beter maken en verkopen. Matteo kwam als 19-jarige, volgens mij transfervrij en wil en kan waarschijnlijk deze zomer (op zijn 22e) een stap maken. Met deze contractverlenging gaat dit in ieder geval financieel iets opleveren voor MVV.
Daarnaast is het een mooi voorbeeld voor andere jonge spelers.

Tevens goed om te zien dat MVV hiermee achter de schermen bezig is en niet enkel met de Ruben-soap.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, jasonke7

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2023 10:23
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Matteo Waem #15
Het zou mij verbazen als Waem hier nog speelt volgend seizoen, tenzij MVV promoveert.
Duidelijk te zien op Instagram in de story van zijn agency: “It’s just the option…”
Dit betekent in mijn ogen dat Waem na dit seizoen een mooie transfer wil maken. En dat is hem gegund. Fijn dat de optie gelicht is en het MVV een transfersom op kan leveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden