Matteo Waem
- bokkesprongen
-
- Away
- Platinum Member
-
Re: Matteo Waem
08 Jul 2023 11:21Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Silverav
-
- Premium Member
-
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- mvv925
-
- Senior Member
-
08 Jul 2023 19:46Strik erom en weg ermee. Willem II gaat flink achteruit in het spelersbudget dit jaar dus zal geen grote transfersom zijn. Is dit dan de gigantische stap omhoog die hij voor ogen had? Nog een jaar tegen dezelfde clubs met een 'kampioens'-kandidaat die flink teruggaat in budget en verwachte prestaties? Ik zie hem daar best op de bank belanden.
- ASR
-
- Platinum Member
-
08 Jul 2023 20:48mvv925 wrote: Volgens enkele - normaal gesproken - goed ingevoerde bronnen en fan-Twitteraccounts van Willem II heeft Waem zojuist inderdaad in Tilburg getekend.
Strik erom en weg ermee. Willem II gaat flink achteruit in het spelersbudget dit jaar dus zal geen grote transfersom zijn. Is dit dan de gigantische stap omhoog die hij voor ogen had? Nog een jaar tegen dezelfde clubs met een 'kampioens'-kandidaat die flink teruggaat in budget en verwachte prestaties? Ik zie hem daar best op de bank belanden.
Klopt inderdaad, die is weg. Punt.
- opadiehard
-
- Platinum Member
-
08 Jul 2023 21:34 - 08 Jul 2023 21:35ASR wrote:mvv925 wrote: Volgens enkele - normaal gesproken - goed ingevoerde bronnen en fan-Twitteraccounts van Willem II heeft Waem zojuist inderdaad in Tilburg getekend.
Strik erom en weg ermee. Willem II gaat flink achteruit in het spelersbudget dit jaar dus zal geen grote transfersom zijn. Is dit dan de gigantische stap omhoog die hij voor ogen had? Nog een jaar tegen dezelfde clubs met een 'kampioens'-kandidaat die flink teruggaat in budget en verwachte prestaties? Ik zie hem daar best op de bank belanden.
Klopt inderdaad, die is weg. Punt.
Waem zou toch via de zaakwaarnemer financiële afspraken maken richting MVV,dan zal dat wel geregeld zijn zoal tekengeld/door verkoop percentage etc etc?…Mvrgr Ampa.
- Loyaal
-
- Senior Member
-
08 Jul 2023 22:07 - 08 Jul 2023 22:08Haalt niet weg dat dit niet netjes gespeeld is door Waem en zijn zaakwaarnemer. En dat MVV administratieve steken heeft laten vallen. Wat mij betreft geen afscheid van hem op de middenstip in elk geval.
- Ben Salemans
-
- Administrator
-
09 Jul 2023 03:33Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Yannick
-
- Premium Member
-
Re: Re:Matteo Waem
09 Jul 2023 09:50In plaats van een rechtszaak aanspannen gaat men 'om de tafel zitten' om een transferbedrag te bespreken. Dan geef je in feite toe dat je niet 100% zeker van je zaak bent.
Ik gok ook op een flink doorverkoop-%, want keiharde munten ga je niet voor 'm krijgen.
Ik zou zeggen, houdoe en bedankt!
Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
- ouwe rot
-
- Away
- Platinum Member
-
- Maosbrögk
-
- Platinum Member
-
- Karakter
-
- Platinum Member
-
10 Jul 2023 23:50Loyaal wrote: Ik gok op een €100.000 transfersom met 20% doorverkoop percentage. Transferwaarde volgens Transfermarkt is €550.000. Dat had MVV sowieso niet gekregen voor een speler in zijn laatste contractjaar. Stel dat Willem II, Waem weet door te verkopen voor €1.000.000 en MVV daar 20% van ontvangt, is dat een additionele €200.000. In totaal dus alsnog €300.000, het bedrag waarvoor Waem nu ook (ongeveer) verkocht zou zijn. Hiermee zou ik kunnen leven financieel gezien. En dan is het nog maar de vraag of Waem aan het spelen komt, het niveau aan kan en daadwerkelijk stijgt in waarde.
Haalt niet weg dat dit niet netjes gespeeld is door Waem en zijn zaakwaarnemer. En dat MVV administratieve steken heeft laten vallen. Wat mij betreft geen afscheid van hem op de middenstip in elk geval.
Ik ben bang dat je het veel te zonnig in ziet. De bedragen en constructie die jij hierboven beschrijft was in een normale situatie waarschijnlijk het geval geweest. Doorverkooppercentage zal er niet inzitten gok ik en het bedrag is ook een fooitje, als geste vanuit de kopende partij. Zij willen, zeker als het ook een Nederlandse club is, de vrede bewaren met MVV om zodoende in de toekomst weer makkelijk om de tafel te kunnen. Als het VVCS al aangeeft dat het eigenlijk een transfervrije speler is, heb je als MVV zijnde héél weinig in te brengen. Dan mag je blij zijn dat je er überhaupt nog wat centen voor krijgt.
- MF
-
- Premium Member
-
11 Jul 2023 00:26Karakter wrote:Loyaal wrote: Ik gok op een €100.000 transfersom met 20% doorverkoop percentage. Transferwaarde volgens Transfermarkt is €550.000. Dat had MVV sowieso niet gekregen voor een speler in zijn laatste contractjaar. Stel dat Willem II, Waem weet door te verkopen voor €1.000.000 en MVV daar 20% van ontvangt, is dat een additionele €200.000. In totaal dus alsnog €300.000, het bedrag waarvoor Waem nu ook (ongeveer) verkocht zou zijn. Hiermee zou ik kunnen leven financieel gezien. En dan is het nog maar de vraag of Waem aan het spelen komt, het niveau aan kan en daadwerkelijk stijgt in waarde.
Haalt niet weg dat dit niet netjes gespeeld is door Waem en zijn zaakwaarnemer. En dat MVV administratieve steken heeft laten vallen. Wat mij betreft geen afscheid van hem op de middenstip in elk geval.
Ik ben bang dat je het veel te zonnig in ziet. De bedragen en constructie die jij hierboven beschrijft was in een normale situatie waarschijnlijk het geval geweest. Doorverkooppercentage zal er niet inzitten gok ik en het bedrag is ook een fooitje, als geste vanuit de kopende partij. Zij willen, zeker als het ook een Nederlandse club is, de vrede bewaren met MVV om zodoende in de toekomst weer makkelijk om de tafel te kunnen. Als het VVCS al aangeeft dat het eigenlijk een transfervrije speler is, heb je als MVV zijnde héél weinig in te brengen. Dan mag je blij zijn dat je er überhaupt nog wat centen voor krijgt.
Er zijn meerdere factoren waarmee rekening gehouden moet worden. Als MVV juridische stappen onderneemt, kan Waem geen contract elders tekenen, waardoor geïnteresseerde clubs zoals ADO, NAC en Willem 2 verder zullen kijken en niet zullen wachten. Dit kan aanzienlijke nadelige gevolgen hebben voor Waem, aangezien de kans op het vinden van een nieuwe club op korte termijn klein is. Ik zal het bovenstaande verder toelichten: het is niet mogelijk voor Waem om een contract te tekenen bij een nieuwe club terwijl er juridische stappen worden ondernomen door MVV. Stel dat Waem een club vindt en daar aan de slag gaat, maar MVV uiteindelijk toch in zijn gelijk wordt gesteld, dan blijft hij tot 2024 bij MVV. Dit zou zowel voor de nieuwe club als voor Waem een groot probleem vormen. Het is dus het beste dat MVV juridische stappen onderneemt, maar het is waarschijnlijk dat dit niet zal gebeuren. Waarschijnlijk zal het tekengeld naar MVV gaan. Ik verwacht een vergelijkbare uitkomst als in het geval van Ruben, waarbij MVV blijkbaar tevreden was met 50.000 euro. Het probleem is dat we het geld hard nodig hebben. Als we miljoenen op de bank hadden staan en financieel gezond waren, zouden we het risico kunnen nemen om het hard aan te pakken. Maar stel dat MVV juridische stappen onderneemt en verliest, dan houden ze helemaal niets aan hem over. In dit geval is iets beter dan niets.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
11 Jul 2023 08:04Zal geen 20% zijn zoals Loyaal inderdaad iets te optimistisch veronderstelt. Met 10% mag MVV al blij zijn.
- Karakter
-
- Platinum Member
-
11 Jul 2023 10:28Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Loyaal
-
- Senior Member
-
11 Jul 2023 16:50Please Log in or Create an account to join the conversation.