Matteo Waem

25 apr 2023 22:43
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Matteo Waem #46
Afgaande op de Instagram post van de zaakwaarnemer van Waem en bijgevoegd interview van 1Limburg, wisten zij zeer zeker af van de contractverlenging.

Link: www.1limburg.nl/amp/sport/2092927/mvv-ve...-waem-tot-medio-2024

Citaat: “MVV heeft mij een platform geboden om mij te laten zien aan de buitenwereld en ik wil hun daar iets voor terug doen. Misschien zit er een mooie transfersom in in de zomer.”
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 23:10
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Matteo Waem #47

Loyaal schreef : Afgaande op de Instagram post van de zaakwaarnemer van Waem en bijgevoegd interview van 1Limburg, wisten zij zeer zeker af van de contractverlenging.

Link: www.1limburg.nl/amp/sport/2092927/mvv-ve...-waem-tot-medio-2024

Citaat: “MVV heeft mij een platform geboden om mij te laten zien aan de buitenwereld en ik wil hun daar iets voor terug doen. Misschien zit er een mooie transfersom in in de zomer.”

Tuurlijk wist Waem en zijn zaakwaarnemer ervan af. De optie in het contract kon simpel worden geopend door MVV. Dus was het 1+1=2. MVV verzaakt vervolgens en Waem en zaakwaarnemer profiteren er nu van.

Als jouw baas door een procedurefout je contract niet verlengd, en je hebt meerdere opties om meer te verdienen op een hoger niveau, denk je dan nog aan je baas?

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2023 00:17 26 apr 2023 00:23 door Belgske.
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 452
Meer
Matteo Waem #48
Wat een ongelooflijk trieste houding van notabene je eigen aanvoerder die nu puur uit eigen belang een slaatje wil slaan uit deze situatie. Echt zeer teleurstellend van een speler die heel veel te danken heeft aan MVV.

Edit: misschien toch enige nuance aanbrengen, kans lijkt me groot dat het vooral de makelaar is die hier misbruik van maakt en die Waem ervan overtuigd heeft het spel vies te spelen. De 300k die een club nu niet aan MVV hoeft te betalen, gaan nu waarschijnlijk voor een groot deel in de vorm van tekengeld naar speler en makelaar. Te triest voor woorden natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2023 00:24 26 apr 2023 00:27 door JulioB.
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Matteo Waem #49

Belgske schreef : Wat een ongelooflijk trieste houding van notabene je eigen aanvoerder die nu puur uit eigen belang een slaatje wil slaan uit deze situatie. Echt zeer teleurstellend van een speler die heel veel te danken heeft aan MVV.


Voor alles valt er wat te zeggen maar mvv had dit gewoon moeten voorkomen. Dat hij of z’n zaakwaarnemer nu een kans ziet, heb je, als het inderdaad allemaal klopt wat er in de media staat, volledig aan je zelf te danken. Ik hoop dat het niet klopt en dat mvv toch “gewoon” alles goed heeft gedaan maar met alle blunders uit het verleden, ben ik er bang voor.

Ik hoop i.i.g dat dit niet door slaat op het veld. We zitten eindelijk weer in een goede flow qua resultaten. Laten we dat vast houden, de rest komt later.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2023 07:50
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Matteo Waem #50
Alles wijst erop dat een nietszeggende 'makelaar' het slimste jongetje van de klas probeert uit te hangen met als enige doel er zelf beter van te worden.
En dat over de rug van Waem, die gevoelsmatig van nature een betrouwbare jongen is.

Tip voor Matteo: zoek zo snel mogelijk een betrouwbare makelaar die niet je naam te grabbel gooit en houd je gewoon aan je contract, waarvan alle betrokkenen écht wel weten dat het er is en ga met opgeheven hoofd voor een mooi bedrag de deur uit in de zomer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kay

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2023 08:21
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 607
Meer
Matteo Waem #51
Ongeacht hoe het de speler Waem vergaat na de zomer hoop ik dat dit binnen de groep geen invloed heeft.
Laat hem ook gewoon aanvoerder, want alles wat je nu veranderd in opstelling/aanvoerderschap levert onrust op, ook binnen de eigen selectie.
Daarnaast laat je als club op deze wijze zien dat je gevoelig bent voor berichtgeving vanuit de media.

Vrijdag gewoon volle bak support, en de play-offs veilig stellen.
De kwestie Waem laten rusten tot na de play-offs, en daarna dit (al dan niet juridisch) uitvechten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2023 08:31
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
Matteo Waem #52

Duin schreef : Alles wijst erop dat een nietszeggende 'makelaar' het slimste jongetje van de klas probeert uit te hangen met als enige doel er zelf beter van te worden.
En dat over de rug van Waem, die gevoelsmatig van nature een betrouwbare jongen is.

Tip voor Matteo: zoek zo snel mogelijk een betrouwbare makelaar die niet je naam te grabbel gooit en houd je gewoon aan je contract, waarvan alle betrokkenen écht wel weten dat het er is en ga met opgeheven hoofd voor een mooi bedrag de deur uit in de zomer.


Ik hoop dat je dit keer gelijk hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2023 08:39
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Matteo Waem #53
Zoals altijd kent ook dit verhaal twee kanten, maar met drie partijen. Ik denk allereerst dat MVV ontzettend nalatig / slordig heeft gehandeld m.b.t. te procedure die gevolgd moet worden als er een optie wordt gelicht. Zoiets kan denk ik altijd ook alleen maar bij ons gebeuren. Ja, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar als ook dit een fout is, kunnen we samen met de NOW-regeling, Mbuyamba en wellicht straks Van Bommel (als je die als ''fout'' mag betitelen) spreken we toch van een klein miljoen. Een klein miljoen dat voor een kleine club een godsvermogen is.

Aan de andere kant hebben we de makelaar van Waem. Makelaars in de voetbalwereld die de laatste tijd als paddenstoelen uit de grond schieten. Iedereen ziet en ruikt geld en neemt zijn of haar kans. Ook deze makelaar. Hij verdient er natuurlijk stukken meer op wanneer iemand zonder contract de overstap maakt en meer tekengeld krijgt. Daar strijkt de makelaar natuurlijk ook een gedeelte van op. Een club die een transfersom moet betalen , betaalt doorgaans minder tekengeld. Hij wist van de gang van zaken , heeft (m.i.) bewust gezwegen. Dat je dan op de socials gaat verkondigen dat Waem als aanvoerder de minst betaalde speler van de selectie is, mag hij zichzelf achter zijn oren krabben. Dan heeft hij ergens toch iets niet goed gedaan.

De derde partij die er denk ik het minste aan kan doen, maar nu wel de zondebok is, is Waem. Hij heeft met zijn volle verstand destijds een contract met eenzijdige optie getekend, is ervan op de hoogte dat zijn optie is gelicht (foto's en persbericht zijn gepubliceerd). Ik denk ook dat Waem er nu op aanstuurt om dit netjes op te lossen, maar zowel MVV als zijn zakenwaarnemer stellig zijn en hun gelijk willen halen.

Benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, aait wief, Tuor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2023 09:57 26 apr 2023 09:58 door Boschpoort.
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1917
Meer
Matteo Waem #54
Net als vrijwel iedereen hier moet ik het doen met wat ik lees in de berichten die in de media, inclusief dit forum, geplaatst worden.
Ik trek een paar conclusies:
MVV heeft beslist steken laten vallen. ik denk dat we ervanuit kunnen gaan dat het lichten van de optie niet volgens de voorschriften is gebeurd.
Matteo Waem valt niets te verwijten. Hij heeft deze situatie niet veroorzaakt. We moeten onze aanvoerder blijven steunen in deze belangrijke fase van de competitie.
Welke rol de zaakwaarnemer speelt weet ik niet. in het verslag dat door Sjengen 2022 gisteren hier is geplaatst staat dat die agency juist niets aan die transfer wilde verdienen (wat op zich ook vreemd is, maar goed).
De vraag is nu of het niet naleven van het vormvereiste door MVV voldoende grond is om de speler een transfervrije status toe te kennen. Is het niet zo dat door interviews, inclusief de foto met het nummer 2024 op het shirt, Waem en zijn management impliciet akkoord zijn gegaan met de contractverlenging en dus met het lichten van de optie? In de normale juridische wereld is de kennelijke bedoeling van partijen vaak doorslaggevend als er een kwestie is met betrekking tot wat er is opgeschreven. Maar dit verhaal zal door een arbitrage commissie beoordeeld gaan worden. En die doet dat op basis van reglementen. Ik durf de uitslag daarvan niet te voorspellen. Maar wat het resultaat ook is, er zijn alleen verliezers. En het begint met geblunder door MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, aait wief, De Zwarte Vogel, bokkesprongen, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2023 10:43 26 apr 2023 10:44 door Angel-Side official.
Angel-Side official
Verified
Verified
Berichten: 54
Meer
Matteo Waem #55
Het zal jullie niet ontgaan zijn, de media en socials duiken vol op het bericht omtrent de optie-lichting door MVV van Matteo Waem. We vragen iedereen de rust te bewaren, niet te speculeren en vooral onze aanvoerder in alle rust te laten. Het betreft hier een arbeidsconflict waar wij supporters geen partij in zijn en enkel de BVO MVV Maastricht en de Partijen rond Matteo betrokken zijn. Laten we de geledingen gesloten houden en ons bezig houden met onze taak en droom. Full support aan de selectie in de aankomende play-off!
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Jacques, LRB, moonghoya66, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2023 11:09
LRB
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 602
Meer
Matteo Waem #56
laote veer us riechte op de NC
volle bak, bonte störm, volle petaj!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2023 17:05 26 apr 2023 17:06 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Matteo Waem #57
Er is veel ophef over dit dossier , blijkbaar was het al weken bekend en is het toch naar buiten gekomen

In dit dossier ( en wederom gaat het om een administratief gebrek) blijkt de professionalisering waar MVV volgens haar eigen zeggen stappen heeft gemaakt in de basis direct door het ijs is gezakt, het up to date houden van je personeelbestand inzake NAW en overige .
Als je al niet meer kunt vertrouwen op die basis en ook op het up to date houden van de gegevens dan zul je als club veel meer in belangrijke stukken dit blijkbaar door minimaal 2 personen moeten laten controleren om zo fouten te voorkomen , het gaat gewoon te vaak mis en de bedragen liegen er niet om

Nu is het een eenvoudige aangetekende brief maar wel eentje die een belangrijke contract verlenging inhield , MVV moet zich gewoon verzekeren dat dit dus door minimaal 2 personen wordt gecheckt , bv de manager en de medewerker die verstuurd . (standaard procedures bij dit soort zaken invoeren , zoveel aangetekende brieven verstuurd MVV per jaar niet)

Ik hoop dat beide partijen tot bezinning komen , zoveel MVV die niet ieder probleem via een juridische weg of arbitrage moet willen bewandelen en uiteindelijk ook Waem en zijn manager Roel van Hemert ( die ik nog redelijk goed ken)

Mijn voorstel zou zijn , partijen bij elkaar brengen , MVV vanuit een nederigheid naar Waem , Waem en zijn manager met respect naar MVV voor de jaren dienst en de kans op ontwikkeling
Iedereen moet wat water bij de wijn doen , dus mijn voorstel zou zijn nieuw contract 12 maanden zoals bekend, minimale transfersom 100.000 en alles wat boven de 100,000 wordt betaald wordt door beide partijen gedeeld
Wil een partij 300.000 betalen dan is 100.000+100.000 voor MVV en 100.000 voor team Waem

Het is elkaar ook wat gunnen en proberen goed uit elkaar te gaan en dit dossier te sluiten zonder arbitrage , dat is niet nodig volgens mij
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 apr 2023 19:22
FatyPapy1990
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 181
Meer
Matteo Waem #58
Hier moet ik je volledig gelijk geven Napoleon.

Gewoon aan tafel gaan en samen een oplossing zoeken (beiden partijen hebben wat te verliezen/winnen).
Als je ooit met advocaten te doen had weet je wel beter.... stay away (ook al sta je in je gelijk)!

Vroeger werd iemand in het kantoor geroepen en werd een handtekening gezet, vooral als men het al eens is.

Bij Software Ontwikkeling heb je het 4-eyes principe... (elkaar even controleren, wat ik niet zie ziet mijn kollega wel)
maar als MVV voor dit soort simple zaken al 2 personen nodig heeft dan denk ik dat ze niet veel kunnen 'verdienen'.
Het is vaak een zaak van commitment (wil de zaken die je doet doen goed doen en jezelf nogeens kontroleren).
Als je op andere plekken komt, dan wordt je toch wel wat pessimisties over Zuid-Limburg (Maastricht heeft geen schoorsteen meer dat werd hier al eerder besproken) waar steeds de beter opgeleiden mensen worden weg getrokken, omdat ze er geen werk vinden.
Stel je in tegenstelling een plek voor waar spaceX zit (Star-ship launch vorige week) ...
die moeten oneindig veel complexe problemen oplossen voordat ze naar de Maan/Mars kunnen (ter vergelijk).

Als Sjeng moet ik dan toch wel lachen om Mestreech of Zuid-Limburg (ja een mooie stad en een leuk heuvelland).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2023 12:16
Loyaal
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 74
Meer
Matteo Waem #59
We zijn ruim een maand verder en er is nog steeds geen duidelijkheid omtrent het contract van Matteo Waem. Bij ESPN geeft Waem dit zelf aan na het duel tegen NAC. Hij is nog in gesprek met de club om er samen uit te kopen, maar de wens is wel om na drie seizoenen MVV te gaan verlaten. Er is volgens hem interesse van andere clubs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2023 12:20
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 567
Meer
Matteo Waem #60
Dat er genoeg interesse in Waem is, is al een tijd duidelijk. Ze zullen er nu druk mee bezig zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.399 seconden