Matteo Waem

25 apr 2023 14:56 25 apr 2023 15:00 door Olzie.
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 83
Meer
Matteo Waem #31
Ik ken niet alle ins en outs, dus lastig oordelen. Wat ik wel weet als feit is dat Waem op 19-1-2023 doodleuk met zijn shirt met opdruk 2024 zijn contractverlenging bekend staat te maken (bron: mvv.nl).

Je staat daar dan als aanvoerder toch met volle verstand je contract te verlengen? Als dit dan aan zou komen op een administratief juridisch conflict zou ik dat zeer triest vinden.

Dan zou er geen enkel respect naar club en supporters zijn die jou deze kans in carriere hebben geboden… zelfde scenario staat er aan te komen met Ruben van Bommel helaas ben ik bang!

Bewust bericht:
www.mvv.nl/nieuws/mvv-licht-optie-matteo-waem
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 15:36 25 apr 2023 15:40 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 736
Meer
Matteo Waem #32
Je weet, zeker als zaakwaarnemer, dat er een brief aan moet komen bij je speler. Dat is gegarandeerd nagevraagd bij Waem. Dus bewust niemand wakker maken en weten wat eraan zit te komen als dat niet tijdig gebeurt, die slangen zitten er ook tussen. Tja, als het waar is, zegt het meerdere dingen. 1. Waem heeft geen adreswijziging doorgegeven toen hij bij MVV kwam. Echter als club laat je iemand altijd een formulier invullen of check je voor-en tijdens seizoen zulke data. Of verifieer je voordat je een belangrijk document verstuurd. Niemand die nadenkt, maar blind doet. 2. Beetje persoonlijk contact met een speler leert dat hij in Lanaken woont en niet meer in de buurt van Antwerpen. 3. Hoe kan zoiets uberbaupt kwijt komen bij binnenkomst. Bij een normaal bedrijf komt het op 1 plek binnen, wordt alles door een secretaresse gecheckt en een datum op gestempeld. Als je 'm in je handen hebt en je weet wat erin zit, overhandig je deze persoonlijk aan van Geneugden. 4. Bij MVV heeft niemand meer gevolgd of die brief is aangekomen. Met een track en trace code had je gezien dat de brief retour was gekomen.
Laten we voor de financiën hopen dat bij een arbitrage zaak mvv in het gelijk wordt gesteld, maar denk dat het middelen wordt, beide partijen treft blaam.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 16:03
Vak G
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 52
Meer
Matteo Waem #33
Ik moet het net zoals de meesten maar doen met de verhalen van anderen die (een deel van de) feiten waarschijnlijk hebben gepost. Als het echt waar is (verkeerde adres. geen nazorg, brief kwijt etc) zijn ze bij Mvv ronduit arterlijk en kan me dit bijna niet voorstellen. Wordt wel heel lastig mensen meer te laten betalen voor hun kaart in deze context volgend seizoen.... Verder zou ik het ook een aanvoerder onwaardige move vinden. Wat ga je in het volgende filmpje zeggen, "beste supporters, we hopen jullie weer in grote getale te zien. Jullie steun is voor ons super belangrijk.!" Kun je jezelf toch niet in de spiegel aankijken als mens en sporter als je willens en wetens je club een oor aannaait . We hebben de sportieve luxe niet maar bij een Nac laten ze een Velanas voor veel minder uit het team. Ik hoop dat eea veel genuanceerder ligt en intern opgelost wordt want anders vind ik het om meerdere reden een mega trieste casus die afbreuk zou doen aan een prachtig seizoen.. Zie Mvv als de rijen gesloten blijven echt als een serieuze kanshebber om play offs te winnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 16:05 25 apr 2023 16:06 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Onderwerp Auteur
Matteo Waem #34
Laat varen mocht dit contract eenzijdig zijn verlengd door MVV via een optie. Het is tekenend dat Waem en zijn makelaar nu de juridische uitweg aan het zoeken zijn, dan heeft het geen enkele zin om hier druk achter te gaan zetten. Die jongen wilt weg, die is duidelijk niet gemotiveerd in een langer verblijf hier (contract inhoudelijk, club, locatie. Privé) . En blijkbaar zitten ze niet te wachten om eventueel mee te profiteren aan een transfersom. Het zal het team en de resultaten niet ten goede komen volgend seizoen als je iemands motivatie juridisch moet gaan afdwingen. Laat varen, weer een meevaller op de begroting volgend seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 16:22
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 815
Meer
Matteo Waem #35
Wist MVV officieel wel dat Waem een nieuw adres ? Zo niet ? word een hele uitzoekerij ....... met alleen maar verliezers ........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 17:06 25 apr 2023 17:14 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 736
Meer
Matteo Waem #36
Dit is hetzelfde wat amateurclubs constant aan de hand hebben. Veranderende data (adres, mobiel nr, mailadres). Het is geen verplichting, maar er wordt wel verwacht dat het wordt doorgegeven, maar gebeurt vaak niet. Als je een belangrijk stuk opstuurt, verifieer je dus het adres. Wat wel aan te tonen is is dat het gebruikte adres ook zo bij de knvb in de database stond bij overschrijving. Hopelijk niet inmiddels aangepast door mvv, want dan is dat waarschijnlijk niet meer aan te tonen. Maar zoals hier gemeld, playoffs komen eraan en dan moet je ondertussen juridisch gaan touwtrekken. Geen fijn vooruitzicht. Het is wel zo, laatste maanden speelt Waem niet meer zoals in het begin, dus of hij nog 2 ton zou opleveren. Aansturen op schikking, beide partijen treffen blaam, de ene meer dan de ander.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 17:32
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
Matteo Waem #37
Als mvv een aangetekende brief zou versturen naar Waem zou er dan ook nog iets getekend moeten worden? Of is het alleen een officieel bericht dat de optie gelicht is? Als er iets getekend zou moeten worden had Mvv natuurlijk navraag moeten doen bij Waem waarom nog niet getekend. Is er uberhaupt niets getekend bij het lichten van de optie? Lijkt mij raar als het niet zo is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 17:48
Driver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 370
Meer
Matteo Waem #38
Als Waem dit echt hard gaat spelen dat moet hij uitgejoeld worden in de Geusselt, sterker nog.....nooit meer opstellen. Hij heeft toch ook op social media gelezen en gehoord dat de optie in zijn contract, 1 jaar verlenging, is gelicht. Nu komt hij er plots mee aan, waarom nooit gereageerd toen het in de pers stond? Wat een achterbakse speler, hij moet nooit meer in een Mvv-shirt spelen als dit waar is!!
Weer allemaal amateuristisch bij Mvv bah bah
De volgende gebruiker (s) zei dank u Olzie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 18:13
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
Matteo Waem #39
Wat een voorbarige conclusies weer allemaal.
De Leugeneer denkt de positieve sportieve prestaties weer teniet te kunnen doen door onrust te stoken en iedereen gaat er volop in mee.

Laat ik voorop stellen dat ik geen idee heb wat waar is van dit verhaal, maar als je met een shirt met 2024 op de foto gaat bij een nieuwsbericht dat je optie gelicht is kun je juridisch echt niet zomaar zeggen dat je contractvrij bent. Ook al zouden de betreffende papieren niet 100% in orde zijn.
Ook eventuele e-mails en gesprekken rondom de onderhandelingen zullen dan meetellen.

De eerste vraag van de rechter zal zijn:
Beste mijnheer Waem, waarom heeft u ten tijde van het nieuwsbericht niet aan de bel getrokken bij MVV dat u het niet eens bent met het lichten van de optie?
Als dat.niet gebeurd is en je met je volle verstand met een shirt met 2024 op de foto gaat, gaat echt geen enkele rechter met je mee dat er geen overeenstemming was.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 18:40
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 803
Meer
Matteo Waem #40
Wie liegt er over niet aangekomen brief: MVV of aanvoerder Waem? Club dreigt tonnen mis te lopen

Maastricht - Door een brief die niet naar het juiste adres werd verstuurd, dreigt MVV een transfervergoeding voor aanvoerder Matteo Waem mis te lopen. De club beweert echter dat het schrijven wél is aangekomen. De spelersvakbond VVCS is duidelijk: „Ons advies aan de speler is dat hij na 30 juni vrij kan overstappen naar een andere club.”

Is de brief nou wel of niet bezorgd? Dat is de vraag. De ene of de andere partij spreekt niet de waarheid. Aan de ene kant MVV-aanvoerder Matteo Waem, gesteund door de vakbond die opkomt voor de belangen van profvoetballers. Aan de andere kant staat MVV. De VVCS zegt dat Waem gratis uit De Geusselt kan vertrekken omdat hij nooit de schriftelijke bevestiging kreeg dat zijn optie was verlengd. MVV zegt op zijn beurt dat die brief wel degelijk is bezorgd en dat de captain dus nog vastligt tot de zomer van 2024.

Zeker is in ieder geval wel dat MVV de optie in het contract van Matteo Waem wilde lichten. Op 19 januari van dit jaar schreef MVV daar een mooi stukje over op de website. ‘MVV is zeer gecharmeerd van het spel van de 22-jarige Belg en maakt daarom graag gebruik van deze optie in het contract om hem tot en met het seizoen 2023-2024 in De Geusselt vast te leggen.’ Het zijn de gebruikelijke ronkende woorden die horen bij een contractverlenging. In dat contract staat ook expliciet dat het lichten van een optie nog wel even schriftelijk bevestigd moet worden door de club, vóór 1 april van dit jaar.

Vorige adres
En laat dat nou niet zijn gebeurd, zo stelt Waem, die sinds 2020 voor MVV speelt. „Ik heb geen aangetekend schrijven ontvangen. Er is wel een brief verstuurd door MVV, maar zij hebben mij verteld dat ze die per ongeluk naar mijn vorige adres hebben gestuurd.” Vorig jaar verhuisde Waem van adres binnen de Belgische plaats Lanaken, het is dus mogelijk dat de club het oude adres heeft gebruikt. „Mijn huidige adres is wel bekend bij de club. Ik heb dat netjes doorgegeven bij de administratie en op mijn salarisstroken staat ook gewoon het correcte adres. Die niet bezorgde brief is vervolgens bij MVV blijven liggen. Dat hebben ze tegenover mij erkend.”

Een woordvoerder van de club reageert met een verhaal dat haaks staat op wat Waem vertelt. Hij stelt dat de brief wel degelijk is aangekomen. „We hebben het verzonden met een track-and-trace, naar een adres vlak over de grens, waar Matteo woont. We hebben bovendien de bevestiging dat het is aangekomen.” De zegsman laat ook nog weten dat alles duidelijk is besproken met de zaakwaarnemer en met de aanvoerder. Een verzoek aan de club om de ontvangstbevestiging van de aangetekende brief te laten zien, wordt niet gehonoreerd door de woordvoerder. „Ik heb helaas de indruk ‘ze’ iets willen forceren. Dan wordt het juridisch en geven we liever geen inzage in onze papieren. Deze zijn dan bestemd voor onze advocaten.”

Vrij overstappen
Stijn Boeykens van de VVCS zag het dossier in en is duidelijk in zijn standpunt. „De speler heeft nooit iets ontvangen en dat kan hem ook niet worden aangerekend. Ons advies aan de speler is dat hij na 30 juni vrij kan overstappen naar een andere club.”

Maar of de brief nou aangekomen is of niet, Waem wist toch dat de club die optie wilde lichten? Hij had op 19 januari immers zelf op de website van MVV tevreden gereageerd: ‘Ik ben blij met zoveel vertrouwen in mijn persoon’, zo liet hij optekenen. Hij poseerde ook nog met een shirt van MVV met 2024 achterop. „Een quote van een speler of de club op de website heeft natuurlijk geen juridische waarde”, zegt Boeykens. „In het contract stond expliciet dat de optie schriftelijk bevestigd moet worden en dat is niet gebeurd.” Dat had overigens niet per se met een aangetekende brief hoeven te gebeuren. Een e-mail naar Waem met een ontvangstbevestiging was genoeg geweest om de zaak schriftelijk te beklinken.

Gunstig
Waem: „Natuurlijk hebben we die foto gemaakt in januari, omdat ik er toen vanuit ging dat alles op de juiste manier geregeld zou worden. Het is jammer voor MVV dat het zo is gelopen, maar sportief is het voor mij natuurlijk gunstig. Ik wilde deze zomer sowieso een stap maken. Of een club dan 200.000 euro moet betalen of dat ik gratis gehaald kan worden, dat maakt nog wel een verschil. Ik weet niet of er nog iets geregeld kan worden met de club, maar dat is iets voor mijn zaakwaarnemer. Ik focus mij nu op het slot van het seizoen en de play-offs met MVV.”

Waem had afgelopen zomer al de overstap van MVV naar het Deense Viborg willen maken. De Maastrichtse club liet hem toen ondanks een bod van 200.000 euro niet gaan. In de afgelopen maanden toonden Go Ahead Eagles, NEC en FC Groningen al interesse om de centrumverdediger binnen te halen.

Als MVV de transferopbrengsten voor Waem misloopt, is dat een flinke financiële aderlating. De kwestie van nu doet denken aan de administratieve fout van MVV in de aanvraag voor coronasteun, eind 2020. Omdat de club de aanvraag voor het steunpakket te laat indiende, liep het een kwart miljoen euro mis. De club is ook nog altijd bezig om topscorer Ruben van Bommel aan zich te binden. Hij heeft nog geen contract en kan ook gratis de deur uitlopen als hij voor 30 juni geen handtekening zet onder een verbintenis. En dat terwijl MVV - nog altijd de club met de laagste begroting in de eerste divisie - elke euro keihard kan gebruiken.

Verberne ziet dat Waem professioneel met de situatie omgaat: ‘Kwestie heeft geen invloed de groep’

Trainer Maurice Verberne heeft de situatie rond zijn aanvoerder intern zijdelings meegekregen, maar stelt dat de kwestie geen invloed heeft op het gemoed in de spelersgroep. „Ik heb er niets van gemerkt bij de jongens. En ook bij Matteo zelf niet. Qua training en gedrag merk ik geen verschil en tegen Jong PSV stond hij volgens mij prima te verdedigen. Ik denk dat Matteo zo verstandig en professioneel is om goed met deze situatie om te gaan. Ik heb ook verder geen signalen vanuit de club gehad om hem wel of niet op te stellen.” Verberne zegt dat de focus volledig op de volgende wedstrijd is gericht. Vrijdag ontvangt MVV de beloftenploeg van AZ in De Geusselt.

Bron: De Limburger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 18:46 25 apr 2023 19:29 door Boschpoort.
sjengen2022
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Meer
Matteo Waem #41
Bij deze het gesprek met zijn zaakwaarnemer + foto van waar het “ mis “ is gegaan.

video op pauze zetten als je stukjes wilt lezen!

EDIT moderator: de bijlage waarin adresgegevens stonden is verwijderd ivm privacy betrokkene.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 19:23
Clochard
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
Matteo Waem #42
Wat een bizar verhaal weer. Waarom zegt die woordvoerder van de club niet gewoon "geen commentaar" in plaats van dit door de media verder te laten opstoken? Lijkt me niet in het voordeel van de club. Zeker niet met het oog op de play offs. Bovendien, als het klopt wat hij zegt dan heeft MVV niks te vrezen en is er nog veel meer reden om je bek te houden en het te laten doodbloeden.

Iemand van de spelersvakbond lijkt me verder geen objectieve bron in dit verhaal. Natuurlijk kiest die de kant van de speler. Wellicht dat hier een jurist zit die wat meer duidelijheid kan geven: is de verlenging rechtsgeldig, met het oog op wat er ook online is gezet door MVV (met Waem)?
Hoe dan ook was het Waem en zijn management duidelijk dat de optie werd gelicht. Nu verschuilen achter "is naar verkeerde adres gestuurd" is wel zo zwak dat ik je als club al niet meer zou willen binnenhalen. Immers, dan ben je totaal niet te vertrouwen.

En bij MVV zou dit het zoveelste voorbeeld van amateurisme en mismanagement zijn waarvan de kosten wederom in de tonnen kunnen lopen. Laten we hopen dat de soep niet zo heet gegeten wordt en dat er gewoon sprake is van een rechtsgeldige verlenging (desnoods per ongeluk, vanwege die social media-post). En dan die Waem zo snel mogelijk de deur uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 20:37
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1153
Meer
Matteo Waem #43
Vraag me af hoeveel hoger Waem denkt te kunnen spelen volgend seizoen . Zo geweldig is hij in mijn ogen echt niet . MVV heeft met nog 4 wedstrijden te gaan al 60 doelpunten tegen . En dat met de beste keeper van de KKD in het doel .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 21:22
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Matteo Waem #44

sjengen2022 schreef : Bij deze het gesprek met zijn zaakwaarnemer + foto van waar het “ mis “ is gegaan.

video op pauze zetten als je stukjes wilt lezen!

EDIT moderator: de bijlage waarin adresgegevens stonden is verwijderd ivm privacy betrokkene.


Klinkt als MVV... Laten niks aan spelers horen of niks over contracten.
Ja met Kleinen ja nou enigste speler, hele elftal gaat bijna weg aankomend seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2023 21:58
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1914
Meer
Matteo Waem #45
De reactie van MVV:

Dinsdag 25 april 2023
In een fase van de competitie waarbij genieten en vooral trots de boventoon moeten voeren, wordt MVV plots geconfronteerd met berichtgeving rondom Matteo Waem. Het gaat om het verlengen van de optie in het contract van onze aanvoerder. Waem had nog een optie van een jaar in zijn contract staan die ook in januari van dit jaar door de Maastrichtse club is gelicht. Dit is met Waem en zijn zaakwaarnemer uitvoerig besproken en ook nog eens schriftelijk bevestigd. De zaakwaarnemer van Waem bestrijdt nu dat dit correct gebeurd is waardoor Waem deze zomer transfervrij zou kunnen vertrekken.

In een periode waar het alleen om de super-prestaties van MVV Maastricht dit seizoen mag en dient te gaan, betreuren we het ten zeerste dat het nu plots over andere zaken gaat waar de media vol op springt. Mocht er een verschil van interpretatie blijven bestaan, dan zijn er derden die later hierover een oordeel mogen vellen. Wij richten ons als club nu volledig op de prestaties van Us team. Het voornaamste doel van MVV op dit moment is dan ook vrijdag aanstaande in eigen huis tegen Jong AZ de play offs veilig te stellen. Een wedstrijd waarin onze aanvoerder en alle andere spelers de volledige steun van alle supporters verdienen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.464 seconden