Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV

22 juli 2024 19:50
Mithrandir
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 134
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #196
Wederom komt MVv geweldig in het nieuws. Dan worden er brieven verkeerd verstuurd, Bijna failliet , en nu de volgende soap. Laten we hopen dat er snel een oplossing wordt gevonden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2024 19:55 22 juli 2024 20:02 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 822
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #197
Nu zelfs het bericht dat van Leeuwen helemaal niet weg wilt. Wat speelt hier in godsnaam weer. RVC met hoes en collectief onder 1 hoedje? Uiteindelijk kan dit niet goed gaan en zal ze toch gaan zou je verwachten. Benieuwd wel of het met de rvc en op kantoor weer niet teveel oude jongens krenten brood wordt net zoals het altijd was bij mvv. In de hoofdorganisatie, maar ook de jeugdafdeling. Geld bepaald, zoveel is duidelijk. Het collectief zet op bepaalde posities voor hun bekende nieuwe mensen neer. Of sommigen mogen blijven zitten. Uiteindelijk moet wel iedereen elkaar de waarheid durven te zeggen en niet met elkaar meelopen. En niet voldoen is dan ook vertrekken. Ook daar moet een winnaarsmentaliteit gaan komen. Hopelijk komt de alg. directeur niet uit de collectief groep, heeft kennis van zaken, heeft een onafhankelijke visie en kan mvv laten groeien onder zijn leiding. En is niet te beroerd in de organisatie aan de boom te schudden en scherpe keuzes te maken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2024 20:03
kyleman333
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 66
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #198
Vermoeden dus bevestigd. Wat een amateurisme weer. Je staat weer heerlijk voor lul zo. En dan gaat het direct niet eens meer zozeer om de beslissing om Laura in te ruilen (die ik op zijn minst bedenkwaardig vind), maar om de incompetente wijze waarop dit gecommuniceerd wordt. Het stinkt direct weer aan alle kanten. Snap niet hoe het mogelijk is dat er binnen een bedrijf continue dit soort dingen gebeurde, schijnbaar ook nu er anderen zitten. Hoop dat ik wat belangrijke informatie mis die dit kunnen verklaren maar ik twijfel er eerlijk gezegd hard aan. Belachelijk amateuristisch

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2024 20:04
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 927
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #199
Het stinkt weer bij Mvv.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2024 20:31
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #200
Dit is voor mij persoonlijk opnieuw een bevestiging dat onze persman een oncompetente en misschien wel een gevaarlijke man is. Misschien orders 'van boven' om dit bericht persbericht te publiceren, maar ik heb het niet op die man. Ik heb eens naast hem en Jöris gestaan tijdens een oefenwedstrijd. Het was soms schokkend om te horen waar die het over hadden. Daarnaast bevatten de berichten van MVV geregeld fouten. Als het klopt dat dit bericht zonder toestemming van Laura is gepubliceerd, dan stinkt het zaakje. Jammer na al die positieviteit.

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2024 20:41
Sjiek
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #201
Hoe serieus kunnen / moeten we Onno Hoes nemen? Dit gebeurt onder zijn verantwoordelijkheid.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2024 20:56
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 751
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #202
Wie zegt dat het verhaal van DDL klopt? Normaal zijn we er hier als de kippen bij om de krant af te breken, en nu nemen we het voor waar aan? Het Collectief heeft nog niet gereageerd, laten we daar eerst eens op wachten voor er conclusies worden getrokken. Natuurlijk is het knullig zoals het er nu staat, maar ik zou toch wel eerst de feiten of de nuance willen kennen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Mestreech72

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2024 21:19
ErikOranje
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 69
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #203
Raar bericht. Is het waar? Is het ongenuanceerd of is dit een truc om de maximale financiële deal eruit te halen?

Met alle respect voor haar werk voor MVV. Maar Laura heeft hier 1 jaar gewerkt. Een club Maastrichtenaren (supporters!) heeft geld overgemaakt om MVV te redden van een faillissement en om de komende jaren te kunnen bestaan. Geld om onder andere een algemeen directeur van te betalen. Mogen ze daar dan niet kritisch maar kijken?

Volgens Laura is een persbericht verzonden zonder haar toestemming, maar is het bericht niet verzonnen of zonder haar medeweten opgesteld? Dan komt dit toch niet als een verrassing. Beetje rare reactie dan nu in de media. Dat ruikt naar zoeken voor de maximale afkoopsom.

Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat de adoratie voor Laura op sociale media ook wel enorme proporties aan het aannemen is. Hoe meer er wordt geschreven hoe beter ze wordt. Natuurlijk heeft ze dingen goed gedaan, maar dat had Erik Noor ook. Maar ze was geen heilige.
(Erik Noor al helemaal niet)

Helaas wel schadelijk voor de club.
Maar wel voor ONZE club. Die het wel al 122 jaar zonder Laura heeft overleefd en ook de komende jaren wel zal overleven. De supporters zijn de kurk waar deze club op drijft. En in die supporters, inclusief die van het collectief, heb ik wel vertrouwen. Want als ik links en rechts de berichten lees geloven we allemaal blindelings DDL en is het collectief alweer een oudejongensclub geworden. Als we met alle partijen zo omgaan moeten we weer snel opzoek naar een nieuw collectief.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boschpoort, Brncic, Mestreech72, ASR, M-MVV, Hier menier, CatenaccioMestreech

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2024 21:59
mvv925
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 50
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #204
Kan het nou nooit eens een keer een paar maanden géén gedoe zijn...
Een club kan pas groeien als het in stabiel, rustig vaarwater is met een langetermijnbeleid.
Eerst Erik Noor, dan een bijna-faillissement. Heb je eindelijk een directeur die geen gekke dingen doet en gebeurt dit weer.

Het maakt me niet uit wie gelijk heeft, maar het kan gewoon nooit een keer normaal.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2024 23:12 22 juli 2024 23:16 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 822
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #205
MVV: PERSBERICHT BIJ UITLEKKEN VERTREK LAURA WAS AFSPRAAK

MVV-directeur Laura van Leeuwen kwam gisteravond met de - verrassende - mededeling dat het persbericht over haar vertrek bij de club zonder haar toestemming was gepubliceerd. Het persbericht verscheen even na 12.00 uur op de site van MVV. Voorzitter van de Raad van Commissarissen Onno Hoes zegt dat het in samenspraak met Laura opgestelde persbericht al langer klaar lag, voor het geval het nieuws over haar vertrek zou uitlekken.

Warm hart
Laura van Leeuwen lichtte gisteravond toe waarom er van haar nog geen toestemming was: "Er is nog geen vertrekregeling afgesproken", verklaarde ze. "Pas als die er is, kun je een persbericht sturen dat je er samen uit bent." Van Leeuwen gaf daarbij aan dat ze "de indruk had dat het nu misschien lijkt alsof ze wegloopt voor de uitdagingen bij MVV." Van Leeuwen: "Dat is niet zo. Ik draag MVV een ontzettend warm hart toe."

Coaching
Voorzitter van de Raad van Commissarissen Onno Hoes - die de werkgeversrol vervult - reageerde maandagavond. Hij zette de gang van zaken nog eens op een rijtje. "Bij afloop van haar eerste contract en in opmaat naar de verlenging hebben we een functioneringsgesprek gevoerd waarbij natuurlijk uitgebreid stilgestaan is bij de vraag hoe het is om onder het nieuwe gesternte bij MVV als algemeen directeur leiding te geven. Tijdens het gesprek is, vanuit het rotsvaste vertrouwen in Laura, voor het komende jaar coaching aangeboden."

Ziekmelding
Laura heeft zich daarop volgens Hoes na een aantal dagen ziekgemeld en heeft ze uiteindelijk het besluit genomen om niet terug te keren. Hoes: "Ik betreur dat nog steeds zoals vermeld in het persbericht dat met wederzijds goedvinden is opgesteld."

Uitgelekt
MVV zou het persbericht openbaar maken als er overeenstemming was met Van Leeuwen over een vertrekregeling. Hoes: "Helaas lekte vandaag het nieuws uit en voelden we ons verplicht in alle transparantie te communiceren. We hebben Laura daar vooraf van op de hoogte gesteld."

Fandag
Toen het nieuws over haar ziekmelding uitlekte en Wat is loos in Mestreech? en De Nieuwe Ster vragen gingen stellen aan MVV, bracht de club het persbericht naar buiten. Opvallend was dat Van Leeuwen dit weekeinde bij de fandag bij De Geusselt afwezig was. Dat viel op.

Bezinken
Hoes: "Misschien moeten we alles even laten bezinken. Na de succesvolle fandag van jongstleden zaterdag en de succesvolle oefenwedstrijden moeten we als MVV onze energie ook volop richten op een nieuw sportief en financieel succesvol seizoen."

BRON: DE NIEUWE STER MAASTRICHT Maurice Ubags

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2024 00:14 23 juli 2024 00:16 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 855
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #206
Laura van Leeuwen wil voorlopig aanblijven als algemeen directeur van MVV Maastricht. Dat lezen we tenminste in een artikel van Emil Visser in De Limburger (van vandaag, 22 juli 2024, 19:00 uur: www.limburger.nl/cnt/dmf20240722_96178188 ). In het artikel reageert Van Leeuwen op een persbericht van MVV dat eerder die dag op de website van MVV verscheen ( www.mvv.nl/nieuws/laura-van-leeuwen-en-m...enwerking-beeindigen ). Daarin werd totaal onverwacht de beëindiging van hun samenwerking aangekondigd. Het artikel in De Limburger suggereert dat Laura van Leeuwen het niet eens is met de inhoud en de timing van de aankondiging van haar vertrek en dat het bericht op de website van MVV zonder haar toestemming is gepubliceerd.

Een citaat uit het betreffende artikel van Emil Visser in De Limburger:

Laura van Leeuwen, die een jaar geleden werd aangesteld als directeur bij MVV, is de wacht aangezegd. Het persbericht dat de club maandagmiddag naar buiten bracht, spreekt over een einde van de samenwerking in onderling overleg. Maar van onderling overleg is geen sprake als een van de twee partijen het er niet mee eens is. Van Leeuwen laat weten dat zij verrast is dat het persbericht op de website van de club verscheen. „Dat bericht is zonder mijn toestemming gepubliceerd”, zegt ze. „Wat mij betreft heb ik gewoon nog een contract voor een jaar bij MVV. Er is nog heel veel werk te verzetten en er moet het nodige gebeuren om de club toekomstbestendig te maken. En daar wil ik mij heel graag voor inzetten.”

Het persbericht van MVV zal, zoals gezegd, veel mensen hebben verbaasd. Waarschijnlijk is het geschreven door Jurgen Simon, de perschef van MVV. Uit het persbericht van MVV en het artikel in De Limburger kunnen we in elk geval wel afleiden dat Laura van Leeuwen niet op staande voet ontslagen is en dat ze de komende tijd nog steeds voor MVV zal werken.

Het is voor mij een raadsel waarom het aanstaande vertrek van Laura van Leeuwen op deze manier, via het persbericht op de MVV-site, bekend is gemaakt. Dit maakt toch haar werk in de resterende tijd als algemeen directeur van MVV, die toch het bestuurlijke en organisatorische boegbeeld van de club hoort te zijn, vrijwel onmogelijk?! Ik zie dat persbericht daarom als een regelrechte communicatieblunder van MVV. Maar corrigeer me gerust als ik iets over het hoofd zie.

Voor de volledigheid geeft ik hier het persbericht van MVV weer; ik heb het op 22-7-2024 om 23:00 uur precies, overgenomen van de website van MVV:

Persbericht van MVV ( www.mvv.nl/nieuws/laura-van-leeuwen-en-m...enwerking-beeindigen )

Maandag 22 juli 2024

MVV Maastricht en Laura van Leeuwen hebben in onderling overleg besloten om de samenwerking op termijn te gaan beëindigen. Het contract liep aanvankelijk nog tot het einde van het nieuwe seizoen. Ondanks dat beide partijen dit betreuren, is er een gezamenlijk inzicht ontstaan dat er de komende jaren een andere leiderschapsstijl nodig is die past bij de nieuwe situatie waarin MVV Maastricht verkeert. Laura van Leeuwen blijft vooralsnog aan, maar zal haar taken op korte termijn intern gaan overdragen.

MVV terug naar Maastricht

Laura van Leeuwen is in juli 2023 gestart als Algemeen Directeur. Daarvoor werkte zij onder andere bij Ajax en de KNVB. Bij MVV Maastricht verkeerde zij van begin af aan in een niet stabiele situatie doordat er goedkeuring van de KNVB nodig was op de overname van de aandelen door MVV Football Holdings. In het lopende seizoen bleek dat de nieuwe Amerikaanse investeerder zijn afspraken niet nakwam. Hierdoor kwam MVV Maastricht in de financiële problemen. Inmiddels is de WHOA procedure met de sanering van alle schulden afgerond en heeft de KNVB akkoord gegeven op de begroting van het nieuwe seizoen, waardoor de voetbal licentie behouden is. MVV Maastricht is Laura van Leeuwen zeer erkentelijk dat zij MVV door deze moeilijke periode heeft geloodst en terug naar Maastricht heeft gebracht.

Een nieuw MVV

Met de keuze voor het Maastricht Collectief zijn in de bestuurlijke lijnen veranderingen doorgevoerd en zullen ook andere doelen aan de organisatie worden gesteld.. Dit vraagt om een nieuwe vorm van samenwerking met een Algemeen Directeur ten opzichte van de voorgaande situatie. In dat kader is het logisch dat er gekeken wordt of dit nog voor alle partijen passend is.

Laura van Leeuwen, Algemeen Directeur: “Het is een heel dubbel gevoel, aan de ene kant ben ik ontzettend trots op wat we de afgelopen maanden bereikt hebben. We hebben keihard gewerkt om de redding van de club te doen slagen. Dit was natuurlijk niet wat ik vorig jaar juli verwacht had, maar toch, het heeft heel veel voldoening gegeven dat het gelukt is. Aan de andere kant is er feitelijk een hele nieuwe situatie ontstaan met andere verwachtingen. Dat is niet de rol waar ik destijds op ben ingestapt, en ik denk ook niet dat die rol bij mij past. Dat is natuurlijk ontzettend jammer. Ik heb MVV en Maastricht in mijn hart gesloten, en was hier liefst nog jaren gebleven, maar dit is beter voor zowel MVV als mijzelf. Zo eerlijk moeten we naar elkaar durven zijn.”

Onno Hoes, voorzitter van de Raad van Commissarissen: “Laura is een klasse apart. Ga er maar aan staan in het afgelopen jaar. Het klopt wat ze aangeeft, dat het een dubbel gevoel is. Dat heb ik ook. Daarnaast is het jammer dat ze niet kan doorpakken op de redding van afgelopen jaar. Maar ze zal voor altijd herinnerd worden als de directeur die MVV heeft terug gebracht naar de stad. We gaan nu een nieuwe fase in, en dat gaat weer veel vragen. Daar hoort ook de juiste persoon bij. Ik kan alleen maar waarderen dat we samen tot dit inzicht zijn gekomen. Nogmaals, het getuigt van grote klasse en ik ga haar als persoon zeker missen.”

MVV Maastricht en Laura van Leeuwen zullen de komende weken in onderling overleg de beëindiging van de samenwerking verder uitwerken.



Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2024 00:28
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 865
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #207
Ik had gehoopt op een nieuw MVV zonder schulden zonder wanklank waar men elkaar waardeert en respect heeft voor elkaar heeft met minimale middelen ,


Maar helaas het blijft hetzelfde ....... ze vechten elkaar de deur uit .....

Wat heeft het voorzin om MVV te steunen ..........

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2024 00:36
Nietzsche
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 143
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #208
Dit is een typische paleisrevolutie, een grijp naar de macht waarin dit soort dingen gebeuren. Beter om even af te wachten en over een maand te bekijken hoe het ermee staat.

Ik verwacht dat er een sterke bestuurder vanuit Maastricht Collectief naar voren wordt geschoven. Iemand die commercieel stappen kan maken.

Also sprach Zarathustra

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2024 00:46 23 juli 2024 00:50 door webmastersfm.
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 573
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #209

bokkesprongen schreef : Ik had gehoopt op een nieuw MVV zonder schulden zonder wanklank waar men elkaar waardeert en respect heeft voor elkaar heeft met minimale middelen ,


Maar helaas het blijft hetzelfde ....... ze vechten elkaar de deur uit .....

Wat heeft het voorzin om MVV te steunen ..........


Het is juist niet hetzelfde als andere jaren. De voortvarendheid, de drive. Kijk alleen al hoe het stadion wordt en sponsorbeleving maximaal wordt benut met ons kippenhok. Er hangt juist een andere , zakelijke sfeer rond MVV. Geen plaats meer voor zalvende woorden en wassende handen. Je stapt op de trein en er is maar 1 doel. Ga je niet mee, stap je uit. De club wordt nu duidelijk gerund door ondernemers met zakelijke inkijk. We hebben alles geprobeerd de laatste 10 tallen jaren en deze insteek is naar mijn mening nieuw. Ik denk de gouden formule. De voetbalwereld is hard, keihard. Wen er maar aan. Ik heb hier vertrouwen in. We hebben genoeg tijd verspild de laatste decennia.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, Mestreech72, Hier menier

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2024 01:33
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 855
Meer
Laura van Leeuwen, alg. directeur MVV #210

webmastersfm schreef : Het is juist niet hetzelfde als andere jaren. De voortvarendheid, de drive. Kijk alleen al hoe het stadion wordt en sponsorbeleving maximaal wordt benut met ons kippenhok. Er hangt juist een andere , zakelijke sfeer rond MVV. Geen plaats meer voor zalvende woorden en wassende handen. Je stapt op de trein en er is maar 1 doel. Ga je niet mee, stap je uit. De club wordt nu duidelijk gerund door ondernemers met zakelijke inkijk. We hebben alles geprobeerd de laatste 10 tallen jaren en deze insteek is naar mijn mening nieuw. Ik denk de gouden formule. De voetbalwereld is hard, keihard. Wen er maar aan. Ik heb hier vertrouwen in. We hebben genoeg tijd verspild de laatste decennia.

Ik had wel behoefte aan een positief bericht naar aanleiding van het nieuws over Laura van Leeuwen. Bedankt!


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.338 seconden