>
Ontvangen bedankjes 239
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
ErikOranje schreef : Als ik de krant vanochtend lees vallen me wel een paar zaken die Laura in haar verhaal vergeten was te vertellen.
Er zou een evaluatie zijn geweest met Laura. Hierin zou de club hebben aangegeven graag verder met haar willen, maar heeft wel gekeken naar verbeterpunten en coaching voor de toekomst. Naar aanleiding van die evaluatie heeft ze zich ziekgemeld. Blijkbaar was ze niet erg gediend van kritiek. Eerlijk gezegd vind ik het ziekmelden uit onvrede nooit een sterk argument.
Als ze dan de krant belt om 'haar verhaal' te doen en daarmee zowel zichzelf als de club schadelijk in het nieuws brengt dan realiseert ze zich helaas niet dat dit vanaf nu alleen maar verliezers met zich mee brengt. Want iedere reactie vanuit de club om te verwijzen naar wat in die evaluatie stond, brengt haar weer schade aan. En hoewel ik de neiging wel zou kunnen begrijpen is het opnieuw reageren op dit soort berichten alleen maar extra voer voor wederom (negatieve) berichtgeving. Dit hadden alle partijen moeten willen voorkomen.
Ik ken niet alle ins en outs, maar ben het wel met webmastersfm eens. Als blijkt dat je niet dezelfde kant op kunt of wilt, moeten er zakelijke keuzes gemaakt worden. Helaas is dat na het artikel van gisteravond niet meer op een chique manier mogelijk. En dat is spijtig voor MVV én voor Laura. Want hier komt nu iedereen besmeurd uit.
‘Bij afloop van haar eerste contract en in opmaat naar de verlenging hebben we een functioneringsgesprek gevoerd waarbij natuurlijk uitgebreid stilgestaan is bij hoe het is om onder het nieuwe gesternte bij MVV als algemeen directeur leiding te geven. Tijdens het gesprek is, vanuit het rotsvaste vertrouwen in Laura, voor het komende jaar coaching aangeboden. Helaas heeft ze zich een aantal dagen daarna ziek gemeld en heeft ze uiteindelijk het besluit genomen om niet terug te keren. Ik betreur dat nog steeds, zoals vermeld in het persbericht dat met wederzijds goedvinden is opgesteld, bedoeld om te gebruiken als we een onderlinge overeenkomst zouden hebben. Helaas lekte vandaag het nieuws uit en voelden we ons verplicht in alle transparantie te communiceren. We hebben Laura daar vooraf van op de hoogte gesteld. Misschien moeten we alles even laten bezinken. Na de succesvolle fandag van jongstleden zaterdag en de succesvolle oefenwedstrijden moeten we als MVV onze energie ook volop richten op een nieuw sportief en financieel succesvol seizoen.’
eh, waar lees jij dit?Zicco schreef :
Wat ik echter schrikbarender vind is de totaal ongefundeerde afkeer richting het collectief.
Hill28 schreef : Hoe dan ook zeer zorgwekkend dat het nieuwe collectief kennelijk niet capabel is om samen te werken met iemand die misschien wat tegengas geeft. Aan ja knikkers heb je niks. En aan mensen die het minste geringste laten escaleren en de buitenwereld inslingeren ook niet.
ErikOranje schreef : Jovkle, dit staat zo letterlijk in de reactie van MVV
‘Bij afloop van haar eerste contract en in opmaat naar de verlenging hebben we een functioneringsgesprek gevoerd waarbij natuurlijk uitgebreid stilgestaan is bij hoe het is om onder het nieuwe gesternte bij MVV als algemeen directeur leiding te geven. Tijdens het gesprek is, vanuit het rotsvaste vertrouwen in Laura, voor het komende jaar coaching aangeboden. Helaas heeft ze zich een aantal dagen daarna ziek gemeld en heeft ze uiteindelijk het besluit genomen om niet terug te keren. Ik betreur dat nog steeds, zoals vermeld in het persbericht dat met wederzijds goedvinden is opgesteld, bedoeld om te gebruiken als we een onderlinge overeenkomst zouden hebben. Helaas lekte vandaag het nieuws uit en voelden we ons verplicht in alle transparantie te communiceren. We hebben Laura daar vooraf van op de hoogte gesteld. Misschien moeten we alles even laten bezinken. Na de succesvolle fandag van jongstleden zaterdag en de succesvolle oefenwedstrijden moeten we als MVV onze energie ook volop richten op een nieuw sportief en financieel succesvol seizoen.’
Dan ga ik er niet vanuit dat ze zich ziekgemeld heeft met een griepje en vanuit die positie heeft besloten dat ze niet meer terug zou komen. Ik ga er dan vanuit (en dat is inderdaad mijn aanname) dat ze zich aan de hand van de evaluatie heeft ziekgemeld. Dan neem ik aan dat in die evaluatie niet alleen verteld is wat ze goed gedaan heeft, maar ook wat nog beter kan. Het is wellicht suggestief, maar ik zou dit wel logisch te verklaren vinden als tijdlijn.