>
Ontvangen bedankjes 275
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
aait wief schreef : De MVV-top tast voorlopig in het duister, maar opmerkelijk is dat de terugloop van het publiek samenvalt met de invoering van draaipoortjes (zie foto) in de winterstop.
Fans moeten nu hun kaartjes scannen om binnen te komen, waardoor fraudeurs meteen door de mand vallen. En dat lijken er in de afgelopen jaren heel wat geweest.
Volgens voorzitter Paul Rinkens was het bepaald niet ongebruikelijk dat mensen hun seizoenskaarten vervalsten door het jaartal te veranderen.
Dat is nu niet meer mogelijk.
Rinkens: „Sinds de winterstop zijn er al tientallen mensen door de mand gevallen.We hebben hun namen genoteerd en zullen aangifte doen wegens oplichting.”
Ook een theorie: de telling van het publiek was in het verleden nattevingerwerk.
Rinkens kan zich daarbij wel iets voorstellen - ‘een van de redenen om die draaipoortjes in te voeren’ - maar kan zich niet voorstellen dat er nu plots 2000 toeschouwers in een zwart gat zijn gevallen.
Is het dan ook de crisis?
„Dat speelt een belangrijke rol.We moeten steeds vaker sponsors nabellen om te betalen. Mensen hebben gewoon minder te besteden.”De Limburger, maandag 18-2
Boschpoort schreef : Ik heb met grote verbazing het bericht gelezen dat er kennelijk zoveel mensen met vervalste seizoenskaarten binnen komen.
De eerste vraag die ík me stel is, hoe is dat überhaupt mogelijk? Mijn seizoenskaart is een elk jaar veranderend plastic voorgedrukt kaartje. Hoe kun je dat eenvoudig vervalsen? Zal mijn naiviteit wel zijn.
Veel zorgwekkender is dat, áls dit klopt, we inderdaad ons serieus zorgen moeten maken over het draagvlak van de club.
We kunnen als supporters allerlei acties starten en steunen zoal Veer Zien MVV maar wat heeft het voor zin als we dat doen voor een stel aso's die lekker gratis op vrijdagavond naar ONZE club komen kijken? Laat Rinkens die uitvreters maar aanpakken. Het is dat privacy wetgeving het verbiedt maar liefst zou ik ze op dit forum met naam en toenaam willen noemen.
Ik ben écht pissed off hierover!