12de man

15 nov 2013 13:25
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
12de man #61

Roei baank schreef : Veer zien MVV

www.fussballfanfotos.de/


wow! dat vind ik oprecht mooie foto's! Super!

Zonder inzet, geen waardering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 12:17 01 feb 2014 12:17 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
12de man #62
D't zit m'ch 'ne hiele dikke keutel dweers, en dee moot d'r oet noe.
Gister woort veur miech weer 'ns pienlek dudelek tot M.V.V. jaomer genóg besjik euver è groet aontal gloryhunters.
De Ultras en 'n klein aontal lui op Trepke B perbere continu sfeer te make. 't Is onmeugelek veur de 2 partije um dat allein te doen.
Mèt groete regelmaot weure leedsjes ingezat boeveur 't toch winselek is es miejer lui mèt doen. Dink beveurbeeld aon ''Staank op en zing veur M.V.V.''.
Op 't memint tot eus club gescoord heet en aon de winnende hand is, jao daan opins wèt ederein wie ze rech mote goon stoon.
Meh boe zien ze noe allemaol es M.V.V. vocaal oondersteund maag weure es ze achterstoon of geliek stoon??
Iech voond 't gister -op de Ultras en die paar maan vaan Trepke B nao- zier besjaomend :thumbsdown:
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 15:36
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
12de man #63
Pfffffffff laat iedereen lekker in zijn waarden met je gloryhunters niet iedereen heeft zin om te zingen!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 15:56
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
12de man #64

Armand schreef : Pfffffffff laat iedereen lekker in zijn waarden met je gloryhunters niet iedereen heeft zin om te zingen!!!!


Mesjiens toch 'ns liere um begriepend te leze. Boe 't um geit is totste bepaolde lui allein huurs es 't good geit. De res vaan d'n tied loere ze d'ch aon wie 'ne gepòpden uil en zien ze z'ch zelles aon 't sjaggernere es d'r gezonge weurt. Zoe get num iech hypocriet. De hoofs veur miech eg neet 90 menute te zinge, meh allein in gooj teie, dat is wel 't aander uterste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 16:40
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
12de man #65

MVVke schreef :

Armand schreef : Pfffffffff laat iedereen lekker in zijn waarden met je gloryhunters niet iedereen heeft zin om te zingen!!!!


Mesjiens toch 'ns liere um begriepend te leze. Boe 't um geit is totste bepaolde lui allein huurs es 't good geit. De res vaan d'n tied loere ze d'ch aon wie 'ne gepòpden uil en zien ze z'ch zelles aon 't sjaggernere es d'r gezonge weurt. Zoe get num iech hypocriet. De hoofs veur miech eg neet 90 menute te zinge, meh allein in gooj teie, dat is wel 't aander uterste.


Dat gebeurd overal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 16:46
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
12de man #66

Armand schreef :

MVVke schreef :

Armand schreef : Pfffffffff laat iedereen lekker in zijn waarden met je gloryhunters niet iedereen heeft zin om te zingen!!!!


Mesjiens toch 'ns liere um begriepend te leze. Boe 't um geit is totste bepaolde lui allein huurs es 't good geit. De res vaan d'n tied loere ze d'ch aon wie 'ne gepòpden uil en zien ze z'ch zelles aon 't sjaggernere es d'r gezonge weurt. Zoe get num iech hypocriet. De hoofs veur miech eg neet 90 menute te zinge, meh allein in gooj teie, dat is wel 't aander uterste.


Dat gebeurd overal!


Ja en? De bis noe wel d'n wäörd eders kier flinke krach aon 't bijzètte door die !!!!!!!!, meh arguminte huur 'ch neet. 't Maak m'ch neet zoe gek väöl oet tot dat euveral gebäört, laot us daan 'ns 't goje veurbeeld geve.
Trówwes, euveral? Gaank ze dat meh 'ns zègke bij Panathinaikos, Boca Juniors, River Plate, Dinamo Zagreb en zoe kin 'ch nog wel eve doorgoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 17:38
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
12de man #67
Dit was echt geen duel waar gloryhunters/successupporters op af kwamen. Ik denk dat de mensen die gisteren in het stadion zaten(Sorry LRB :P ) echte trouwe supporters waren. Niets, maar dan ook helemaal niets wees erop dat we de wedstrijd op papier zouden gaan winnen, de koude wind snee bijna je oren er vanaf, en het Wok-restaurant martelde je hoe Napoleon deed voor de stadsmuren met geuren waar je van ging kwijlen, maar toch kwamen deze mensen naar het stadion en zijn ze beloond geworden voor hun vertrouwen.

De een is wat losser dan de ander als het op zingen aankomt. Ik heb zelf niet gezongen, waarom? Omdat dit pas het eerste (en hopelijk niet het laatste) lichtpuntje was na een hele vervelende reeks. Ben ik dan een successupporter? In mijn ogen niet, de emotie raakte me gewoon niet genoeg. We staan bijna onderaan, dan kun je gewoon niet triomfantelijk zingen vind ik. Als je de wedstrijd op zich bekijkt is het een hele knappe prestatie. Maar op het totaalplaatje was dit pas het eerste glas dat die wrange nasmaak wegspoelde, ik hoop dat in de komende wedstrijden weer die emotie gaat leven. Maar successupporters was niemand in dat stadion onder deze omstandigheden, vind ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Punker73, MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 22:47
Lambik
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 51
Meer
12de man #68

MVVke schreef :

Armand schreef : Pfffffffff laat iedereen lekker in zijn waarden met je gloryhunters niet iedereen heeft zin om te zingen!!!!


Mesjiens toch 'ns liere um begriepend te leze. Boe 't um geit is totste bepaolde lui allein huurs es 't good geit. De res vaan d'n tied loere ze d'ch aon wie 'ne gepòpden uil en zien ze z'ch zelles aon 't sjaggernere es d'r gezonge weurt. Zoe get num iech hypocriet. De hoofs veur miech eg neet 90 menute te zinge, meh allein in gooj teie, dat is wel 't aander uterste.


Zeikstraol !!!!!!!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2014 22:53
Frostie_999
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 398
Meer
12de man #69
Het helpt natuurlijk ook niet dat er op 30 meter van elkaar 2 verschillende supportersgroepen verschillende liedjes door elkaar heen staan te zingen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2014 01:50
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
12de man #70

Frostie_999 schreef : Het helpt natuurlijk ook niet dat er op 30 meter van elkaar 2 verschillende supportersgroepen verschillende liedjes door elkaar heen staan te zingen.


Eens! We hebben 1 tribune nodig, zoals Cambuur en Eagles, waarbij de fanatieke kern gezamelijk in het midden van de tribune zit. Centraal Ultras + Trepke B. Daar om heen verzamelt de rest zich wel. Net zoals bij uitwedstrijden. Nu zit dit te gespreid (relatief aan zijkanten tribune) en slechte akoestiek. Ook te ver van veld en men zingt eigen liederen door elkaar heen.
Noordtribune is hier ideaal voor. Maar dan dient het uitvak verplaatst te worden richting Maastribune (voordeel: uitfans zijn zo op autoweg).
Verplaats Gouden Ster naar locatie onder Boschpoort en maak van Noord 1 fanatieke tribune.

Ach ja, het gaat er toch nooit komen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2014 08:12 02 feb 2014 08:15 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2381
Meer
12de man #71
Ik zie het toch anders nl nu heb je sfeer links en rechts op de angelside vind ik wel kicke.
Je zit ook met een groot leeftijdsgeneratie verschil,aangaande trepke b en ultraas,de ultraas hebben meer vanuit hun generatie hun eigen invulling aangaande sfeer(acties) en zang.
Dit moet je zo laten,want ik merkte toen we bij elkaar stonden dus ultraas en vakkie b dat er mensen rondom de andere vakken op de angelside toch niet helemaal ondersteboven waren van dat,,massale,,jong en oud gebeuren.
Ik zeg daarom laat het zo blijven zoals het is,gun de ultraas hun ,,eigen,, gebiedje en dat zelfde ook voor trepke b.
Ik vond het kicke dat we op een gegeven moment bij elkaar stonden,maar vind het ook weer hardstikke sjiek dat er elke keer weer een stukkie sfeer gebracht word links en rechts op die zelfde angelside tribuun.
En wat betreft het meezingen door andere,,tribunes,,ben je afhankelijk met wat er op het veld gebeurd maar ook met de homosapiens die wel of niet de behoefte heeft om zijn of haar zang kwaliteiten ten toon te stellen.
Los van dat ik ben trots om een onderdeel te zijn van trepke b en ook van dat gevoel van,,wij staan altijd achter de clup wat er ook gebeurd.
Niet verzaken door af te kraken,maar je bezig houden wat je gevoel je ingeeft en dat is in ons geval het gevoel...zo een clup mag nooit verloren gaan...ik ga inmiddels nu 47 jaar kijken en geloof het of niet het aantal wedstrijden dat ik gemist heb zijn op een hand te tellen,als het vrijdag smiddag 12 uur is ben ik stront nerveus en dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.
Laten we hopen dat de 12de man nog lang zijn gevoelens op de tribuun mag afgeven want dat betekent dan ook dat we er nog jaren zijn...en ik ben trots om een ,,semi,,sjeng,, te zijn, eigenlijk heel diep heb je dat sjengen gevoel al voor 100 procent aan de binnen en de buitenkant zitten en draag dat overal uit waar ik ook kom en ben supertrots :rolleye: gr opa ;)

....
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2014 09:09
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
12de man #72
Er moet altijd wel iets gevonden worden om op te zeiken....

MVVke hoe kom je in godsnaam erbij dat het gloryhunters zijn?
Volgens mij speelt MVV dit seizoen gewoon kut zonder enige strijd en passie (Tot vrijdag).
Na de incident in Cuijk , de financiële toestand is bij MVV niet roze kleurig?
Denk je dat überhaupt nog een gloryhunter dan nog komt kijken bij MVV??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2014 10:19
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
12de man #73

mvv4ever schreef : Er moet altijd wel iets gevonden worden om op te zeiken....

MVVke hoe kom je in godsnaam erbij dat het gloryhunters zijn?
Volgens mij speelt MVV dit seizoen gewoon kut zonder enige strijd en passie (Tot vrijdag).
Na de incident in Cuijk , de financiële toestand is bij MVV niet roze kleurig?
Denk je dat überhaupt nog een gloryhunter dan nog komt kijken bij MVV??


Ok, Houte heet in dat op ziech mesjiens wel geliek, es iemes in dees umstandighede nog steeds nao M.V.V. kump, is 'r zeker geine gloryhunter.
Meh nogmaols, geine kint 't miech verkoupe tot bepaolde figure d'ch sjijf aonloere esse begins te zinge bij achterstand, um vervolgens, es de euverwinning dao is, zelf wel te doen esof ze 't zinge höbbe oetgevoonde. Zoe wie 'ch al zach, zoeget nùm 'ch hypocriet.
PS: mvv4ever, de bös moot nog steeds vol veur aonstaonde vriedag, de wèts wat d'ch te doen steit he :thumbsup:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2014 11:52
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
12de man #74

MVVke schreef : D't zit m'ch 'ne hiele dikke keutel dweers, en dee moot d'r oet noe.
Gister woort veur miech weer 'ns pienlek dudelek tot M.V.V. jaomer genóg besjik euver è groet aontal gloryhunters.
De Ultras en 'n klein aontal lui op Trepke B perbere continu sfeer te make. 't Is onmeugelek veur de 2 partije um dat allein te doen.
Mèt groete regelmaot weure leedsjes ingezat boeveur 't toch winselek is es miejer lui mèt doen. Dink beveurbeeld aon ''Staank op en zing veur M.V.V.''.
Op 't memint tot eus club gescoord heet en aon de winnende hand is, jao daan opins wèt ederein wie ze rech mote goon stoon.
Meh boe zien ze noe allemaol es M.V.V. vocaal oondersteund maag weure es ze achterstoon of geliek stoon??
Iech voond 't gister -op de Ultras en die paar maan vaan Trepke B nao- zier besjaomend :thumbsdown:


Er zit mij ook een keutel dwars, die moet er even uit. Mensen die bepalen wie wel of niet echte supporters zijn. Ik vind dat zo een misselijke discussie. Net als je bij 0.4 denkt toedeledokie wat ben ik hier verdomme aan het doen, om dan uitgemaakt te moeten worden voor "laat je club maar in de steek" supporter.
Sta op en zing voor MVV vind ik thuis horen in het Thialf stadion samen met een broodje unox. Ik zal zeer zelden hieraan meedoen, en toch zit ik al 28 jaar op de tribune. Ben ik nu ook een gloryhunter. Vreselijk hypocriet.

Zonder inzet, geen waardering

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2014 12:50
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
12de man #75
Gelukkig zit mij niets dwars maar een feit is gewoon dat de meeste bezoekers de teksten van de liederen niet kennen.
Tip gratuit. De meest succesvolle hit van de laatste jaren bij onze zuiderburen: Vlaanderen zingt. www.vlaanderenzingt.be/
Als voorbeeld nemen we de cup final in Engeland. Vooraf aan deze wedstrijd wordt er steeds een community singing georganiseerd. In de jaren twintig is geprobeerd om dit ook in Nederland te introduceren maar toen is dit mislukt. Misschien is de tijd nu wel rijp.
Vertalen we dit naar de Geusselt dan zouden we, 10 minuten voor aftrap, kunnen beginnen met community singing. Een songlist met teksten kan men verspreiden via de verschillende internet kanalen en/of publiceren in het programmaboekje. Ook zou men, bij het “maatschappelijk” bezoeken van de scholen, aandacht kunnen besteden aan deze nieuwe traditie, door de jeugd op zijn minst het clubleed te leren incl. een tifo workshop.
Sjevraoje garantit bij zowel spelers als publiek.
Wellicht worden we binnenkort uitgenodigd door Rieu om het mestreechs volksleed en het clubleed te zingen tijdens zijn Vrijthof concerten.

Angelside goes Rieu.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.416 seconden