12de man

02 feb 2014 12:55
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
12de man #76

omnisciens schreef :

MVVke schreef : D't zit m'ch 'ne hiele dikke keutel dweers, en dee moot d'r oet noe.
Gister woort veur miech weer 'ns pienlek dudelek tot M.V.V. jaomer genóg besjik euver è groet aontal gloryhunters.
De Ultras en 'n klein aontal lui op Trepke B perbere continu sfeer te make. 't Is onmeugelek veur de 2 partije um dat allein te doen.
Mèt groete regelmaot weure leedsjes ingezat boeveur 't toch winselek is es miejer lui mèt doen. Dink beveurbeeld aon ''Staank op en zing veur M.V.V.''.
Op 't memint tot eus club gescoord heet en aon de winnende hand is, jao daan opins wèt ederein wie ze rech mote goon stoon.
Meh boe zien ze noe allemaol es M.V.V. vocaal oondersteund maag weure es ze achterstoon of geliek stoon??
Iech voond 't gister -op de Ultras en die paar maan vaan Trepke B nao- zier besjaomend :thumbsdown:


Er zit mij ook een keutel dwars, die moet er even uit. Mensen die bepalen wie wel of niet echte supporters zijn. Ik vind dat zo een misselijke discussie. Net als je bij 0.4 denkt toedeledokie wat ben ik hier verdomme aan het doen, om dan uitgemaakt te moeten worden voor "laat je club maar in de steek" supporter.
Sta op en zing voor MVV vind ik thuis horen in het Thialf stadion samen met een broodje unox. Ik zal zeer zelden hieraan meedoen, en toch zit ik al 28 jaar op de tribune. Ben ik nu ook een gloryhunter. Vreselijk hypocriet.


Zoe wie 'ch al ieder nao iems sjreef, mesjiens 'ns beter leze. Boe 't miech um geit, is tot lui neet raar mote loere nao lui die zinge/stoon/klappe of wat daan ouch. Iech zit op Vak B vaan de Maostrebuun, en daan liekent 't miech totste kins verwachte tot dao geluid geproduceerd weurt. Sterker nog, waor 't neet zoe tot dit es ein vaan de sfeervakke is aongegeve? Es lui daan neet dao tege kinne, zouwe ze mesjiens beter örges aanders goon zitte, in plaots vaan lui verwiete tot ze perbere sfeer te make.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2014 14:03
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
12de man #77

Roei baank schreef : Gelukkig zit mij niets dwars maar een feit is gewoon dat de meeste bezoekers de teksten van de liederen niet kennen.
Tip gratuit. De meest succesvolle hit van de laatste jaren bij onze zuiderburen: Vlaanderen zingt. www.vlaanderenzingt.be/
Als voorbeeld nemen we de cup final in Engeland. Vooraf aan deze wedstrijd wordt er steeds een community singing georganiseerd. In de jaren twintig is geprobeerd om dit ook in Nederland te introduceren maar toen is dit mislukt. Misschien is de tijd nu wel rijp.
Vertalen we dit naar de Geusselt dan zouden we, 10 minuten voor aftrap, kunnen beginnen met community singing. Een songlist met teksten kan men verspreiden via de verschillende internet kanalen en/of publiceren in het programmaboekje. Ook zou men, bij het “maatschappelijk” bezoeken van de scholen, aandacht kunnen besteden aan deze nieuwe traditie, door de jeugd op zijn minst het clubleed te leren incl. een tifo workshop.
Sjevraoje garantit bij zowel spelers als publiek.
Wellicht worden we binnenkort uitgenodigd door Rieu om het mestreechs volksleed en het clubleed te zingen tijdens zijn Vrijthof concerten.

Angelside goes Rieu.

Dit is al e begin, oetprinte, bundele en oetdeile:
www.mvvfans.nl/forum/7-supporters/24550-leedsjesbook

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 feb 2014 17:22
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2384
Meer
12de man #78

Roei baank schreef : Gelukkig zit mij niets dwars maar een feit is gewoon dat de meeste bezoekers de teksten van de liederen niet kennen.
Tip gratuit. De meest succesvolle hit van de laatste jaren bij onze zuiderburen: Vlaanderen zingt. www.vlaanderenzingt.be/
Als voorbeeld nemen we de cup final in Engeland. Vooraf aan deze wedstrijd wordt er steeds een community singing georganiseerd. In de jaren twintig is geprobeerd om dit ook in Nederland te introduceren maar toen is dit mislukt. Misschien is de tijd nu wel rijp.
Vertalen we dit naar de Geusselt dan zouden we, 10 minuten voor aftrap, kunnen beginnen met community singing. Een songlist met teksten kan men verspreiden via de verschillende internet kanalen en/of publiceren in het programmaboekje. Ook zou men, bij het “maatschappelijk” bezoeken van de scholen, aandacht kunnen besteden aan deze nieuwe traditie, door de jeugd op zijn minst het clubleed te leren incl. een tifo workshop.
Sjevraoje garantit bij zowel spelers als publiek.
Wellicht worden we binnenkort uitgenodigd door Rieu om het mestreechs volksleed en het clubleed te zingen tijdens zijn Vrijthof concerten.

Angelside goes Rieu.



OPA zeet:...unne tip daan iech bin twiede tenor :lachen: ...gr opa ;).

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2014 22:21
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
12de man #79
Hoop dat al die mensen...
die zich steeds zo snel uitlaten over onze fans....
nu ook zo snel commentaar leveren....
euver die vaan us ... die oet bij Sparta waore...!
Toppertjes ! de ganse wedstrijd laank !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boer458

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2014 10:16
La Chouffe
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 138
Meer
12de man #80
Sluit ik me helemaal bij aan!! Gruuts op eus supporters!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2014 23:19 05 apr 2014 23:21 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1159
Meer
12de man #81
Een geciteerd stuk op maastricht.gezien.nl over de wedstrijd van afgelopen woensdag.

''Ditmaal geen rare ongenuanceerde woede over vermeende KNVB-maffia, een stadionverbod of een niet welgezinde supportersgroep van de tegenpartij. De MVV veiligheidsman waar de supporters mee in gesprek waren wilde weten wie van de Ultra’s verantwoordelijk was voor het vervaardigen van een vermeend ultrarechts symbool dat op een vlag stond waar tijdens de wedstrijd mee werd gezwaaid. Dat deed de goede man in opdracht van een politieagent. Die had – waarschijnlijk een verwoed Dan Brown lezer – in het logo dat de Ultra’s al sinds 1995 op polo’s en andere uitdrukkingen van deze fans staat, een staatsgevaarlijk banier zien wapperen. De wout - waar is dat synoniem voor een politieagent toch ooit vandaan getoverd - zag in het logo, zo werd duidelijk gemaakt door de MVV vertegenwoordiger – een Keltisch (hoog)kruis. Dat is een symbool dat nogal eens wordt gebruikt door blanke mensen die zich verheven voelen boven andere huidskleuren. De verbitterde verbazing bij de supporters kwam uit hun tenen. Het Ultra’s logo heeft inderdaad de vorm van een kruis. Al bijna tien jaar lang lopen ze daar mee rond. In het kruis staat in de vier vakken het jaartal van oprichting in verdeeld: 2 0 0 5. Voor de rest: niks bijzonders te zien. In de stadsprocessie lopen ze al honderden jaren met dat soort symbolieken rond. Soms moet je dan ook zeggen: “Wij zijn allemaal Ultra’s”. Bij deze dan.

Laurens Bouvrie''

Ongelofelijk dat mensen van MVV zich hiervoor lenen en het MVV bestuur volledig stil blijft en alles slikt.
Je kunt zeggen wat je wilt over het vorig bestuur. Goumans was wel de persoon die opkwam voor de mensen die een onterecht stadionverbod kregen na aanleiding van het schandalig optreden van de politie tijdens MVV-Veendam enkele jaren geleden. In het jaarverslag van het CIV staat dat het openbaar ministerie op z'n zachts gezegd boos was dat Goumans de stadionverboden had teruggedraaid. Na aanleiding van de stadionverboden die veroorzaakt werden door de politie. Dat siert de man wel, om ongeacht de druk van politie op te komen voor de eigen supporters.

Ik kan me bij het huidig bestuur niet 1x herinneren dat het in de media is opgekomen voor eigen supporters. Dit zou nu dus een goede reden moeten zijn om achter het eigen publiek te staan en (openlijk)afstand te nemen van het ''zoekend naar problemen'' gedrag van politie maastricht.

Uiteraard zal Rinkens of andere bestuursleden dat niet doen om in de kont van de politie te blijven zitten en alleen maar negatief te spreken op nationale TV over MVV supporters.

Het zou hem sieren als hij zijn eigen veiligheidschef zou terugroepen om niet mee te doen aan dit soort provocerende en ''zoekende naar problemen'' acties.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Maosbrögk, wsly

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2014 23:36 05 apr 2014 23:41 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
12de man #82
Sjotelsplak, ik had een link naar de column al geplaatst in MVV Algemeen. Voor de mensen die de column helemaal willen lezen, hieronder de link, inclusief foto's van een processie van Maastricht.
maastricht.gezien.nl/nieuws/column-ultras.html

Het optreden van de politie in deze is echt fout. Ze weten, zoals vaker, gewoon niet waar ze het over hebben.
Het bestuur staat in deze wel degelijk achter de ultras, dat had je kunnen merken aan enkele kleine zaken op bv Facebook.

Regelmatig is er een overleg met de lokale driehoek en daar zal dit zeker besproken worden!

Overigens, chapeau voor Laurens, die altijd zoveel kritiek had, nu ook een keer voor ze opkomt! En terecht!

En Wsly: Bedaank veur ut liene!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, wsly

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2014 17:04
Heugem
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 53
Meer
12de man #83
Hier is trouwens het betreffende logo waar het allemaal om draait. Dit logo wordt al jaren gebruikt bij allerlei acties en vlaggen





De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 sept 2014 14:02
kribbebieter
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 95
Meer
12de man #84
Hulde aan de ultras trouwens voor de laatste paar thuiswedstrijden, dit heeft echt een positieve werking op het elftal.
En wat is vuurwerk toch mooi en sfeerverhogend, sjiek !
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, les rouges blancs, wsly, opadiehard, Raffalaldo, Boer458, Heugem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2015 22:00
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
12de man #85
Bij de volgende thuiswedstrijd een pot op de toog van de goude ster zetten, waar we de drankpenningen kunnen doneren.

Waarom...?

Om de 8 man ( FANTASTISCH ) die mee uit naar jong Ajax zijn gegaan vrij te houden en te bedanken :applaus: :applaus: :applaus:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 apr 2015 09:52
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
12de man #86
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar de laatste thuis wedstrijden kom ik voor de wedstrijd
het supporterscafe niet meer binnen!
De reden is dat ik een seizoenskaart voor de noordtribune heb, is hier iets aan te doen??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2015 11:15
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
12de man #87

middenstip schreef : Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar de laatste thuis wedstrijden kom ik voor de wedstrijd
het supporterscafe niet meer binnen!
De reden is dat ik een seizoenskaart voor de noordtribune heb, is hier iets aan te doen??


Contact opnemen met MVV

Boe is dat feeske?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2015 17:43
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
12de man #88

middenstip schreef : Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, maar de laatste thuis wedstrijden kom ik voor de wedstrijd
het supporterscafe niet meer binnen!
De reden is dat ik een seizoenskaart voor de noordtribune heb, is hier iets aan te doen??

Ik snap het probleem niet zo, je kan toch gewoon naar binnen?
Loop gewoon bij de ingang tussen de angelside en hoofdtribune naar binnen en dan kun je supporterscafé in.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2015 19:24
middenstip
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 556
Meer
12de man #89
Dat is het nu juist, ik kom niet binnen met mijn seizoenskaart van de noord tribune, als ik om uitleg
vraag "opdracht van het bestuur."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 apr 2015 20:55 17 apr 2015 20:56 door Raffalaldo.
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 366
Meer
12de man #90

middenstip schreef : Dat is het nu juist, ik kom niet binnen met mijn seizoenskaart van de noord tribune, als ik om uitleg
vraag "opdracht van het bestuur."


Dat je de toegangspoortjes niet doorkomt is te begrijpen, maar je moet toch wel langs de kassa's komen om zo naar de Gouden Ster te gaan. Zou dan toch niet uit moeten maken van welke tribune je een (seizoens)kaart hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.421 seconden