Supportersclub MVV Maastricht

10 juni 2012 13:06
SC MVV Maastricht
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 130
Meer
Onderwerp Auteur
Supportersclub MVV Maastricht #1
Nieuwsbrief juni 2010 van de Supportersclub MVV Maastricht is uit:[url] http://ymlp.com/zNhW1y[/url]

Veer blieve druime !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2012 20:23
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #2
hoe word het dit jaar geregeld met de contributie van de supportsersclub?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2012 20:26 15 juni 2012 20:28 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #3

sjoen-mestreech schreef : hoe word het dit jaar geregeld met de contributie van de supportsersclub?

Volgens mij word dat automatisch verlengd/afgeschreven tenzij je het opzegt..

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2012 22:21
SC MVV Maastricht
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 130
Meer
Onderwerp Auteur
Supportersclub MVV Maastricht #4
Klopt, het lidmaatschap wordt pas beeindigt nadat je hebt opgezegd.

Veer blieve druime !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juni 2012 22:29
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 986
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #5
Is eigenlijk het handigste. Zo vergeet je nooit je contributie op tijd te voldoen.
Indien je geen lid meer wilt zijn, heb je altijd het recht om het afgeschreven bedrag binnen één maand terug te vorderen.

Aon de géng

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2012 20:20
Michael
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 24
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #6
Zal binnenkort ook weer afgeschreven worden toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2012 20:37 29 juli 2012 20:40 door aait wief.
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 215
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #7
1ste Nieuwsbrief Supportersclub MVV Maastricht, seizoen 2012-2013: Klik hier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2012 21:40 29 juli 2012 21:46 door pepernoot.
pepernoot
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 212
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #8

aait wief schreef : 1ste Nieuwsbrief Supportersclub MVV Maastricht, seizoen 2012-2013: Klik hier


Volgens mij staat er een foutje in?

-Standaard bedrag van € 25 bij verplichte buscombi's (maw er zal dan géén onderscheid worden gemaakt tussen leden / niet-leden);

Verkoopprijs leden SC: € 22,50 (standaardbedrag alle uitwedstrijden)

mi moet de bovenste regel weg, want als ik bijvoorbeeld kijk bij de wedstrijd van Eindhoven dan zie ik dat de prijs 22,50 voor leden is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u aait wief, Michael

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2012 21:57
San Marco
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 35
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #9
^ Eindhoven is wel een verplichte combi, maar géén verplichte buscombi aangezien mensen ook nog de auto als alternatief hebben.

KOM OP DIE ROEIE!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2012 22:59
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #10


Ik was toevallig de nieuwsbrief van de SC aan het lezen, toen ik toch wel wat bedenkingen kreeg toen ik het stukje over de busreizen 2012-2013 van hierboven las.

Ik zie hierin staan dat de prijs gelijk blijft à 22,50 per busreis wanneer het geen combi betreft en niet-leden betalen 25,- wat voorheen 27,50 was. Op zich heb ik hier niets op tegen aangezien het wellicht meer mensen (niet-leden dan) naar uitwedstrijden trekt, al denk ik dat een eventuele stijging van het aantal aanmeldingen niet bijster groot zal zijn.

Wel schetst mijn verbazing wat er gebeurt als het wel een combi betreft. Namelijk dat er een eenheidsprijs van 25,- wordt gehanteerd in dat geval. Vind het maar een vreemde zaak dat dus feitelijk de leden meer gaan betalen en de prijs voor de niet-leden constant gelijk blijft. Zou toch verwachten dat de leden er ook baat bij moeten hebben. Waarom dan niet tijdens combi's als je dan per se een gelijke prijs wilt hanteren die 22,50 aanhouden?

Een simpel rekensommetje leert dat als je als echte diehard daadwerkelijk 17 uitwedstrijden zou gaan met de SC je er feitelijk heel weinig profijt van hebt. Ik ga er even vanuit dat gezien het tijdperk waar combi's schering en inslag zijn er 8 op het programma staan dit seizoen (FC Eindhoven, Helmond Sport, FC Oss, Fortuna Sittard, FC Den Bosch, SC Cambuur, Sparta Rotterdam, De Graafschap bijvoorbeeld).

Niet-leden: 17 x 25,-= 425,-
Leden: 8 x 25,- + 9 x 22,50= 402,50

Als je nou bedenkt dat je 16 euro contributie betaalt per jaar om als hoofdreden goedkoper naar uitwedstrijden te gaan dan bespaar je je dus 6,50. Dat is toch peanuts over een heel seizoen. Wat is nou nog eigenlijk nog het nut van een lidmaatschap van de SC?

Merchandise? Helaas geen korting meer.
Programmaboekje? Kan je ook downloaden op de website.
Toegang tot het supportershome boven de Ster? Niemand controleert je daar.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat je bij een eventuele wedstrijd waar het draait om de knikkers voorrang hebt op de kaartverkoop. Op deze manier maak je het onaantrekkelijk mijns inziens om lid te worden. Tevens laat je mensen die wellicht al tig jaren trouw lid zijn in de kou staan. Lijkt me het streven om zoveel mogelijk leden te werven zodat je sterk staat als SC zijnde. Ik ben als Veer zien MVV'er automatisch lid van de SC met zijn 'voordelen', maar dit is enkel omdat ik graag een bijdrage wil leveren aan een structureel gezond MVV. Een stand-alone lidmaatschap van de SC had ik in dit geval opgezegd.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 11:56 31 juli 2012 11:59 door MVVke.
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #11
Anna, de haols m'ch de wäörd oet de moond. En wie iech zoe begrepe höb vaan diverse luij, ouch luij die neet sjrieve op dit forum, weurt 't verzèt heij tege steeds groeter.
't Heet geine zin um nog 'ns extra aon te hoole wat Anna noe sjrijf, dus iech kin allein meh aongeve tot heer zéker néét allein steit in zien bevindinge!

'n Aander punt boe iech miech bezunder aon sjaggerneer is de eventuele verpliechting um alles via de rekening te laote loupe. Volgens miech kin en veural MAAG dit wèttelek gezeen gaar neet, en huurt de SC ten alle teije ouch de ''handje-contantje'' optie aon te beje. D'r zien naomelek zat luij die um wat veur reije daan ouch neet via dizze nuije weeg kinne of wèlle betaole.

Veurbeeld: Wie had de SC gedach tot beveurbeeld Opa Dresens -de gooje mins is 88- via dees maneer moos goon betaole??
Weurt daan soms wel 'n oetzundering gemaak? Prima, meh daan moot dat ouch gelde veur eeder aander dee neet via de nuije weeg wèlt of kint betaole.
D'r is geine eine winkel (en alle winkele boe 'ch kom zien nog altied tig kier groeter es de SC) boe dee belacheleke regel gehanteerd weurt.

Iech höb inmiddels al 'n aontal luij gesproke die (bekans) eeder oetwedstrijd tròw mèt goon, en 't hielemaol neet ins zien mèt dit soort rare regels. Op dees maneer zit de kans d'r in tot hiel get vaan die luij aof goon haoke, mèt es gevolg tot d'r dus gein bösse mie goon. Dag support, dag inkomste vaan de SC, dag plezeer, bedaank SC.

Um in de sjoen wäörd vaan roei baank te spreke, zegk iech ''Tip gratuit'': SC, bedink uuch beter meh 'ns hiel good...

PS: iech vraog m'ch tròwwes hèl op aof of eigelek wel eederein vaan de denende lede achter die raar regels steit??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 12:15
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #12
MVVke, ik neem aan dat je lid bent van de SC en daardoor ook de nieuwsbrief hebt ontvangen en daar tevens ook de oproep hebt gelezen voor nieuwe bestuursleden?

Ik zou zeggen, meldt je aan als vervangend bestuurslid en probeer op deze manier wijzigingen door te voeren in de "rare" regels van de SC.

Overigens geldt dit ook voor andere leden van de SC :) Wil je wijzigingen? Meldt je aan!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 12:23
MVVke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1345
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #13

Aswin schreef : MVVke, ik neem aan dat je lid bent van de SC en daardoor ook de nieuwsbrief hebt ontvangen en daar tevens ook de oproep hebt gelezen voor nieuwe bestuursleden?

Ik zou zeggen, meldt je aan als vervangend bestuurslid en probeer op deze manier wijzigingen door te voeren in de "rare" regels van de SC.

Overigens geldt dit ook voor andere leden van de SC :) Wil je wijzigingen? Meldt je aan!


Dus eederein dee kritiekpunte/verbeterpunte heet, moot daan metein meh een functie goon vervulle? In dat geval zalle baanke, polletieke partije en de belastingdeens wel hiel väöl luij in 't bestuur höbbe....

't Geit d'r gewoen um tot ze luustere nao hun lede, want mèt dit soort regels loent 't gewoen gaar neet mie um lid te weure. Minder luij weure lid daan en tròw lede loupe weg. Dao hoofste daan ech gein bestuurslid veur te weure.

Raar, normaal lees 'ch toch beter gemotiveerde beriechte vaan d'ch..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 12:44
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 521
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #14

MVVke schreef :

Aswin schreef : MVVke, ik neem aan dat je lid bent van de SC en daardoor ook de nieuwsbrief hebt ontvangen en daar tevens ook de oproep hebt gelezen voor nieuwe bestuursleden?

Ik zou zeggen, meldt je aan als vervangend bestuurslid en probeer op deze manier wijzigingen door te voeren in de "rare" regels van de SC.

Overigens geldt dit ook voor andere leden van de SC :) Wil je wijzigingen? Meldt je aan!


Dus eederein dee kritiekpunte/verbeterpunte heet, moot daan metein meh een functie goon vervulle? In dat geval zalle baanke, polletieke partije en de belastingdeens wel hiel väöl luij in 't bestuur höbbe....

't Geit d'r gewoen um tot ze luustere nao hun lede, want mèt dit soort regels loent 't gewoen gaar neet mie um lid te weure. Minder luij weure lid daan en tròw lede loupe weg. Dao hoofste daan ech gein bestuurslid veur te weure.

Raar, normaal lees 'ch toch beter gemotiveerde beriechte vaan d'ch..


Dan heb je dat verkeerd gelezen :)

Ik zeg meldt je aan voor een van de vacante posities. Op de ledenvergadering wordt dan gestemd op de personen die zich aangemeld hebben.

Daarnaast luistert de SC in mijn ogen naar haar leden, echter zijn haar leden maar beperkt (lees: niet of nauwelijks) aanwezig op de ledenvergadering. Juist die afwezigheid zou toch duiden op het tevreden zijn over die "rare" regels? Want als men ontevreden zou zijn, dan zou men op de ledenvergadering aanwezig zijn en zich laten horen c.q. tegen die regels stemmen....

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 12:46
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #15
Nou MVVke wat jij stelt is toch niet helemaal waar. het is zeer zeker geen wettelijke verplichting om handje contantje te kunnen voldoen (als dat zo was hoe moesten dan al die webshops functioneren die op dit moment bestaan?). Daarbij mag je de SC ook niet met een winkel vergelijken aangezien het een vereniging is waar je lid van wordt en gen winkel waar je iets gaat kopen. Er zijn zat clubs, verenigingen etc waar je via automatische incasso jie lid maatschap moet betalen en zo is dit ook binnen de SC. Daarbij vind ik het ook wel overdreven hoe jij doe over hoe moeilijk het allemaal wel niet is voor de mensen. het is letterlijk 1 keer op een formulier je rekeningnummer invullen, handtekening er bij en klaar (je hoeft niet naar de bank, je hoeft niet naar internet te gaan of wat dan ook. Het voordeel is ook nog eens dat de SC niet ieder jaar weer achter alle leden aan hoeft te gaan om te kijken of ze wel betalen en voor de leden die het ingevuld hebben hoeven ook niet meer elk jaar er aan te denkne hun lidmaatschap te betalen.

Het verhaal van Anna D en jouw over de voordelen (of eigenlijk het niet aanwezig zijn daarvan ) deel ik met jullie.

De redenering van Aswin vind ik idd ook jammer. "Als je iets te melden / zeuren hebt moet je maar bestuurslid worden" is niet de goede insteek. Ik vind dat de SC ook veel meer naar hun leden moet luisteren maar er zeker ook PRIMAIR voor hun leden moet zijn. Supporters (en hun beleving) eerst dan allerhande randzaken. Van de andere kant is het ook aan de leden zelf om deels actie te ondernemen en vind ik dat je niet kunt verwachten dat je alleen maar achterover kunt hangen en schieten op initiatieven.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.404 seconden