Supportersclub MVV Maastricht

02 dec 2014 23:16
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #121
@ DJ-Amigo

Merci!

Op het facebook statement van mvv fans is tot nu toe geen response gekomen van MVV zelf. Als men dit soort negatieve publiciteit (moedwillig dit keer, vanuit mvv fans zelf, om onder- en bovengenoemd probleem te verduidelijken) niet gaat bestrijden, dan blijf je als club kwetsbaar in de relatie tussen supporter en club. Het zou MVV sieren om het gat tussen supporter en club zo klein mogelijk te houden.

Men verwacht een respons vanuit de organisatie op deze onrust. Natuurlijk niet binnen een uur, maar je mag binnen 48 uur toch wel een kleine response verwachten als je organisatie in een negatief daglicht wordt gezet. Op zowel MVV fans, als haar facebook was deze discussie gaande. Maar blijkbaar is het makkelijker om diverse wedstrijdverslagen te sturen op twitter en facebook, dan een kleine rectificatie neer te zetten om die onrust weg te nemen. Het zou MVV sieren om iets aan haar PR te doen, thans de terugkoppeling hiervan, richting het bestuur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 dec 2014 23:35
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #122
Morgen zal er een response volgen. Eerst moeten de spelers nog ingelicht worden en dat is pas morgen mogelijk.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2014 08:34
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3826
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #123
Ik ben op zich blij met deze opheldering, maar zoals het nu boven is, is het toch niet geschikt als spelershome? Gaan ze veel verbouwen/veranderen?

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2014 09:47 03 dec 2014 09:50 door Punker73.
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #124

DJ-AMIGO schreef : Het supportershome blijft op wedstrijddagen gewoon supportershome. Hiermee wordt bedoeld de ruimte boven supporterskaffee de Gouden Ster. Op andere dagen wordt het supportershome gebruikt als nieuw spelershome ter vervanging van Klein Geusselt. Dus boven is er nog altijd een mogelijkheid om rustig een pilsje te drinken zonder "mijn herrie". Beneden bouwen we na elke wedstrijd een feestje in de "Derde Hellèf" (mèt hepkèssss)


Ten 1e ben ik heel blij dat het home dus openblijft (hoewel ik nog geen enkele communicatie hierover gezien heb) maar ik ben het ook helemaal eens met Houtengerard. Daarbij was dit absoluut niet het verhaal zoals dat vrijdag vermeld werd. De bar moest eruit en er zou een keukenblok in het home komen om het zo ALLEEN als spelershome geschikt te maken. Waarschijnlijk hebben ze de plannen dus in de tussentijd gewijzigd maar MVV moet nu niet gaan doen alsof dit al de hele tijd de bedoeling was .....

Daarbij slaat het nog steeds nergens op dat MVV wederom zonder enige vorm van communicatie van alles beslist .... waar is de vereniging MVV (afdeling supporters) in deze? waar is het supporters overleg in deze? waar is de supportersclub in deze? Niemand is uberhaupt op de hoogte gesteld laat staan mee genomen in de gesprekken.

Supporters zijn nog steeds niks meer dan ordinaire klanten die niks te vertellen hebben.

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2014 10:34
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3826
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #125

Punker73 schreef : Waarschijnlijk hebben ze de plannen dus in de tussentijd gewijzigd maar MVV moet nu niet gaan doen alsof dit al de hele tijd de bedoeling was .....


In twee dagen tijd de plannen veranderen én dit wel met DJ Amigo delen maar verder niet communiceren? Lijkt me sterk. Om eerlijk te zijn denk ik dat het misverstand zit bij de communicatie van Edmond - en die kan het ook gewoon verkeerd begrepen hebben.

MVV heeft nog helemaal niets gecommuniceerd, niet dat de bovenruimte spelershome word, niet dat de bovenruimte tijdens wedstrijddagen open blijft, niets. Je kunt ze dus geen "plannen wijzigen" verwijten, ze hebben namelijk helemaal geen plannen laten zien.

En ik ga nog een stapje verder: stel je hebt wél gelijk. MVV heeft kort door de bocht gekeken en gezegd "ach die bovenruimte kan wel spelershome worden dan gaan die ouwe lullen maar naar beneden", schrikt nu van de reacties en verandert de plannen. Dan is dat toch een teken dat ze wel degelijk naar de supporters luisteren? Helaas pas achteraf en niet vooraf, maar toch.

Sorry, maar op dit moment vind ik dit hele verhaal een grote storm in een glas water waarbij je MVV vooralsnog maar weinig kan verwijten. Dit ging pas op zaterdag spelen via de tam-tam, op maandag speelde MVV een wedstrijd dus vind het terecht dat die voorbereiding niet verstoord werd met heen en weer geroep. Het zou MVV inmiddels wel sieren om met een communicatie te komen, en ik begrijp van Roei Baank dat die vandaag ook gaat volgen. Nou, ik wacht even af, maar ik zie tot nog toe niet echt wat MVV nou verkeerd heeft gedaan.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2014 13:38
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #126
Wacht de communicatie maar even af. Het lijkt erop dat het bestuur niet eens op de hoogte was van dit hele plan.
Dus Rinkens & co verketteren is wat voorbarig.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Jacques

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2014 15:59
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #127
Een vervelende kwestie. Een partij communiceert al iets terwijl de andere partij intern nog hierover moet overleggen om goedkeuring te krijgen.
M.a.w. Na de wedstrijd van vrijdag jl. hoorde ik, staand aan onze stamtafel in de Ster boven, dat deze ruimte niet langer beschikbaar zou zijn voor supporters. Een ruimte waar al vele jaren een van de meest trouwe supportersgroep hun pèlske pakt tijdens de thuiswedstrijden. Sommige al meer dan 40 jaar. Ik stond perplex. Bestuurslid supporterszaken en ik wist nota bene van niets. Bekend was dat MVV op zoek was naar een nieuw spelershome maar het bestuur was nog niet op de hoogte gebracht dat de ruimte boven de Ster een serieuze optie was. Navraag, tijdens het weekend, bij de dagelijkse leiding leerde me dat het een serieuze optie was om het spelershome hier te vestigen. Het was toch amper in gebruik.
Het bestuur heeft toen aangegeven dat dit niet kon t.o.v. de supporters en men is gaan kijken naar een alternatieve oplossing. Daarbij is uit de bus gekomen dat het spelershome hier wel wordt gevestigd maar dat deze ruimte rond de thuiswedstrijden van MVV gewoon awwerwèts toegankelijk blijft voor de supporters. Het interieur zal iets aangepast worden. Te denken valt aan het plaatsen van banken, stoelen en tafels.
Moet communicatie niet eerder? Zeker. Alleen is men afhankelijk van de aanwezigheid van betrokkenen voor overleg. Waarna nog een interne communicatie moet plaats vinden. Dit terwijl de sociale media niet stil staat. Een moeilijk verhaal voor een organisatie die leunt op mensen die meestal nog een andere baan hebben.

Tous ensemble.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Jacques, Boschpoort, Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2014 19:05
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #128
Een storm in een glas water........wellicht die mug wat een olifant werd.

Dus graag het verhaal van beide zijde voordat we de Vief Köp gaan uitbreiden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2014 19:54 03 dec 2014 20:02 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #129

Roei baank schreef : Een vervelende kwestie. Een partij communiceert al iets terwijl de andere partij intern nog hierover moet overleggen om goedkeuring te krijgen.
M.a.w. Na de wedstrijd van vrijdag jl. hoorde ik, staand aan onze stamtafel in de Ster boven, dat deze ruimte niet langer beschikbaar zou zijn voor supporters. Een ruimte waar al vele jaren een van de meest trouwe supportersgroep hun pèlske pakt tijdens de thuiswedstrijden. Sommige al meer dan 40 jaar. Ik stond perplex. Bestuurslid supporterszaken en ik wist nota bene van niets. Bekend was dat MVV op zoek was naar een nieuw spelershome maar het bestuur was nog niet op de hoogte gebracht dat de ruimte boven de Ster een serieuze optie was. Navraag, tijdens het weekend, bij de dagelijkse leiding leerde me dat het een serieuze optie was om het spelershome hier te vestigen. Het was toch amper in gebruik.
Het bestuur heeft toen aangegeven dat dit niet kon t.o.v. de supporters en men is gaan kijken naar een alternatieve oplossing. Daarbij is uit de bus gekomen dat het spelershome hier wel wordt gevestigd maar dat deze ruimte rond de thuiswedstrijden van MVV gewoon awwerwèts toegankelijk blijft voor de supporters. Het interieur zal iets aangepast worden. Te denken valt aan het plaatsen van banken, stoelen en tafels.
Moet communicatie niet eerder? Zeker. Alleen is men afhankelijk van de aanwezigheid van betrokkenen voor overleg. Waarna nog een interne communicatie moet plaats vinden. Dit terwijl de sociale media niet stil staat. Een moeilijk verhaal voor een organisatie die leunt op mensen die meestal nog een andere baan hebben.

Tous ensemble.

Inderdaad even afwachten, maar even Roei Baank; deze ruimte was vroeger al spelershome, tot een jaar of 4-5 geleden, toen is het pas supportershome geworden... dus al 40 jaar etc? De meesten zitten/zaten in de Ster of in de Sporthal pas nadien deze ruimte er kwam boven ;). Desalniettemin was dit en is dit een mooie ruimte dichtbij het stadion en voor de oude(re) garde een prima plek om voor en na de wedstrijd samen te komen.

Ben benieuwd naar hoe het verder afloopt, maar de oplossing zoals Roei Baank / Amigo die schetst lijkt me de juiste.

Facta Non Verba

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2014 20:02
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #130
Sjerp Janepie.

"Sommige al meer dan 40 jaar supporter" bedoelde ik. Volgens mij is de ruimte ook nog sponsorruimte geweest.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 dec 2014 22:04
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 924
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #131
51 1/2 jaar, waarvan akte !
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2014 09:11
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #132
Dus eigenlijk ligt het communicatie problem deze keer niet bij MVV maar bij Edmond.
De uiteindelijke oplossing lijkt me prima. Als die plek wat wordt opgeknapt hebben alle gebruikers daar voordeel van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2014 11:48
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #133

Boschpoort schreef : Als die plek wat wordt opgeknapt hebben alle gebruikers daar voordeel van.


Sterker nog als MVV slim is vragen ze de supporters om hulp en kunnen ze samen het home (in overleg) opknappen. Op die manier krijg je een mooi home voor de supporters en spelers waar iedereen "gruuts" op is omdat ze er zelf aan meegeholpen hebben.

Speel het slim als MVV en je bindt ook nog eens de supporters aan jezelf ......

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2014 12:08
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #134

Punker73 schreef :

Boschpoort schreef : Als die plek wat wordt opgeknapt hebben alle gebruikers daar voordeel van.


Sterker nog als MVV slim is vragen ze de supporters om hulp en kunnen ze samen het home (in overleg) opknappen. Op die manier krijg je een mooi home voor de supporters en spelers waar iedereen "gruuts" op is omdat ze er zelf aan meegeholpen hebben.

Speel het slim als MVV en je bindt ook nog eens de supporters aan jezelf ......


Sowieso zou het slim zijn van MVV als ze een oproep doen voor hulp bij bijvoorbeeld klussen die er moeten gebeurn.
Ik denk dat er genoeg supporters zijn die wel de handen uit de mouwen willen steken voor MVV.
Zo creëer je een win win situatie. Ik denk dat er ook genoeg supporters zullen zijn die connecties hebben om makkelijk aan materialen te komen en dergelijke.
Ik hou me in elk geval aangeboden voor zover ik het fysiek kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2014 06:58
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
Supportersclub MVV Maastricht #135

gaston satijn schreef :

Punker73 schreef :

Boschpoort schreef : Als die plek wat wordt opgeknapt hebben alle gebruikers daar voordeel van.


Sterker nog als MVV slim is vragen ze de supporters om hulp en kunnen ze samen het home (in overleg) opknappen. Op die manier krijg je een mooi home voor de supporters en spelers waar iedereen "gruuts" op is omdat ze er zelf aan meegeholpen hebben.

Speel het slim als MVV en je bindt ook nog eens de supporters aan jezelf ......


Sowieso zou het slim zijn van MVV als ze een oproep doen voor hulp bij bijvoorbeeld klussen die er moeten gebeuren.
Ik denk dat er genoeg supporters zijn die wel de handen uit de mouwen willen steken voor MVV.
Zo creëer je een win win situatie. Ik denk dat er ook genoeg supporters zullen zijn die connecties hebben om makkelijk aan materialen te komen en dergelijke.
Ik hou me in elk geval aangeboden voor zover ik het fysiek kan.


Ik geloof niet dat er veel animo is onder mijn mede-supporters...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden