MVV-Supporterskaffee

08 juli 2020 23:14 08 juli 2020 23:19 door M.V.V. 1902.
M.V.V. 1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 527
Meer
MVV-Supporterskaffee #181
Op mijn gemak nog eens de hele uitzending van gisteren teruggekeken. Ik heb er wel een positief gevoel aan over gehouden. Waarom? Omdat er sprake lijkt van een nieuw soort realisme: transparant, duidelijk en de supporters er zo veel mogelijk bij betrekken.
Met name het verhaal van Kalezic spreekt me aan. Ik hoor iemand praten met een realistisch verhaal over voetbal en de mogelijkheden, en vooral onmogelijkheden, bij MVV. Geen geroeptoeter, maar iemand die karakter toont en dat ook verlangt van zijn spelers. Strijden tot de laatste snik. Alles geven. Bij sommige trainers zou dat cliché klinken, maar bij Kalezic komt dat authentiek over. Misschien komt dat wel vanwege het feit dat hij zelf als geen ander weet wat supporters verlangen. Hij weet wat het is om supporter te zijn. Hij was er zelf een. Als jonge jongen reisde hij 650 kilometer om een wedstrijd van zijn favoriete club Velez Mostar te zien. Nu ziet Kalezic het als een belangrijke taak om de band met de supporters aan te halen. Simpel voorbeeld: na iedere wedstrijd moeten spelers naar het supportershome. Dat vindt-ie niet meer dan normaal.
Ik ben ook benieuwd wat Erik Noor teweeg kan brengen. Hij kwam in ieder geval duidelijk, open en zelfverzekerd over.
Het lijkt erop dat met de komst van de nieuwe technische staf en de nieuwe directeur er een draai van 180 graden gemaakt is. Geen gesloten clubje meer waar een behoorlijk negatieve sfeer omheen hing, maar een open en eerlijke club. Een club waar ook gewoon eerlijk gezegd wordt ‘we hebben niet veel, dus verwacht geen wonderen’. Sportief gezien jammer, maar zo is het nou eenmaal. Iedereen weet waar-ie aan toe is.
Een mooi voorbeeld van dat nieuwe realisme is het nieuwe contract met Van Acker. Hij deed het in een slecht seizoen prima. Maar toch wordt zijn optie niet gelicht. Daar is geen geld voor. Nu gaat-ie toch voor MVV spelen met een nieuw contract voor minder geld.
Tot slot: ik kreeg de indruk (en dat lees ik hier ook terug) dat het randgebeuren op deze avond (hapjes, drankjes, welkom etc.) goed geregeld was. Ik zeg dit uitdrukkelijk omdat ik na gisteravond weet dat dit forum kennelijk een behoorlijke reikwijdte heeft. Van de voorzitter tot de perschef, iedereen leest hier kennelijk mee. Mooi, kunnen ze de complimenten in ontvangst nemen. En blijf vooral meelezen. Dan kunnen we samen nao väöre.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Jacques, Huib, middenstip, Lassie80, jovkle, Kletswief, Boschpoort, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe en2 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2020 16:27
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV-Supporterskaffee #182
Was een positieve avond! Leuk en informatief, uiteraard tot op zekere hoogte. Natuurlijk kunnen er geen wonderen verwacht worden en hopelijk blijft het rustig en eensgezind als de resultaten tegenvallen. Avond perfect verzorgd door de organisatie. Alleen hoop ik dat er volgende keer nog meer belangstelling is, ook nieuwe aanwas... Vind het jammer dat er weinig jongeren op af komen. Hopelijk gaat de PR machine ook de jeugd en studenten bereiken. Want dit zijn toch leuke avonden voor usmvvke supporters

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2020 16:41
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 199
Meer
MVV-Supporterskaffee #183
Ik denk zelf dat die avond slecht bezocht is door jongeren omdat deze waarschijnlijk via de stream zijn ingeschakeld, in ieder geval vrienden van mij hebben dat gedaan. Ook denk ik dat jongeren ove rhet algemeen meer dingen op de planning hebben staan 's avonds zoals sport of een bijbaan. Voor mij gold dat laatste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2020 18:27
mvvke4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 735
Meer
MVV-Supporterskaffee #184
Ik vond de mogelijkheid om via livestream te volgen een goed idee. Ik kon tussen de bedrijven door de stream volgen. Heb niet alles meegekregen maar wel een gedeelte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 sept 2021 22:15 30 sept 2021 22:16 door SV-1902.
SV-1902
Verified
Verified
Berichten: 18
Meer
MVV-Supporterskaffee #185
Beste Supporters,
Nu het eindelijk weer kan, organiseert MVV samen met de SV-1902 eindelijk weer het Supporterskaffee.

Maandag 18 oktober gaat het gebeuren in de prachtig vernieuwde businessclub. Inloop vanaf 19:00 uur en start om 19:30 uur. Het programma is informatief en ouch mèt get aw kloete.

Marcel Jöris van het bestuur en directeur Erik Noor gaan in op de organisatie en commercie. De technisch manager Ronny van Geneugden en trainer Klaas Wels vertellen over de visie op het voetbal in de toekomst en over de dit seizoen. Ook zullen spelers aanwezig zijn, maar dat blijft nog een verrassing. Tijdens alle sessies is er volop ruimte voor het stellen van vragen.

Het officiële gedeelte sluit ongeveer om 21:00 uur, daarna zorgen wij voor entertainment en wordt een hapje aangeboden.
Met andere woorden, een avond om niet te missen! Kom allemaal! #Samevollepetaj

Laat ook even in het Facebook evenement weten of je komt: www.facebook.com/events/262813655743077

___________________________________________
Wij komen op voor jullie belangen! www.sv-1902.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Klomeleer, Kletswief, Burgundian043, Jack Luijten, JulioB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2021 13:04
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV-Supporterskaffee #186
Fijn dat het supporterskaffee weer georganiseerd wordt en dat we weer bijgepraat worden. Sjiek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 okt 2021 20:31
SV-1902
Verified
Verified
Berichten: 18
Meer
MVV-Supporterskaffee #187
Nog een week tot het supporterskaffee!


___________________________________________
Wij komen op voor jullie belangen! www.sv-1902.nl
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief, JulioB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2021 13:41
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
MVV-Supporterskaffee #188
Ik zou wel benieuwd zijn naar hoe groot het directiebudget van MVV is en hoe zich dit verhoudt tot het spelersbudget.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2021 14:27
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 311
Meer
MVV-Supporterskaffee #189

Hill28 schreef : Ik zou wel benieuwd zijn naar hoe groot het directiebudget van MVV is en hoe zich dit verhoudt tot het spelersbudget.


Ik zou als MVV zeggen: 'daar heb je niks mee te maken'. En dat klopt nog ook.
Stel die vraag maar eens aan je eigen baas, benieuwd wat die zegt...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief, Jasonhum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 okt 2021 17:11 13 okt 2021 17:12 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
MVV-Supporterskaffee #190
Toevallig is het bij stichtingen heel gebruikelijk om transparant te zijn over het salaris van hun directeur. In het geval van goede doelen stichtingen geven deze zelfs vrijwel allemaal openheid over het exacte salaris van hun directeur.

Zover ik weet zijn alle aandelen van de BVO ondergebracht in de Stichting MVV Maastricht. Daarnaast draait MVV - net als veel goede doelen - voor een deel op giften en donaties. Het zou inderdaad ongemakkelijk kunnen zijn om exact de persoonlijke salarissen openbaar te maken. Maar enige duidelijkheid over het budget dat MVV uitgeeft aan directiesalarissen lijkt me niet heel onredelijk. We weten immers ook hoeveel budget er naar de spelers gaat. Mocht de verhouding scheef lopen, dan vind ik dat donateurs recht erop hebben om dit te weten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 okt 2021 10:55
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
MVV-Supporterskaffee #191
De directeur is werkzaam bij de BV. Dus het is niet aan de stichting, ook al is ze aandeelhouder, dat salaris bekend te maken.
Overigens is er volgens mij geen sprake van een salaris maar van een management fee. Noor wordt ingehuurd, heeft geen arbeidsovereenkomt met MVV.
In het zeer summiere jaarverslag dat MVV publiceert worden de management fees niet benoemd. Evenmin als het spelersbudget overigens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kletswief, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 okt 2021 10:24 17 okt 2021 10:26 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1341
Meer
MVV-Supporterskaffee #192
Dit soort technische nuances vind ik eerlijk gezgegd geen argument om dan maar het directiebudget geheim te houden. Het blijft een feit dat veel mensen hun zuur verdiende geld doneren, en naar mijn mening dan ook recht hebben op enige mate van openheid en transparantie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 10:53
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
MVV-Supporterskaffee #193
Prima. dan zou ik zeggen, stel die vraag vanavond. Een betere gelegenheid daar helderheid over te krijgen is er niet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 13:22
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1852
Meer
MVV-Supporterskaffee #194
Wat zijn de verwachtingen vanavond van de supporters ??

Over het voetbal gedeelte denk ik dat mensen een open stuk krijgen voorgeschoteld , maar over MVV algemeen zeg maar er zijn een hele boel topics te bespreken wie verwacht daar oprechte antwoorden ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 13:31
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV-Supporterskaffee #195

Boschpoort schreef : Prima. dan zou ik zeggen, stel die vraag vanavond. Een betere gelegenheid daar helderheid over te krijgen is er niet.


Kan Hill wel begrijpen aan de ene kant. Kan me niet voorstellen dat in deze selectie alle budget ingestoken is en dat er toch flink wat geld bespaard moet zijn.
Of dat deze heren gewoon teveel aan salaris innen.
En dan zou ik de vergelijking willen weten van is dat 1\4 van het budget wat deze heren kosten of 1\15. En dan hoeven ze geen bedragen te noemen.
Maar of je hier antwoord op zult krijgen betwijfel ik.

Napoleon schreef : Wat zijn de verwachtingen vanavond van de supporters ??

Over het voetbal gedeelte denk ik dat mensen een open stuk krijgen voorgeschoteld , maar over MVV algemeen zeg maar er zijn een hele boel topics te bespreken wie verwacht daar oprechte antwoorden ?


Ik verwacht geen oprechte antwoorden. We worden te vaak aan het lijntje gehouden met mooie woorden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.258 seconden