MVV-Supporterskaffee

09 dec 2023 18:30
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV-Supporterskaffee #241

Frank Salemans schreef : - Waarom heeft het zo lang geduurd voordat Tasci zijn basisplek kon veroveren? Dat zijn voetballers waarvoor ik naar het stadion kom.
- Waarom wisselt Maurice vaak zo laat, terwijl het erop lijkt dat sommige spelers er conditioneel doorheen lijken te zitten?
- Wanneer gaat Buifrahi meer speelminuten krijgen? Hoe gaat zijn ontwikkeling?
- Waarom kiest de trainer ervoor om de opbouw van achteruit te laten beginnen, zelfs als dat riskant lijkt? Geeft dat echt het wellicht beoogde voordeel?


Ervaring van een proatkaffee leert en eigenlijk logisch ook... dat een trainer nooit zijn mening over individuele spelers zal geven... of iets van een open deur zal intrappen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2023 18:32
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV-Supporterskaffee #242

opadiehard schreef :

Klomeleer schreef : Ik neem aan dat jullie deze vragen zelf komen stellen? Of toevallig niet in de gelegenheid aanwezig te zijn?


Ik denk Napoleon zeker niet!…mvrgr Ampa


Ik ben benieuwd op Napoleon zijn podium pakt.
@Napoleon ben je van de partij? Of blijft het ook dit keer bij scherpe teksten van achter de laptop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 dec 2023 18:41
Kletswief
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 420
Meer
MVV-Supporterskaffee #243
-Ik ben benieuwd wat Laura of Joris kan vertellen welke ervaring en know-how de amerikanen al in de organisatie hebben gebracht en wat concreet gepland staan.
-Ook ben ik benieuwd wat de amerikanen vinden van de huidige gastvrijheid, catering en merchandising, omdat ik maar ook van vele andere supporters hoor dat deze zwaar ondermaats is.
-Ook ben ik benieuwd naar de samenwerking met de gemeente... de informatie van Laura dat de gemeente meedenkt met bepaalde zaken bij de aanvraag van vergunningen vind ik teleurtellend... dat lijkt me eerder een (minimale) verplichting... Overigens denk ik dat vooral de supporters woonachtig in Maastricht willen weten, als er weer gemeenteverkiezingen zijn, welke raadsleden positieve interesse hebben en betrokken zijn bij MVV Maastricht.
-Men investeert in de MVV jeugdopleiding... worden ook oud mvv-spelers benaderd voor input of deelname?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Pat1965

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2023 10:44
ASR
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 302
Meer
MVV-Supporterskaffee #244
Voor mij maar één brandende vraag:
Gaan we door de Amerikaanse overname de komende jaren meedoen om de knikkers of blijven we in de vermaledijde krochten van de KKD hangen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie, Hier menier, Mosae

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2023 14:11
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 313
Meer
MVV-Supporterskaffee #245

ASR schreef : Voor mij maar één brandende vraag:
Gaan we door de Amerikaanse overname de komende jaren meedoen om de knikkers of blijven we in de vermaledijde krochten van de KKD hangen?


Als er al een overname komt zullen wij daar vrij weinig van gaan merken.
Mark my words.
Dat gaan ze natuurlijk niet zo bij het supporterskaffee vertellen, want dat willen de mensen niet horen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2023 19:50
MF
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV-Supporterskaffee #246
De Supporterscafé Poll staat online. Je kunt op 1 vraag stemmen. De 5 vragen met de meeste stemmen, worden op 13 december gesteld. stemmen kan tot 13 december 18:00. alle stemmen zijn anoniem. strawpoll.com/BDyNE6mM8ZR
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Pat1965

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 dec 2023 20:02
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV-Supporterskaffee #247

ASR schreef : Voor mij maar één brandende vraag:
Gaan we door de Amerikaanse overname de komende jaren meedoen om de knikkers of blijven we in de vermaledijde krochten van de KKD hangen?


Mee eens ASR , de Amerikanen moeten daar gewoon open in zijn !
Paar maanden geleden was het verhaal dat over 3 jaar het spelers budget op 2,5 miljoen moest zitten en dus ieder jaar met 500.000 stijgen gerekend vanaf dit seizoen

De vraag is wie betaalt de groei ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2023 10:52
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2371
Meer
MVV-Supporterskaffee #248

ASR schreef : Voor mij maar één brandende vraag:
Gaan we door de Amerikaanse overname de komende jaren meedoen om de knikkers of blijven we in de vermaledijde krochten van de KKD hangen?


Ik sluit mij ook hier ook volledig bij aan,er zullen veel vragen zijn maar ook ik heb indd een brandende vraag en ben dan ook heel erg nieuwsgierig naar eindelijk een stuk positief toekomstbeeld!
Hopelijk komt er donderdag een helder en duidelijk beeld,niet alleen een visie maar ook een duidelijk plan.
Eens hoe de plannen er uit gaan zien zijn er zal toch een stuk verhoging moeten komen in het spelersbudget of word er vol,ingezet op de academie?…mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2023 10:55
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2371
Meer
MVV-Supporterskaffee #249

Napoleon schreef :

ASR schreef : Voor mij maar één brandende vraag:
Gaan we door de Amerikaanse overname de komende jaren meedoen om de knikkers of blijven we in de vermaledijde krochten van de KKD hangen?


Mee eens ASR , de Amerikanen moeten daar gewoon open in zijn !
Paar maanden geleden was het verhaal dat over 3 jaar het spelers budget op 2,5 miljoen moest zitten en dus ieder jaar met 500.000 stijgen gerekend vanaf dit seizoen

De vraag is wie betaalt de groei ??


Volgens mij als ik het goed onthouden heb vertelde Laura dat er echt wel meerdere sponsors(dus geen partners) moeten binnen geharkt worden en als daar vanuit die hoek nu eens te weinig animo bestaat hoe dan verder?…mvrgr Ampa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 dec 2023 12:36
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1875
Meer
MVV-Supporterskaffee #250

opadiehard schreef :

Napoleon schreef :

ASR schreef : Voor mij maar één brandende vraag:
Gaan we door de Amerikaanse overname de komende jaren meedoen om de knikkers of blijven we in de vermaledijde krochten van de KKD hangen?


Mee eens ASR , de Amerikanen moeten daar gewoon open in zijn !
Paar maanden geleden was het verhaal dat over 3 jaar het spelers budget op 2,5 miljoen moest zitten en dus ieder jaar met 500.000 stijgen gerekend vanaf dit seizoen

De vraag is wie betaalt de groei ??


Volgens mij als ik het goed onthouden heb vertelde Laura dat er echt wel meerdere sponsors(dus geen partners) moeten binnen geharkt worden en als daar vanuit die hoek nu eens te weinig animo bestaat hoe dan verder?…mvrgr Ampa.



Mee eens Opa , dat is ook zo en dat heeft ze ook ergens gezegd /geschreven !
Neemt niet weg dat ik en ik denk velen andere gewoon willen weten wat de nieuwe aandeelhouder er zelf jaarlijks gebudgetteerd op spelers niveau gaat inbrengen ( financieel ) . En als ze daar vaag over zijn dan zou ik daar erg sceptisch in worden !

Daarnaast uit diverse bronnen vernomen dat MVV commercieel met een iets andere opzet gaat komen , daar zijn deze week de eerste gesprekken over
Het wordt een soort multillevel martketing systeem , waarin MVV moet faciliteren ( ruimte etc etc) en waarin ondernemers hun netwerk gaan betrekken bij MVV
Dus ondernemer X heeft een netwerk , ondernemer betaalt bv 3000 en neemt 4 bevriende ondernemers mee die hij weet “over te halen “ enthousiast weet te maken om ook 3000 per kop te doen
Die 4 ondernemers gaan ook in hun netwerk te raden en zoeken ook weer 4 ondernemers die ook per kop 3000 doen , etc etc
Inzet is zo een netwerk van bv 300 bedrijven personen te bouwen die in de BC 18 keer per jaar elkaar ontmoeten

Wat ik begreep is dat Laura en dat is t grote verschil met haar voorganger openstaat voor realistische nieuwe zaken en wil samenwerken en dat is natuurlijk positief

Persoonlijk , maar dat is mijn eigen gevoel idee erbij geloof ik niet multilevel marketing , wellicht wel in de mensen die heel kort op MVV staan en echt supporter zijn maar hoe dieper de lijn wordt hoe groter de afstand

Waar ik wel in geloof en waar ik aantoonbaar de succes voorbeelden van heb gezien is niche events maken met een club van circa 100-150 bedrijven waarin je duidelijk hoogwaardige events “geeft” aan je businessclub leden
Die events zijn er dan ook maar max 3-4 per jaar

Dat is even een zijsprong want idd MVV zal zelf commercieel veel meer moeten gaan ophalen

Mijn ervaring is je moet daar zijn waar Abraham de mosterd haalt ! Dus follow the money !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2023 08:36
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV-Supporterskaffee #251
Enkele punten uit het niet echt drukbezochte supporterscafé:

- Maurice Verberne verklaart de opbouw van achteruit door de geringe kopkracht in het team. Een hoge uittrap wordt meestal direct ingeleverd. Al vindt hij wel dat het soms te ver doorgevoerd wordt: "Als het gevaarlijk wordt, moet die bal wel sneller naar voren".

- Tijdens de wedstrijd worden spelers gemonitord op hun hartslag. Zo kun je zien wie er echt doorheen zit. Vandaar die soms, voor het publiek, wat late wissels.

- De aandelentransactie is door alle betrokken partijen binnen MVV goedgekeurd. Dit is heel zorgvuldig gebeurd, zodat de KNVB met een gedegen onderbouwing wordt geconfronteerd. Het is wachten op goedkeuring van de KNVB.

- Mocht de Amerikaanse gedeeltelijke overname worden afgekeurd, dan is er nog geen Plan B. Alle energie heeft erin gezeten intern op een lijn te komen.

- Er volgde geen toelichting op het plotselinge vertrek van commercieel manager Melina Luijendijk.

- De vernielingen binnen het Rodastadion gaan MVV flink wat geld kosten. Denk daarbij aan rond de 20000 euro.

- Sponsoren haken af vanwege het supportersgeweld van sommigen. Zo kunnen ze zich niet identificeren met de club. Zeer schadelijk voor de reputatie van MVV. Zo is ook het afhaken van eigen MVV-stewards slecht voor de club. Ook financieel. Dat afhaken kost MVV rond de 10000 euro per wedstrijd aan professionele beveiligers.

- De Amerikaanse investeerders gaan eerst bekijken hoe de club met financiële injecties weer gezond kan worden. Ze staan garant in het geval van verliesgevende cijfers. Dat is part of the deal. Zo gauw dat gaat werken, kan gedacht worden aan kwalitatieve verbetering van de selectie. De Zilvervloot vaart voor de selectie niet meteen binnen: eerst financieel gezond worden.

- MvV is de enige club in Europa waar de Amerikanen in investeren.

- De gemeente gaat als verhuurder de kleedkamers verbeteren. Faciliteiten als supportershome zijn voor rekening van MVV. Het is onbegrijpelijk dat De Gouden Ster volledig is gestript na vertrek van Edmond en Marianne. Herinrichting kost minstens een ton. Zo gauw de financiële balans voor dit seizoen helder is, heeft heropening van een supportershome hoge prioriteit bij MVV. Maar niet meteen dus, helaas.

- Marcel Jöris reageerde op de 1,1 miljoen verlies. In een jaar tijd moest een langdurig kledingcontract worden betaald. Overigens: dat kost geld bij ongeveer alle BVO's; 200 euro per selectiespeler. Verder kost beveiliging + beschadigingen door supporters onverwacht veel geld. De Youth Academy (met name kosten diverse betrokken trainers) kosten veel geld. Om een en ander te kunnen begrijpen is volgens mij meer concreet inzicht in de cijfers nodig.

- Laura van Leeuwen omschrijft haar ervaringen bij MVV: het begon vooral als leuk, maar het wordt steeds meer een pittige uitdaging. Maar we gaan er komen.

Vul maar aan met info a.u.b., want ik haal dit puur uit mijn geheugen op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Ben Salemans, Napoleon, Jacques, Tuor, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel, bokkesprongen, Lijnsje@tappunt en1 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2023 08:57 14 dec 2023 09:02 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 809
Meer
MVV-Supporterskaffee #252
AMERIKAANSE INVESTEERDERS EN MVV IN WACHTKAMER BIJ KNVB

Bron: Jelle Kleinen, 13 december 2023, 23:07; www.1limburg.nl/sport/2348642/amerikaans...-wachtkamer-bij-knvb

MVV en de aandeelhouders van Dutch Soccer Holdings hebben hun intenties kracht bij gezet door het meerderheidsbelang van de Amerikanen definitief neer te leggen bij de licentiecommissie van de KNVB.
Dat werd vanavond duidelijk tijdens een informatieavond voor de fans in stadion De Geusselt.

Grootaandeelhouder
De Amerikaanse aandeelhouders en MVV hebben deze week de contracten ondertekend waardoor Dutch Soccer Holdings definitief grootaandeelhouder van de Maastrichtse club moet worden. Het zou gaan om een meerderheidsbelang van 95 procent, zo meldde Voetbal International eerder. De resterende procenten, inclusief het gouden aandeel, blijven hoe dan ook in handen van de club.

Waterdicht
Alle papieren zijn inmiddels ingeleverd bij de licentiecommissie van de voetbalbond. Die mag zich nu gaan buigen over de staat van dienst van DSH, en of de investeerders aan alle door de KNVB gestelde eisen voldoen. Wanneer het definitieve antwoord uit Zeist komt, kon MVV-directeur Laura van Leeuwen niet vertellen. "Alles is zorgvuldig door juristen uit de Verenigde Staten gecheckt, meer waterdicht gaan we het niet krijgen. Daardoor hebben we goede hoop dat we goedkeuring krijgen."

Investeren
Vorig jaar nam het Amerikaanse World Soccer Holdings 24 procent van de aandelen in de Keuken Kampioen Divisieclub over. Het bedrijf is inmiddels opgegaan in een nieuwe entiteit, genaamd Dutch Soccer Holdings. Over de bedragen die DSH in MVV gaat investeren, wil niemand mededelingen doen. "Maar het is duidelijk", zo legde CEO Scott Sonju de aanwezigen uit, "dat dit absoluut voor de lange termijn is. Anders kan het nooit succesvol verlopen."

Transfers
Verder werd nog maar eens bevestigd dat er geïnvesteerd zal worden in de academy, de verdere professionalisering van de club. Sportief gezien zou de club graag spelers als Koen Kostons als Nicky Souren langer aan zich binden. Voor beide spelers zou inmiddels belangstelling zijn. En dus is het openbreken van hun contracten een optie om te voorkomen dat beide sterkhouders komende zomer transfervrij zullen vertrekken. Alternatief, dat MVV dit seizoen nog een transfersom op zou kunnen leveren, is een verkoop van een van deze spelers in de winterstop.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Lassie80, jovkle, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2023 09:29
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
MVV-Supporterskaffee #253

Frank Salemans schreef : Enkele punten uit het niet echt drukbezochte supporterscafé:

- Maurice Verberne verklaart de opbouw van achteruit door de geringe kopkracht in het team. Een hoge uittrap wordt meestal direct ingeleverd. Al vindt hij wel dat het soms te ver doorgevoerd wordt: "Als het gevaarlijk wordt, moet die bal wel sneller naar voren".

- Tijdens de wedstrijd worden spelers gemonitord op hun hartslag. Zo kun je zien wie er echt doorheen zit. Vandaar die soms, voor het publiek, wat late wissels.

- De aandelentransactie is door alle betrokken partijen binnen MVV goedgekeurd. Dit is heel zorgvuldig gebeurd, zodat de KNVB met een gedegen onderbouwing wordt geconfronteerd. Het is wachten op goedkeuring van de KNVB.

- Mocht de Amerikaanse gedeeltelijke overname worden afgekeurd, dan is er nog geen Plan B. Alle energie heeft erin gezeten intern op een lijn te komen.

- Er volgde geen toelichting op het plotselinge vertrek van commercieel manager Melina Luijendijk.

- De vernielingen binnen het Rodastadion gaan MVV flink wat geld kosten. Denk daarbij aan rond de 20000 euro.

- Sponsoren haken af vanwege het supportersgeweld van sommigen. Zo kunnen ze zich niet identificeren met de club. Zeer schadelijk voor de reputatie van MVV. Zo is ook het afhaken van eigen MVV-stewards slecht voor de club. Ook financieel. Dat afhaken kost MVV rond de 10000 euro per wedstrijd aan professionele beveiligers.

- De Amerikaanse investeerders gaan eerst bekijken hoe de club met financiële injecties weer gezond kan worden. Ze staan garant in het geval van verliesgevende cijfers. Dat is part of the deal. Zo gauw dat gaat werken, kan gedacht worden aan kwalitatieve verbetering van de selectie. De Zilvervloot vaart voor de selectie niet meteen binnen: eerst financieel gezond worden.

- MvV is de enige club in Europa waar de Amerikanen in investeren.

- De gemeente gaat als verhuurder de kleedkamers verbeteren. Faciliteiten als supportershome zijn voor rekening van MVV. Het is onbegrijpelijk dat De Gouden Ster volledig is gestript na vertrek van Edmond en Marianne. Herinrichting kost minstens een ton. Zo gauw de financiële balans voor dit seizoen helder is, heeft heropening van een supportershome hoge prioriteit bij MVV. Maar niet meteen dus, helaas.

- Marcel Jöris reageerde op de 1,1 miljoen verlies. In een jaar tijd moest een langdurig kledingcontract worden betaald. Overigens: dat kost geld bij ongeveer alle BVO's; 200 euro per selectiespeler. Verder kost beveiliging + beschadigingen door supporters onverwacht veel geld. De Youth Academy (met name kosten diverse betrokken trainers) kosten veel geld. Om een en ander te kunnen begrijpen is volgens mij meer concreet inzicht in de cijfers nodig.

- Laura van Leeuwen omschrijft haar ervaringen bij MVV: het begon vooral als leuk, maar het wordt steeds meer een pittige uitdaging. Maar we gaan er komen.

Vul maar aan met info a.u.b., want ik haal dit puur uit mijn geheugen op.


Goede samenvatting inderdaad. Het was voor mij de eerste keer dat ik het supporterskaffee heb gezocht, maar denk gelijk ook de laatste. Ik vond het niveau van zowel de sprekers als de gasten niet van een denderend niveau.

Maurice vertelde daar ''omdat het moest'' kwam het op mij over. Geen spannende vragen op het laat wisselen na. Daar had hij overigens een goed antwoord op vond ik. Jammer dat vanuit de host of de zaal de vraag niet kwam of we versterkingen mogen verwachten en zo ja, op welke plek. Een vraag specifiek op één speler gericht (Kleinen) vond ik eigenlijk de start van een verder teleurstellende avond. Waarom hij op de hakken i.p.v. de tenen loopt , op Roda uit na slecht speelt en vaak uit positie loopt. Je kunt de pik op iemand hebben, maar daar is deze avond niet voor bedoeld. Iedereen heeft wel een speler waar hij of zij geen fan van is, maar dat hoef je op dat moment niet bespreekbaar te maken vind ik. Nadat Maurice had gesproken , heb ik hem ook niet meer gezien.

Laura kwam samen met Scott hierna. De handtekeningen zijn gezet, dat was eigenlijk het verhaal. Alles ligt bij de KNVB en het is wachten op goedkeuring. De hoop van Laura was eerst na de winterstop, maar inmiddels is de verwachting bijgesteld na eind seizoen of zelfs wel begin komend seizoen. Kortom; dan hoeven / mogen we niets verwachten. Drie keer dezelfde vraag welke contracten zijn getekend...

Ik vond het vooral tenenkrommend dat Laura daar alle supportersvragen aan het beantwoorden was die ook betrekking hadden over een periode waarover zij geen zeggenschap had. Dan zit er Jöris , look al like van Fransje Timmermans, de hele avond onderuit gezakt op een kruk te wachten bij de hoek waar normaal de bitterballen als eerste langs komen. Als je een vent bent, ga je daar eerder staan. Hij kwam pas, omdat het moest en met frisse tegenzin en een behoorlijk geïrriteerde indruk, opdraven nadat iemand uit het publiek een vraag aan hem stelde. Hij vond het allemaal geen slechte deals, hij vond het allemaal wel goed gaan kwam het over. Alsof wij de zeikers waren en eens naar ons zelf moesten kijken. Laat dat nu juist zijn wat ik volledig bij hem mis; eigen reflectie.

Wat mij verder opviel was dat vragen rondom supporters ; vernielingen, beveiliging, supportershome etc. vrijwel allemaal kort werden afgedaan met ''weet ik niet '' of '' geen geld voor '' . Ik begrijp inmiddels dat de Gouden Ster operationeel maken €100.000,- kost en de aandeelhouders geen garantstelling meer willen geven totdat alles rond is, maar dan nog blijft de vraag waarom MVV niets heeft ondernomen als je al 1,5 jaar voor het sluiten weet dat de tent dicht gaat en er iets nieuws moet komen. Dan kan Laura (en terecht) zeggen dat ze het niet weet omdat zij er toen niet was, maar Jöris komt dan ook niet in actie om haar bij te staan en antwoord te geven. Ik blijf erbij om tegels te verkopen; €100,- per stuk en voor bedrijven €2.000,- per stuk. Dan kun je een tegel kopen zoals de fameuze ''supporterswall of fame'' maar dan net ietsjes beter en groter. 500 supporters (die komen er toch wel?) en 25 bedrijven (al dan niet in geld of werkzaamheden als loodgieter/elektricien) moeten toch wel te vinden zijn?

Nee, in principe niets wijzer geworden. Laura heeft inmiddels door waar ze in is beland, maar klampt zich vast een de Amerikanen (heeft ook geen andere optie, dus begrijpelijk). Grootste ergernis blijf ik Jöris vinden binnen de club. Lijkt alsof hij alles wel goed vindt, dat wij het allemaal overdrijven en dat het allemaal de normaalste zaak van de wereld is. Volgens mij gaat hij vandaag weer de spaken van de wielen bij de MTB tellen...

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Frank Salemans, Napoleon, Jacques, aait wief, opadiehard, Lassie80, jovkle, De Zwarte Vogel, InDoDoNnY en3 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2023 11:28 14 dec 2023 11:29 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 749
Meer
MVV-Supporterskaffee #254
Helaas verhinderd. Maar ook niet veel gemist zo te lezen, komt over als een moetje vanuit mvv. Het feit dat Jöris op deze manier overkomt op aanwezigen en summier op zaken ingaat, is jammer en treurig tegelijk.
Er zouden een aantal vragen gesteld worden uit de online poll. Zijn de volgende 3 vragen wellicht ook naar voren gekomen ?

-Kunt u inzicht geven in het specifieke percentage dat individueel wordt toegewezen aan MVV in relatie tot de businessclub rondom wedstrijden, catering tijdens wedstrijden en de verkoop van merchandise via fysieke en online kanalen ?

-Aan wie legt de heer Elsen, in zijn rol als hoofd academy, verantwoording af binnen de organisatie? Wordt zijn prestatie beoordeeld aan de hand van vooraf vastgestelde doelstellingen, en zo ja, wat zijn de consequenties bij het niet behalen van deze doelen? Gelden vergelijkbare evaluatiecriteria voor trainers en andere betrokkenen, en zijn er vastgestelde richtlijnen voor financiële uitgaven binnen de MVV academy ?

-Sinds de presentatie van het conceptuele visiedocument 'De Magie van Maastricht' op 2 april 2022, is er weinig concreets gebeurd. Wanneer kunnen supporters een gedetailleerd plan verwachten dat dit document onderbouwt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 dec 2023 12:45 14 dec 2023 13:02 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
MVV-Supporterskaffee #255
Deze drie vragen zijn als zodanig niet apart aan de orde gesteld. Wel was er een vraag over welke visie MVV nu heeft op de toekomst. En daarbij werd verwezen naar de Magie van Maastricht en de Youth Academy.

Overigens heb ik het niet als een "moetje" ervaren. Elke spreker nam uitgebreid de moeite om in te gaan op elke gestelde vraag. En dat waren er tientallen. Alleen Marcel Jöris sloot wat laat aan.

Dat de nieuwswaarde dan wellicht wat tegenvalt? Dat is toch elk Praotkaffee eigenlijk een beetje het geval. Maar het is wel goed om als supporter zo in de gelegenheid gesteld wordt om face to face vragen te stellen. En die waren soms wel pittig, maar de sfeer bleef correct.

Overigens vond ik het wel pijnlijk en grappig tegelijk dat aandeelhouder Scott Sonju de Franse stervoetballer Mbappé niet kende (als mogelijke versterking voor MVV). Wat nogmaals onderstreept dat het maar goed is dat de Amerikanen zich qua adviezen niet op het voetbaltechnische vlak gaan begeven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden