MVV-Supporterskaffee

18 okt 2021 15:35 18 okt 2021 15:41 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1872
Meer
MVV-Supporterskaffee #196
Voor diegene die vanavond gaan maak er maar een gezellige avond van
Om met de vraag van Hill maar te beginnen, de AD van MVV heeft een zeer goed betaalde baan waar hij maandelijks zijn factuur kan indienen vanuit zijn eenmanszaak . Voor jullie heb ik even een opsomming gemaakt wat deze AD , ons de club allemaal heeft gekost ! Dit omdat de beste man bijna volledig alleen opereert en dus helemaal zijn gang kan gaan !

Als we nu even gaan terugblikken en vooruit kijken , terug naar mei 2021 toen sprak Noor grote woorden dat er binnenkort een nieuwe minderheids investeerder zou zijn , ook sprak diezelfde Noor nog grotere woorden dat hele volksstammen investeerders klaar stonden die de club zo wilde overnemen .
Vandaag schrijven we 18 Oktober en niets van dat alles is waar gemaakt . Ook is er geen enkele update meer geweest inzake investeerder en zwijgt de MVV directie iedere vorm van een update het graf in ! Inmiddels weten we dat partijen zijn afgehaakt en vind de directie van MVV dat MVV stand alone prima verder kunnen ?! Volgens mij gaat de directie van MVV helemaal niet over de verkoop van de club maar dat terzijde

Dan de NOW2 regeling nimmer is daar een fatsoenlijke verklaring voor gekomen en het spiegelen van de eigen inbreng hierin als MVV directie al helemaal niet . Het bedrag wat MVV daar mee verkwanselt heeft is bizar hoog voor een club als MVV , de eindverantwoordelijke directeur is gewoon kunnen blijven zitten en men ging over tot de orde van de dag . De zalvende brief van de voorzitter Joris was mosterd na de maaltijd destijds , het bestuur had toch helemaal geen enkele rol in het te laat indienen , dat lag helemaal in de medewerkers van de BV van MVV Maastricht . Waarom Joris daar iets van zou moeten roepen is mij nog steeds een raadsel , hij had er niks mee van doen

Als we gaan kijken naar de deals met de sportshop/nike en Yvey die kunnen echt in de categorie slechte deals worden gezet , ik zal uitleggen waarom . Masita deed 150.000 aan sponsoring per jaar grotendeels in kleding en een klein beetje in contanten . Voor dat geld konden complete elftallen worden aangekleed en hoefde de jeugd “slechts” een bijdragen van € 180,- per seizoen te betalen voor hun spullen.
De deal met sportshop/nike kent een top van 125.000 in goederen , alleen nu komt het punt de spullen van Nike zijn veel duurder inkoop dan Masita , je snapt hem al MVV en de jeugd kan dus minder gaan kopen voor het beschikbare budget met als gevolg dat de jeugd meer moet gaan betalen voor hun spullen . Tevens komt MVV niet uit met het budget en heeft het meer spullen nodig dan dat het budget toereikend is , zodat er nadien een factuur op de mat gaat vallen . Los van een aantal simpele zaken zoals logistiek en voorraad etc . Dus de deal met Nike klinkt leuk maar in de basis is die slechter dan Masita en dat gaat MVV komend seizoen dus merken . De reden dat MVV/Noor niet meer voor Masita heeft gekozen gaat terug naar mei 2020 toen het toenmalige bestuur van MVV checks deed op de beoogde nieuwe AD en omdat de sportkledingwereld klein is werd deze vraag ook bij Masita neergelegd die gaven een negatief advies over de nieuwe AD( die toen niet in dienst was) , het bestuur besloot toch anders . Bij het aflopend contract van Masita speelde de inhoudt geen enkele rol meer bij MVV , Masita zou gewipt gaan worden dat was duidelijk. Het feit al dat ook zo snel in het begin van het seizoen dit nieuws officieel door MVV naar buiten is gebracht ( zonder enig doel) onderstreept dat alleen maar. Noor had nog een zuur appeltje te schillen .

De deal met Yvey is ook zo’n slechte deal van de algemeen Directeur ,niet dat Yvey een slecht bedrijf is , nee in tegendeel Yvey is een prima bedrijf en heeft verstand van zaken . Echter heeft MVV een 10 jarig contract moeten afsluiten om de nieuwe “Business Club “ te kunnen funden en zit men dus helemaal vast in dat concept. Maar nu komt de pijn. MVV heeft tijdens corona met sponsoren afspraken gemaakt bij verlengen van hun contract ( als compensatie) voor extra business tickects maar ook extra diners checks. Prima zou je zeggen , nee helaas want dat laatste is nooit met Yvey afgestemd , er komen dit jaar dus allerlei mensen eten met gratis vouchers en consumptie bonnen die wel aan Yvey moeten worden afgerekend maar niet zijn begroot en geen inkomsten tegen overstaan , dit is een extra kosten post die in de tienduizenden euro’s gaat lopen
Zo ook tegen Roda JC , daar gaat een hele “zooi”van die extra kaarten, vouchers en dinerchecks worden ingezet , voor circa € 40.000 die omzet heeft MVV wel geboekt als inkomsten/wedstrijdkaarten , sponsor kaarten ,diners etc, als zijnde dat mensen ze echt zouden betalen echter dat geld gaat dus niet in het laadje komen omdat het gratis kaarten , cheques,diners kaarten , munten etc zijn . Tegen Roda is voor MVV altijd de belangrijkste commerciele match van het jaar .

Maar het wordt helaas nog veel erger, MVV heeft bij de verlenging van de contracten dit seizoen bedrijven ingeboekt als zijnde omzet , waar helemaal geen contract aan ten grondslag ligt en nog erger waar de sponsoren zelfs al hadden opgezegd. Dus MVV heeft contracten ingeboekt zonder dat daar daadwerkelijk inkomsten tegen over staan . Het openstaande bedrag is circa 250.000 !!! waar dus een deel helemaal niet van te innen valt ! De volgende lijk die gaat vallen.

Dan de commerciele ambities van de AD . De beste man heeft geen enkel besef hoe je commercie drijft , dat laat het volgende wel zien . De AD wilde commercieel met MVV circa 250.000-300.000 groeien per jaar echter werd daarvoor iedereen weggesneden . De functie van Mauro werd uit kosten overwegingen niet meer ingevuld. MVV had dus alleen een commercieel manager in dienst. Groei zonder personeel ??!! onmogelijk !! Om 1.000.000 uit de markt te halen heb je minimaal 3 man nodig zonder de inbreng van de AD . MVV heeft op dit moment niemand en in de toekomst 1 persoon op die plek .

Dus 1 persoon ( in de toekomst als de vacature is ingevuld )naast de AD is verantwoordelijk voor commercie van 1.000.000 ( doelstelling) en relatie beheer en nieuw business !!
Inmiddels begreep ik dat de commerciele dame ook al heeft bedankt , dat betekend dus dat MVV vanaf Juli eigenlijk zonder commercie zit . We gaan richting Oktober , helaas zijn er veel oude partners vertrokken of zijn op zijn vervelende wijze aan de kant gezet.
MVV moet dus een hele inhaalslag gaan maken op basis van commercie zonder budget en zonder personeel dat gaat de komende maanden zijn weerslag krijgen , met tekorten die gaan opduiken en begrotingen die niet zijn afgedekt of waar zelfs contracten aan te grondslag liggen die geen contracten zijn

Als de NOW2 geen eyeopener was hoe slordig deze algemeen directeur te werk gaat , dan kan ik jullie verzekeren dat bovengenoemde voorbeelden dat alleen maar onderstrepen. Iedereen moet zelf maar straks zijn conclusie trekken

Hoe kan je al dit waanbeleid verdoezelen ?? , dat is maar 1 ding dat zijn transfers … spelers verkopen kan de club kast doen spekken en dit beleid onder het tapijt vegen of de club van de hand doen , echter dat laatste wil MVV niet , en wat is de reden daarvan

We hebben nu een RVC die moeten eens kritisch door de contracten en afspraken gaan heen wandelen !!


Voor diegene die goed kunnen optellen moeten het rekensommetje maar eens maken wat er onder "beleid" van deze AD allemaal aan tekorten gaan ontstaan

Enfin ik wens jullie allemaal een hele fijne avond … en pas goed op onze club !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 16:45
pieter
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV-Supporterskaffee #197
waarom ben jij er vanavond niet om hun dit voor te leggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 17:03
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV-Supporterskaffee #198
Chapeau Napoleon,

Je hebt jezelf wederom overtroffen in triestigheid, op zich al een hele.prestatie, want je had de lat al erg hoog gelegd.

Wel een beetje steuken op een forum, maar niet het lef hebben om de vragen zelf aan de betrokkenen te stellen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, JulioB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 17:55
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
MVV-Supporterskaffee #199
@Napoleon: Dat is nogal wat. Kun je deze beweringen ook hard maken/bewijzen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 18:09
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
MVV-Supporterskaffee #200

Duin schreef : Chapeau Napoleon,

Je hebt jezelf wederom overtroffen in triestigheid, op zich al een hele.prestatie, want je had de lat al erg hoog gelegd.

Wel een beetje steuken op een forum, maar niet het lef hebben om de vragen zelf aan de betrokkenen te stellen.


Ik ben absoluut geen Napoleon aanhanger, maar deze opmerking is even makkelijk als zijn lijst met bestuurlijke dwalingen op dit forum plaatsen. We kunnen niet in zijn agenda kijken en daar hoeft hij zich ook niet voor te verantwoorden. Wel had ik graag gezien dat Napoleon met zijn info (ik laat in het midden of het waar is of niet) de directie het vuur aan de schenen zou leggen. Daar zijn deze avonden voor. Uit het oogpunt van supporter engagement ben ik er vanavond bij. Ik ben benieuwd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 18:11
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
MVV-Supporterskaffee #201

Duin schreef : Chapeau Napoleon,

Je hebt jezelf wederom overtroffen in triestigheid, op zich al een hele.prestatie, want je had de lat al erg hoog gelegd.

Wel een beetje steuken op een forum, maar niet het lef hebben om de vragen zelf aan de betrokkenen te stellen.


We weten dat je de pest hebt aan Napoleon.
Maar om hem meteen af te blaffen hoeft ook niet.
Leg jij dan eens verder uit wat hij hier verkeerd zegt en waarom? Want jij weet meer?
Na mijn weten heeft hij vaker gelijk. (Betekend niet dat hij altijd gelijk heeft. )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 18:32
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV-Supporterskaffee #202

mvv4ever schreef :

Duin schreef : Chapeau Napoleon,

Je hebt jezelf wederom overtroffen in triestigheid, op zich al een hele.prestatie, want je had de lat al erg hoog gelegd.

Wel een beetje steuken op een forum, maar niet het lef hebben om de vragen zelf aan de betrokkenen te stellen.


We weten dat je de pest hebt aan Napoleon.
Maar om hem meteen af te blaffen hoeft ook niet.
Leg jij dan eens verder uit wat hij hier verkeerd zegt en waarom? Want jij weet meer?
Na mijn weten heeft hij vaker gelijk. (Betekend niet dat hij altijd gelijk heeft. )


Het wordt allemaal een beetje teveel van hetzelfde.
Hij heeft blijkbaar iets tegen Noor, dat mag wat mij betreft. Ik ken Noor verder niet persoonlijk, dus ik weet ook niet alles, maar ik ga ook niet per definitie alles in twijfel trekken, zonder dat ik de man ken of gesproken heb.

Maar wat mij het meeste irriteert is dat Napoleon alleen maar achter zijn laptopje durft te schreeuwen.
Als je écht zo betrokken bent en zoveel 'weet' heb dan ook de ballen om die vragen vanavond zelf te stellen.
Je kunt van Noor zeggen wat je wilt, maar hij heeft wel het lef om daar te gaan zitten.
Blijkbaar heeft Napoleon dat (weer) niet!

Gold dat niet ook voor al die appjes die hij openbaar zou maken? En al dat keiharde bewijs dat hij op tafel zou leggen??
Het is gewoon een (kleine) fantast die als het erop aankomt niks waarmaakt.

Wel maanden roepen dat Noor maar eens verantwoording moet afleggen omdat hij vindt dat hij daar recht op heeft, maar als Noor het dan doet zit onze held op sokken te huilen achter zijn schermpje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 19:01
sjengvandenboorn
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 196
Meer
MVV-Supporterskaffee #203
Mensen.

De oplossing om terug te keren naar de eredivisie is er al. Een gezonde toekomst, de binding van grote commerciële partijen en de bloei van de trots van Limburg.

De oplossing :

Monsieur Napoleon.

(Met een sarcasme bovenal)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 22:09 18 okt 2021 22:11 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1352
Meer
MVV-Supporterskaffee #204
Nou, als de helft waar is van wat Napoleon hier schrijft dan is dat een regelrechte ramp. En het ergste: het verbaast me allemaal niks. En dan Duin, weerleg dan eens punten inhoudelijk ofzo.
Veel punten zijn toch objectief te achterhalen. Zit er inderdaad niemand meer op commercie? Worden die dinerbonnen gesponsord door de nieuwe cateraar of zijn dat kosten voor MVV? Hoe hoog zijn die kosten dan?
In hoeverre is het begrote bedrag uit commercie (niet) gedekt?

Kijk zo n verhaal over dat ie Masita wil terugpakken, omdat die hem nog wel kenden en negatief geadviseerd zouden hebben; dat ga je niet meer kunnen natrekken. Maar ook dat klinkt helaas heel plausibel. Want met de vroegtijdige bekendmaking van de Nike deal werd Masita best wel een beetje ‘genaaid’. Ook hier is trouwens objectief te achterhalen of eigen bijdrage omhoog gaat volgend seizoen. Als we dan nog bestaan heet dat, want als werkelijk de begroting niet gedekt is, kom je op een gegeven moment gewoon dik in de problemen en kun je betalingen niet meer doen.

Misschien het enige positieve, als Noor inderdaad opereert vanuit eenmanszaak. Dan zijn er juridisch ook mogelijkheden om wanbeleid en nalatigheid op hem te verhalen.

Wie stopt deze man?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 22:20
Duin
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 314
Meer
MVV-Supporterskaffee #205

Hill28 schreef : Nou, als de helft waar is van wat Napoleon hier schrijft dan is dat een regelrechte ramp. En het ergste: het verbaast me allemaal niks. En dan Duin, weerleg dan eens punten inhoudelijk ofzo.
Veel punten zijn toch objectief te achterhalen. Zit er inderdaad niemand meer op commercie? Worden die dinerbonnen gesponsord door de nieuwe cateraar of zijn dat kosten voor MVV? Hoe hoog zijn die kosten dan?
In hoeverre is het begrote bedrag uit commercie (niet) gedekt?

Kijk zo n verhaal over dat ie Masita wil terugpakken, omdat die hem nog wel kenden en negatief geadviseerd zouden hebben; dat ga je niet meer kunnen natrekken. Maar ook dat klinkt helaas heel plausibel. Want met de vroegtijdige bekendmaking van de Nike deal werd Masita best wel een beetje ‘genaaid’. Ook hier is trouwens objectief te achterhalen of eigen bijdrage omhoog gaat volgend seizoen. Als we dan nog bestaan heet dat, want als werkelijk de begroting niet gedekt is, kom je op een gegeven moment gewoon dik in de problemen en kun je betalingen niet meer doen.

Misschien het enige positieve, als Noor inderdaad opereert vanuit eenmanszaak. Dan zijn er juridisch ook mogelijkheden om wanbeleid en nalatigheid op hem te verhalen.

Wie stopt deze man?


Geen idee Hill28. Heb je het hem gevraagd vanavond?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 22:31
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Meer
MVV-Supporterskaffee #206
Het supporterskaffee was goed georganiseerd door SV1902. De business club is flink verbeterd en Erik Meijer is een prima moderator.
De ‘Pop quiz’ was geinig. Jeugdspelers Tim Zeegers en Twan Visser namen het op tegen de niet-mestreechtenere Sven Blummel en Mateo Waem waarbij ze vragen dienden te beantwoorden over MVV, het clublied en het volkslied. Tot verbazing van het publiek lieten de mestreechse jongens met het schaamrood op de kaken de overwinning aan de Belgisch/Brabantse connectie.
Tot zover de positieve punten van vanavond.

Klaas Wels en Ron van Geneugden hadden een weliswaar realistisch verhaal over de selectie en de totstandkoming ervan en verhaalden wat er voor een club als MVV nodig is om spelers aan zich te binden maar erg verrassend was het allemaal niet. Rode draad door alles deze avond was dat de club te weinig financiële armslag heeft.
Uiteraard heeft Erik Noor zijn perspectief ook gegeven, verdedigde hij het outsourcen van allerlei activiteiten en was het vooral een verhaal hoe moeilijk het werken was met een bezetting van slechts vier personen op kantoor. Hij benoemde wel het binnenhalen van sponsoren als Supergame en Nike met enige trots maar was wel zo reëel om toe te geven dat er veel minder sponsoring binnenkomt dan gehoopt en verwacht. Vanzelfsprekend speelt Corona een rol maar al met al was zijn bijdrage aan de avond weinig verrassend.
Voorzitter Jöris meldde nog iets over de nieuwe structuur en dat we openstaan voor een investeerder maar dat we wel baas in eigen huis willen blijven. Maar als er een partij met écht veel geld zou komen valt daar ook over te praten. Newcastle werd even genoemd maar dat is natuurlijk geen serieuze optie. Kortom, ook van die kant geen nieuws.

Ter verklaring voor het enigszins matte gebeuren moet ik zeggen dat de vragen uit het publiek - een kleine honderd personen - ook niet erg kritisch of doorvragend waren. Geen vuurwerk in de zaal dus vanavond.

Misschien moeten we volgende keer Napoleon maar ophalen uit Roermond om de MVV beleidsmakers te vertellen hoe het moet. Zou in elk geval tot meer reuring en discussie leiden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Napoleon, opadiehard, Hill28, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2021 22:51
Boys_in_Red
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 200
Meer
MVV-Supporterskaffee #207
Ik had meerdere inhoudelijke vragen paraat maar het is me enkel gelukt om een over de voetbaltechnische kant te stellen. Het antwoord was teleurstellend. Misschien de volgende keer een wat prominentere plaats opzoeken... De conclusie die ik uit deze avond kant trekken, is dat het nogal visieloos is binnen MVV. Iedereen bevestigt dat de club niet in staat is om het geld uit de markt te halen, maar het onbreekt hen aan oplossingen. Ik voel op dit moment een gelatenheid bij mezelf. Had ik toch tegen - tegen beter weten in - meer verwacht?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Hill28, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2021 06:19
Zwegel
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 312
Meer
MVV-Supporterskaffee #208

Duin schreef : Chapeau Napoleon,

Je hebt jezelf wederom overtroffen in triestigheid, op zich al een hele.prestatie, want je had de lat al erg hoog gelegd.

Wel een beetje steuken op een forum, maar niet het lef hebben om de vragen zelf aan de betrokkenen te stellen.


Zo, de 'Napoleon hetze' is weer begonnen.
Straks als we weer in financiële problemen zitten, en het weer te laat is wil ik jullie nog wel eens horen.
Waarom zou Napoleon de vragen zelf moeten stellen aan de betrokkenen zelf ?
Ook al is maar de helft waar van wat hij schrijft, dan duurt het niet meer zo lang met ons clubje.
En geloof me, ik heb ook al bepaalde verhalen gehoord uit die richting.
Straks is Noor met de Noorderzon vertrokken en zitten wij met de gebakken peren.
Mark my words......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2021 10:07
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV-Supporterskaffee #209
Nou, het supporterkaffee heeft dus meer vragen opgeroepen, dan duidelijkheid gegeven. En als ik het verhaal zo een beetje lees, is het financieel minder rooskleurig dan eerder werd voorgesteld. Die problemen zijn er nu eenmaal. Grote vraag is, hoe gaan ze die aanpakken?
De volgende gebruiker (s) zei dank u De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 okt 2021 10:25 19 okt 2021 10:26 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 741
Meer
MVV-Supporterskaffee #210
Blijkbaar is er ook aangegeven dat er maar vier mensen werkzaam zijn op kantoor en dat dit te weinig is...logische conclusie, maar wie is daar verantwoordelijk voor, dat is toch AD Noor. Als je Elsen naar de jeugd duwt met een dik salaris, waarvan ik me afvraag, gaat de academy echt wat brengen en je hebt daarnaast nog een TD binnengehengeld met een behoorlijk salaris. Dan weet je bij niet groeiende inkomsten al dat je dit ergens anders moet beknibbelen. Iets zegt me dat er een rookgordijntje wordt opgetrokken.

Misschien weet dhr Noor het nog niet. Er zijn ook bedrijven die hun orderbook door Corona juist wel bomvol hebben zitten doorlopend naar komend jaar. Dat zijn niet de lokale horeca bedrijven. Dan moet je natuurlijk wel flink de boer op en contacten leggen om die te vinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.478 seconden