>
Ontvangen bedankjes 205
Dat was niet mijn indruk. De financiele positie was en is niet best. Dat wisten we. Maar omdat het beleid is dat we geen geld uitgeven dat we niet hebben zitten we niet zwaar in de schulden zoals sommige andere clubs. Dus het is ook een beetje hoe je het wilt lezen. Bottomline is dat er rap geld bij moet. We kunnen zelfs niet eens scouten in de Duitse regionalliga omdat daar al een stuk meer geboden wordt dan bij ons.Charmeur schreef : als ik het verhaal zo een beetje lees, is het financieel minder rooskleurig dan eerder werd voorgesteld.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
mvv4ever schreef : Er werd inderdaad niet echt goed door gevraagd en inhoudelijk wat minder door gevraagd.
Maar dit was denk ik meer doordat als er antwoord werd gegeven door een van de heren dat ze meteen een kwartier aan een stuk waren aan vertellen.
Noor zei even nog iets dat hij zelf een paar bedrijven heeft. Welke bedrijven dan? Waarom sponsort hij MVV niet dan?
Geneugden ben ik na gisteravond wel goed positief over. Ik weet niet waarom maar ik vond hem ook heerlijk vertellen.
Boys_in_Red schreef : Ik had meerdere inhoudelijke vragen paraat maar het is me enkel gelukt om een over de voetbaltechnische kant te stellen. Het antwoord was teleurstellend. Misschien de volgende keer een wat prominentere plaats opzoeken... De conclusie die ik uit deze avond kant trekken, is dat het nogal visieloos is binnen MVV. Iedereen bevestigt dat de club niet in staat is om het geld uit de markt te halen, maar het onbreekt hen aan oplossingen. Ik voel op dit moment een gelatenheid bij mezelf. Had ik toch tegen - tegen beter weten in - meer verwacht?
houtengerard schreef :
Boys_in_Red schreef : Ik had meerdere inhoudelijke vragen paraat maar het is me enkel gelukt om een over de voetbaltechnische kant te stellen. Het antwoord was teleurstellend. Misschien de volgende keer een wat prominentere plaats opzoeken... De conclusie die ik uit deze avond kant trekken, is dat het nogal visieloos is binnen MVV. Iedereen bevestigt dat de club niet in staat is om het geld uit de markt te halen, maar het onbreekt hen aan oplossingen. Ik voel op dit moment een gelatenheid bij mezelf. Had ik toch tegen - tegen beter weten in - meer verwacht?
Mensen leggen altijd de oorzaak bij MVV of haar bestuur, maar kijk eens naar het verleden waar we een gigantische afslag gemist hebben. Fortuna verliet de Baandert, *oda verliet Kaalheide, en Maastricht liet MVV imploderen in De Geusselt op wat lapwerk aan de buitenkant na.
Twintig jaar geleden was de tijd om te schakelen naar een betere exploitatie, toen hadden we zelfs een hogere begroting dan nu(!!). Toen hadden we nog een stad die ondernemers verwelkomden uit alle sectoren, iconische oude mannetjes in lange grijze gewaden met ondernemerschap die een prominente rol speelden in de stad. Die stadsgeest bestaat niet meer.
Nu hebben we een Gemeente die amper nog budget heeft om iets extra's voor MVV te betekenen in het kader van bemiddeling en toekomst ontwikkeling, sterker nog de gemeente komt zelf amper rond. Bouwkosten zijn tegenwoordig niet meer te verantwoorden door aangescherpte wetgevingen waar een club als MVV nooit aan kan voldoen.
Fortuna en *oda hebben gemoderniseerd toen het nog kon. Je kunt zeggen dat wij toen de slag hebben verloren door daar niet mee te (kunnen) verhuizen. (ook al hong dat stadion jarenlang om hun nek, en had zelfs Fortuna een investeerder nodig om het rendabel te maken).
Nu hebben we praktisch de oorlog verloren door een gebrek aan moderne uitstraling richting sponsoren, richting investeerders en sportief richting nieuwsgierige passanten. Er is alleen een korte termijnvisie (overleef het seizoen) , niemand rondom MVV heeft een langetermijnvisie, want zoiets is niet haalbaar zonder bovengenoemde ingrediënten. Het is wachten op de eerstvolgende noodzakelijke renovatie van de Geusselt voordat het gebrek aan "Bestemmingsplannen" de laatste nagel door de begroting zal slaan. We teren nu letterlijk op het verleden totdat het verleden er niet meer is.
Napoleon schreef : Misschien moeten we volgende keer Napoleon maar ophalen uit Roermond om de MVV beleidsmakers te vertellen hoe het moet. Zou in elk geval tot meer reuring en discussie leiden.
Kletswief schreef : Is het niet tijd dat MVV weer een supportersavond organiseert om de supporters eens te informeren over de stand van zaken. En om aan supportersbinding te doen en om te horen wat leeft onder de supporters?!?!
Wat is de stand van zaken met de verbouwing van de gouwe ster en waar kunnen de supporters in koude omstandigheden iets drinken en de match analyseren?
De stappen die gemaakt worden in de jeugdopleiding.
De gang van zaken over het afkeuren en proces van het veld.
Stand van zaken over accomodatie voor de Academy MVV.
En misschien kan Laura iets vertellen over de aandelen overname van de amerikanen.
En er zullen ook nog vele andere vragen zijn.
Ik vond de supporterkaffees in het verleden altijd de moeite waard.