Vocale Steun van supporters (uit en thuis)

11 aug 2012 23:06
Dave1902
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 37
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #31

MVV4life schreef : Quote vaan Dave1902 oet ut wedstrijdtopic gehaold.

Dave1902 schreef :

Snuf schreef : ONVOORSTELBAAR! wat een uitvak. "iedereen is supporter op zijn eigen manier" Al eens gekeken naar de betekenis van support? Het leek wel of het overgrote deel van het uitvak al de mvv begrafenis had besteld, wat een stel dooien. Als het uitvak zijn plicht gad gedaan waren we nooit op achterstand gekomen.


Met een megafoon de gehele wedstrijd met je rug naar het veld staan,waar leg jij dan de prioriteit?
Van mij mag je,maar veroordeel anderen niet,ieder zijn eigen.

En zoonder dee megafoon waar d'r e stök minder sfeer!
Sorry, mer dit hellep neet in 'n gooij verstandhawwing tusse alle supporters.

Iech bin geine ultra en keur zeker neet alles good vaan de ultras, mer niemand kin oontkinne tot zie zörrege veur sfeer, niemand kin oontkinne tot zie gein sjoen acties hubbe. Sterker nog, ze zowwe op ut OS vaan de ultras e gouwwe medaille hole!

Laote veer allemaol noe ophawwe met deze discussie en respek höbbe veur elkaar!

De kiere dat de ultras oet protes stil zien gewees, heet eederein heij zitte klaoge euver de sfeer?


Je begrijpt mijn punt niet.
Ik wil alleen aangeven dat ieder op een andere manier een wedstrijd beleeft,ik veroordeel het dan ook niet dat iemand met zijn rug naar het veld staat om het publiek op te zwepen,ik vind het zelfs prima.Maar er zijn ook mensen die op een hele andere manier de wedstrijd volgen,en die geen seconde van de wedstrijd willen missen.

Maar laten we er maar inderdaad over ophouden,dit leidt nergens heen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 10:14 12 aug 2012 10:14 door Mars.
Mars
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 5
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #32
Sorry Equinox, wil toch nog even reageren ;)

Ook helemaal met Maosbrögk eens! Nepsupporters zijn voor mij de mensen die je alleen tegen fortuna en in de play-offs ziet en de rest van het jaar negatief zijn over MVV.

Romadu schreef : Je kunt met 6000 man in een uitvak gaan staan. Als je 0,0 toegevoegde waarde hebt, vraag IK me af waarom je je de moeite neemt om af te reizen.

Kom op zeg, hier sla je toch echt wel in door. Wat wil je, een ‘Ultras got talent’, dat je auditie moet doen op je zang- en supportkwaliteiten voor je in het uitvak mag plaatsnemen?!

Die buitenlandse voetbalbeleving die de ultras zo krampachtig over proberen te brengen komt uit landen waar de mensen van nature temperamentvoller zijn, met de mentaliteit van de mensen hier krijg je dat er toch nooit in. Sfeer is een wisselwerking, inzet op het veld springt over op de tribune, slechte resultaten op het veld ook.

Misschien moeten we de statistieken dan maar aan gaan passen op TT, aanwezig: 6271 toeschouwers en 34 echte supporters volgens de ultras normen…

mvvke4life schreef : Of je nu 50 ,17, 100 jaar bent iedereen weet in zijn hart of dat rood wit voor mvv is of je nu mee zingt of niet! Ik had voor de wedstrijd last van mijn keel en na de wedstrijd al helemaal niet meer! En ik heb niet de hele wedstrijd gezongen nee! Boeie! Wat maakt het uit! En wees blij dat die supporters hun kinderen mee nemen dat is de toekomstige ultra wie weet! En ja een oudere springt en zingt wat minder dan als jeugdige fitte mennekes van 17 die nog lekker bij pap en mam wonen! Denk daar maar eens aan als je in het uitvak zit( als je dan nog kunt) op je 50/60e!


Precies, die overige 75% in het uitvak vrijdag waren mensen die misschien wel al 10, 20, 30 jaar gaan en die toen zij tiener of twintiger waren wel stonden te zingen. Die hebben zich in het verleden al bewezen, of niet, maar die mag je zeker niet veroordelen op het feit dat ze nu een wedstrijd anders beleven of dat ze nu niet meer iedere uitwedstrijd gaan. Er komt een tijd dat MVV niet meer de hoofdprioriteit in je leven heeft, ook voor die 17 jarigen. Die eerste jaren na de laatste degradatie was het toch een heel select gezelschap dat elke uitwedstrijd ging, waar waren die ultras toen?

Anna D. schreef : Zou me wel niet teveel als über-supporter hier profileren, want dat wekt irritatie op.

Juist, hoe meer van dit soort opmerkingen hoe meer jullie de sympathie van het overige publiek verliezen. En dan krijg je mensen helemaal niet meer mee in een geforceerde sfeer
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 10:46
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #33
Wat een vervelende discussie...
Iedereen support op zijn eigen manier, schreeuwend, zittend, springend of in stilte.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 11:02
sjoen-mestreech
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 301
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #34
afgelopen jaar met 17 mensen in het uitvak van veendam gestaan. zonder ultras zonder gezang zonder busreis. We hebben daar gelachen lol gemaakt enz. Dus als er nu ineens verplicht word tot je moet zingen ga dan maar ergens anders je wil doordrijven. Ieder zijn manier om mvv de supporteren. Straks word er nog verplicht alleen in het rood wit naar een uitwedstrijd te gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 11:29
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #35
Niemand wordt verplicht om te zingen. Er wordt gewoon telleurstelling geuit over de zeer passieve houding van het uitvak afgelopen vrijdag. Iedereen weet dat het een aantal jaren geleden een stuk beter was dus daardoor onstaat die telleurstelling. Dit heeft verder niks met ultras te maken, er zijn genoeg andere supporters die MVV ook steunen tijdens de wedstrijd. In plaats van hier alleen maar op elkaar te zeiken zou men moeten kijken naar hoe die negatieve trend te breken is. Een ding is zeker eenheid is ver te zoeken binnen het MVV legioen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 11:52
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #36
Voor de mensen die de vocale steun te weinig vinden, is het zinvol is om het eens te vergelijken met andere jupiler-clubs. Als je dit doet, zul je er achter komen dat MVV daarmee zeker in de top-5 zit. Maar als stad, mag dit ook wel. Daarnaast heb je ook nog te maken met wat voor type mensen je te maken hebt. Friezen zijn nu eenmaal geen Limburgers. Een Limburger verschilt zelfs een beetje van een Maastrichtenaar. En bij de Maastrichtenaar is het nu eenmaal van ouds bekent, dat hij het in slechte tijden laat afweten en zijn hoofd laat hangen. Misschien komt dat ook wel door zijn verleden, en zit dat in de genen. Maastricht is in het verleden behoorlijk aangepakt. Dus zit het even niet mee, dan gaan de kopjes al gauw hangen. En eigenlijk doen ze zich daarmee zwaar te kort, want als het weer goed gaat, dan zie je ook dat het nergens zo mooi kan zijn als in Maastricht. Ik ben trots op Maastricht, en als het slecht gaat, dan zeg ik ook wel eens "braggelere" en als het goed gaat, dan wil ik weer iedereen laten weten hoe goed MVV wel niet is, en wat voor historie ze wel niet hebben. Daarvoor ben je Maastrichtenaar. Er zijn natuurlijk mensen die zich hier niet in herkennen, maar geloof me, het gros van de Maastrichtenaren steekt zo ongeveer inelkaar. Dat maakt MVV trouwens voor mij niet minder mooi, want als het dan weer goed gaat, geniet er weer volle teugen van. En op het moment dat ik in het stadion ben, is iedereen om mij heen evenveel MVV-supporter als ikzelf.(op de uit-partij na). En ik ben nu eenmaal gewent dat als het slecht gaat, weinig mensen nog naar MVV gaan, en dat als het goed gaat volle bak is. En dat als de verwachtingen hoog zijn het angstvallig stil kan worden enz... het hoort allemaal bij MVV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Mars

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 12:03 12 aug 2012 12:05 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #37
Boe geit dit euver.....?
Veer höbbe gewonne!
In 'ne oetwedstrijd....!
Noa 'ne agterstaand opnui opgerich,ins good in de hännekes gespeid en drop en dreuver gegaange
Hoonderde MVV fans met oet.....!

Boe zeet geer met bezig.... :thumbsdown:
Jekerein supportert en viert op zien eige manier...
Zjus wie jekerein hei wel of neet sjreif.
wie heer 't wult...
Niks mis met !

Geneet (en zeivert neet), want oeteindelik geit 't neet um uuch of us mer um...
jao....
zjus die fein voetbalclub...
die dao in Mestreech is ! ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 13:27 12 aug 2012 13:29 door Sjotelsplak.
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #38
Welke supportersgroep krijgt het wel voor elkaar om bij een 2-0 achterstand 90% van de mensen aan het zingen te krijgen? In Nederland zou ik niemand weten. Het is logisch dat men bij een 2-0 achterstand teleurgesteld is en dat men geen behoefte/drang heeft om blij te gaan zingen. De ultras wel. Prima. Maar andere mensen weer niet. (Iedereen is verschillend) Overal zie je dat wanneer het voetbal slecht is de mensen weglopen. Er blijft altijd wel een vaste kern over. (+-3500 in de slechtste tijden van MVV ooit) En dat wanneer het goed gaat de mensen weer ineens allemaal fan zijn. Ik denk niet dat dit iets typisch Maastrichts is.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 13:46
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #39

Equinox schreef :


Einde discussie!

ok!

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 15:51 12 aug 2012 16:01 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #40

Sjotelsplak schreef : Welke supportersgroep krijgt het wel voor elkaar om bij een 2-0 achterstand 90% van de mensen aan het zingen te krijgen? In Nederland zou ik niemand weten. Het is logisch dat men bij een 2-0 achterstand teleurgesteld is en dat men geen behoefte/drang heeft om blij te gaan zingen. De ultras wel. Prima. Maar andere mensen weer niet. (Iedereen is verschillend) Overal zie je dat wanneer het voetbal slecht is de mensen weglopen. Er blijft altijd wel een vaste kern over. (+-3500 in de slechtste tijden van MVV ooit) En dat wanneer het goed gaat de mensen weer ineens allemaal fan zijn. Ik denk niet dat dit iets typisch Maastrichts is.


Het is misschien niet typisch Maastrichts, overal hou je uiteindelijk een harde kern over. Ook in Maastricht. Maar het uitjouwen van eigen spelers, het klagen en het onderling mekaar niet kunnen verdragen,wegblijven als het slecht gaat enz..., is na al die jaren dat ik naar MVV ga, toch wel sterk aanwezig. Ik weet bijna niet anders. Er zijn clubs waar dit gevoel weer een stuk minder aanwezig is. Als ik een voorbeeld mag noemen? De Graafschap. In goede en slechte tijden, positieve mensen en volle bak. Maar wij zijn nu eenmaal geen blije achterhoekers. Je kunt geen appelen met peren gaan vergelijken. Gelukkig gaat het weer goed met MVV en ben weer volop aan het genieten en ik zou met geen 1 club willen ruilen. Ook niet met de Graafschap. MVV=MVV. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 09:42
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 907
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #41
Zingt, schreeuwt en scheldt U allen zoveel U wenst, maar kunnen we niet afspreken dat precies op minuut 19 ( MVV is opgericht in 1902) het clublied wordt ingezet door iedereen in het stadion. Een nieuwe traditie zou zijn geboren en U weet tradities bepalen vaak de uitstraling van een club.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 09:52
Kanarie
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #42
Een traditie die van 300 andere clubs is nageaapt.. We zijn Ajax niet, youtube generatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 12:08
Schnibble for MVV
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #43
Wat een zinloze discussie. Allereerst ben ik van mening dat MVV de beste en meeste (vocaal) luide supporters heeft. Ten tweede is het zo dat ik me volledig kan vinden in hetgeen Maosbrögk aangeeft over het feit dat iedereen op zijn eigen manier een wedstrijd beleeft en het volste recht heeft om dit op zijn eigen wijze vorm te geven. Ten derde wordt ik ook een beetje moe van die 17-jarige kereltjes die wat beginnen te roepen als er niet genoeg gezongen wordt. Het zijn per slot van rekening die 17-jarige jongetjes die geen mieter van de wedstrijd zien en 90 minuten lang de verkeerde kant op kijken om te zien wie er allemaal aanwezig is en wie wel of niet zingt. Maar ook daar zal ik niet over klagen (zolang zij ook niet moeten menen dat ze commentaar moeten hebben op het niet meezingen). Conclusie.... MVV supporters heb respect voor elkaar we hebben al genoeg werk om die boeren af te zeiken en niet ook nog eens elkaar!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2012 09:07
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #44
Volgens mij is deze discussie begonnen omdat een aantal mensen teleurgesteld was over het feit dat de spelers onze steun niet kregen toen ze deze hard nodig hadden.
Zelfs toen er door spelers nadrukkelijk gevraagd werd om een steuntje in de rug bleef een groot deel van de supporters apathisch voor zich uit staren.
En dat er personen zijn die daar absoluut geen vrede mee hebben is toch te begrijpen?
Zeker steunt iedereen MVV op zijn eigen manier, logisch want niemand is hetzelfde.
Maar als het nog teveel moeite kost om met z'n alle achter de ploeg te staan als ze om onze hulp vragen?
Er word toch nergens gevraagd om 90min te springen en te zingen, in je blote pens?
Er word nota bene door de spelers zelf gevraagd om steun omdat zij aanvoelen dat, wanneer ze door onze hulp over het 'dooie' punt heen komen, ze de wedstrijd volledig naar zich toe trekken.
Dat is toch een van de sterke punten van MVV, de twaalfde man op de kolkende tribunes?
Daar waar we allemaal zo trots op zijn? Maar zelf een hand in de lucht steken?
Op die manier worden we nooit kampioen....

Iedereen heeft het over 17-jarige jongens die menen dat ze blablabla.
Daar trek je je toch zeker niets van aan? En als je echt zo'n last hebt dan kun je toch zeggen;
Kom jong, iech ging al naor MVV toen waors diech blablabla..
Maar daar hebben we geen ballen voor ofwat? En dan wel hier op internet je beklag doen?
Spreek zo'n gamin aan, waar ben je bang voor? Leg m uit dat jij wel 40uur hard hebt gewerkt deze week.
Dat je 20jaar geleden minstens zo fanatiek was maar dat dat allemaal wat minder is geworden.
Al die frustraties kunnen zo makkelijk uit gepraat worden.
Frustraties voor de 17jarige en frustraties door de 17jarige.
Die jonges hebben waarschijnlijk ook nog niets met de ultras te maken, wat hier zo hard word geroepen..

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u kribbebieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2012 10:31
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #45

Jean schreef : Volgens mij is deze discussie begonnen omdat een aantal mensen teleurgesteld was over het feit dat de spelers onze steun niet kregen toen ze deze hard nodig hadden.
Zelfs toen er door spelers nadrukkelijk gevraagd werd om een steuntje in de rug bleef een groot deel van de supporters apathisch voor zich uit staren.
En dat er personen zijn die daar absoluut geen vrede mee hebben is toch te begrijpen?
Zeker steunt iedereen MVV op zijn eigen manier, logisch want niemand is hetzelfde.
Maar als het nog teveel moeite kost om met z'n alle achter de ploeg te staan als ze om onze hulp vragen?
Er word toch nergens gevraagd om 90min te springen en te zingen, in je blote pens?
Er word nota bene door de spelers zelf gevraagd om steun omdat zij aanvoelen dat, wanneer ze door onze hulp over het 'dooie' punt heen komen, ze de wedstrijd volledig naar zich toe trekken.
Dat is toch een van de sterke punten van MVV, de twaalfde man op de kolkende tribunes?
Daar waar we allemaal zo trots op zijn? Maar zelf een hand in de lucht steken?
Op die manier worden we nooit kampioen....

Iedereen heeft het over 17-jarige jongens die menen dat ze blablabla.
Daar trek je je toch zeker niets van aan? En als je echt zo'n last hebt dan kun je toch zeggen;
Kom jong, iech ging al naor MVV toen waors diech blablabla..
Maar daar hebben we geen ballen voor ofwat? En dan wel hier op internet je beklag doen?
Spreek zo'n gamin aan, waar ben je bang voor? Leg m uit dat jij wel 40uur hard hebt gewerkt deze week.
Dat je 20jaar geleden minstens zo fanatiek was maar dat dat allemaal wat minder is geworden.
Al die frustraties kunnen zo makkelijk uit gepraat worden.
Frustraties voor de 17jarige en frustraties door de 17jarige.
Die jonges hebben waarschijnlijk ook nog niets met de ultras te maken, wat hier zo hard word geroepen..


Denk dat iedereen een koude douche kreeg toen we met 2:0 achter stonden en ieder daar dan op z'n eigen manier op reageert.
De actie van die 17 jarige is goed bedoeld, denk ik dan, maar wat "verkeerd"door hem verwoord. Kan gebeuren.
Daar moeten we niet lang blij stil blijven staan!

It's no use crying over spilled milk...laten we er maar beter voor zorgen dat we er a.s. vrijdag staan !

Blijft het feit dat niet iedereen onvoorwaardelijk positief en zingend bij een achterstand of minder spel achter "uzze jonges" blijft staan. Het zij zo!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.382 seconden