Vocale Steun van supporters (uit en thuis)

12 nov 2012 09:49 12 nov 2012 09:52 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #76
Welkom in de keiharde wereld die voetbal heet.

Ps. schouwburg publiek zal zich niet kunnen wennen in deze wereld, te koud, te lawaaierig en niet alltijd een happy end.
Ps 2. Toeschouwers die er ook bij -6 graden zitten reageren zo, dit houdt het team scherp, oh ja als wij klaar zijn gaat Trost wel ff verder in de kleedkamer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2012 10:48
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #77
er is een verschil tussen:

-'ik zit door dik en dun in voor en tegenspoed bij +20 en -20 op de tribune al zolang ik kan, ik zing eigenlijk nooit maar geniet van MVV op mijn eigen manier'.

of/en

-'ik ben iemand die constant bij fouten van MVV zijn negatieve gedachten uitspreekt'.

Dit laatste is wat mij opvalt bij een aantal mensen rondom bijvoorbeeld Trepke B. Deze mensen zingen vaak niet als Trepke B zingt. In fact, ze zingen eigenlijk nooit. Ze beginnen wel te schelden op spelers als het niet lukt. Vooral spelers als Tom van Hyfte vinden dit verschrikkelijk, dit kun je letterlijk aan hem zien. Kritisch zijn is prima, maar een team over een slechte periode heen helpen doe je toch echt met aanmoedigen.

Laurens generaliseert een aantal dingen, wil een punt maken. Echter het heeft geen zin om zo'n stuk te plaatsen Het enige wat de positieve supporters kunnen doen is in een slechte periode deze mensen overstemmen met een aanmoedigingslied.

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2012 13:36
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #78
De titel is mischien erg confronterend maar ik vind dat deze persoon wel degelijk een punt heeft.
Ik kan me ook helemaal wild maken om personen die menen te moeten fluiten en tieren na één verkeerde pass.
Na een aantal pittige discussies op de tribune ben ik erachter gekomen dat deze mensen gewoon echt niet inzien waar ze mee bezig zijn. Alsof het 'stoer' is om je club uit te fluiten.
Als we nu voor de vijfde keer op rij met 6-0 verliezen is het een ander verhaal maar op dit moment? Echt kansloze figuren..

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Schapendonk, opadiehard, pinokkio58

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2012 15:06
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #79
Helemaal eens met Jean.
Geen enkele speler gaat beter voetballen als hij uitgefloten wordt.
Echt goed publiek gaat achter het team staan als het even niet loopt, juist om ze over een dood punt heen te helpen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Schapendonk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2012 16:04 12 nov 2012 16:06 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #80
Dat zul je in ieder stadion hebben. Mensen die fluiten om verkeerde passes of acties. Ik vind het een beetje ver gezocht om dat zo te highlighten in een nieuwsitem. De beste stuurlui staan aan wal, luidt de uitspraak, en dat is in een voetbalstadion ook zo. Sommigen hebben misschien zelf nog nooit tegen een bal getrapt of kunnen niet tegen hun verlies.

Voetbal kijken en voetbal spelen is een heel andere beleving. Ik vond dat mooi om dat krachtverschil eens te zien bij andere sporten. Zo was er laatst een programma op televisie waarbij Beau van Erven Dorens in de huid kroop van een professionele schaatser. Hij had zich er helemaal weken op liggen voorbereiden en toen ging hij het duel aan met een prof in het Thialf stadion. Hij stond me daar in de startblokken om alles te geven, de scheidsrechter schiet af en het is werkelijk of hij stilstond op het ijs in baan twee, zo snel knalde die prof weg.

Ik denk dat ze dat eens wat vaker bij het amateurvoetbal moeten doen. Om dat verschil tussen een prof en een amateur te laten zien. Ik wil die dwarspasses vanuit de achterhoede wel eens zien aankomen bij het 6e elftal, waar die helden misschien spelen of gespeeld hebben... Neet door ut midduuuhhh! :woohoo:

Soms kan inderdaad een bepaalde speler niks goed doen. Maar gelukkig is de rest van het publiek wel genuanceerd. Ik vind dat artikel dan ook heel misleidend, het lijkt net alsof dit gedragen wordt door de hele MVV cultuur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 nov 2012 18:09
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #81
Eens met Jean en Boe is dat feeske?. Veel supporters hoor je ook alleen als ze een moment hebben om te zeiken. Dat zijn de supporters die bedoelt worden door de schrijver. Soms vraag je je zelfs af of ze het eigenlijk wel leuk vinden dat MVV zo hoog staat, dan valt er immers minder te zeiken. Denk overigens dat hier weinig mensen zich aangesproken hoeven te voelen hoor aangezien hier mijns inziens juist de fanatiekere supporters reageren. Zijn ook vaak de mensen die ook nog eerder naar huis gaan als het ze even niet zint. Snap ook niet dat er zoveel kritiek is op dit stuk en staan me toch ook een paar reacties via facebook onder het artikel waarvan ik me toch afvraag of ze het stuk fatsoenlijk hebben gelezen. Maar goed denk dat je alleen in het buitenland clubs hebt waarbij de support ondanks het getoonde spel of tussenstand steeds goed is. Zal je ook nooit erin krijgen trouwens.
De volgende gebruiker (s) zei dank u pinokkio58

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2013 15:05
pascal69
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 11
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #82
De Ultra's bestoon die nog? of is ut un groep verdwaalde keender gewoore? oongelifelik wie die de letste maonde us MVV ke steunen.....koste zich wel door de DELA laote sponsore....dao is ut ouch zoe stil.....die vlag met "Stadioverboden Present" heet eederein noe wel gezeen en is geine mins mie vaan oonder dn indruk....en zoe wie iech dr euver deenk zoe deenke hiel veul supporters dr euver....STEUN UUCH CLUB !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u pinokkio58

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2013 15:14
Mental
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 117
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #83
Beste Pascal69,

Jammer dat je dat afgelopen vrijdag niet bent komen vertellen. Dus de Ultras zijn het schuldt dat er geen sfeer in het stadion is. Lijkt me toch meer aan onszelf als geheel publiek te liggen.

Grt
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, wsly, opadiehard, izzo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2013 15:44
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #84
Mental, je haalt mij de woorden uit de mond!

Pascal69, niemand die je tegenhoudt om sfeer te maken of om het initatief te nemen. Waarschijnlijk kun je net zoals al die anderen die met jou denken samen opstaan om een begin te maken met de geusselt te laten kolken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u pinokkio58

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2013 16:04
Jean
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 209
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #85
Zit toch niet steeds naar een groepje te wijzen terwijl je nog niet eens weet naar wie en waarom je wijst..
In het hele stadion is de sfeer kut. Al zijn er bij trepke nog mensen die er met de beste bedoelingen nog iets van proberen te maken en zelfs dit lukt niet. En hoezo lukt het daar niet? Komt dat ook door de ultras?

De boschpoort bijvoorbeeld;
Voorgaande jaren werden iedere wedstrijd pogingen ondernomen om de back van de tegenstander uit zijn spel te halen.
Met Cijntje als mooiste voorbeeld.
Waarom hoor je daar niets meer van? Geen gefluit, geschreeuw, geen gezang..
Komt dat ook door de ultras?

4000man in het stadion, komt ook door de ultras?
Doe je ogen toch eens open!

Schei uit met keke en schudt me nog eent in!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Sjeng043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2013 18:05
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #86
Pascal begin bij jezelf kerel. Kom volgende keer op de forum avond of wil je alleen maar anoniem zeiken..?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2013 18:42 05 feb 2013 18:43 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #87
Kijk bij elke club is nu eenmaal een (redelijk grote) groep fanatieke supporters nodig die de aanzet geven voor massale vocale steun Die trekken daarna anderen mee in het gezang. In je eentje of met 3 of 4 anderen begin je niks. Dan krijg je alleen een hoop smalende blikken van omringende aanwezigen.

Kijk maar naar trepke B. Toch ook een redelijke groep. Die proberen het zo nu en dan ook en soms lukt het maar vaak ook niet. en zelden slaat de vonk daarna over naar de rest van het publiek.

De Ultras zijn ontevreden en houden zich daarom stil, dat is hun goed recht. Het is echter te makkelijk om dan te wijzen naar anderen in het stadion omdat er verder nergens anders zo'n georganiseerde groep samen zit die iets KAN beginnen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2013 19:10
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #88
Waar een wil is, is een weg. Iedereen heeft de mogelijkheid om zich te organiseren. Feit blijft dat de meeste figuren zoals pascal niks voor de sfeer willen doen maar schijnbaar wel willen zeiken op het forum.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2013 19:51
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #89
Ik neem het ook niet op voor pascal, in tegendeel. Maar er zijn maar weinig mensen die met een behoorlijke groep op de tribunes zit die zich kunnen samen pakken om hiermee te beginnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2013 10:26
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 901
Meer
Vocale Steun van supporters (uit en thuis) #90

Jean schreef : Zit toch niet steeds naar een groepje te wijzen terwijl je nog niet eens weet naar wie en waarom je wijst..


Precies!
Maar dit naar elkaar wijzen gebeurt veel vaker: zij zingen niet mee, zij gaan eerder weg, zij geen echte fans, etc etc etc.

We zijn heel goed in het wijzen naar elkaar, maar daar schiet je helemaal niets mee op en wekt alleen frustrerend voor jezelf.
Wijs niet naar anderen, kijk naar je jezelf.
Vind je de sfeer kut? Prima, maak zelf dan een betere sfeer.
Vind je het niet kunnen dat mensen eerder weggaan? Prima, blijf zelf dan lekker staan/zitten. Game on!
Vind je het vervelend dat mensen niet meezingen? Prima, zing zelf dan maar voor 2!

Op anderen heb je geen invloed, alleen op jezelf! Steek daar dan ook de energie in!!
Respecteer elkaar. Van het wijzen naar elkaar krijg je alleen maar onenigheid.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, De_Lange, pinokkio58

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.359 seconden