Vreigelheukske

02 aug 2012 17:21 02 aug 2012 17:23 door vendelplaya.
vendelplaya
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 16
Meer
Vreigelheukske #16
Is het niet beter voor op dit topic een slotje te zetten. Ik vind dit niet de juiste reclame voor deze mooi opgezette site.Buiten dat vind ik dit forum MVV echt niet een warm hart toedragen. :dry:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2012 19:19
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Vreigelheukske #17
Zo net even wat berichten verwijderd.. ik weet niet wat jullie onder normaal gedrag verstaan maar dit hoorde inderdaad niet thuis op dit forum. Negeer elkaar of handel het af via E-mail / pb maar laat de overige gebruikers hier niet van 'mee genieten'.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, Aswin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2012 19:34
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Vreigelheukske #18
De rest van deze belachelijke discussie is ook verwijderd.
Wie het nog in zijn hoofd haalt privé vetes via dit forum uit te vechten kan een ban verwachten.

Zo, ik ga eens lekker op het terras zitten in de stad.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983, Aswin, Ivinho

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2012 20:25 02 aug 2012 20:27 door Equinox.
Equinox
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 359
Meer
Vreigelheukske #19
Het was geen belachelijke discussie, Boschpoort.

Het was een discussie die gevoerd werd op het scherpst van de snede. Mede jij alsmede Jeoff weten waarover dit ging dus om dit nu als belachelijk te betitelen gaat me te ver en vind ik onjuist.

Ik zou graag zien dat er aanpassingen gedaan worden aan het forum, zoals ook gevraagd in het topic 'Nieuw Forum' zodat hetgeen wat de oorzaak was van deze - volgens jou "belachelijke" discussie niet meer kan gebeuren.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 11:33
SjoSa
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 63
Meer
Vreigelheukske #20

Boschpoort schreef :
.....Zo, ik ga eens lekker op het terras zitten in de stad.


Este mer op lets....kin d'ch zoe mer €220,- koste :huh:

Zuid Limburg...je zal er maar wonen.....

Hoera, Vivat, Mestreech!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 11:45
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 522
Meer
Vreigelheukske #21

SjoSa schreef :

Boschpoort schreef :
.....Zo, ik ga eens lekker op het terras zitten in de stad.


Este mer op lets....kin d'ch zoe mer €220,- koste :huh:

Zuid Limburg...je zal er maar wonen.....


www.limburger.nl/article/20120803/REGION...itten?_Kost_220_euro ....

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 12:20 03 aug 2012 12:21 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Vreigelheukske #22
Tja, de wet schrijven en de wet uitvoeren blijft altijd lastig in dit soort zaken. Ik begrijp waarom die boetes zo hoog zijn, men wilt geen openbare dronkenschap op straat, want voor je het weet ligt de hele volksbuurt met een fles in de goot als ze aanschuiven.

Maar in dit geval is het heel erg dubbel. Je weet dat als je in de binnenstad gaat wonen je bepaalde 'vrijheden' moet opgeven, zoals parkeer vrijheid en tuin ruimte. Ik snap dat die mensen de voorkant van hun huis gebruiken ter compensatie, zeker als de voorkant van je huis ook nog eens je onderneming is. Echter de grond is van de gemeente en je huis houdt ook op bij de voordeur.

Je zou als handhaver in zulke situaties eigenlijk moeten wegkijken, tenzij de groep te groot wordt. Als je het vergelijkt met de boetes in Engeland, dan zijn onze sancties peanuts. Maar die hebben dan ook een veel groter probleem met openbare dronkenschap dan ons. Spijtig geld, maar waar veel mensen komen zijn nu éénmaal veel regels. Hier had gewoon eigenlijk een nette waarschuwing aan vooraf gekund.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 12:20
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Vreigelheukske #23
En terecht. Ik vind dit ook niet kunnen, in de binnenstad. Stel dat iedereen dit ging doen. Want als zij het doen, en mag, mag dus iedereen het. Dan werd het 1 grote chaos. Niemand kan meer door. Het gaat zich dan ook niet om die ene keer, maar of om of het wel of niet mag. Dus niet. Terechte boete, vooral als je ook nog eerst gewaarschuwd bent geworden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 12:23
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Vreigelheukske #24

houtengerard schreef : Hier had gewoon eigenlijk een nette waarschuwing aan vooraf gekund.


Dan heb je even niet goed gelezen. Ze werden eerst gewaarschuwd namelijk. ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Danny1983

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 12:26
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
Vreigelheukske #25

Schapendonk schreef : En terecht. Ik vind dit ook niet kunnen, in de binnenstad. Stel dat iedereen dit ging doen. Want als zij het doen, en mag, mag dus iedereen het. Dan werd het 1 grote chaos. Niemand kan meer door. Het gaat zich dan ook niet om die ene keer, maar of om of het wel of niet mag. Dus niet. Terechte boete, vooral als je ook nog eerst gewaarschuwd bent geworden.


Je hebt eigenlijk gelijk. Als iedereen dit zou doen en de stoep ging blokkeren krijg je geen goede doorstroom meer van en naar de binnenstad. Als hij inderdaad gewaarschuwd is, dan is het je eigen schuld als je daarna een bon krijgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 12:46 03 aug 2012 12:50 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Vreigelheukske #26
Ik vind dit eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als mensen met een quat of van die motoren(Harley davidsons e.d.). Helaas leven we niet in de V.S. met heel veel ruimte en langgerekte brede wegen, maar we leven hier allemaal op elkaar als kippen in een hok. Dan moet je nu eenmaal regels opstellen. Als we nu van vandaag op morgen, met zijn allen op een quat en/of harley davidson gingen rijden, dan moest je eens horen wat dit voor geluid zou geven. Dan zou je moeten gaan betalen voor stilte. Helaas wordt er maar weinig gedaan hiertegen. Dus ook die ene persoon zouden ze moeten beboeten. Het gaat zich er dan ook niet om of maar 1 persoon het doet, maar om het feit als we het allemaal gingen doen. Als 1 het mag, mag iedereen het. En ik(als het aan mij zou liggen) ging zelfs nog een stap verder. Ik maakte van een quat een mooi pakje, die ik daarna liet thuis bezorgen :) En nee, ik ben geen politieagent, heb zelfs niks met politie, maar sommige dingen gaan gewoon te ver, en is een kwestie van meedenken ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 13:26 03 aug 2012 13:28 door MVV4life.
MVV4life
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1601
Meer
Vreigelheukske #27
Jonges, kom op, hub geer de foto de beij gezeen? Es dit neet mie maag, wat maag daan nog wel op deze wereld.
Iech dink tot ze in Wieck mie las hubbe vaan alle groepe dealerkes die dao de gaanse avend en nach roondloope, leweij maake, dreigend euver koome, etc. Doech dao mer iers get aon, veurtot d'r aon brave luij 'n bekeuring weurt gegeve, umtot ze vaan ut weer geniete. (Ut zien gein doezende luij, en 's nachs, en die eederein wakker hawwe, en bedreige, etc)
En de opmerking euver ut leweij vaan 'ne Harley? Toevallig vin iech dat ut sjoenste geluid op de wereld en wil dat zoeveul meugelik en euveral huure. Motte veer daan mer eederein verpliechte um met 'ne Harley te goon reije?
Schapendonk, neet alles geit in de wereld wies diech ut wils, ouch neet wie iech ut wil....
Ut geit d'r um tot veer get vaan elkaar motte verdraage en rekening met elkaar motte hawwe!!!
En es iech de foto beij ut artikel zeen, is ut sjriefgedraag vaan dee govie hielemaol doorgeslaage!

BTW, d'r steit ouch tot ze ut op de boete hubbe aon laote koome, zoedat ze ut aon de kaak kinne stelle.

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Equinox

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 13:37 03 aug 2012 13:49 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Vreigelheukske #28
Je zegt het precies goed. We moeten rekening met elkaar houden. Als iemand last heeft van jou, betekent dat, dat jij iets doet wat door een ander ervaren wordt als overlast. Dat komt ergens door. Ook hebben we in deze wereld te maken met verschillende leeftijden wat de boel erg vermoeilijkt. Ik begrijp je argument heel goed, en het kan niet voor iedereen zo zijn zoals je het zelf graag wil, maar er zijn grenzen. Deze zijn ook voor iedereen anders, maar in dat geval moet je stemmingen houden, en daarvoor is de politiek. En de politiek bepaald wat er mee gedaan wordt. Drugsoverlast enz.. hoort daar ook bij. Maar je passeert mijn punt wel een beetje, dat als ik zeg dat als 1 persoon het doet, en mag, dat dan iedereen het mag. En daar ligt de sleutel van dit hele optreden. Dat er tegen drugsoverlast ook moet worden opgetreden als ook overlast van geluid is een ander verhaal, maar bedoelde het meer als verduidelijking. Zo zijn er nog wel tig voorbeelden. Uiteindelijk gaat het erom, wat staat in de wet. En of je dit nu leuk vindt of niet, en overdreven vindt of niet, deze bepaald nog altijd wat je buiten je huis te doen en te laten hebt, ook ten opzichte van anderen.(in sommige gevallen nog zelfs binnen). Gelukkig staat in deze wet niet dat we allemaal verplicht op een Harley moeten gaan rijden(maar goed ook) :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 13:59
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
Vreigelheukske #29
Zullen we het anders maar gewoon bij het buitenzitten op de stoep in de binnenstad houden? Anders moeten we dalijk ook nog het hele wetboek van strafrecht etc. erbij gaan halen. Dus mijn exuses voor het aanhalen van andere zaken. Maar ik vind de boete dus terecht. Wat anderen vinden mogen ze voor zichzelf uitmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2012 14:23
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Vreigelheukske #30
Natuurlijk heb je gelijk schapendonk, maar toch voelt het in deze situatie voor mij erg fout en zelfs vervelend aan, terwijl ik er helemaal niet persoonlijk bij betrokken ben. Je moet je aan de wet houden, OK. Maar deze wet is er om excessen te voorkomen en is m.i. niet bedoeld voor dit soort situaties. Als iedereen buiten ging zitten was er natuurlijk een andere situatie maar dat gebeurt natuurlijk nooit, ook niet in de Rechtstraat. En mocht dat wel gebeuren dan kun je later alsnog op basis van deze wet ingrijpen en zeggen dat nu niemand het meer mag.

Helaas kun je dit soort uitzonderingen niet in een wet vermelden en hebben de handhavers in principe gelijk. Maar ik krijg al heel snel het gevoel van ' ga toch boeven vangen' en dat is m.i. in deze situatie terecht. Dat een paar ambtenaren zich erg belangrijk voelden en op hun strepen gingen staan door deze waarschuwing en boete uit te delen. Dat in hetzelfde gebied de drugsdealers schijnbaar vrij spel hebben versterkt het gevoel van onrecht in deze zaak alleen maar meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.544 seconden