MVV algemeen

08 juli 2015 23:28
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 926
Meer
MVV algemeen #2551

Robin schreef : Is daar ook al weer een vergunning voor nodig...??? :blink: :blink:


Omdat die aangesloten moeten worden op de hoofdleiding.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2015 07:16
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #2552

Hill28 schreef : Net seizoenskaart al besteld. De website van MVV werkt wel slecht zeg, steeds komt dat Youtube filmpje tevoorschijn. Dat kunnen ze beter weghalen.

Of even de moeite nemen om een cookie in te bouwen, dat je het maar 1 keer te zien krijgt.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2015 14:31
Kotspoejer
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 137
Meer
MVV algemeen #2553
Het is nu wel duidelijk dat MVV goed meekijkt op dit forum :thumbsup: :thumbsup:
Goed bezig. Zou dit ook gebeuren als we een topspits adviseren? :lolno: :lol:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2015 12:55 24 juli 2015 12:58 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2554
Hier is ie weer, de notoire zeikerd:

Uit het nieuwe reglement van MVV:

"Artikel 3: VELDBETREDING
Het is ten strengste verboden om je binnen de afrastering en met name op het veld te bevinden.
(=KNVB-Standaardvoorwaarden artikel 8.6). Zelfs als je binnen de afrastering het speelveld niet
betreedt, maar buiten de lijnen ernaast blijft staan, ben je toch al strafbaar. Het kan je een
stadionverbod opleveren van vijf jaar en een boete die kan oplopen tot 10.000 euro.
Met ingang van seizoen 2015-2016 zijn de hoge hekken rond het veld verdwenen. Het is daarmee
eenvoudiger geworden om het veld te betreden. Daarom is de straf om het veld te betreden door BVO
MVV t.o.v. vorige seizoenen aanzienlijk verhoogd en vastgesteld zoals hiervoor aangegeven op vijf jaar
stadionverbod en een boete van 10.000 euro.
Deze boete is buitengerechtelijk invorderbaar. Door op
hek te klimmen of te gaan zitten en dergelijke, neem je het aanzienlijke risico dat je, om welke reden
dan ook (door anderen geduwd worden, evenwicht verliezen etc.) het veld betreedt. Je bent hiervoor, in
dergelijke gevallen, zelf volledig aansprakelijk voor de gevolgen. Als je er namelijk niet in was
geklommen, hadden anderen je ook niet kunnen duwen.
Toeschouwers mogen alleen bij hoge uitzondering het veld betreden als door MVV geautoriseerde
hoofdstewards of veiligheidscoördinatoren daartoe expliciet toestemming hebben verleend om bijv.
sfeerattributen (bijv. serpentineslingers of iets dergelijk) van het veld te halen.
Een toeschouwer mag
dus NOOIT uit eigen beweging het veld betreden. Dat levert onherroepelijk een stadionverbod op."

Ik mis hier de instructies voor een feestelijke overwinning. Ik kan me vorig seizoen een wedstrijd herinneren waarbij enkele supporters na afloop feestelijk op het veld stonden mee te springen met de spelersgroep. In dit nieuwe reglement zou dat betekenen dat er dan sprake is van veldbetreding en dat die mensen allemaal met de jackpot naar huis gaan.

Noem het zeuren van me, maar als MVV vanuit dit oogpunt puur de regels volgt of moet volgen, dan drijf je supporters en club weer uit elkaar. "Op toestemming van bijvoorbeeld de stadionspeaker/hoofdsteward mag het veld worden betreden." Zou een wenselijke aanvulling zijn op dit reglement. De stadionspeaker is degene die de supporters het snelst kan bereiken en zou ook de toestemming (in overleg) moeten mogen verlenen. Stel een belangrijke wedstrijd wordt in de laatste seconden beslist, dan spreek je over minuten waarin er toestemming moet worden verleend. Je geeft met deze aanvulling nu zwart op wit die mensen een stukje vrijheid terug in de Geusselt en er is een heel duidelijke scheidingslijn wanneer je dit recht wel of niet hebt. En dan spreek ik voornamelijk achteraf als er onduidelijkheid was hoe de regels geïnterpreteerd moeten worden.

Tenzij MVV dit natuurlijk niet wilt, en 'meespringen' op het veld niet meer wordt gedoogd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2015 13:18
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2555
HoutenGerard je was me net voor. Ik wou het stukje net gaan plakken met dezelfde vraagstelling... nou stel dat we weer eens periode kampioen worden of weet ik veel wat. Ik denk dat als er een groepje het veld op rent en daarna steeds meer mensen volgen tot er een massa supporters op het veld staat die normaal geen vlieg kwaad doen, dan kunnen ze toch niet die hele massa een boete en stadion verbod gaan uitdelen ????

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 08:57
Sjop
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 151
Meer
MVV algemeen #2556
Bij een kampioenschap kun je ook langs de hekken en tribunes feesten. Laat de jongens op het veld feesten. Zonder al die mensen eromheen kun je ze veel beter zien. Ik hoef al die mensen niet op het veld te zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 12:12
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2557
dat is jou mening...duizenden anderen denken daar anders over......
De volgende gebruiker (s) zei dank u SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 12:35 27 juli 2015 12:37 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2558

Ster_Drager schreef : dat is jou mening...duizenden anderen denken daar anders over......


Nou tientallen denk ik eerder.

Ik heb zelf totaal geen behoefte om op het veld rond te huppelen. Maar ik zou het fijn vinden als alle supporters dit seizoen eens op één lijn zouden zitten met het bestuur. Dan dat een kleine groep straks weer met een beschuldigende vinger naar de club gaat wijzen, omdat het niet duidelijk was wat wel en niet mocht. Protest, boycot, spreekkoren- uit solidariteit, terwijl het team het nodig heeft, sfeerloze Geusselt, je kent het wel.

We hebben het hier op het forum vaak gehad over het inleveren van vrijheid binnen de maatschappij, nu wordt iemand anders zijn vrijheid ingeperkt, maar het is niet duidelijk of dat daadwerkelijk zo is. Totdat je het daadwerkelijk doet. En dan raakt de poep de ventilator uit onvree. En dat alles voor een beetje meer duidelijkheid.

Die nieuwe hekken zijn inderdaad heel sfeervol. Een soort erehaag. Het maakt de Geusselt ook tien jaar jonger. Een mooie muurschildering onder de Boschpoort tribune zou het helemaal af maken. Bij de angelside tribune ziet het heel sjiek uit.

Ik ben benieuwd of beneden de tien graden dat sproeisysteem ook aangaat, dit zal de bezoekende partij leuk gaan vinden, die zeiknatte dug-out. :P

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 12:56
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2559
Bij een evt promotie (kampioenschap), zijn het er meer dan tientallen.
Denk eerder honderden.
En na bijna 20 jaar in de eerste divisie te ballen vind ik ook dat ze het mogen toelaten.
En ik denk dat iedereen weet dat het bij ieder ander incidentje gewoon niet mag.
Denk dat het een gevalletje is wat onder de term "ongeschreven regels" valt, en het bestuur zal er op dat moment vrede mee hebben.
Laat staan, als er eerdere incidenten plaats vinden die niet door de beugel kunnen op het veld.
Nou dan kun je het wel op je buik schrijven natuurlijk.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9515 met Tapatalk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 13:10
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3882
Meer
MVV algemeen #2560
Ben het met Sjeng@Boschpoort eens dat dit ongeschreven regels zullen zijn. Dit is niet precies in regels te vatten en je moet dat vooral ook niet willen, want de regel zal simpel zijn: het mag gewoon nooit, punt uit. Terwijl in de praktijk bij een eventuele promotie ik me echt niet kan voorstellen dat er stadionverboden volgen voor betreden veld.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 13:11
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #2561
Ik mag toch hopen dat een eventuele veldbestorming bij promotie gedoogd wordt. Verder ben ik verbaasd over het inschattingsvermogen van menig lid op dit forum. Schijnbaar kunnen zij voor iedere supporter in het stadion bepalen of deze wel of niet mee wil doen aan een eventuele veldbestorming. Om vervolgens deze fictieve statistieken te gebruiken als argument. :daag:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 13:31
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2562

Jacques schreef : Ben het met Sjeng@Boschpoort eens dat dit ongeschreven regels zullen zijn. Dit is niet precies in regels te vatten en je moet dat vooral ook niet willen, want de regel zal simpel zijn: het mag gewoon nooit, punt uit. Terwijl in de praktijk bij een eventuele promotie ik me echt niet kan voorstellen dat er stadionverboden volgen voor betreden veld.


Ik geef je gelijk. Maar je begrijpt toch dat dit twee kanten op werkt?

Scenario A:
Sup: "Vorig jaar mochten we dit ook, belachelijk, kut bestuur"
Bestuur: " In onze reglementen stond dat jullie alleen het veld mogen betreden op toestemming van de stadionspeaker"
- 3500 getuigen die hebben gehoord dat er geen toestemming is gegeven door de stadionspeaker.

Scenario B:
Sup: "Vorig jaar mochten we dit ook, belachelijk, kut bestuur"
Bestuur: " In onze reglementen staat dat de hoofdsteward/veiligheidscoordinator toestemming moet geven, dit is niet gebeurd: "
Sup:"Jawel, hij heeft ons persoonlijk toestemming gegeven"
0 getuigen, behalve de veiligheidscoordinator met de MVV pet
"Social media ontploft"

Welk scenario denk je dat het beste voor beide partijen is?

Verstuurd vanaf mijn Nokia-3210 met Alditalk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 13:59
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #2563
Ik snap niet dat er zoveel woorden aan vuil gemaakt worden. Je mag gewoon het veld niet op, punt uit. Wat in Engeland wordt begrepen lijkt me niet anders dan bij MVV. Tenzij het uitdrukkelijk door de stadionspeaker wordt aangekondigd dat het wel mag na een eventuele promotie. Dat lijkt me toch voor iedereen te begrijpen, tenzij je met zeer grote moeite de lagere school hebt doorlopen. De straffen zijn niet meer dan normaal. Spelers en scheids moeten kost wat kost beschermd worden, hoe zuur het soms ook is, maar daar blijf je wat mij betreft met je poten vanaf. Het veld is heilige grond, daar kom je niet op.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Sjop, La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 14:08
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2564
@Schapendonk, daar gaat juist de hele discussie over.. :lol:

Dat ene zinnetje in het reglement waarbij je de stadionspeaker de eindbevoegdheid geeft en MVV zich juridisch indekt tegen verdere calamiteiten. Nu is het Russisch Roulette als je het veld op gaat.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 14:19 27 juli 2015 14:22 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #2565
Dat zou ik dan als volgt oplossen: Het veld wordt nooit betreden. Ook niet na promotie. Dan ben je van alles af. Bij een wedstrijd voor promotie zet je rondom alles vol met suppoosten. Ik ben eens benieuwd wie het in zijn hoofd haalt. Ik in ieder geval niet :lol: Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat er een paar duizend mensen het veld oprennen. Ik zou het bovendien teleurstellend vinden. De kosten zijn dan waarschijnlijk voor MVV en dat is niet wat we willen. Bovendien krijg je dan weer dat er door middel van de camerabeelden mensen stuk voor stuk de wedstrijden erna uit het publiek worden gehaald. Dat is nog eens gebeurd. En als ze dan 50 mensen bij elkaar hebben worden ze hoofdelijk aansprakelijk gesteld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjop

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.308 seconden