MVV algemeen

27 juli 2015 14:22 27 juli 2015 14:22 door αναρχος.
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #2566
Misschien kan je MVV voortaan vanuit het theater volgen, aangezien je zoveel van regeltjes en het verkrachte Engelse voetbal houd.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 14:25
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #2567
Dit zijn geen regeltjes. Ik noem gewoon de feiten zoals ze tegenwoordig gelden. Ik kan hier verder niks aan doen. Dit wilt niet zeggen dat ik met alles eens ben. Als ik zelf een mening mag geven? Ik vind het maar de kat op het spek binden. De hekken hadden voor mij voorkeur.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 14:27
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #2568
Dan zal ik je verblijden met het nieuws dat, de hekken, worden terug geplaatst voor de wedstrijden tegen Fortuna en NAC.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 14:33 27 juli 2015 14:34 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #2569
Lees: hoofdelijke aansprakelijkheid eens. Als je in een groep bent en iets uitvreet wat niet mag dan kan het hele bedrag(boete) op 1 persoon worden verhaalt. Ook al heb je staan mee te kijken. Dat is tegenwoordig de nieuwe manier van aanpak. Ze pakken de mensen niet meer zoals in de jaren 70 en 80 op om 1 nachtje in de cel te zitten. Ze pakken je nu aan in je beurs. En dat doet veel meer pijn en dat lost schijnbaar ook veel meer op. En als je niet betaald doen ze er gewoon 10 jaar of langer over. Ik verzin dit niet maar doe dit uit goedwil even opmerken. Voor de rest: veel succes (op het veld) ;)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 14:34
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
MVV algemeen #2570
Vind zelf de lage hekken om het veld sfeerverhogend en een goede zet van MVV!
Dat je je als club dan moet indekken middels hoge straffen en stadionverboden is niet meer dan normaal. Volgens mij zijn de regels duidelijk, je mag gewoon niet het veld op. Als een stadionspeaker omroept dat het wel mag, dan mag het wel.

En ja, ik vind het een goede deal:
Iedere 2 weken genieten n een Geusselt met lage hekken, mocht er één keer op de zoveel jaar iets te vieren zijn dan mag je mogelijk het veld niet op. So be it.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 15:02 27 juli 2015 15:05 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV algemeen #2571
Lage hekken waren inderdaad mooi, jammer dat je nu bijna geen spandoeken meer ziet op de lange zijde... ziet er een beetje "kill" uit ... (natuurlijk door het gemis van publiek op die tribune maar als de grachten, mensen vrij moeten blijven maakt dat geen verschil) het "kille" kan misschien opgelost worden door ook deze muren naast de trappen te voorzien van een rode verf met MVV emblemen of zoals op de Angel Side schilderingen/graffiti...

Vroeger stonden er onder op de muur bij de Hoofdtribune al schilderingen van oud/prominente MVV-ers en zelfs Laurel & Hardy, meen ik. Voor herhaling vatbaar alleen dan nu op de Boschpoorttribune (aangezien de camera geswitcht is ;) )??

Voor VZM voor een x-bedrag kun je naam laten vereeuwigen op deze "nieuwe wall of fame"...

Simpele gedachte maar misschien is het iets?

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u Bieske, Boschpoort, SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 15:34
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #2572
Toch mooi om te zien hoe mensen zich nu al bezig houden met de vraag wat er mogelijk zou kunnen gebeuren bij een kampioenschap! :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Och jeh, Janepie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 15:37
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #2573

Boschpoort schreef : Toch mooi om te zien hoe mensen zich nu al bezig houden met de vraag wat er mogelijk zou kunnen gebeuren bij een kampioenschap! :thumbsup:


Ik had meer de nacompetitie in gedachten, maar goed kampioen mag voor deze keer ook :lol:
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 15:48
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 473
Meer
MVV algemeen #2574

Janepie schreef : Lage hekken waren inderdaad mooi, jammer dat je nu bijna geen spandoeken meer ziet op de lange zijde... ziet er een beetje "kill" uit ... (natuurlijk door het gemis van publiek op die tribune maar als de grachten, mensen vrij moeten blijven maakt dat geen verschil) het "kille" kan misschien opgelost worden door ook deze muren naast de trappen te voorzien van een rode verf met MVV emblemen of zoals op de Angel Side schilderingen/graffiti...

Vroeger stonden er onder op de muur bij de Hoofdtribune al schilderingen van oud/prominente MVV-ers en zelfs Laurel & Hardy, meen ik. Voor herhaling vatbaar alleen dan nu op de Boschpoorttribune (aangezien de camera geswitcht is ;) )??

Voor VZM voor een x-bedrag kun je naam laten vereeuwigen op deze "nieuwe wall of fame"...

Simpele gedachte maar misschien is het iets?


Die "Hardy" was toenmalig voorzitter Karl Dittrich.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic, Janepie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 16:20
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 748
Meer
MVV algemeen #2575
Geniaal hahahahaha
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 17:17
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 765
Meer
MVV algemeen #2576
Het valt wel mee hoe nieuw die regels zijn. Die regels zijn niet anders dan de afgelopen 10-15 jaren. In ieder geval niet sinds de oprichting van de Commissies Stadionverboden MVV in 2002. MVV-huisregels zijn een vertaling van de standaardvoorwaarden van de KNVB. Vooral bedoeld als service naar de supporters, omdat de KNVB ze nogal vaag heeft geformuleerd.

Als je een toegangsbewijs hebt en het stadion betreedt, betekent dit dat je instemt met die regels (staat op borden buiten stadion). Dat is al heel lang zo. Het enige dat nieuw is, is dat MVV de standaardboete voor veldbetreden verhoogd heeft (5 jaar en 10000 Europa boete), in navolging van het Engelse en Eindhovens voorbeeld. Daar zijn de boetes/strafmaat overigens nog hoger (15 tot 20 jaar stadionverbod). Het is met de lage hekken eenvoudiger op het veld te komen, dus moet de afschrikwekkende werking hoger zijn.Dat lijkt me logisch.

Er zijn dus niet meer regels gekomen, alleen op vlak van veldbetreding. Verder gelden bij MVV formeel dezelfde KNVB-regels als bij elke BVO in Nederland. Alleen hebben de meeste clubs niet de moeite genomen om die in meer begrijpelijke taal te formuleren.

En mochten we een keer (periode)kampioen worden, dan zal wel iets geregeld kunnen worden in de zin van het voorstel van Houtengerard (stadionspeaker).

De Commissie Stadionverboden van MVV staat achter deze verlaging van de hekken, omdat we denken dat dit de sfeer in het stadion ten goede komt. Wij hadden het liefst overal lage hekken gehad, maar het MVV-bestuur wilde dat niet, op verzoek van betreffende supporters zelf.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 18:20
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #2577
Zoekt MVV nog iemand voor de stadionspeaker?? Dan ga ik eens solliciteren. :woohoo:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 20:04
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV algemeen #2578
Dit staat althans onder Artikel 20 verstopt:

Wat veel toeschouwers niet weten: alleen na het einde van een voetbalwedstrijd is het toegestaan om uitsluitend in de nog aanwezige hogere hekken van de Angelsidetribune te klimmen (in de lage hekken in de rest van het stadion mag absoluut niet geklommen worden, dus ook niet na afloop van de wedstrijd). Maar ook na afloop van de wedstrijd van de wedstrijd blijft het streng verboden het veld te betreden! Op elk ander tijdstip (tijdens de wedstrijd, in de rust of voorafgaande aan de wedstrijd) is het niet toegestaan. Al is het om de eigen spelers toe te juichen. Het is al vaker voorgekomen dat dan toeschouwers vaak ongewild het veld op komen (“Ik werd geduwd en wilde helemaal niet naar de scheidsrechter gaan”) doordat ze hun evenwicht verliezen. Dat is echter, in dergelijke gevallen, je eigen verantwoordelijkheid. De KNVB en MVV Maastricht wil de veiligheid optimaal garanderen en tilt zwaar aan dit hekkenverbod. Stewards krijgen daarom vaak de instructie om toeschouwers op te dragen om van de hekken af te komen. Dit levert dan zware discussies, scheldpartijen en erger op, met als gevolg vaak stadionverboden die eenvoudig voorkomen hadden kunnen worden. En torenhoge boetes voor MVV Maastricht omdat de veiligheid niet gewaarborgd bleek te zijn. Als je een dergelijke aanwijzing krijgt: volg hem dan zonder discussie op (zie tevens Huishoudelijk reglement MVV Maastricht artikel 6).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 20:30 27 juli 2015 20:31 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #2579
Het is de eerste wedstrijd goed gegaan.....dus waarom de rest van het seizoen niet. ;)
De hele discussie wel of niet op het veld, het is eigenlijk heel simpel. Je komt niet op het veld tenzij je toestemming hebt.
En het is meestal zo dat er eerst iemand als voorbeeld moet dienen voordat het bij andere ook duidelijk wordt dat de straf geen gebakken lucht is. Hopelijk zal het nooit gebeuren maar eigenlijk weten we allemaal dat dat utopie is, helaas.

En spreken over evt. Kampioenschap is natuurlijk erg leuk.
Kampioenschap horen spelers op het veld samen met de begeleiders, partner, kinderen, bestuur te vieren.
En dit samen met het publiek op de tribunes, hoogwerkers en andere hulpmiddel :)
Huldiging op de markt en daarna moeten ze worden losgelaten tussen het publiek.
Eigenlijk net als in '97.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 juli 2015 22:21 27 juli 2015 22:22 door Frank Salemans.
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 765
Meer
MVV algemeen #2580
Anna, ik begrijp het punt niet dat je wilt maken? Hoezo verstopt?

Deze regel gold tien jaar geleden ook al. Met de ervaring vanuit diverse behandelde incidenten in de Commissie Stadionverboden geven we met deze huisregel alleen maar voorbeelden vanuit onze ervaringen. We willen niks stiekem wegstoppen. Integendeel, we streven naar maximale duidelijkheid en nul Stadionverboden en willen misverstanden voorkomen.

Of bedoel je dat niet?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.308 seconden