MVV algemeen

23 sept 2015 06:26
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2457
Meer
MVV algemeen #2716

Napoleon schreef :

Boe is dat feeske? schreef : Maar heb je hem dan ook excuses aangeboden dat je Frans hier zo openlijk aanvalt?

Ik zou t gewoon de volgende keer afdoen met een directe mail naar hem, had zelfde resultaat gehad maar toch netter geweest.
Samen de schouders onder de club Napoleon, we hebben een plan!!

Ik heb ook nagedacht had t ook anders kunnen verwoorden, maar maak me gewoon boos bij vuile was buitenhangen. Dus sorry.


zou niet weten waarom ik Frans een excuses moet aanbieden , Frans is niet van suiker en daarbij heeft MVV knullig in eerste instantie gehandeld , via het telefoontje aan mij is dat verder vergeven
En het is juist goed dat zaken openbaar zijn daar wordt MVV beter en scherper van, dit gebeurd niet meer zo snel en dat geld t voor veel andere zaken .
We hebben zeker een plan juist daarom is het essentieel dat we niet alles binnenskamers houden



Slotje...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 11:15
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 787
Meer
MVV algemeen #2717

Ledenraad MVV Maastricht stelt jaarrekening vast
Donderdag 22 oktober 2015

Nadat het bestuur van de Stichting MVV, in navolging van haar externe accountant, de jaarrekening van de BVO reeds had goedgekeurd werd deze door de ledenraad van MVV Maastricht maandagavond 19 oktober jl. in haar jaarlijkse vergadering vastgesteld. Alhoewel er absoluut werk aan de winkel is voor de Maastrichtse club, konden de handen op elkaar voor een, in financieel opzicht, goed jaar.

De operationele winst was namelijk het afgelopen seizoen € 115.636,- tegenover ca. € 58.000,- het seizoen daarvoor.

In eerste instantie nam het negatief eigen vermogen daardoor af van € 339.122,- tot € 223.486,-. Echter, vanwege de afkoop van het spelersfonds (in totaal € 226.860,-) liep het negatief eigen vermogen van de club toch op naar € 450.346,-.

Alhoewel die afkoop een forse wissel trekt op de liquiditeit was deze absoluut noodzakelijk. Enerzijds is met die afkoop voorkomen dat MVV geconfronteerd zou worden met stevige boetes van de KNVB. Anderzijds is de club nu ‘baas in eigen huis’ en kan MVV investeren in een degelijke voetbalinfrastructuur zonder inmenging van derden.

In de resultatenrekening is te zien dat op vrijwel alle fronten de baten zijn afgenomen (met ruim 16%). Zowel in absolute als in relatieve zin is op het gebied van sponsoring de daling het grootst. Namelijk bijna 23%.

Door in te spelen op deze lagere opbrengsten en de tering naar de nering te zetten is de organisatie er desalniettemin in geslaagd een positief bedrijfsresultaat te realiseren.

De meest significante daling in de kosten betreft een daling van ruim 25% in de personeelskosten.

De door sponsoren jegens de Stichting MVV aangegane verplichtingen, in samenhang met de gesignaleerde verbetering in het lopende boekjaar, het voortdurend bewaken van de kosten, alsmede de afkoop van het Spelersfonds met de daaruit voortvloeiende toename van de beleidsvrijheid, heeft geresulteerd in een positieve continuïteitsveronderstelling.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 11:24
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 207
Meer
MVV algemeen #2718

Peter Pan schreef :


De operationele winst was namelijk het afgelopen seizoen € 115.636,- tegenover ca. € 58.000,- het seizoen daarvoor.

In eerste instantie nam het negatief eigen vermogen daardoor af van € 339.122,- tot € 223.486,-. Echter, vanwege de afkoop van het spelersfonds (in totaal € 226.860,-) liep het negatief eigen vermogen van de club toch op naar € 450.346,-.

Alhoewel die afkoop een forse wissel trekt op de liquiditeit was deze absoluut noodzakelijk. Enerzijds is met die afkoop voorkomen dat MVV geconfronteerd zou worden met stevige boetes van de KNVB. Anderzijds is de club nu ‘baas in eigen huis’ en kan MVV investeren in een degelijke voetbalinfrastructuur zonder inmenging van derden.

In de resultatenrekening is te zien dat op vrijwel alle fronten de baten zijn afgenomen (met ruim 16%). Zowel in absolute als in relatieve zin is op het gebied van sponsoring de daling het grootst. Namelijk bijna 23%.


Het afkopen van het spelersfonds is een zeer goede (en grote) stap in de juiste richting. Valt me eerlijk gezegd qua bedrag nog mee. In ieder geval 'baas in eigen huis' wat dat betreft, prima.

Dat er een daling was qua sponsorinkomsten is geen verrassing, maar 23% vind ik aan de problematische kant. Praktisch een 1/4de deel ben je kwijt, dat is substantieel. Laten we hopen dat men intern op dit vlak (nog) actiever zal worden. Nog zo'n jaar kan je je eigenlijk niet permitteren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 12:34
omnisciens
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 279
Meer
MVV algemeen #2719
Er mag toch een kritische noot geplaatst worden bij het feit dat met trots wordt geschreven dat men 25% aan personeelskosten heeft kunnen besparen, maar daarnaast zie ik een daling van 23% op sponsor inkomsten. Dan vraag ik me af of het 1 niet het gevolg is van het ander, en er worden geen absolute getallen geven, van 100.000 naar 75.000 is 25% maar van 1.000.000 naar 770.000 ook 23% maar in een gewogen percentage is de daling van de sponsor inkomsten significant hoger. Sponsoren werven, benaderen is een fulltime bezigheid! Onderschat dat niet.

Zonder inzet, geen waardering
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 13:03 22 okt 2015 13:04 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2720
Eerlijk is is eerlijk, plaats hem maar Gohf, de afbeelding van " Ali Chemicali"... Want we zijn ook op de Bolsjewieken tour hier in Maastricht. Ze verdraaien zwaar negatief nieuws in een positief nieuwsbericht.

"Met trots presenteren wij u, dan we de voetbalclub met nog eens met 25% hebben uitgekleed om de organisatie zo nog onprofessioneler te maken ten opzichte van vorig seizoen. En dat we 23% van ons eigen vermogen hebben moeten inleveren, dankzij de draagkracht van deze fantastische stad. Door deze krimp zijn we wel op de goede weg en zitten we nog steeds op koers van ons driejarig plan richting de eredivisie."

Chapeau, Hoezee, hosanna.. ' Sjut us ein in, en blief sjutten.." Geloof je het zelf nog? Ik weet dat het een kut tijd is, maar 23% sponsorverlies is rampzalig voor de club!

Tijd om dit seizoen het onderste uit de kan te halen, dan zijn alle problemen opgelost bij promotie.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 13:08
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3882
Meer
MVV algemeen #2721
Tsja, ik wilde plaatsen wat de mensen hierboven al zeggen. 23% inleveren op sponsorgebied?? Dat is echt heel fors. Of is dit puur een boekhoudkundig verhaal? Ik zou erg graag de details van deze cijfers willen weten, maar ik vrees het ergste.

Zoals Houten al zegt, we hebben een stuntjaar nodig om uit dit soort problemen te geraken. Laat het alsjeblieft dit jaar zijn.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 15:19
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #2722
Ik weet dat er een paar sponsoren zijn afgehaakt vanwege het onprofessioneel handelen van MVV de laatste jaren.
Alleen ik denk dat MVV hierin stappen heeft gemaakt , grote stappen. Zo goed dat wij dit merken.
Ik merk dat ze wat professioneler omgaan met sponsoren en fans. (Natuurlijk het kan beter maar met beperkte middelen kun je ook geen hoge verwachtingen van ze hebben.)
Ook een aantal sponsoren zullen failliet zijn gegaan.

Ik zou zeggen ga nog eens rondbellen naar oude sponsoren en ga opzoek naar nieuwe sponsoren.
En hopelijk blijven ze zo presteren dan zou ik rond Maart ergens al beginnen voor het volgend seizoen dus al sponsoren benaderen.
Ook zou ik dat ''drink water'' van de shirts af willen zien want daar kun je ook aan verdienen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 16:30
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 624
Meer
MVV algemeen #2723
Ben ik het mee eens, een goede sponsor die daadwerkelijk geld in de club steekt.. dat hebben we nodig..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 16:45
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3882
Meer
MVV algemeen #2724
Dat Drink Water staat er natuurlijk niet uit luxe. Als er een sponsor een half miljoen per jaar zou willen neertellen voor een plek op het shirt zou Drink Water er vandaag nog afgehaald worden.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 17:45 22 okt 2015 17:45 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2725
Ik zie op Facebook dat men ook nog MVV aan het complimenteren is met het persbericht.. Hier vallen me werkelijk de schoenen van uit. Die mensen realiseren zich niet hoe slecht dit nieuws is.

Wat staat er:
We hebben 25% bezuinigd op personeelskosten

Wat betekent dit nou werkelijk:

We hebben een kwart van de benodigde voetbalselectie niet aangetrokken. MVV heeft 20 namen, dus er ontbreken dus vijf selectie spelers in een normale situatie.

Wat staat er:
We hebben 23% minder sponsorinkomsten binnengekregen. En door het spelersfond over te hevelen staat de opeisbare schuld weer op het beginpunt van vorig seizoen.

Wat betekent dit nou werkelijk:
We hebben niet meer een begroting van 2,4 miljoen euro. En van die begroting moet ook nog vier ton worden ingelopen op meerdere seizoenen. Terwijl al op het vorige openstaande bedrag een termijn van minimaal drie jaar is afgesproken waarop er op de spelersselectie moet worden bezuinigd. Dat betekent ook dat de kwaliteit van het voetbal in de Geusselt omlaag moet.

Netto staan we er niet veel beter voor dan onze Oosterburen. Ja die hebben een schuld in het veelvoud van MVV, 9 miljoen euro tegen vier ton. Maar zolang dat niet opgeëist wordt moet je naar dat andere plaatje kijken. Daar stroomt 7 miljoen euro binnen waar je iets mee kunt doen, terwijl wij richting een begroting gaan waarin je je kunt gaan afvragen of je 16 minimumloon contracten wel kunt betalen. Dan spreek je over plek 15 t/m 19, of zelfs een divisie lager.

Stel je voor dat je dit seizoen weer sponsoren verliest. Waar moet je dan in godsnaam in gaan snijden? We halen nu al de contractspelers bijna niet. Laat staan als er nog eens een krimp overheen komt.

Het is nu wel duidelijk waarom MVV samen met VVV, Fortuna en Roda bij de provincie aan het janken zijn om ondersteuning. Het Limburgse voetbal is zo goed al failliet. En wat denk je dat die gaan zeggen? Hier jongens heb je een mooi steunpakket, wij betalen wel de maatschappelijke pijlers. Ik denk eerder dat ze je met de neus op de feiten drukken dat een fusie de enige remedie is, en dan begint dat FC Limburg treintje weer te lopen. Niet dat ik daar op sta te springen. Maar ik verwacht niks anders van die provincie.

Erik Meijer gaf een mooi, eerlijk oprecht antwoord op MVV TV. En ik kan het alleen maar met hem eens zijn dat Maastricht geen voetbalclub wilt binnen haar stadsgrenzen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 18:46
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #2726
Van die Eric Meijer wordt ik ook zo moe ,die heeft overal een mening over maar heeft buiten het voetbal nog nooit wat gepresteerd een management functie bij Aken heeft hij een grote puinhoop van gemaakt.

Tuurlijk wil Maastricht voetbal, en sterker nog Maastricht heeft voetbal en die doen het dit jaar gewoon prima , met een klein budget prima presteren.

Het is zeker jammer dat sponsoring met 23% daalt , maar voor mij is dat alleen maar een bevestiging ( helaas)
MVV heeft te weinig te bieden op dat gebied , prijzen aanpassen en zorgen dat men verbindt en partijen bij elkaar brengt, een hele berg werk maar uiteindelijk goed voor alle partijen.

Daarbij is het zorg dat je niet alleen maar snijdt in je personeelskosten of je moet dat kunnen opvangen door vrijwillgers die net zo goed danwel beter zijn .

De hoop is dan ook dat t elftal goed blijft draaien en dat zo meer publiek naar MVV komt kijken.
450.000 inlopen gaat ons nog jaren kosten op deze manier , maar goed een heel goed jaar sportief kan de wereld zo doen draaien
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, La Chouffe, bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 19:00
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2727
Wat een gedoe om zo een kut bericht!
Jullie wilde toch transparantie.. Nou hier heb je het! Iedereen in paniek.
Mvv is financieel gezond dat is het belangrijkste.
Denk je dan dat andere clubs financieel aan het groeien zijn?
Die hebben nog zwaardere ellende maar ze komen er niet mee naar buiten. Mvv chapeau ga zo door...Samen komen we er wel... en ja die sponsors komen ook wel weer, dat vertrouwen is mvv aan het kweken gebeurd niet van vandaag op morgen.
Beetje vertrouwen en geduld beloont zich vanzelf, azijnzeiken niet!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Janepie, La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 19:09
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #2728

Jacques schreef : Dat Drink Water staat er natuurlijk niet uit luxe. Als er een sponsor een half miljoen per jaar zou willen neertellen voor een plek op het shirt zou Drink Water er vandaag nog afgehaald worden.


Er zal ergens wel een sponser zijn die wat geld erin wil steken om op het shirt te staan.

Al is dit 5000 euro dit is altijd beter dan niks ervoor krijgen. (Ik weet niet wat normale prijzen ervoor zijn)
En vooral nu MVV in een flow zit moet je juist sponsoren zoeken, want nu zijn ze sneller geneigd om te zeggen dat ze in MVV wat willen steken.

En met alle respect ,maar het shirt is zelf mooi ik zou hem zelf hebben gekocht als er geen drinkwater opstond.
Dan had er iets op gezet van de pink ribbon ofzo ,daar kom je nog eens sneller in de media en sta je niet voor lul zoals met drink water.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 19:31
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #2729

SJENG@BOSCHPOORT schreef : Wat een gedoe om zo een kut bericht!
Jullie wilde toch transparantie.. Nou hier heb je het! Iedereen in paniek.
Mvv is financieel gezond dat is het belangrijkste.
Denk je dan dat andere clubs financieel aan het groeien zijn?
Die hebben nog zwaardere ellende maar ze komen er niet mee naar buiten. Mvv chapeau ga zo door...Samen komen we er wel... en ja die sponsors komen ook wel weer, dat vertrouwen is mvv aan het kweken gebeurd niet van vandaag op morgen.
Beetje vertrouwen en geduld beloont zich vanzelf, azijnzeiken niet!


Winst meer dan 1 ton is netjes. Dus binnen 4 jaar moet het eigen positieve vermogen opgebouwd worden.
De winst pakkers zijn de beker bonussen, periode titel met bonus en de daarbij horende play off wedstrijden. Dit moet met dit team en beleid voetbal op 1 toch realistisch zijn. Beker helaas geen inkomsten dus de nadruk kan verlegt worden op de competitie.
Afname sponsors is ook logisch na de crisis. Hierin speelt de gemeente en provincie natuurlijk weldegelijk een rol in, dus die toenadering is ook te begrijpen. Fusie speelt hierin niet.
Belangrijkste is dat mvv goed speelt, mensen daardoor positief zijn, sponsors zich daardoor willen profileren. En een promotie opent nog meer deuren. Niet klaar ervoor ???? onzin. Ik denk dat men nu beter georganiseerd is als in de jaren 60, 70, 80, 90, .....we spelen gvd een jaar of 78 op het hoogste nivo. Let maar eens op hoe klaar we dan wel niet zijn.
Als je promoveert ben je er klaar voor anders promoveer je niet. Winst is meer toeschouwers meer tv gelden meer sponsors ....
En dit team .....je snapt me wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2015 20:54
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #2730

Jacques schreef : Dat Drink Water staat er natuurlijk niet uit luxe. Als er een sponsor een half miljoen per jaar zou willen neertellen voor een plek op het shirt zou Drink Water er vandaag nog afgehaald worden.

Drink Water is een project dat totstand gekomen is door een consortium van enkele grote partijen die individueel geen sponsor zouden zijn of kunnen zijn. Financieel levert het de club best wat op maar het is geen vijf ton inderdaad.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.305 seconden