MVV algemeen

23 okt 2015 13:13
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3882
Meer
MVV algemeen #2746

houtengerard schreef : Laten we Croux en Peeters maar ontslaan en van dat geld huren we een commerciële man die iedere dag een kop koffie komt drinken bij de sponsoren, is dat wat jullie willen?


Natuurlijk niet. Ik heb de oplossing ook niet. Dat is nu eenmaal de negatieve spiraal waar MVV in zit. In de selectie kan en mag echt niet meer gesneden worden, want dan kies je voor structureel rechterrijtje Jupiler League en dan kun je er - bij wijze van spreken - net zo goed meteen mee ophouden. Maar als je niet in de selectie snijdt, is er geen geld om een commerciële topper binnen te halen. Dus de sponsorinkomsten zullen niet stijgen. Waardoor je geen geld hebt voor een commerciële man, of om de selecte te verbreden, of om de technische staf uit te breiden.

MVV komt hier enkel op eigen kracht uit door "toevallig" minimaal twee jaar achter elkaar met leuk voetbal bovenin mee te doen. Dat trekt supporters en toch ook sponsoren. 1.000 supporters per thuiswedstrijd extra, laat ik stellen dat die “netto” een tientje per man opleveren, en je pakt 180.000 euro per jaar meer. Laten we zeggen dat aan sponsoring nog eens een ton extra binnenkomt. Ik rond het naar boven af op drie ton per jaar extra te besteden. Stel je deelt dat simpelweg door drieën, voor een ton per jaar versterk je de commerciële afdeling, voor een ton per jaar kun je twee spelers extra bij de selectie halen die voor Jupiler League-begrippen top zijn, en voor een ton kun je een full-time keeperstrainer en nog iemand voor de technische staf halen. Of in de scouting steken. En dan kun je zo maar in een spiraal naar boven komen. Sponsoren krijgen persoonlijke aandacht en komen graag naar een club die bovenin leuk voetbal speelt. Dat speel je structureel door het vergrote spelersbudget. En die spelers worden beter begeleid en/of beter gescout, wat de kwaliteit weer vergroot. Dat kan weer tot nog meer toeschouwers en sponsoren leiden. Laat staan als je promoveert. Dat is, zonder het vinden van een suikeroom, de enige route naar boven die ik zie. En dat begint allemaal met “toevallig” structureel sportief beter presteren.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 13:15
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3882
Meer
MVV algemeen #2747
Oh ja, Houten, het enige wat ik wel blijf zeggen: je bekijkt het enkel vanuit MVV-oogpunt. Geloof het of niet, maar meer dan de helft van de clubs in de jupiler league staan er even slecht of nog slechter voor dan MVV. Wij trekken nog relatief veel publiek en hebben in verhouding niet eens zo'n slecht spelersbudget.

Ik weet het, het is de lamme tegen de blinde, maar toch. Met het huidige budget zal MVV gewoon ongeveer de helft van de seizoenen play-offs halen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 15:16
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2748
"Toevallig" structureel sportief beter presteren? ????????

Gun mvv toch eens de complimenten die ze verdienen!
Voetbal op 1 was de slogan aan het begin van het seizoen.
Dat zie je terug in de selectie met croux, peeters, labylle, nys, ippel enzovoort. ..... sorry maar dat noem ik geen "toevallig"
Dik en dik verdiend is het. Ze hadden nog zelfs meer punten verdiend met dit spel wat ze op de mat leggen.
Zolang ze voetbal op 1 zetten is het bewust structureel sportief beter presteren!
MVV CHAPEAU! !!!!!!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 15:23
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2749
Kritisch moeten we zeker zijn, laat dat duidelijk zijn.
Maar we moeten niet alles bekritiseren want ze presteren nu goed dat moeten we toejuichen.
En dat is mede te danken aan de gedachte gang voetbal op 1.
De rest volgt vanzelf, want waarvoor komen we allemaal? Juist, goed voetbal! Financiën en sponsoren zijn automatisch daaropvolgend.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 18:27
Raffalaldo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 367
Meer
MVV algemeen #2750

mvv supporter schreef :
We hadden meer als 4500 man in het stadion zitten en nu is er dus een actie, mensen die aanwezig waren kunnen een kaartje bestellen voor 5 euro voor de komende wedstrijd.
Super actie, hopelijk houd je zo het aantal toeschouwers hoog.
Maar is het nou te veel gevraagd om je vaste publiek een gratis consumptie te geven?
Mensen zonder seizoenskaart krijgen 5 euro of meer korting afhankelijk van welke tribune, en de seizoenkaart houder krijgt zoals gewoonlijk weer NIKS.


Als seizoenskaarthouder, krijg je bij €20 aan muntjes, 1 consumptie gratis. Dit niet alleen voor 1 wedstrijd, nee het hele seizoen lang.
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar zo werkt het nu eenmaal. Mensen die jarenlang klant bij bijv. Ziggo zijn, krijgen niets. Maar wordt je nu lid, dan krijg je een Ipad erbij (ik zeg maar iets).

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2015 19:26
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #2751

Raffalaldo schreef :

mvv supporter schreef :
We hadden meer als 4500 man in het stadion zitten en nu is er dus een actie, mensen die aanwezig waren kunnen een kaartje bestellen voor 5 euro voor de komende wedstrijd.
Super actie, hopelijk houd je zo het aantal toeschouwers hoog.
Maar is het nou te veel gevraagd om je vaste publiek een gratis consumptie te geven?
Mensen zonder seizoenskaart krijgen 5 euro of meer korting afhankelijk van welke tribune, en de seizoenkaart houder krijgt zoals gewoonlijk weer NIKS.


Als seizoenskaarthouder, krijg je bij €20 aan muntjes, 1 consumptie gratis. Dit niet alleen voor 1 wedstrijd, nee het hele seizoen lang.
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar zo werkt het nu eenmaal. Mensen die jarenlang klant bij bijv. Ziggo zijn, krijgen niets. Maar wordt je nu lid, dan krijg je een Ipad erbij (ik zeg maar iets).


Buiten die extra consumptiemunt mogen seizoenskaarthouders meerdere keren per jaar iemand gratis meenemen. Althans dat was afgelopen seizoenen igg wel het geval.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 09:33
mvv supporter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 844
Meer
MVV algemeen #2752

tuutsje schreef :

Raffalaldo schreef :

mvv supporter schreef :
We hadden meer als 4500 man in het stadion zitten en nu is er dus een actie, mensen die aanwezig waren kunnen een kaartje bestellen voor 5 euro voor de komende wedstrijd.
Super actie, hopelijk houd je zo het aantal toeschouwers hoog.
Maar is het nou te veel gevraagd om je vaste publiek een gratis consumptie te geven?
Mensen zonder seizoenskaart krijgen 5 euro of meer korting afhankelijk van welke tribune, en de seizoenkaart houder krijgt zoals gewoonlijk weer NIKS.


Als seizoenskaarthouder, krijg je bij €20 aan muntjes, 1 consumptie gratis. Dit niet alleen voor 1 wedstrijd, nee het hele seizoen lang.
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar zo werkt het nu eenmaal. Mensen die jarenlang klant bij bijv. Ziggo zijn, krijgen niets. Maar wordt je nu lid, dan krijg je een Ipad erbij (ik zeg maar iets).


Buiten die extra consumptiemunt mogen seizoenskaarthouders meerdere keren per jaar iemand gratis meenemen. Althans dat was afgelopen seizoenen igg wel het geval.


Hier hebben jullie wel weer gelijk in,
Ik vind het ook geen ramp.
Maar ik krijg soms wel een raar gevoel als ik die acties zie.
Misschien een lullige vraag maar voor die 20 euro muntjes halen, is dat Veer zien MVV die mij dan dat extra muntje geeft of is het MVV ? ( ik wil geen nieuwe discussie op gang brengen maar zou het graag willen weten ).

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 10:21
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #2753

mvv supporter schreef :

tuutsje schreef :

Raffalaldo schreef :

mvv supporter schreef :
We hadden meer als 4500 man in het stadion zitten en nu is er dus een actie, mensen die aanwezig waren kunnen een kaartje bestellen voor 5 euro voor de komende wedstrijd.
Super actie, hopelijk houd je zo het aantal toeschouwers hoog.
Maar is het nou te veel gevraagd om je vaste publiek een gratis consumptie te geven?
Mensen zonder seizoenskaart krijgen 5 euro of meer korting afhankelijk van welke tribune, en de seizoenkaart houder krijgt zoals gewoonlijk weer NIKS.


Als seizoenskaarthouder, krijg je bij €20 aan muntjes, 1 consumptie gratis. Dit niet alleen voor 1 wedstrijd, nee het hele seizoen lang.
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar zo werkt het nu eenmaal. Mensen die jarenlang klant bij bijv. Ziggo zijn, krijgen niets. Maar wordt je nu lid, dan krijg je een Ipad erbij (ik zeg maar iets).


Buiten die extra consumptiemunt mogen seizoenskaarthouders meerdere keren per jaar iemand gratis meenemen. Althans dat was afgelopen seizoenen igg wel het geval.


Hier hebben jullie wel weer gelijk in,
Ik vind het ook geen ramp.
Maar ik krijg soms wel een raar gevoel als ik die acties zie.
Misschien een lullige vraag maar voor die 20 euro muntjes halen, is dat Veer zien MVV die mij dan dat extra muntje geeft of is het MVV ? ( ik wil geen nieuwe discussie op gang brengen maar zou het graag willen weten ).


Op vertoon van je seizoenskaart kun je bij de stand van VZM voor 20€ 11 consumptiemunten krijgen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 11:24 24 okt 2015 11:25 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #2754

houtengerard schreef : Ik begrijp hoe je als ondernemer denkt, maar laten we realistisch zijn. Had je echt verwacht contracten te slijten in zo' n kleine sociale setting, terwijl de meeste ondernemers ook direct toegang hebben vanuit hun bureaustoel tot die nieuwe, alles dodende markt die internet heet?Waarbij de kleine zelfstandige moet concurreren met de grote megacorporatie. Tijden veranderen. Dit MVV kan daar niet omheen gaan werken. Zeker in een tijd waarbij de provider je een beter zakelijk aanbod kan doen dan een tussenpersoon, ondanks de betere service. De 'gun-factor' bestaat anno 2015 in mijn ogen niet meer, het gaat erom wie het beste aanbod heeft voor de zo goedkoop mogelijke prijs. Dat is niet MVV schuld vind ik, dat is hoe de huidige markt is.


Ben het deels met je eens, maar ook deels niet. Als ik bijv. de telecomsector neem dan kun je als bedrijf inderdaad op internet gaan zoeken en kom je vanzelf uit bij een van de grote bedrijven (KPN, Vodafone etc) waar je slechts een nummer bent met nauwelijks service, of bij kleinere partners die om je staan te springen en goede service bieden.

Het bedrijf waarvoor ik werk heeft ook al jaren geleden voor zo'n partner gekozen omdat we weten dat ze altijd klaar staan bij problemen (zonder lange wachtrijen etc.) en bij onafhankelijk advies. De goedkoopste optie blijkt achteraf vaak toch niet echt goedkoop als je er allerlei kopzorgen om hebt en alles zelf moet regelen. Als kleiner bedrijf kun je je juist goed profileren via MVV bij andere MKB bedrijven want er zijn enorm veel van die kleinere telecom partners. Als je iemand persoonlijk kent in je netwerk met zo'n telecom bedrijf kies je daar toch al sneller voor.

Ik denk dat het internet met zijn prijsvergelijkingssites inderdaad dodelijk zijn voor de detailhandel, maar nog niet altijd voor zakelijke diensten. MVV kan hier wellicht slimmer mee om gaan, maar volgens mij organiseren ze toch meerdere keren per jaar evenementen waar sponsoren elkaar treffen etc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Napoleon

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2015 17:28
Roei baank
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 909
Meer
MVV algemeen #2755
In 2016 komt er een nieuw ticketing systeem met veel meer mogelijkheden dan het huidige. Tevens kan er een loyaliteitsprogramma aan gekoppeld worden waardoor seizoenkaarthouders meer voordeel kunnen krijgen. Verder zijn er diverse plannen in ontwikkeling die voordeel opleveren voor seizoenkaarthouders en voor MVV.

Terug komend op de gemaakte winst in 14/15. Er zijn maar 3 clubs in het betaalde voetbal, naast MVV die dit ook kunnen zeggen. Iets om trots op te zijn en voor MVV zeer noodzakelijk maar de grootste winst is dat steeds meer mensen iets willen betekenen voor MVV. Het moeilijke is om dit allemaal in goede banen te leiden met een relatief kleine organisatie. Er zullen dus mensen teleurgesteld zijn omdat niet alles volgens wens adequaat wordt opgepakt en uitgevoerd. Heel jammer. Toch wil ik voorstellen om zoveel mogelijk van elkaars sterke punten gebruik te maken en deze te waarderen. Pas dan kunnen we grotere stappen maken en wordt de Maastrichtse Voetbal Vereniging steeds meer een hechtere vereniging met stadion de Geusselt als bruisend hart. Trouwens van dat gepraat over ze (het bestuur) en die (de supporters) moeten we ook af. Het is Veer zien anders, Veer zien MVV.
Tous ensemble.

Observateur foot Euregio

"Supporter MVV Maastricht est un acte de résistance"
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, Frank Salemans, Napoleon, Jacques, Anna D., opadiehard, Raffalaldo, Boschpoort, SJENG@BOSCHPOORT, Ivinho en5 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 16:38
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV algemeen #2756
Het dak van het Geusseltstadion moet worden opgeknapt.

Bij het aanpakken van diverse lekkages in de daken boven de tribunes van het MVV-stadion bleek dat een aantal liggers waarop het dak rust, stevig zijn aangetast door de tand des tijds. Dat is ook het geval bij sommige bevestigingen van het uit golfplaten bestaand stadiondak.

Geen onveilige situaties
De reparatieklus wordt aangekondigd in de gemeentebegroting van Maastricht. Daarin staat dat de liggers "niet meer de kwaliteit hebben om de veiligheid te garanderen".

Desondanks is er geen sprake van onveilige situaties bij wedstrijden van MVV, zegt Peter Debets, woordvoerder van wethouder John Aarts (VVD, vastgoed): "Er is sprake van een onjuiste formulering in de begroting. Het gaat om mogelijk onveiligheid in de toekomst. Door het dak op te knappen, willen we dat juist voorkomen."

Aanbesteding
Op dit moment wordt gewerkt aan de aanbesteding van de werkzaamheden. Binnen drie maanden moet dat traject zijn afgerond en kan het werk beginnen. Welk bedrag met de reparatie is gemoeid, kan Debets uit het oogpunt van de nog uit te schrijven aanbesteding niet zeggen.

De kosten van de werkzaamheden komen voor rekening van de gemeente Maastricht, dat sinds 2010 eigenaar is van het Geusseltstadion.

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 21:08 25 okt 2015 21:09 door Schapendonk.
Schapendonk
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 3090
Meer
MVV algemeen #2757
Gewoon vooruit denken, promoveren, CL gaan spelen en meteen een 2e ring erop :lol: de 3e, 4e , 5e en 6e ring volgen daarna wel.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 21:49
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3882
Meer
MVV algemeen #2758
Dit is natuurlijk wel de uitgelezen situatie om een aloud Kerkraads familiespel te doen: Blijkbaar betalen we al jaren de volle mep aan huur, voor een krakkemikkig en onveilig stadion! We hebben recht op een huurverlaging, met terugwerkende kracht. Plus gevarengeld. De huur zal gehalveerd worden en we krijgen 7 miljoen voor de gelopen gevaren en teveel betaalde huur. Tevens zal de gemeente de Boschpoorttribune herbouwen, hagelnieuw en ietsje groter dan voorheen. Als ze toch bezig zijn worden de vakken B, F en G van de Maastribune meteen tot staantribune omgebouwd.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Ster_Drager, Roei baank, opadiehard, Raffalaldo, Peter Pan

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 21:51
Al Bundy
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 37
Meer
MVV algemeen #2759
Wat zou het mooi zijn als er een neon logo van MVV boven op één van de tribunes te zien zou zijn. Heb ik altijd mooi gevonden bij het Abe Lenstra stadion.
Maar goed, te duur en de gemeente zal dit ook niet willen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2015 09:46
SJENG@BOSCHPOORT
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2760
Aan de voorkant van het stadion zou ik dat graag zien!
Maarjeh de gemeente kennende!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden