MVV algemeen

25 nov 2015 22:07
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV algemeen #2806
Buiten de inkomsten van het toegangskaartje en het hopelijk veel consumeren van Alfa pilsjes en broodjes frikandel om de kas van Veer Zien MVV en dus de club zelf te spekken, heb ik zelf niets met het prototype student.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2015 08:59
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3882
Meer
MVV algemeen #2807
Maar Anna D., zo heeft de gemiddelde Ultra ook niets met de gemiddelde sponsor, de gemiddelde Boschpoort vak F-bezoeker niets met "de oudjes" die op Boschpoort vak B onder een dekentje zitten. Er zijn mensen die wellicht niets hebben met schreeuwende kinderen. Oplossing is simpel: ga niet op Noord zitten. En ga zo maar door. Ik vind het niet zo relevant dat er mensen zijn die zich niet kunnen identificeren met een specifieke groep binnen de MVV-bezoekers. Waarom zou dit bij studenten opeens een issue zijn?

Die studenten gaan echt niet opeens de cultuur bij MVV bepalen. Maar ze leveren wel centen op. Stel dat het een succes wordt en er 100 studenten op die manier iedere thuiswedstrijd komen kijken en gemiddeld 20 euro uitgeven aan kaartje en catering, dan levert het al 2000 euro per wedstrijd op. Dat is bijna 40.000 euro per jaar voor MVV en Veer zien MVV. En dat is weer een goede speler extra. Of een commerciële medewerker er bij. Of sneller de schuld aflossen. Of wat dan ook.

Daarnaast, like it or not, komt een gedeelte van die studenten straks in de top van het bedrijfsleven terecht of begint een eigen zaak. Als die dan affiniteit met MVV hebben, kan MVV hier op lange termijn vruchten van plukken op gebied van sponsoring.

Ik vraag me af of het echt zo veel extra studenten gaat trekken overigens, maar we zullen zien. Tegen Go Ahead, NAC en Volendam zaten er volgens mij al wat studenten om ons heen/achter ons, maar dat zijn gewoon voetballiefhebbers. Die gedroegen zich ook niet studentikoos. Dat is het enige dat een eigen tribunevak zal bevorderen, ze zullen wat meer brallen en zo. Zo lang ze dat lekker in een eigen vak doen, vind ik het best.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Brncic, La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2015 09:40
zittribuun
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 100
Meer
MVV algemeen #2808
ik heb niks met chagrijnige Maastrichtenaren, die zichzelf consequent "Sjeng" noemen en die alleen maar kunnen zeiken en geen opbouwende kritiek kunnen geven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Kay, Brncic

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2015 09:51
Punker73
Administrator
Administrator
Berichten: 423
Meer
MVV algemeen #2809

omnisciens schreef : Prima initiatief.

Naast dat ze veel consumeren, en lekker aanwezig zijn, zitten er natuurlijk ook genoeg "Brains" tussen. Je weet maar nooit waar dit goed voor is in de toekomst.
Dat er supporters tussen gaan zitten die lopen klagen met de opmerking "kut hollenders" en hollands is geen Maastricht, voelen zich waarschijnlijk een beetje aangevallen in hun support, wat natuurlijk een beetje kleinzerig is.

Iedere steun voor mvv is steun voor mvv, of het nou 65+ers zijn, gehandicapten, schoolkinderen, vrouwen en studenten.
Een rood-wit hart is voldoende!


*sarcasme modus aan* .... Omnisciens je weet toch ook wel dat deze studenten geen ECHTE sjengen zijn en ze dus als echt HOLLENDER HOLLENDER SJEET ZE MEH KEPOT behandeld dienen te worden door de ubersupporters die wij wel zijn *sarcasme modus uit*

Ik moest wel lachen toen zij gewoon vorige week iedereen op de banken kregen met hun "sta op en zing voor MVV" .. jammer dat de groep naast mij dit meteen met "hollenders hollenders sjeet ze meh kepot" moest beantwoorden ...

I'm fed up of being a customer...
I want to be a fan again!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Brncic

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2015 11:46
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
MVV algemeen #2810
Prima initiatief de pogingen om meer studenten de Geusselt in te krijgen!
Ik heb mijn twijfels of dit gaat lukken, maar alle potentiële doelgroepen moet je proberen te bereiken.

De studenten waren afgelopen wedstrijd erg aanwezig, maar dat was mede omdat het een grote studentenvereniging was die een 'uitje' naar de Geuselt hadden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2015 13:03 26 nov 2015 13:07 door Roed en Wit 70.
Roed en Wit 70
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 819
Meer
MVV algemeen #2811

Punker73 schreef : [jammer dat de groep naast mij dit meteen met "hollenders hollenders sjeet ze meh kepot" moest beantwoorden ...


Dit heet bekrompenheid van sommige Maastrichtenaren cq sommige mvv fans.

Een club moet kunnen groeien, en ja dus ook met mensen van "buiten". Elke mvv fan is er in mijn ogen 1, hollender of niet !

Zoals jacques aangeeft, bedenk je liever wat het kan betekenen voor de club (ook op lange termijn) ipv afschieten.

Zelf had ik als MVV zijnde niet gekozen voor een eigen vak, maar gewoon zitten waar ze willen voor 50% korting.
Nu gaat iedereen natuurlijk speciaal op vak A letten. Daarnaast hoop ik dat ze elke studentenvereniging actief aanschrijven en de universiteit hierin betrekken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sandro

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2015 17:59 26 nov 2015 18:01 door Anna D..
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV algemeen #2812
Jacques, je houdt een heel betoog met als conclusie dat ze centen opleveren en dat ze in de toekomst iets voor MVV kunnen betekenen na het afronden van hun studie.

1e ben ik eens dat is precies datgene dat ik ook schreef.

2e punt betwijfel ik ten zeerste, buiten studenten uit de regio Maastricht zelf zal een student die voor Ajax, PSV, Feyenoord, Utrecht etc. is niet eens denken later ik zal MVV eens gaan sponsoren. Maar goed tijd zal het leren.

Ik heb nergens gezegd dat ze niet mogen komen, enkel dat ik niets heb met corpsballen met een zelfde shirtje. Als ze zich normaal gedragen heb ik er geen probleem mee. Zal ook na de studentencup ook niet storm lopen dus is ook eigenlijk geen issue om het er uitgebreid over te hebben.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2015 20:51
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1205
Meer
MVV algemeen #2813
In mijn ogen gaat dit echt te ver . Een aparte tribune voor studente ?? Waar gaat dit in gods naam over ?? En waarom krijgt een student korting op een kaartje ?? 95% van al de studente vertrekt binnen korte tijd weer uit Maastricht . Wat is de volgende stunt , alle vluchtelingen een eigen tribune en gratis kaartjes ??
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2015 21:55
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2457
Meer
MVV algemeen #2814

Sjonnie schreef : In mijn ogen gaat dit echt te ver . Een aparte tribune voor studente ?? Waar gaat dit in gods naam over ?? En waarom krijgt een student korting op een kaartje ?? 95% van al de studente vertrekt binnen korte tijd weer uit Maastricht . Wat is de volgende stunt , alle vluchtelingen een eigen tribune en gratis kaartjes ??


Snap je dan niet de opzet van het geheel...allemaal samen heb je sfeer en catering.
Ga je ze zelf de keuze laten maken kwa vak keuze van een vak mis je van alle twee een flink gedeelte.
Los van elkaar gaan studenten nu eenmaal niet uit hun dak en zullen ze ook niet zoveel consumpties nuttigen :daag:.
Het zal ook maar een probeersel zijn van mvv...je moet nu eenmaal alles aangrijpen om meer geld binnen te halen.
We zijn nu echt niet in de omstandigheid dat we een miljonair bereid vinden om de club,,op te kopen,,via aandelen :lachen: :lachen: :lachen: ...laten wij het dan maar zo proberen ipv ons lot in handen leggen van een persoon...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2015 22:06
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1205
Meer
MVV algemeen #2815
Sorry Opa maar als je het stadion vol wil hebben laat dan iedereen met een seizoenskaart iemand gratis meenemen . Studenten hebben geen band met Maastricht .

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2015 11:40
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 624
Meer
MVV algemeen #2816
Dat hoeft ook niet, die kunnen ze wel krijgen, ik vind het een goed initiatief. Pakt het niet goed uit helaas, leuk geprobeerd.
Kijk bijvoorbeeld naar het dames vak dat vorig jaar bij Heracles werd geintroduceerd. Ondertussen ook alweer afgeschaft, gewoon proberen.

Korting op kaartje vind ik niet erg, die drinken 4x zoveel als de reguliere bezoeker dus dat geld wordt op een ander manier wel binnengehaald.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2015 14:45
Ster_Drager
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 240
Meer
MVV algemeen #2817
Studenten krijgen overal alles voor de helft van de prijs (studenten korting) of soms nog meer dan de helft. Niet alleen bij mvv. Die mensen hebben nou eenmaal geen inkomsten. Ik vind het het proberen waard. Goede zet van mvv. En dat ze een "eigen " vakje krijgen is best slim, studenten gooien zich graag samen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2015 15:05
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #2818

Sjonnie schreef : In mijn ogen gaat dit echt te ver . Een aparte tribune voor studente ?? Waar gaat dit in gods naam over ?? En waarom krijgt een student korting op een kaartje ?? 95% van al de studente vertrekt binnen korte tijd weer uit Maastricht . Wat is de volgende stunt , alle vluchtelingen een eigen tribune en gratis kaartjes ??

Tuurlijk, op dit soort reacties kon je wachten.
Ze krijgen de mogelijkheid om met korting een kaartje aan te schaffen maar die regeling geldt slechts voor één vak.
Dat is nog wat anders dan een eigen tribune. Wees gvd blij dat MVV probeert nieuwe bronnen aan te boren want van de chauvinistische maastrichtenaren alleen hoeft de club het al lang niet meer te hebben.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, glowwie, Frank Salemans, Jacques, Sjotelsplak, Sandro, aait wief, opadiehard, Gohf, Boer458 en2 andere mensen hebben ook bedankt..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2015 17:18
aait wief
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV algemeen #2819
De walmoer moot trök um de stad te beschèrme tege invloede vaan boete!!!

De beknèlling vaan 'ne moer dee helaas nog ummertow moervas roontelum de köp vaan 'n 'n aontal sjenge zit en dee 't oetziech naor boete benump. bekroompe en naor binne geriech...
De volgende gebruiker (s) zei dank u Roed en Wit 70, Jacques, Sandro, Boer458, Boschpoort

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2015 17:39 27 nov 2015 17:45 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2820
@Boschpoort
Je hebt gelijk dat deze nieuwe wegen goed voor de club zijn. Echter is MVV voor mijn gevoel geen merk, maar een representatie van een stad en haar belevenis. Een stad waar je iets mee moet hebben, als forens, als inwoner of familie daarvan. Iemand moet een klik met de stad en de regio hebben wil hij of zij aarden in de Geusselt. Een positieve klik. Dat is een fundament dat je de moed geeft om door de hoge drempel die MVV heet heen te slepen. De drempel waar je overheen moet, voordat je je pas MVV supporter wilt noemen.

Een drempel die al begint met een volkslied die je niet verstaat, dat niet over jezelf gaat, dat veel te lang duurt, dat een doelgroep anders dan je eigen op de voorgrond zet en zelfs een hele provincie aan de kant schuift. Een commentator die staat te blèren (wat ik juist sjiek vind) in een zo lijkt het wel 'Laag - Duits' dialect. Tip voor die studenten: "Noem het nooit Duits anders wordt het Duits!".

Dan het veldspel. Als jij je roots bijvoorbeeld in de buurt van Eindhoven hebt liggen, wordt je nooit verliefd op MVV. Zonder een bovengenoemde band te hebben (werk,autonome inwoner, etc). Voor dezelfde prijs klim je een tribune op bij PSV, Ajax of zelfs FC Zwolle. Want mensen willen bij winnaars zijn, niet dromers over betere tijden met een incassatievermogen groter dan Boeda. Winnen is leuk, en winnaars hebben altijd vrienden. Het zijn clubs die als merk worden verkocht. Dat hangt in de kledingwinkel als merk. MVV is geen merk, MVV is de stad Maastricht. Je mag blij zijn als er straks tien van die studenten in Maastricht blijven wonen na hun studie, want zo rooskleurig is de arbeidsmarkt voor studenten niet in Zuid-Limburg. Je zult denk ik iedere week andere neuzen zien in de Geusselt, want hoe de jas waait, zo waait een student. Die actie levert natuurlijk extra geld op, maar niet supporters. Elke week is er wel weer een nieuwe happening in Maastricht en na zo'n (sfeerloze) bagger-pot tegen Achilles (Arsjiel-lus) was er voor de neutrale supporter niet veel te beleven.

Is het goed dat MVV dit doet. Ja. Maar het heeft waarschijnlijk allemaal geen groot effect, zolang MVV geen merk wordt. Zolang je de mensen die in of boven Itteren zijn geboren (Fortuna bolwerk) of Oostelijker het stadion uitzingt, omdat hun wieg niet in Maastricht stond, omdat ze niet bij Opa op de schoot hebben mogen zitten en die ouwe geen spannende verhalen te vertellen had. Dan tel je vanaf minuut één al niet meer mee. En ik ben echt geen Chauvinist, ik woon in de Parkstad regio, ik moet elke klinker verdraaien als ik met mijn buren spreek om mezelf verstaanbaar te maken en ik haalde sowieso al niet door in het Maastrichts, omdat ik die mensen respecteer om wie ze zijn, wat hun verleden is. Maar die mensen hier worden niet warm voor wat MVV ze te bieden heeft. Dat is allemaal veel te exclusief. Dat is je eigen achterland, laat staan de studenten die uit andere provincies komen, zij het een gehucht zonder BVO. Zolang MVV zich niet presenteert als een merk, haal je die noodzakelijke nieuwe doelgroep niet binnen. Maar een MVV zonder het Volkslied, is een MVV zonder de eigen identiteit. En dat is wat ik juist zo mooi vind wat er de afgelopen vijftien jaar is neergezet, onder andere door de mensen die er 'helaas' maandag niet bij zijn. Die eigen, helaas verliesgevende, identiteit is voor mij een extra bindmiddel geworden om juist naar de Geusselt te gaan. Breek je dat af, dan verlies je ook het huidige fundament die de club draagt (2500 hondstrouwe pinguïns lieden; Winter is Coming!.). Roda plakt er Koempel of Limburg op, desnoods parenclub. Bij ons gaat dat 'branden'(engels) niet zo makkelijk vrees ik.

Het 'Geusselt Limburg Stadion', klinkt eigenlijk best mooi of 'Sociëteit Den Geusselt'.

Ik vind het overigens sjiek dat Gohf het ermee eens was. 'Zou het dan toch?'

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.311 seconden