MVV algemeen

10 mrt 2016 09:16
Aswin
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 523
Meer
MVV algemeen #2911

ouwe rot schreef : Stef Peeters kritisch op zijn club MVV.
Lees vandaag het hele verhaal in Dagblad De Limburger.
Kan iemand dit hier op de site plaatsen?.


Hierbij: arc.mgl.x-cago.com/vw/article.do?id=DDL-20160310-02006ZL007

arc.mgl.x-cago.com/vw/article.do?id=DDL-20160310-00002HE008

Iech bin lid vaan Veer Zien MVV! Diech toch ouch?
Neet? Meld diech daan noe aon: www.veerzienmvv.nl/
100% veur de eige club!

Geen donateur, maar toch willen bijdragen?
www.veerzienmvv.nl/doneer/

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 09:44
DeBezem
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Meer
MVV algemeen #2912
Het desbetreffende artikel:

Stef Peeters (24) is de dirigent op het middenveld van MVV. De van huis uit timide Vlaming leerde van zich afbijten in Rotterdam, is nu bepalend in Maastricht en lijkt klaar voor een stapje hogerop.

Tegenwoordig overkomt hem dat nog maar zelden. Op zijn twintigste verloor Stef Peeters de slag op het middenveld. Bij Racing Genk moest hij destijds concurreren met Hongaars international Dániel Tozsér, maar vooral met Kevin De Bruyne. „Als ik hem bezig zag op de training, had ik niet het gevoel dat ik er niks van kon. En zie waar hij is geraakt. Dan moet ik toch ook nog een stap kunnen maken?” Peeters begint op zijn zesde te voetballen bij Gruitrode en maakt binnen het jaar de overstap naar Genk. In 2012 verlaat hij de vertrouwde omgeving en gaat hij spelen voor Sparta. Daar wordt hij gevormd tot de voetballer die de middenvelder nu is. „Het was niet de meest stabiele tijd van Sparta. SBS6 had camera’s opgehangen in het kleedlokaal voor een reallifesoap over de club. Het script eindigde met een kampioenschap, maar het liep allemaal niet zoals verwacht. In anderhalf jaar tijd stonden zeven trainers voor de groep.”


SBS6 had camera’s opgehangen in het kleedlokaal voor een reallifesoap over de club.

De rumoerige wereld in het westen was wel wat Peeters nodig had. Hij komt uit een warm gezin, werd tot zijn twaalfde dagelijks door pa naar de training gebracht, dronk zijn eerste pilsje toen hij al ruimschoots volwassen was en zit al zeven jaar in een stabiele relatie met zijn vriendin. „En dan is Rotterdam de ideale leeromgeving. In België kwam het niet in je op de trainer tegen te spreken, bij Sparta was het dagelijkse kost. Jongens met vierhonderd wedstrijden in het betaalde voetbal op de teller zoals keeper Khalid Sinou trokken hun mond wel open. Hier zouden we na tien seconden zeggen: ‘Rustig, jongens, rustig.’ Daar niet. Ik werd echt uit mijn comfortzone getrokken. Soms pendelde ik in één maand twee keer tussen tribune en basis. Dat is afzien, want je denkt jezelf uit de picture te spelen. Maar achteraf was het de beste keuze ooit om naar Sparta te gaan.”
Daarna werd Peeters door Genk verhuurd aan MVV, waarmee de club samenwerkt. „Een kleine stap terug. Maar die moet je maken om erna twee vooruit te kunnen zetten. Wat ik bij Sparta leerde, kon ik bij MVV laten zien.”

Wat ik bij Sparta leerde, kon ik bij MVV laten zien.

Nu al voor het tweede seizoen op rij. „Waarom zou ik na één jaar weer vertrekken? Zeven doelpunten, vijf assists en we eindigden tiende. Kon beter.” Toen zijn contract bij Genk niet verlengd werd, besloot Peeters te tekenen bij MVV. „Een juiste keuze. Ik ben vaker beslissend en aanvoerder. Door mijn ervaringen in Rotterdam durf ik mij te roeren. Moet ook wel. In groepsgesprekken wordt allereerst naar mijn mening gevraagd.”
Als de Vlaming de vraag wordt gesteld of hij er nóg een jaartje in Maastricht aan vast plakt, slaat de twijfel toe. „Ik ben hier heel graag. Hoewel ik vijftien jaar voor Genk speelde, voel ik me meer MVV’er. Het is dicht bij huis, er hangt een fijne sfeer, ik speel een belangrijke rol in het team en zal niet met een lang gezicht rondlopen als mijn verblijf verlengd wordt... Maar ik mis de ambitie. De club heeft het in zich stappen te maken, maar niet met de huidige ‘Kump waal good’- gedachte. Zo had ik ook meer versterkingen verwacht in de winterstop. ‘Geen budget’ is een excuus dat te vaak gezocht wordt. Een club als Eindhoven zit heus niet veel ruimer in het jasje.


Ik mis bij MVV de topsportmentaliteit.

En als je ziet wat zelfs bij Telstar op de bank zit, blijft MVV achter. Onze zeven reserves bij NAC uit speelden samen nog geen twintig wedstrijden in het betaald voetbal. Ik mis bij MVV de topsportmentaliteit. Ik hoef echt geen lichtgevende kastjes in het kleedlokaal, maar als je ons spelershome ziet: een zwarte zetel, een dartbord en een kapotte tv. Het is dat Erik Meijer het afgelopen zomer een likje verf heeft gegeven. Dat laat ik de leiding ook weten. Vorig seizoen leek MVV meer op een maatschappelijke vereniging dan op een voetbalclub. Ik heb wel het gevoel dat het met de nieuwe voorzitter (Bert Kersten volgde Paul Rinkens op, red.) beter wordt.”
Of Peeters de stap hogerop kan maken, ligt volgens hem zelf ook aan de resultaten in het restant van dit seizoen. „Als we elfde eindigen, denken clubs: Ah, Peeters is dus toch niet de voortrekker die we dachten dat hij was. Terwijl bij een achtste plek en play-offs wordt gezegd: ‘Ah, Peeters is een belangrijke schakel.’ Ik heb nog nooit iemand van de rechterkolom eerste divisie naar de eredivisie zien vertrekken.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 09:54
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #2913
Begrijpelijk verhaal van Peeters en ook herkenbaar

Wat is wel wil meegeven , ik vind Peeters een goede middenvelder alleen valt hij me te vaak weg gedurende de wedstrijd en valt dus een beetje door de mand dan , hij moet zeker als hij deze woorden laat aantekenen ook zorgen dat hij er 90 minuten staat

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 10:16 10 mrt 2016 10:25 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2914
Een oprecht verhaal van Peeters. Heel herkenbaar. Net zoals wij supporters dit te horen kregen in het PR praatje bij aanvang van het seizoen, kregen de eerste zeven aanwinsten dit seizoen te horen ' we gaan voor play-off voetbal' voordat ze tekenden , en de laatste zes kregen te horen 'we hebben geen cent te makken'. Als je een beeld schets van de toekomst moet je het ook waarmaken. Dit werkt ook op de motivatie van de spelersgroep en het doel wat men gezamenlijk probeert te bereiken. Logisch dat hij ook aangeeft de ambitie te missen bij MVV. Als je tegen een speler zegt we gaan 'stappen' maken, dan moet je ook langzaamaan progressie gaan zien, vooral op het veld.

Peeters moet wel begrijpen dat Telstar of gokt met geld dat er niet is, of geld buiten het boekje in de club in duwt. MVV begint al met een financiële achterstand aan het seizoen en probeert quitte te spelen. Maar ik kan me voorstellen dat de presentatie en het uiteindelijke realisme, misleidend aanvoelt. Zonder sponsoren geen topsport en voetbalmentaliteit. Als je nog geen televisie kunt betalen van 300 euro, moet bezuinigen op broodjes en andere entourage, dan zit je als club tegen je plafond aan. Het wordt tijd voor een nieuwe commerciële koers met een bredere uitzet. Misschien eens met de omroepwagen door die befaamde buurt in Lanaken gaan rijden, daar woont ook Fritzl Kreuzschraube van Aachen-Noord.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 11:03
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #2915
@houten

jawel, allemaal heel herkenbaar wat je schrijft alleen vind ik dat spelers ook eens naar hun eigen prestatie kunnen kijken en als die nu eens niet ter discussie staan dan mag je gaan klagen.
Peeters is een prima speler voor MVV maar hij laat naar mijn inziens te vaak de zaak lopen en valt dan terug in de wedstrijd.

Pas als hij iedere week laat zien dat hij onmisbaar is dan heeft hij recht van spreken nu maar gedeeltelijk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 15:45 10 mrt 2016 15:46 door Belgske.
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 455
Meer
MVV algemeen #2916
Heel herkenbaar inderdaad. Ik ben blij dit te lezen omdat dit niet alleen een probleem van dit seizoen is, maar ook van de vorige. Telkens zat er een stuk meer in dan er uit werd gehaald, maar vanwege een naar mijn gevoel gebrek aan daadkracht en overwinningsdrang werd dit niet gedaan. Mooi te zien dat spelers als Peeters en een paar weken terug Ippel dit benoemen.

Aan hen echter nu ook de taak en verantwoordelijkheid om dit wel in de ploeg te krijgen. Als Peeters het zo heeft over zijn ervaring bij Sparta, laat dan hier zijn ervaring worden dat hij een ploeg op scherp zet en als kapitein ook echt het schip leidt. Nu valt hij inderdaad nog teveel terug als het niet draait.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Iech mats mvv

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2016 18:18
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #2917
Hij heeft gelijk met wat hij zegt.
Ook voor ons als supporters is dit frustrerend.

Alleen ik zie dit toch als een hele grote stap terug om uiteindelijk een grote stap vooruit te kunnen zetten.
Voor ons is het ook niet leuk dat het zo blijft tot 1018 ofzo?
Alleen ik zie het nut niet ervan in om zoals andere clubs schulden op te bouwen zoals we ook zelf in het verleden hebben gedaan.
En als je Fc Eindhoven pakt of ze geven meer uit dan wat ze hebben of wat ik zelf denk dat ze toch goede scouts hebben die redelijk goedkope, maar toch goede spelers uit weten te halen.
Om maar een speler te noemen Jinty Caenepeel zal niet duur zijn maar speelt wel goed.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 mrt 2016 19:16
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
MVV algemeen #2918
Ja Peeters.. we hebben gezien in het verleden wat er gebeurde! Op iedere cent moet gelet worden,Anders krijgen we weer het financiele gezeiks, wat er bij bijvoorbeeld bij fortuna plaatsvind. Ondertussen vallen de clubs om, en wij staan er nog. Ik geloof er heilig in dat we momenteel de juiste weg zijn ingeslagen. Een gebrek aan top-sport mentaliteit, of heel verstandig met geld om gaan? We zullen het in de toekomst wel weten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager, SJENG@BOSCHPOORT

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 10:03 14 mrt 2016 10:04 door dreekemvvke.
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #2919
En weer wordt mvv Maastricht in het daglicht gezet door een stelletje asoos met ik denk haast wel zeker Een stadion verbod .de politie moet dit helemaal tot op het bod uitzoeken ,en ik denk dat er veel mensen zijn die dit zootje kent of er van gehoord heeft om wie het gaat .ik zou als een van mijn kinderen hierbij betrokken was hem aangeven bij de politiehem laten opdraaien voor het geen hij andere mensen heeft aan gedaan.want dit heeft niks met voetbal of mvv te maken dit soort mensen moeten veel harder aangepakt worden en geen taakstraffen maar de gevangenis in voor enkele jare.maar dit kan echt niet meer

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 11:15
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
MVV algemeen #2920

dreekemvvke schreef : En weer wordt mvv Maastricht in het daglicht gezet door een stelletje asoos met ik denk haast wel zeker Een stadion verbod .de politie moet dit helemaal tot op het bod uitzoeken ,en ik denk dat er veel mensen zijn die dit zootje kent of er van gehoord heeft om wie het gaat .ik zou als een van mijn kinderen hierbij betrokken was hem aangeven bij de politiehem laten opdraaien voor het geen hij andere mensen heeft aan gedaan.want dit heeft niks met voetbal of mvv te maken dit soort mensen moeten veel harder aangepakt worden en geen taakstraffen maar de gevangenis in voor enkele jare.maar dit kan echt niet meer


Zozo, de gevangenis in voor enkele jaren... Weet je zeker dat die straf zwaar genoeg is? :lolno:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 11:22
Sjeng14
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 88
Meer
MVV algemeen #2921

dreekemvvke schreef : En weer wordt mvv Maastricht in het daglicht gezet door een stelletje asoos met ik denk haast wel zeker Een stadion verbod .de politie moet dit helemaal tot op het bod uitzoeken ,en ik denk dat er veel mensen zijn die dit zootje kent of er van gehoord heeft om wie het gaat .ik zou als een van mijn kinderen hierbij betrokken was hem aangeven bij de politiehem laten opdraaien voor het geen hij andere mensen heeft aan gedaan.want dit heeft niks met voetbal of mvv te maken dit soort mensen moeten veel harder aangepakt worden en geen taakstraffen maar de gevangenis in voor enkele jare.maar dit kan echt niet meer


Je kunt je beter druk maken om je eigen spelling, man man man.....

Schei toch uit. Beide kanten zijn fout. Zij moeten van ander mans spullen afblijven en de partybus moet hier normaal op reageren. Het is nu ook nog net het feit dat het om 045 gaat, als het Telstar was geweest was het helemaal anders afgelopen.

Enfin, niet goed te praten, beide schuld. Iedere club heeft zulke groep bij zijn supportersgroepen zitten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u SJENG@BOSCHPOORT, Peter Pan

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 14:32
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 624
Meer
MVV algemeen #2922
En net zulke groepen moet je uitbannen. Alleen maar imagoschade voor de club, kunnen we (wat mij betreft) missen als kiespijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 15:29 14 mrt 2016 15:40 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2923

Sjappie schreef : En net zulke groepen moet je uitbannen. Alleen maar imagoschade voor de club, kunnen we (wat mij betreft) missen als kiespijn.


In de loop van de jaren zal het 'hooliganisme' alleen maar minder worden. Het is al minder geworden de afgelopen jaren. En nu met de komst van fisheye camera's in de bewakingssector, die elke frame in 360 graden filmen in absurd hoge resoluties, zul je in de toekomst wel tien keer moeten nadenken voordat je over de schreef wilt gaan in openbare gelegenheden. Je hoeft niet meer te mikken met een camera, de camera neemt het hele moment op, van waar je binnenkomt, tot waar je gaat zitten. Dat zal in de toekomst wel weer gaan leiden tot een discussie over hoever je mag gaan in de privacy, vooral bij stadsbewaking die tot diep in de woonkamer kan kjken. In een stadion kan ik nog begrijpen dat je akkoord moet gaan met de huisregels.

Ik veroordeel net als jou elke vorm van geweld. Maar het gaat er juist om dat elk incident door de media wordt verdraaid. Als tien man zich misdragen, wordt het geschreven alsof heel MVV zich misdragen heeft. Als het bestuur dan meer tijd voor een reactie nodig heeft, wordt weer suggestief aangestuurd op verheerlijking en gedoogbeleid. En zo blijft de bal maar bij MVV liggen, terwijl dit een zaak is voor het openbaar ministerie, individueel op burger niveau. (Mocht het allemaal waar zijn). Bij Ajax en Feyenoord kan ik dergelijke berichten begrijpen als honderden mensen tegelijk zich misdragen. Maar we spreken hier over enkelingen, die hoor en wederhoor kregen. En dan ben je opeens voorpagina nieuws als club, terwijl op deze schaal dit soort incidenten wekelijks voorkomen in en naast voetbalstadions, kroegen of andere openbare gelegenheden. Dit is een maatschappelijk probleem waar de samenleving zorg voor moet dragen, niet MVV. MVV moet zich bekommeren over de voorzieningen en protocollen. De rest is voor Justitie, op voor- ,achternaam en woonplaats, niet op naam van de vereniging waarvan je lid bent. En dat is juist waar 1Limburg steeds goedkoop mee wilt scoren met hun subjectieve berichtgevingen. Want echt nieuws hebben ze niet, behalve welke WC Papier Chantal Janzen op het toilet heeft hangen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u De_Lange, Boschpoort

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 16:03
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #2924
Was jij er dan bij dat je het zo goed weet dat ze beiden schuld hadden en met mijn spelling heb jij niet van doen.de groetjes sjeng 14 maar ja eens sjeng altijd een sjeng zo was het toch.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

14 mrt 2016 16:04
Peter Pan
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 787
Meer
MVV algemeen #2925
Was jij er dan bij om te schuld alleen bij de MVV-supporters te leggen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.323 seconden