MVV algemeen

25 feb 2016 12:37
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #2881
boer 458 honderd procent met jouw eens ,maastrichtenaren moeten eens bij zich zelf ten rade gaan waar ze het lef vandaan halen om maar iedereen die geen sjeng is voor boer of iets anders uit te maken .want als wij als mvv supporters het van de sjengen moesten hebben waren we allang failliet geweest, het is alleen maar schreeuwen en niks presteren want waar blijven die echte sjengen we krijgen het stadion nog niet eens vol met al die sjengen alleen maar alles afkraken en geen hand uitsteken , als er geen mensen van buiten maastricht kwamen zat er helemaal niemand meer en maar doen of zij de echte supporters zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sandro, Boer458, SJENG@BOSCHPOORT, De Zwarte Vogel

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 13:23
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 505
Meer
MVV algemeen #2882

Boer458 schreef : Trek zoals Houte zegt meer de kaart van "Maastricht & omgeving", maar waarschijnlijk is het hier al te laat voor en zal de ondergang van Fortuna ons meer kwaad dan goed doen.


Ik denk dat het nooit te laat is voor verandering. Maar indien je een verandering inzet dan moet je ook zorgen dat deze veradering ook goed is doordacht en ernaast goed is uitgewerkt. Want ga je het half doen dan verlies je zeker en kun je achter de feite aan gaan rennen.

Bij een verandering moet je eerst eens afvragen waar je naar toe wilt en hier verschillende scenario's op los laten want ik heb er het geloof in net zoals meerdere van jullie dat er meer te bereiken en te halen is! Maar om een plan goed uit te werken en ervoor te zorgen dat ook de uitwerking / impletatie goed verloopt heb je geld nodig. Geld dat er niet is.
Dus voor dit moment kun je het beter laten zoals het is dan half werk gaan doen en twee groepen voor het hoofd gaan stoten. Dan kun je eventueel kijken hoe en waar je budget kunt vrij krijgen om een dergelijk plan te bewerkstelligen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 14:14
Kay
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 255
Meer
MVV algemeen #2883
Ik denk dat hier wel een kern van waarheid in zit. Ik moet helaas concluderen dat ik zelf als MVV-supporter uit het Heuvelland tot een uitstervende soort behoor, terwijl ik genoeg collega's uit de dorpen om Maastricht heen heb die voor alles naar Maastricht gaan, maar voor het voetbal naar Kerkrade. Vooral die laatste categorie zou toch je toch terug moeten kunnen winnen. Zelfs van mensen uit het Heuvelland die binnen MVV werkzaam zijn geweest, hoor ik dat je er als niet-Maastrichtenaar nooit echt bij hoort. Het voorbeeld over studenten dat hier al vaker aangehaald is, sluit hier naar mijn mening naadloos bij aan. Je hoeft niet per se je hele identiteit op te offeren om (/door) een grotere doelgroep aan te spreken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 15:12
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #2884
MVV (Maastrichtse voetbal vereniging) is een club met een Maastrichtse identiteit. Als je, je daar aan stoort, is MVV niet de club voor jou. Ik ken genoeg mensen (zelfs uit schotland) die zich perfect thuis voelen bij deze club zonder dat zij oorspronkelijk van Maastricht zijn of in Maastricht wonen. Ik zou zeggen, stel je niet aan en integreer in de club. Een geforceerde verandering is echt niet de weg die MVV zal moeten volgen en zal alleen maar leiden tot weerstand bij een deel van de fans. Natuurlijk ben ik het ermee eens dat MVV zijn achterland zal moeten vergroten maar daarvoor hoeft de club zich echt niet een geforceerde Limburgse identiteit aan te meten die niet bij de club past. En Dreeke, als je toch zo een hekel aan Sjengen hebt waarom zit je dan überhaupt op dit forum?
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVVke, Ster_Drager

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 15:41
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #2885
ik ben zelf een sjeng maar ik weet me wel aan te passen en te gedragen tegen mensen die dan niet een sjeng is en loopt ook niet achter dit soort figuren aan dat alleen maar denkt dat maastrichtenaren het beste is wat er naar de geusselt komt mensen als jij houdt veel mensen weg uit de geusselt vind jij het gek dat er hooguit 4000 toeschouwers naar mvv komen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 15:41
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #2886
En dan nu maar gelijk met de feiten komen.
In de hele gemeente Maastricht zijn er in totaal 1696 seizoenskaarten verkocht.
Ga je naar alle omliggende dorpen kijken, dan zijn daar in totaal 491 seizoenskaarten verkocht, voornamelijk in de plaatsen:
Bunde: 52
Meerssen: 52
Eijsden: 53
Berg: 37
Gronsveld: 29
Cadier: 27

Als je dit doortrekt naar de losse kaartverkoop, dan zijn de omliggen plaatsen goed voor zo'n 25% van de supporters.
Zelfs in het Roda territorium zijn ze nog goed voor pakweg 100 seizoenskaarten en het Fortuna gebied voor 50 seizoenskaarten.
Globaal gezien moet MVV het hebben van het gebied Maastricht/Meerssen/Valkenburg/Voerendaal/Beek-Elsoo/Eijsden-Margraten.

Loop je echter hier in Bunde, dan kom je hooguit posters tegen van Roda. Er wordt geen enkele moeite gedaan om reclame te maken in de omringende dorpen terwijl juist daar het meeste publiek is te winnen.

Wellicht een idee: geef in alle omringende dorpen zoals hierboven benoemd, ieder huishouden een bon waarmee ze gratis een wedstrijd naar keuze kunnen uitkiezen. Bijvoorbeeld door een code welke ze op de website kunnen invullen tijdens het bestellen van de kaartjes.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 15:43
Mental
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 117
Meer
MVV algemeen #2887
Wat een kut discussie. Sjeng zijn, niet sjeng zijn. Alsof het boeit. Gewoon al dit stigmatiserend gedrag Dreeke over sjengen pffff. Gaat helemaal nergens over.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ster_Drager

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 15:55
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #2888

Mental schreef : Wat een kut discussie. Sjeng zijn, niet sjeng zijn. Alsof het boeit. Gewoon al dit stigmatiserend gedrag Dreeke over sjengen pffff. Gaat helemaal nergens over.

Ik snap de hele discussie ook niet. Als "niet-sjeng" heb ik nooit iets gemerkt van het zogenoemde Maastrichtse chauvinisme.
Waaruit zou dat chauvinisme dan moeten blijken? Doen de sjengen minachtend naar de niet-sjengen? Omdat ze Maastrichtse liedjes zingen (waar moet je anders over zingen)?
Heb totaal niet het idee dat ik er minder bij hoor dan de wel sjengen.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 16:00
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #2889
Klopt helemaal audiowaste. Alleen huilebalken zoals dreeke ervaren dit zo.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 16:07
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 932
Meer
MVV algemeen #2890

Audiowaste schreef : En dan nu maar gelijk met de feiten komen.
In de hele gemeente Maastricht zijn er in totaal 1696 seizoenskaarten verkocht.
Ga je naar alle omliggende dorpen kijken, dan zijn daar in totaal 491 seizoenskaarten verkocht, voornamelijk in de plaatsen:
Bunde: 52
Meerssen: 52
Eijsden: 53
Berg: 37
Gronsveld: 29
Cadier: 27


Daarbij zeker 1 in Reuver en 1 in Nijmegen. :cheer: Is het trouwens een idee om vanuit Nijmegen een fietscombi naar Achilles '29 te organiseren? Er zal vast wel een aantal studenten in Nijmegen zijn dat een MVV-hart heeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 16:26
Bieske
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 156
Meer
MVV algemeen #2891

bokkesprongen schreef : Onzin Bieske , MVV -MAASTRCHT moet je brengen voor een leuk arrangement dagje Maasticht voor je gezin , Samen hapje eten
leuk winkelen daarna gaat vader en kids naar mvv-maastricht en vrouw lief bv naar de kapper ,enz .

Maak gebruik van de groene loper verkoop Maastricht samen met MVV , koop zendtijd van de regionale tv stations en verkoop daar winkelstad Maastricht met mvv in de groene loper zonder rellen en ander onheil MVV moet klinken als dat moet je meemaken en daar past het volkslied zeer goed in .


Ik denk dat je wil reageren op Houtengerard ipv op mij, want ik ben het verder helemaal met je eens :thumbsup:
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 16:27
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #2892

De Zwarte Vogel schreef : Daarbij zeker 1 in Reuver en 1 in Nijmegen. :cheer: Is het trouwens een idee om vanuit Nijmegen een fietscombi naar Achilles '29 te organiseren? Er zal vast wel een aantal studenten in Nijmegen zijn dat een MVV-hart heeft.

Hollander :lol:
Je zal op een manier toch reclame moeten maken buiten Maastricht en wat is nu een betere reclame dan de mensen uit te nodigen om eens een wedstrijd te bezoeken?

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 16:38
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #2893
Nietszeggende discussie inderdaad, het imago dit en dat , de Limburgse leeuw, Limburgse artiesten, Geusselt limburg , thema eraan verbinden. Allemaal ingrediënten om nog dieper te zakken wat toeschouwersaantallen betreft.

Het is beter als we onze energie richten op het binnenbrengen van geld. Gooi er 1000 reclamecampagnes en bovenstaande ideeën in , zolang er geen geld bijkomt en dus betere spelers en dus beter voetbal en dus eredivisie zal MVV niet kunnen groeien.

Een idee: De ondernemersclub MVV, een club naast de MVV voetbalclub.

De businessclub zit vol met succesvolle ondernemers. Maastricht en omgeving zit vol met ondernemers. Velen hebben gewoon geen connectie met MVV of het voetbal. Het levert daarnaast ook nog eens weinig op. Waarom niet deze krachten bundelen om samen een ondernemersgroep te vormen. Met een bepaalde financiële inleg word je lid van de ondernemersclub. Met de financiële middelen worden nieuwe bedrijven en concepten opgezet. Bij winstgevende ondernemingen en concepten gaat een gedeelte van de winst terug naar de ondernemer, een gedeelte van de winst gaat in de ondernemersclub MVV en een gedeelte van de winst gaat naar MVV. Een idee voor de lange adem en toekomst. Maar ook een toekomst waarbij MVV niet alleen meer afhankelijk is van de vrijgevigheid van clubliefdevolle sponsoren en fans of het succes van een individuele voetballer.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 16:51
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #2894
Ik vind het helemaal geen nietszeggende discussie.
Misschien is het best een goed idee eens een onderzoek te doen naar wat mensen naar een stadion trekt of ervan af houdt?
Komen mensen naar roda vanwege de 'limburgse' identiteit?
Blijven mensen weg uit de Geusselt vanwege het Maastrichtse chauvinisme?
Of zou een en ander toch vooral te maken hebben met de prestaties de afgelopen pakweg 15 jaar?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 17:32 25 feb 2016 17:39 door les rouges blancs.
les rouges blancs
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2739
Meer
MVV algemeen #2895
Mestreechse identiteit ...? Niks mis mee!
maar ook niet vergeten dat er meer is ...

Zo waren een aantal van onze beste en zeer gewaardeerde matadoren helemaal niet Maastrichts.....

Zong ik vroeger keihard mee "hollenders , hollenders, sjeet ze mer....." zjus
terwijl er toen een jonge kleine krullebol met een verschrikkelijke scherp G voor me stond ...
die toen al bloedfanatiek was en destijds bij Feyenoord uit gewoon daar de tram uitging om een F-vlagtje buit te maken als revanche voor iets wat eerder had plaatsgevonden...de rest kun je wel raden
en zelfs nu... zonder haren op z'n Rotjeknor bollekke met MVV tattoo nog steeds als Opa een echte Diehard is... :thumbsup:

Loopt er in Merregraote een superfijne spuitgast rond waar je ook geen woorden me wilt krijgen ( al ligt dat laatste aan jezelf...)


Beiden zijn TOPPERS en zo lopen er nog veel meer rond.... :applaus:
Zelfs in Banneux heb ik gehoord....


We are ONE

Ter info: 25 jaar geleden werd ik vaak voor Sjeng of Pier uitgemaakt omdat ik 8 jaar in de Oostelijke Mijnstreek en 5 jaar de Westelijke werkte...was een scheldnaam toen die men in Zitterd en Kirchrao voor ons gebruikte en geen "geuzenaam"...
was ik ook trouwens niet van gediend... Ik zei "iech bin Mestreechteneer" en de rest interesseerde me niet. Toen niet en nu niet!

Wee mien MVV-ke steunt of veur us MVV-ke späölt is bij miech altied welkom en drink iech e pilske met !
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.322 seconden