MVV algemeen

25 feb 2016 17:54 25 feb 2016 19:29 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2896
Even voor de duidelijkheid. Ik schreef dit als mogelijkheid voor MVV om meer inkomsten te krijgen, niet met het doel om de ethiek binnen de supporters aan de haak te stellen. MVV moet nieuwe markten vinden, en de buurgemeentes erbij betrekken is waar in mijn ogen de mogelijkheden liggen. Van Maastricht alleen hoef je het niet te hebben, commercieel en maatschappelijk is die weg bewandeld, helaas zonder succes. Mijn inziens mist MVV ondernemers met dikke portemonnee, en die vind je meestal op kleine bedrijventereinen met een lage grondprijs in de buurgemeentes. Lage grondprijzen bieden zo'n ondernemer veel meer mogelijkheden voor grote handel, dat heeft Maastricht zelf niet. Daardoor kunnen die mensen meer geld missen, dan iemand die zich blauw betaalt aan zijn eigen onderneming.

Goed en aantrekkelijk voetbal zou de drempel richting het stadion verlagen denk ik. Maar dan spreek je al over het eindresultaat. De vraag is, hoe kom je tot dit eindresultaat zonder middelen? Ik denk dat wanneer je de drempel verlaagt (laten we het: 'breder Chauvinisme' noemen) je enkelingen al naar het stadion krijgt. Ik ben niet in de illusie dat dan het hek van de dam is, maar tussen die enkelingen hoeft maar een vonkje over te slaan op een ondernemer en je hebt er wellicht het volgende seizoen een speler bij.

Zou het echt zo erg zijn om het volkslied niet te hoeven horen om hiermee aantrekkelijk JL voetbal zien met 'mie leef mestreech' van de tribunes? En dat er een klein Limburgs wapen op het shirt staat geborduurd? (We zijn de hoofdstad van de provincie, het is niet alsof we het recht niet hebben om het te mogen gebruiken.) Zou dat echt zo storend zijn om mensen te prikkelen op hun gevoel? Ik zou me meer storen als de kernwaarden van de club zouden veranderen (Shirt, Liedjes, Logo, Sfeer). Maar daar heb ik het niet over, kleine drempels gladstrijken daar gaat het om. En dat volkslied was de laatste toevoeging, die ik eerlijk gezegd in de jaren negentig en begin 2000 niet gemist heb.

Ik denk echt niet dat een fulltime commerciële kracht meer deuren krijgt geopend binnen de eigen stad. MVV trok een record aantal bezoekers toen Fortuna en vooral Roda nog in de kinderschoenen stonden, dus het kan wel. Over 20 jaar houden we stiekem onze eigen Holocaust in het stadion, eigen volk eerst enzo, maar eerst de beurs goed vullen met geld en op kracht komen door een positief imago op te bouwen vind ik.

Edit:

Je zou bijvoorbeeld het stadswapen van Maastricht aan de Boschpoort-tribune kunnen hangen in het groot en de wapens van de buurgemeenten in het klein ernaast. Zodat het in beeld komt tijdens live wedstrijden en samenvattingen. Met deze kleine ingreep, scoor je bij sommige mensen al pluspunten als ze hun eigen Gemeentewapen in beeld zien. Wie weet wek je hun nieuwsgierigheid. Het kost je niks (Buiten het bord en het telefoontje voor toestemming) en je stoot hiermee ook geen sponsoren voor het hoofd, want Gemeentes zijn geen concurrerende bedrijven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Robin, Nietzsche, De Zwarte Vogel, La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 21:16
dreekemvvke
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 892
Meer
MVV algemeen #2897
Dank je wel les rouge blanc vroeger waren supporters supporters of ze nou van Roda MVV of fortuna waren het maakte niets uit we zaten zelfs naast mekaar en dronken een biertje na de wedstrijd.nu ben je bang om te zeggen voor wie je bent of waar je vandaan komt.en dat zijn de supporters van nu.,die alleen maar bezig zijn om mekaar het maar zo moeilijk mogelijk te maken en elkaar het maar zo moeilijk mogelijk te maken en d.aar gaat het voetbal nou aan kapot.zien ze dat nou zelf niet ik vind het jammer maar het zal de tIjd wel zijn .

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 23:59 26 feb 2016 00:00 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #2898
Ik ben een Chauvenist, maar zal nimmer de mensen die buiten onze stadsgrenzen treden en MVV een warm hart toedragen/bezoeken voor minder afdoen. Ik vind het juist sjiek als ik een ander dialect hoor van vaste/nieuwe supporters! Over het volkslied kan ik kort zijn; al zingt de wiekerhofzengers of Huub vaan de fontein ons Mestreechs Volksleed, ik krijg iedere keer Sjrevroaije!
De volgende gebruiker (s) zei dank u SJENG@BOSCHPOORT, Peter Pan

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2016 08:48
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
MVV algemeen #2899
Tja het is nu eenmaal zo dat veel limburgers Maastricht een prachtige stad vinden..."op de mensen na". Komt omdat over t algemeen de indruk heerst dat Maastrichtenaren alles buiten Maastricht minderwaardig vinden (ik zeg niet dat dit daadwerkelijk zo is). Ik persoonlijk vind dat chauvenisme wel sjiek (ondanks dat ik als persoon meer van de geleen/sittard kant heb, maar ben nu eenmaal opgevoed met MVV ;)) maar de meeste storen zich eraan en zullen zich niet geroepen voelen om MVV te bezoeken (op de thuistribune :cheer: )

Wat je daaraan kan veranderen? Geen idee, misschien minder anti limburg uit stralen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2016 12:22
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 571
Meer
MVV algemeen #2900
Mensen, er komen meer mensen van buiten maastricht bij MVV. Onze gemiddelde bus met uitwedstrijden (de partybus)zitten mensen van valkenburg, Meerssen, Margraten , Eijsden , Sittard , Stein, Rotterdam, Aken etc etc. Verder is ie ook nog eens multicultureel met indos, marrokanen, Molukkers etc etc. Gaat prima! Aan ons ligt het niet! Misschien meer bij de mensen die dit in den treure uitmelken op dit forum. Doei

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2016 13:35
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 926
Meer
MVV algemeen #2901
Vanmorgen naar training gaan kijken.
Nieuws uur van NPO 2 TV waren opname aan het maken.
Oud Burgemeester Gerd Leers werd geinterviewd.
Als ik het goed begrepen heb gaat het over steun aan betaalde voetbalclubs door de gemeentes.
Programma is as maandag om 22.00u op NPO 2 TV te zien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 11:02
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #2902
MVV heeft blijkbaar nog een schuld van € 300.000,- volgens Ehrens, deze wordt ieder jaar afgebouwd
Toch zie ik ook bij MVV terugvallende prestaties en toeschouwers aantallen, dit sluipt er heel langzaam in maar we naderen de grens van gemiddeld 4000 en daar zaken we dan door heen.

Wedstrijddagen op maandag , zondag middag en 2de elftallen maken het voetbal kapot , ook veel te veel voetbal op TV is voor de JL een doodsteek.

Misschien zou MVV ook moeten overwegen om een aandelen/certificaten uitgifte te gaan doen zodat de schuld weggewerkt kan worden en een buffer kan worden opgebouwd.
Daarbij wordt dan de invloed van supporters nog groter in de club en mogelijk kan MVV bij goede financiele resultaten "dividend"uitkeren aan haar aandeelhouders
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 11:12
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #2903

Napoleon schreef : MVV heeft blijkbaar nog een schuld van € 300.000,- volgens Ehrens, deze wordt ieder jaar afgebouwd

Met een beetje geluk kunnen we over 5 jaar een positief eigen vermogen gaan opbouwen

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 11:53
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #2904

Sjotelsplak schreef :

Napoleon schreef : MVV heeft blijkbaar nog een schuld van € 300.000,- volgens Ehrens, deze wordt ieder jaar afgebouwd

Met een beetje geluk kunnen we over 5 jaar een positief eigen vermogen gaan opbouwen


ben er ook bang voor

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2016 23:15
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV algemeen #2905

ouwe rot schreef : Vanmorgen naar training gaan kijken.
Nieuws uur van NPO 2 TV waren opname aan het maken.
Oud Burgemeester Gerd Leers werd geinterviewd.
Als ik het goed begrepen heb gaat het over steun aan betaalde voetbalclubs door de gemeentes.
Programma is as maandag om 22.00u op NPO 2 TV te zien.


Geen Leers te zien net gekeken. Zal wel niet belangrijk genoeg geweest zijn.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2016 23:15
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV algemeen #2906

Anna D. schreef :

ouwe rot schreef : Vanmorgen naar training gaan kijken.
Nieuws uur van NPO 2 TV waren opname aan het maken.
Oud Burgemeester Gerd Leers werd geinterviewd.
Als ik het goed begrepen heb gaat het over steun aan betaalde voetbalclubs door de gemeentes.
Programma is as maandag om 22.00u op NPO 2 TV te zien.


Geen Leers te zien net gekeken. Zal wel niet belangrijk genoeg geweest zijn.


Zie dat het nu wel geweest is.

www.facebook.com/132352476873346/videos/...346/875836525858267/
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2016 08:40
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
MVV algemeen #2907
De allerlaatste zin van het hele filmpje zegt weer meer dan genoeg.
Eerst over het onderwerp beginnen dat alle gemeentes met een betaald voetbalclub moeten afspreken om geen steun meer te verlenen. Zodat alle clubs gelijk worden behandeld en gelijke kansen krijgen, waar natuurlijk iets voor te zeggen is.
Waarop Dion Schneider, van de gemeente Kerkrade, aangeeft dat een overleg geïnitieerd kan worden om daar eens over na te denken. Om vervolgens om de vraag van de verslaggever "Maar Roda blijft overeind?" te antwoorden: "Roda blijft overeind".

Oftewel, zelfs als alle gemeentes afspreken geen steun meer verlenen, heeft de gemeente Kerkrade daar plat gezegd schijt aan.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2016 09:46 03 mrt 2016 09:47 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #2908
Ik vind het nog erger dat de kleinste overtreder weer het hoofditem is.. (Wij). Weer landelijk zes meter door de stront voor de beeldvorming, terwijl de grote jongens niet eens in beeld komen. Zijn wij nu echt zo achterlijk dat we die cameraploeg in het stadion laten filmen met die potloodventer erbij? Je weet toch ook dat daar geen goed woord vanaf komt van die hypocriet.

Hopelijk hebben ze volgende week een item over fraude met buitenlands vastgoed. Kunnen ze de roomse pastoor 'Leers' weer voor de camera optrommelen. Met zijn Bulgaarse avontuurtjes en het wachtgeld dat hij heeft opgestreken. Als samenlevingsgeld de eigen portemonnee instroomt is het zeker wel rechtvaardig?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff, Boer458

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2016 10:57
Boe is dat feeske?
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1489
Meer
MVV algemeen #2909
Jammer dat Gerd als laatste woorden gebruikt:

Voetbalbedrijven zijn commerciële bedrijven met salarissen waar gewone burgers alleen maar van kunnen dromen.


Die zin klopt gewoon niet, sowieso heeft iedere profclub een maatschappelijk belang voor de regio, daarnaast weet iedereen dat de Juup salarissen op en onder modaal heeft. Maar Gertje, hou dit achterhaald verhaal vooral in leven!!

Boe is dat feeske?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Kay

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2016 09:07
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 926
Meer
MVV algemeen #2910
Stef Peeters kritisch op zijn club MVV.
Lees vandaag het hele verhaal in Dagblad De Limburger.
Kan iemand dit hier op de site plaatsen?.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.320 seconden