MVV algemeen

15 aug 2016 16:58
gaston satijn
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 447
Meer
MVV algemeen #3001

dave op dreef schreef : Het was mij opgevallen dat mosa tegels ,een vrij groot reclamebord, in de geusselt heeft hangen.
Ik vindt het beetje vreemd omdat ik vorig jaar een poging heb gedaan om de wc 's met mosa tegels te laten betegelen.
Echter kreeg ik van mosa te horen dat ze niets qua sponsoring konden betekenen.
Aangezien ik nog vakantie heb heb ik dat nog niet kunnen navragen op mijn werk.
Dus als iemand hier iets meer van weet hoor ik dat graag.
Bij geen reactie zal ik dat volgende week navragen!


Hey Dave, zoals ik gehoord heb heeft Mark Jansens (marketing) dat geregeld, schijnt ook dat ze nu bij Feyenoord en Ajax sponsoren, maar bij PSV gestopt zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u dave op dreef

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 00:48 16 aug 2016 00:52 door Janepie.
Janepie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 691
Meer
MVV algemeen #3002
Nu Vodafone toch samen gaat met Ziggo, valt daar niks te regelen? Of gaat Vodafone helemaal op in Ziggo en gaan ze uiteindellijk helemaal weg uit Maastricht? Dat is wel de verwachting.

Vodafone heeft nooit iets terug gedaan voor MVV of voor Maastricht, terwijl Enci en Sphinx wel altijd voor MVV klaar stond, onder andere shirt sponsor etc. Het zou ze sieren als ze bij een afscheid van Maastricht iets terug zouden doen.

Facta Non Verba
De volgende gebruiker (s) zei dank u krampioen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 07:38
Malpertoni
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 157
Meer
MVV algemeen #3003
Vodafone gooit liever het geld in de dure autosport, gewoon kapitaalvernietiging. Als men bijv. 10 miljoen geeft in de autosport dan zouden ze bij MVV blij zijn met 1 miljoen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 08:54
jovkle
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 449
Meer
MVV algemeen #3004

Malpertoni schreef : Vodafone gooit liever het geld in de dure autosport, gewoon kapitaalvernietiging. Als men bijv. 10 miljoen geeft in de autosport dan zouden ze bij MVV blij zijn met 1 miljoen.


Vodafone is een commercieel bedrijf dat veel meer exposure heeft in de Formule 1, dat wereldwijd vertoond wordt, dan enkele minuutjes media aandacht voor de Jupiler League; vanuit hun filosofie zou dat kapitaalvernietiging zijn.
Om überhaupt aan dit niveau van sponsors te mogen denken zal je minimaal aan europees voetbal moeten deelnemen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Jacques, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 13:03
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #3005
Klopt, voor Vodafone is formule 1 zeker geen geld weggooien maar zakelijk besteden. MVV zou ze zakelijk niets opleveren.

Dat gezegd hebbende zou het een bedrijf met Maastrichtse roots (voor het Nederlandse deel dan) sieren als ze de lokale profclub sponsoren. Als zogenaamde zilver-premium sponsor kost dat 10.000 euro per jaar, voor Vodafone goed te missen. Als ze het liever wat maatschappelijker verantwoord doen, dan kunnen ze de shirts van Maastricht united sponsoren voor 10.000 euro per jaar.

Ik weet dat dit "oude wereld"-denken is maar als bedrijf wil je toch graag goede banden met je vestigings- of oorsprongsplaats houden...

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 13:27
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #3006

Jacques schreef : Klopt, voor Vodafone is formule 1 zeker geen geld weggooien maar zakelijk besteden. MVV zou ze zakelijk niets opleveren.

Dat gezegd hebbende zou het een bedrijf met Maastrichtse roots (voor het Nederlandse deel dan) sieren als ze de lokale profclub sponsoren. Als zogenaamde zilver-premium sponsor kost dat 10.000 euro per jaar, voor Vodafone goed te missen. Als ze het liever wat maatschappelijker verantwoord doen, dan kunnen ze de shirts van Maastricht united sponsoren voor 10.000 euro per jaar.

Ik weet dat dit "oude wereld"-denken is maar als bedrijf wil je toch graag goede banden met je vestigings- of oorsprongsplaats houden...


Deze verbintenis zal in de overige delen van Limburg (en daarbuiten) een aanzienlijke hoeveelheid klanten kosten (Fortuna, Roda, VVV gebied). Kijk maar eens wat er in Rotterdam gebeurde toen Ziggo die deal met Ajax sloot. Vodafone sponsort alleen daar waar het klanten oplevert met een neutraal mogelijk imago. Via de Champions League bereik je nieuwe klanten, denk maar aan de neutrale toeschouwer, een miljoenen publiek. In de Jupiler League verliezen ze alleen maar klanten, zeker als je alleen maar één club sponsort. Rabobank sponsort MVV, maar sponsort ook heel veel andere clubs en sporten. Dat is een ander soort bedrijf.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 13:37
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV algemeen #3007
Maar liefst 39 opzeggingen toen bij Ziggo destijds met het aangaan van het sponsorschap van Ajax. Allemaal grootspraak toen.

www.parool.nl/sport/bijna-geen-opzegging...nsor-ziggo~a3809761/

Vodafone hoeft zich dus geen zorgen te maken. Bovendien zijn ze in Parkstad überhaupt niet capabel genoeg om hun naam normaal te schrijven laat staan een abonnement op te zeggen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 13:48
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #3008
ik stel nergens dat Vodafone hoofdsponsor moet worden. Die verliezen echt geen abonnee als ze Maastricht united sponsoren hoor. Als Vodafone zich daar druk om maakt zijn er genoeg vormen waar geen Roda of fortunafan van wakker ligt. Verder wat Anna zegt; wordt nogal overdreven zoiets. De motieven van Vodafone zijn veel simpeler; die vinden het gewoon onzin en geven niets om de lokale profclub. Dat is overigens hun goed recht, hoe jammer ik het ook vind.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 13:54
webmastersfm
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 571
Meer
MVV algemeen #3009

houtengerard schreef :

Jacques schreef : Klopt, voor Vodafone is formule 1 zeker geen geld weggooien maar zakelijk besteden. MVV zou ze zakelijk niets opleveren.

Dat gezegd hebbende zou het een bedrijf met Maastrichtse roots (voor het Nederlandse deel dan) sieren als ze de lokale profclub sponsoren. Als zogenaamde zilver-premium sponsor kost dat 10.000 euro per jaar, voor Vodafone goed te missen. Als ze het liever wat maatschappelijker verantwoord doen, dan kunnen ze de shirts van Maastricht united sponsoren voor 10.000 euro per jaar.

Ik weet dat dit "oude wereld"-denken is maar als bedrijf wil je toch graag goede banden met je vestigings- of oorsprongsplaats houden...


Deze verbintenis zal in de overige delen van Limburg (en daarbuiten) een aanzienlijke hoeveelheid klanten kosten (Fortuna, Roda, VVV gebied). Kijk maar eens wat er in Rotterdam gebeurde toen Ziggo die deal met Ajax sloot. Vodafone sponsort alleen daar waar het klanten oplevert met een neutraal mogelijk imago. Via de Champions League bereik je nieuwe klanten, denk maar aan de neutrale toeschouwer, een miljoenen publiek. In de Jupiler League verliezen ze alleen maar klanten, zeker als je alleen maar één club sponsort. Rabobank sponsort MVV, maar sponsort ook heel veel andere clubs en sporten. Dat is een ander soort bedrijf.



Tjezus houtengerard, volgens mij zit jij echt in een depressiviteit rondom de mogelijkheden van MVV en de stad. Komt werkelijk nooit iets positiefs uit, misschien wel de mentaliteit die sommige mensen hebben rond de club om echt de stap te gaan maken. Alleen maar denken in problemen ipv kansen.

Het ziggo verhaal is trouwens ontzettend opgeblazen, ja er was wat commotie, uiteindelijk zegden 39 gezinnen op. Bron:http://www.parool.nl/sport/bijna-geen-opzeggingen-van-feyenoorders-bij-ajaxsponsor-ziggo~a3809761/

Kansen zijn er nog genoeg, valt nog genoeg te halen met betere sponsorfaciliteiten. Bied die sponsor eindelijk een platform waar hij iets terug zal zien van zijn ingelegde geld. Zo bind je ook bedrijven die niet alleen emotioneel sponsoren zoals nu. Het stadion is een zeer groot blok aan het been. Misschien moet je maar eens de gok nemen en durfkapitaal proberen weg te plukken om een nieuwe multifunctionele tribune te bouwen. Plaats hier business units in, apartementen, congressmogelijkheden etc. Ja dit gaat geld kosten , maar juist omdat de gemeente eigenaar is van de tribunedelen moeten hier mogelijkheden zijn.

Er zijn 9000 werkgevers in Maastricht en MVV heeft maar 1 tot 1,5 % aan zich verbonden. Laat mensen netwerken, ieder op zijn eigen niveau. Geef die sponsor van 1500€ een fijne stoel en straalverwaming. Geef die sponsor van 7500 een lekker hapje van te voren waar ze met klanten of partners een fijne avond uit kunnen gaan.

Ja alles kost geld, geld die er niet is. Maar de kruideniersmentaliteit zal ons laten doodbloeden. Ondernemen is investeren , investeren is risico. Maar op deze manier zitten we nog echt op de goodwill te teren. Het houdt een keer op dabbelen in de JL.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 15:26 16 aug 2016 15:30 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #3010

webmastersfm schreef :

houtengerard schreef :

Jacques schreef : Klopt, voor Vodafone is formule 1 zeker geen geld weggooien maar zakelijk besteden. MVV zou ze zakelijk niets opleveren.

Dat gezegd hebbende zou het een bedrijf met Maastrichtse roots (voor het Nederlandse deel dan) sieren als ze de lokale profclub sponsoren. Als zogenaamde zilver-premium sponsor kost dat 10.000 euro per jaar, voor Vodafone goed te missen. Als ze het liever wat maatschappelijker verantwoord doen, dan kunnen ze de shirts van Maastricht united sponsoren voor 10.000 euro per jaar.

Ik weet dat dit "oude wereld"-denken is maar als bedrijf wil je toch graag goede banden met je vestigings- of oorsprongsplaats houden...


Deze verbintenis zal in de overige delen van Limburg (en daarbuiten) een aanzienlijke hoeveelheid klanten kosten (Fortuna, Roda, VVV gebied). Kijk maar eens wat er in Rotterdam gebeurde toen Ziggo die deal met Ajax sloot. Vodafone sponsort alleen daar waar het klanten oplevert met een neutraal mogelijk imago. Via de Champions League bereik je nieuwe klanten, denk maar aan de neutrale toeschouwer, een miljoenen publiek. In de Jupiler League verliezen ze alleen maar klanten, zeker als je alleen maar één club sponsort. Rabobank sponsort MVV, maar sponsort ook heel veel andere clubs en sporten. Dat is een ander soort bedrijf.



Tjezus houtengerard, volgens mij zit jij echt in een depressiviteit rondom de mogelijkheden van MVV en de stad. Komt werkelijk nooit iets positiefs uit, misschien wel de mentaliteit die sommige mensen hebben rond de club om echt de stap te gaan maken. Alleen maar denken in problemen ipv kansen.


Dat is helaas mijn aard moet ik toegeven, dat wat je niet kapot kunt denken is puur en echt. Ik hou niet van lijntjes die nergens eindigen of leven op beloftes die nooit waargemaakt kunnen worden. Overmatig ongegrond opportunisme is mijn allergie, ik begrijp dat mijn 'mening' in jouw allergisch spectrum valt. Ik geef je gelijk dat ik heel depressief kijk naar de mogelijkheden van de stad Maastricht (Niet MVV).

We zijn nu zes jaar verder... Typerend staat op die paar schaarse nieuwe borden in de Geusselt "... Aan alles komt een einde." op de hoek van de Boschpoort-tribune. Ik hoop niet dat dit betrekking heeft op het veldspel en klantenbinding voor deze ondernemer. De aanwas van sponsoren is bijna nihil te noemen de afgelopen jaren, sterker nog, er is krimp. Het bestuur heeft geen enkele beloning gekregen voor het werk dat ze in de club hebben geduwd, Maastricht heeft de club laten vallen als een baksteen ben ik van mening. Niet alleen de club, ook zichzelf. (twee failliete economieën: Toerisme en Detailhandel). MVV teerde vroeger op kopstukken die een bedrijf beklommen en hun diensten aanboden (Zelfs het voormalige GAK, nota bene een overheidsinstelling). Die tijd is verdwenen en daarmee ook een stukje historie van de club. De tijd van de sigaar is voorbij, en heeft plaats gemaakt voor protocollen.

Rij eens met de auto door Maastricht en schrijf je de bedrijven eens op waar MVV beter van kan worden? Ik zie alleen maar bouwpuin waar vroeger bedrijven stonden. Ik zie zes dezelfde franchises in de binnenstad, die momenteel beheerd worden door een curator. Ik zie een Engels bedrijf als Vodafone, die niet eens weet wat aan de Oost kant van Maastricht ligt. Moeten we daar beter van worden? We hebben geen unieke bedrijven met een miljoenenconcept die MVV minded zijn, geen overslaghaven (zoals bijvoorbeeld Genk) of zware industrie. De bekendste Maastrichtenaar van het land (Rieu) heeft niets met MVV of voetbal. We kunnen ons hier wel gek maken met jarenplannen, onszelf de eredivisie in bezuinigen, maar het begint bij het bedrijfsleven. En die doen helemaal niets.

Al het beleid wat je als bestuur erachter schrijft heeft pas zin als bedrijven je club beter willen maken. En dat zijn gewoon feiten wat ik noem (verpakt in een mening, tendentieus geschreven.). Dat het niet beladen is met enthousiasme, euforie en wishful thinking zoals sommigen dat graag hier lezen bij elk bericht, dat valt onder interpretatie (of weltschmerz). Als er een positieve ontwikkeling was dan zou ik die ook benoemen, dat heb ik een paar jaar geleden ook gedaan. Maar in mijn gevoel staat de club al een paar jaar stil op een halte die verlies lijdt. Optimisme en naïviteit liggen kort bij elkaar, maar dat geldt ook voor negativisme en kortzichtigheid. Ik hoop dat je gelijk krijgt dat er wel mogelijkheden zijn voor MVV om te groeien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, Sjotelsplak, Hugo

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 15:43
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 115
Meer
MVV algemeen #3011
Op je eigen unieke manier verwoordt Houtengerard, maar je betoog komt denk ik aardig in de buurt van de waarheid. Het echte geld zit bij de bedrijven en niet bij de supporters. Al wordt er nog zo hard gezopen en verkopen we het dubbele aantal seizoenskaarten, dan is dat nog altijd niet volgende voor een Eredivisie waardig budget.

De enige manier voor MVV om het budget aanmerkelijk te laten stijgen is door een grotere groep sponsoren aan zich te binden. Enerzijds lastig omdat er hier in de regio weinig (middel)grote bedrijven zijn waarvoor het interessant is om MVV te sponsoren en anderzijds omdat MVV nooit genoeg moeite heeft gedaan om interessant te zijn voor sponsoren.

Dit laatste is dan weer zo'n berucht kip-ei verhaal.. Geen geld voor goede commerciele medewerkers en dus geen extra geld dat binnenkomt van nieuwe sponsoren. Hopelijk kan de nieuwe sponsorcommissie hier op korte termijn verbetering in brengen!

Bedrijven/sponsors helpen MVV naar de Eredivisie! Zuipende supporters zorgen voor een goede sfeer, een spetterend feestje en een leuk extraatje! :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, Tuor

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 16:41 16 aug 2016 16:42 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 429
Meer
MVV algemeen #3012
Het is inderdaad een kip en ei verhaal. Extra investeren in de commerciële kant levert op de lange termijn extra sponsoren op
(is geen zekerheid natuurlijk), maar gaat op korte termijn ten koste van de selectie, hetgeen weer mindere resultaten zal opleveren, en dus minder toeschouwers. Investeren in betere spelers levert betere resultaten op (is ook geen zekerheid natuurlijk), en wellicht meer toeschouwers, maar ja, investeren in de selectie gaat ten koste van de commerciële kant. Tja. Zeg het maar, wat is beter? En wat is minder risicovol? Het is gewoon een onzettend lastige spagaat waar MVV in zit. En extra zuur natuurlijk dat onze buren beloond lijken te zijn voor hun financiële wanbeleid. Vergeet echter niet de voorbeelden van clubs waarbij dit anders is gelopen (Veendam, RBC, AGOVV, Haarlem). Het is niet zo dat een club standaard beloond wordt met een rijke investereerder als ze teveel risico neemt.

Maar goed, die spagaat geldt eigenlijk ook voor dingen als zichtbaarheid en reclame. Ik zou ook willen dat MVV zichtbaarder zou zijn. Ik mis de borden langs de weg bijvoorbeeld. Anderzijds is de vraag wat dat echt oplevert. Zouden er echt honderden mensen in Maastricht en omstreken rondlopen die graag naar MVV willen maar dat niet doen omdat ze geen aanplakborden zien? Roda is wat dat betreft een aardig voorbeeld. Die maken volgens mij maximale reclame door heel Limburg, met posters, radio spotjes, tv reclames, speciale acties enzovoort. Levert het substantieel extra toeschouwers op? Nee. Sinds de opening van die circustent trekt Roda rond de 13.800 toeschouwers. Het ene jaar wat meer, het andere wat minder. Maar ondanks enorme marketing en reclame campagnes die Roda lanceert lukt het niet substantieel meer toeschouwers te trekken. Ik heb geen idee wat aanplakbiljetten, radioreclames en tvspotjes kosten, maar het lijkt me dat de kosten in deze niet opwegen tegen de directe baten. De indirecte baten (zichtbaarheid buiten de gemeente, mensen bewust maken van MVV etc) zijn natuurlijk lastig te meten en vooral zaken voor de lange termijn, iets waar MVV weer geen geld voor heeft. Spagaat dus.

Dit is inmiddels het 17e seizoen Jupiler League. Volgend jaar wellicht het 18e, dan is een generatie volwassen die MVV alleen maar als eerstedivisie clubje kent. De groep mensen die MVV als slapende reus, als traditionele eredivisie club beschouwd wordt steeds kleiner. Ik zelf beschouw Heracles en Zwolle nog altijd als omhooggevallen eerstedivisie clubjes, die als club in principe kleiner zijn dan MVV. Succes tegen Heracles zong je vroeger tegen clubs die op degraderen stonden. Dat is echter leven in het verleden. De realiteit is dat de 95% van de voetballiefhebbers MVV inmiddels beschouwt als een Helmond Sport, Den Bosch of FC Emmen. Jupiler League meubilair. MVV voelt momenteel als een vicieuze cirkel waar op het oog maar heel trage progressie naar boven in zit. Ik heb er alle vertrouwen in dat de verantwoordelijken hun uiterste best doen om met de beschikbare middelen MVV zo goed en snel mogelijk vooruit te helpen. Maar dit gaat, juist vanwege die middelen, heel erg traag. Er zijn ook wel lichtpuntjes. Binnenkort is als het goed is de schuld afgelost waardoor er extra geld vrijkomt, en het feit dat er ondanks 17 jaar jupiler league toch gemiddeld tussen de 3-4000 mensen op de tribune zitten is hoopgevend. Lichtpuntjes zijn mooi, maar vooral iets voor de lange termijn. Om op korte termijn de weg naar boven sneller in te slaan zal er simpelweg meer geld moeten komen. Dat is voor iedereen duidelijk. Het is echt hopen dat er extra sponsoren opstaan of een welwillende supporter met geld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, Jacques, Sjotelsplak

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 17:24
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3881
Meer
MVV algemeen #3013
[edit] Ik was een lang antwoord gaan typen, zie inmiddels dat anderen dat ook gedaan hebben. Excuus voor de gelijkenissen met bovenstaande berichten...

Ik denk dat we essentieel wel hetzelfde zien – MVV dat geen merkbare stappen maakt. Ik ben er zeker ook niet van overtuigd dat het allemaal vanzelf goedkomt. Maar ik zie wel de potentie en ik zie wel dat we hele kleine stapjes vooruit doen. En als dat grote vliegwiel eenmaal op gang komt, dan kan het snel gaan. Neem Zwolle, dat eindigde de laatste zes jaar in de Jupiler League 12e, 9e, drie keer op rij 4e, 2e en werd toen kampioen. In het eerste jaar dat ze vierde werden, zaten daar gemiddeld evenveel mensen als in het seizoen dat ze 12e waren. Overigens minder dan toen en nu in de Geusselt. Toen bleek dat het geen toevalstreffer was maar Zwolle zich permanent bovenin meldde, kwamen er opeens gemiddeld 2.000 man meer kijken. Toen ze uiteindelijk promoveerden, na twee seizoenen vrijwel onafgebroken op kop te staan en in een verbouwd stadion, zaten er gemiddeld 5.000 (!) man meer dan in die eerste jaren. Bijna een verdrievoudiging. Qua begroting verliep de ontwikkeling minder spectaculair maar in die zes jaar tijd toch van 2,8 naar 4,4 miljoen euro, wat ook tegenwoordig nog het verschil is tussen rond de tiende plaats spelen zoals wij en structureel meedoen rond de derde plaats. Ofte wel: ook de sponsoren waren met steeds meer.

Ik weiger te geloven dat een Zwolle, of een Deventer, of een Almelo, of een Leeuwarden, of een Parkstad voor mijn part, zo veel meer aan bedrijvigheid en sponsoring kunnen opbrengen. Hun clubs waren in de jupiler league ook echte stadsclubs en vertegenwoordigden zeker niet een hele regio, daar zit het hem ook niet in (vergeet desnoods Parkstad als je daar over struikelt). Genoeg mensen hier zien ook wel de cirkel waar MVV in zit. Er is geld nodig voor betere spelers, meer spelers zelfs ook simpelweg. Dat geld kun je uit kaartverkoop halen, maar ik denk dat de meesten wel inzien dat je daar pas echt stappen maakt als je structureel bovenin meedoet – wat niet wil zeggen dat er geen details verbeterd kunnen worden overigens, integendeel. Dat geld kun je ook uit sponsoring halen, maar ook voor sponsors geldt dat ze op succes afkomen. En het helpt als je professionele medewerkers hebt die met een gedegen plan op maat gemaakt aandacht aan de sponsoren besteden. Met alle respect voor de vrijwilligers die MVV heeft, maar dit kunnen zij niet opbrengen en dat mag je ook niet van hun verwachten. Ik wil echt niemand voor zijn hoofd stoten hiermee, ik neem aan dat ook die vrijwilligers beseffen dat MVV eigenlijk gewoon een betaald commercieel team nodig heeft. En dat geld is er niet op dit moment.

Het verschil, Houten, is dat jij op dit moment volgens mij geen enkele positieve ontwikkeling ziet. Ik zie die wel, hoe klein het ook is. Ik heb het idee dat er op voetbalgebied veel gestructureerder gewerkt wordt bijvoorbeeld. Ik geloof heel erg in Veer zien MVV en de feelgood-factor die dat met zich meebrengt. MVV heeft meer selectiespelers onder contract staan dan op dit moment vorig seizoen. Mag je van die selectie verwachten dat ze wel even vijfde worden? Nee, op dit moment schat ik het in tussen plaats zeven en twaalf, dus eigenlijk ongeveer hetzelfde als vorig jaar. Het kleine stapje dat we gemaakt hebben is zeker geen structureel hoger niveau. En toch, en toch. Voetbal is onvoorspelbaar. Stel Ciranni, Loshaj en N’Koyi blijken de aankopen van het seizoen te zijn en je speelt het hele seizoen met leuk voetbal rond de zesde plaats, eindigt zevende, haalt de finale van de play-offs die je jammerlijk verliest. Weten we nog hoe het voelde na de vorige play-offs? Dat gevoel van meer, maar ook het gevoel dat de club weer leefde in de stad? Als je dat gevoel kunt doortrekken na een leuk seizoen dan geloof ik er wel in dat er meer seizoenskaarten worden verkocht, dat er wat sponsoren binnendruppelen. Dan kun je misschien qua budget wél het stapje maken naar structureel rond de zevende plaats – in plaats van te speculeren op een uitschieter. En zo bouw je rustig verder. En heb je ontzettend veel mazzel, zit alles mee, dan promoveer je “per ongeluk”. En dan krijgt het vliegwiel opeens een zwengel… moet jij eens opletten!
Dit is precies waarom ik zo baalde vrijdagavond. Met een overwinning tegen VVV had je sportief een stapje gezet richting het seizoen dat ik hierboven beschreef. Nu voelde het aan alsof dit weer zo’n seizoen rond plaats tien gaat worden. Dat is de realiteit misschien, maar dat helpt ons niet versneld verder.

Zie ik de risico’s niet? Jawel, de vooruitgang is zo klein dat het bijna stilstand is. En in de voetballerij is stilstand achteruitgang. Ieder jaar 50.000 euro meer binnenhalen lijkt leuk, tot het gehele profvoetbal buiten wij een private investeerder heeft die heel wat meer dan 50.000 euro neerlegt. Of tot er weer eens een foutje gemaakt word, een lijk uit de kast valt en we financieel weer onderuitgaan. De ervaring in het voetbal en bij MVV in het bijzonder leert dat het een kwestie van tijd is tot het fout gaat. Maar ja. Wat kunnen we anders? Ik blijf positief. Want ik zie wel vooruitgang. Ook al is het maar heel weinig, en gaat het mij ook veel te langzaam.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans, Napoleon, Sjotelsplak, Tuor, tuutsje, SJENG@BOSCHPOORT, La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 21:37
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1881
Meer
MVV algemeen #3014
Een boeiende discussie, mooi verwoordt door onze forumleden o.a: Houten,Tuor,Jacques en Hugo etc ...prima inbreng

Laat ik het zo noemen : MVV en de weg naar de Eredivisie, of MVV op weg naar de Eredivisie dat is ons uiteindelijke doel en ik vind dat we dat doel niet concreet genoeg maken, laat ik het zo zeggen we koppelen er geen datum aan vast en wat mij betreft als je niet iets heel concreet maakt laat je steeds heel veel ruimte over om je doel niet te halen of veel later ooit te halen maar meestal geldt het eerste.

Ons bestuur hoeft het ook niet alleen allemaal te bedenken want er is kennis volop , overal op de tribunes lopen en zitten mensen die kennis en kunde hebben en die veel voor de club kunnen betekenen alleen is er teveel afstand en weinig contact tussen bestuurders en supporters.
Om je een voorbeeld te geven ik zit op de Qpark vak D , denk je ooit dat ik bestuurders van MVV tijdens een wedstrijd op de Qparkt tribune de wedstrijd met ons volg en in contact komt met haar achterban , helemaal nooit !, alles is gefocust op de hoofdtribune en dat is prima maar niet alle aandacht moet daar naar toe gaan, de aandacht moet verdeeld worden over de 4 tribunes en bestuurders maar ook medewerkers moeten meer in contact komen met haar achterban, waarom zou je denken ?? nou om juist de vijver met kennis, betrokkenheid,saamhorigheid ect te vergroten en mensen vanuit de positie waar ze nu zitten op een of andere manier dieper met MVV te verbinden. Onze bestuurders en medewerkers zie ik nooit tijdens een match , ik vind dat zelfs een vorm van arrogantie richting haar publiek.

Maar om terug te gaan naar het zetten van een concrete datum wanneer we terug moeten zijn, daar begint alles volgens mij mee, zolang we die niet hebben komen we daar nooit, het ontbreekt wat dat betreft dus echt aan beleid , en natuurlijk kan die datum niet 1 juli 2017 zijn dat is niet realistisch maar bv 1 juli 2020 wel bijvoorbeeld.

Als we dat namelijk concreet hebben vast gezet dan weten we wat we de komende 3 jaar nodig hebben om van bijvoorbeeld 2.4 mil begroting naar bv 4 mil te groeien om het doel ook te kunnen realiseren, je kunt dat ook heel concreet gaan invullen hoe je jaarlijks die netto groei gaat maken en waar je het geld vandaan gaat halen.
Er zal dus een echte MVV lobby moeten gaan komen die ondernemend Limburg en daar buiten lekker maakt om mee te doen aan onze Olypmische droom namelijk promoveren naar de Eredivisie en waarom zou dat niet kunnen , we hebben genoeg mensen binnen de MVV achterban die kennis van zaken heeft om tot deze groei te komen, ik ben er heilig van overtuigd dat als het MVV bestuur die ambitie uit durft te spreken dat er krachten vrij komen die het ook mogelijk gaat maken dat we gaan promoveren.
Belangrijk daarin is de gemeenschappelijke deler , wie kan delen kan vermenigvuldigen en MVV moet die gemeenschappelijke deler worden en kan deze ook worden als er ook iets aanzit of uitkomt voor iedereen die mee doet , dan wordt het namelijk ook veel leuker.
Laats schreef iemand dat als je MVV sponsort je bijna 100% zeker was dat je geld weg was , dat is natuurlijk de verkeerde modus, we moeten juist dat model vinden dat als je MVV sponsort je dit wilt blijven doen omdat het je iets oplevert , die formule moeten we in elkaar zetten en ik ben er bijna van overtuigd dat de kennis voor deze formule gewoon iedere week op onze tribunes zit alleen worden de mensen die getriggerd om mee te doen omdat er afstand is

We moeten ons een doel stellen en dit zo concreet mogelijk maken en ik ben er van overtuigd dat we t gaan bereiken met zn allen
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2016 22:01
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1441
Meer
MVV algemeen #3015
Komt niet vaak voor maar ben het grotendeels met Napoleon eens. Zeker goed plan om concreet te streven naar 1 juli 2020 (mooi jaartal ook) als datum wanneer MVV de promotie heeft bewerkstelligd. Mag ook eerder natuurlijk, maar nu is het inderdaad 'we zien het wel'. Echter denk ik dat het bestuur wel degelijk kijkt naar wat de achterban te vertellen heeft. Zag op Facebook nog toevallig een conversatie tussen voorzitter en een bezorgde supporter en die gingen maandag even om de tafel zitten. Ook is er het supportersoverleg waar de laatste keer dat ik daar van op hoogte was supporters vanuit allerlei geledingen in vertegenwoordigd waren. Is makkelijk gezegd, maar ze kunnen moeilijk tijdens een wedstrijd met iedereen een praatje gaan maken en kijken of er kennis opgedaan kan worden. Maar doet me deugd om te lezen dat jij er zelfs vertrouwen in hebt dat de Eredivisie te bereiken is!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Jacques, Tuor

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.315 seconden