transfers seizoen 2015-2016

27 aug 2015 13:57
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1741

Audiowaste schreef :

Boredass schreef : Genk wil niks meer uitlenen heb ik van verschillende insiders gehoord.

Ze lenen anders net Gaethofs uit aan Lommel.

Gaethofs was al een maand bekend, alleen pas officieel.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2015 14:09
Hugo
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer

27 aug 2015 14:12
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1743
We zijn geen satellietclub van Genk geworden hoor. We zijn een voetbalclub die zijn gaan samenwerken met de jeugd van Genk om een groter marktaandeel te krijgen op jeugdgebied (Net als Lommel). Dat is heel een groot verschil. Dit had net zo goed Fortuna of Roda kunnen zijn waar we mee gingen samenwerken. Dat wilt niet zeggen dat Genk daarom spelers bij ons hoeft te stallen, daar is deze samenwerking niet voor bedoelt. Vorig seizoen was waarschijnlijk een bedankje om vertrouwen aan die samenwerking te geven. MVV moet nu weer op eigen benen gaan staan en laten zien dat het een waardevolle inbreng kan geven aan die samenwerking. Wat MVV sportief op het veld neerzet is niet Genk haar probleem.

Het zou me overigens niet verbazen als Pollizi gewoon op de loonlijst van MVV staat.

27 aug 2015 14:20
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1744
Polizzi zal wel op de loonlijst van MVV moeten staan anders telt die niet mee als 1 van de 16 contractspelers.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

27 aug 2015 14:38 27 aug 2015 14:52 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1745

Hugo schreef : Dit is nu ook officieel....

http://www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/nieuws/mvv-huurt-aanvaller-palacios-van-roda-jc

Heel dubbel gevoel dit...
Geweldige speler om aan de selectie toe te voegen. Dat zeker.
Maar van de andere kant rechtvaardig je de 'illegale' leegkoop in alle competities door RJC . En ben je wellicht de bakermat van wat ooit misschien hun financiële redding kan worden, als deze jongen zich ontplooit tot een toptalent. Want die jongen staat daar nog hoog in het vaandel en is zeker niet afgeschreven. Geloof maar niet dat je hem gratis krijgt bij een breuk tussen zijn oude werkgever, ook al is de klik groot in Maastricht en ontplooit hij zich tot een cultheld. Uiteindelijk zullen ze hem nog liever aan Den Bosch verkopen voor een euro dan voor een ton aan MVV. Maar om de verhuiskosten laag te houden is dit momenteel de beste optie. Bij Roda begrijpen ze gelukkig wel wat concurrentie is.

Nee dit is geen zwart/gele haat. Dit is vooruitdenken. Als we van Hyfte, Plum en Trost niet hadden opgeleid, was het voetbalaandeel MVV een stuk groter geworden anno 2015. En ik vind dat je als club meer aan jezelf moet denken. De wereld is zo groot, maar toch zitten we altijd in elkaars vaarwater als het om scoutingbeleid gaat. Ik noem dit inspiratieloosheid. Dit staat haaks op de woorden die onze vorige voorzitter gaf over oneerlijke concurrentie in de Jupiler League. Dit is beloon gedrag.

Ik woon zelf in Parkstad, ik vind het niet erg om op de koffie te gaan bij een Roda supporter, zo zwart/wit kijk ik ook niet naar mijn wereld, maar ik kots op dat frauduleuze beleid van dat bestuur van die club en de raadsheren. En MVV helpt ze nu in het zadel, door één van hun impulsieve acties daar een jaartje van de begroting af te halen, terwijl straks de moeite en energie die in deze jongen gestoken wordt als cadeautje op de deurmat van Roda valt in juni. Roda trekt ze dubieus aan, MVV leidt ze gratis op en houdt er zelf geen euro aan over. Dat is fantastisch zakendoen van die club moet ik zeggen. En MVV is weer dat clubje die haar kinderhandjes rijkelijk gevuld ziet worden. Kom op MVV, waardeer je eigen marktaandeel eens wat meer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Zwegel

27 aug 2015 14:42
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1746
Houten,

zie deze zin in het persbericht: De 24-jarige aanvaller Santiago Palacios-Macedo wordt, in beginsel, gehuurd van Roda JC voor het seizoen 2015/2016."" In beginsel: dan is de kans volgens mij groot dat hij daarna definitief komt. Palacios is een aankoop van Roda-directeur Collard, Kalezic wist er niets van (of het was nog voor zijn komst). Het vertrouwen in hem is daar niet erg groot...

27 aug 2015 14:46 27 aug 2015 14:49 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1747

Brncic schreef : Houten,

zie deze zin in het persbericht: De 24-jarige aanvaller Santiago Palacios-Macedo wordt, in beginsel, gehuurd van Roda JC voor het seizoen 2015/2016."" In beginsel: dan is de kans volgens mij groot dat hij daarna definitief komt. Palacios is een aankoop van Roda-directeur Collard, Kalezic wist er niets van (of het was nog voor zijn komst). Het vertrouwen in hem is daar niet erg groot...

Hij heeft een contract voor drie jaar. Al ligt MVV in juni op haar knieën. Roda is MVV niets verschuldigd. Dit zijn afspraken die je wettelijk niet kunt vastleggen. MVV heeft juridisch niets, behalve een huurcontract en een paar blauwe ogen. Zo worden kinderhanden gevuld. We zullen het gaan zien.

27 aug 2015 14:46
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1748
Opvallende passage in het persbericht:

MVV huurt aanvaller Palacios van Roda JC
Donderdag 27 augustus 2015

De 24-jarige aanvaller Santiago Palacios-Macedo wordt, in beginsel, gehuurd van Roda JC voor het seizoen 2015/2016. De Mexicaan is door de club uit Kerkrade nog maar pas aangetrokken deze zomer en heeft nog een contract tot medio 2017. De aanvaller is ook speelgerechtigd voor de wedstrijd van morgen in Eindhoven.

Santiago Palacios speelde afgelopen seizoen bij de Treffers in de Topklasse en werd daar topscorer met 27 doelpunten. Palacios kwam voorheen uit voor de Mexicaanse profclub UNAM Pumas.

Trainer Ron Elsen over de nieuwe aanwinst: “Met Santiago halen we op dit moment de gewenste aanvallende versterking. Hij kan op meerder posities uit de voeten en bewees vorig jaar in de Topklasse dat hij de weg naar het doel kan vinden. Bij MVV zal hij meer op speelminuten kunnen rekenen en we zijn dan ook zeer verheugd dat we deze speler aan de selectie kunnen toevoegen. Vooral in aanvallend opzicht zal de concurrentie daardoor toenemen.”
In beginsel? --> daarna gekocht / overgenomen van Aachen-Nord?
In beginsel? --> gehuurd voor seizoen 2015-2016, maar misschien langer huren?

Hij lijkt mij een absolute versterking voor dit team. Net als Verheydt. Topklasse-niveau is echt niet (veel) minder dan Jupiler League. Jonge, gretige gasten die zich willen en ook MOETEN bewijzen op een (op papier) hoger niveau.
Al deel ik volledig het dubbele gevoel zoals Houtengerard dat goed beschrijft.

27 aug 2015 14:50
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1749

houtengerard schreef :

http://www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/nieuws/mvv-huurt-aanvaller-palacios-van-roda-jc

Maar van de andere kant rechtvaardig je de 'illegale' leegkoop in alle competities door RJC . En ben je wellicht de bakermat van wat ooit misschien hun financiële redding kan worden, als deze jongen zich ontplooit tot een toptalent. Want die jongen staat daar nog hoog in het vaandel en is zeker niet afgeschreven. Geloof maar niet dat je hem gratis krijgt bij een breuk tussen zijn oude werkgever, ook al is de klik groot in Maastricht en ontplooit hij zich tot een cultheld. Uiteindelijk zullen ze hem nog liever aan Den Bosch verkopen voor een euro dan voor een ton aan MVV. Maar om de verhuiskosten laag te houden is dit momenteel de beste optie. Bij Roda begrijpen ze gelukkig wel wat concurrentie is.
.

Natuurlijk een erg kortzichtige reactie vol emotie en niet het verstand. Als wij als MVV er zelf beter op worden door een speler van Roda te huren, moeten wij dat vooral doen. Eerste doel is toch om als MVV te presteren. Verder slaat het natuurlijk nergens op dat Roda hem liever voor 1€ aan Den Bosch zou weg doen dan €100k aan mvv... We moeten gewoon blij zijn dat we überhaupt dit soort spelers met potentie in de selectie kunnen krijgen, want ik denk dat veel jupiler league teams de topscoorder van Topklasse in selectie zouden willen hebben!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Brncic, Puime, Ayrton

27 aug 2015 14:55
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1750

houtengerard schreef :
Hij heeft een contract voor drie jaar. Al ligt MVV in juni op haar knieën. Roda is MVV niets verschuldigd. Dit zijn afspraken die je wettelijk niet kunt vastleggen. MVV heeft juridisch niets, behalve een huurcontract en een paar blauwe ogen. Zo worden kinderhanden gevuld. We zullen het gaan zien.

Natuurlijk kan dat wel, je kunt prima in het huurcontract een optie tot koop opnemen of zelfs dat MVV hem gratis mag overnemen. Waarschijnlijk is dat niet het geval, maar het kan wel.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

27 aug 2015 14:59
Sjuulke
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1751
Op de site van VI staat dat Roda hem in de winterstop kan terughalen

27 aug 2015 15:02 27 aug 2015 15:08 door Anna D..
Anna D.
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1752
Bah, weten we meteen waar die term 'in beginsel' op slaat. Als die goed zou presteren kunnen ze hem dus halverwege weer terughalen. Dat krijg je dus als je zaken doet met dat volk.

Edit: staat inderdaad ook op de site van Aken-Noord over die clausule: www.rodajc.nl/Nieuws/2546/1/roda-jc-verh...ago-palacios-aan-mvv
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard

27 aug 2015 15:02 27 aug 2015 15:02 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1753

Olzie schreef :

houtengerard schreef :

.

Natuurlijk een erg kortzichtige reactie vol emotie en niet het verstand. Als wij als MVV er zelf beter op worden door een speler van Roda te huren, moeten wij dat vooral doen. Eerste doel is toch om als MVV te presteren. Verder slaat het natuurlijk nergens op dat Roda hem liever voor 1€ aan Den Bosch zou weg doen dan €100k aan mvv... We moeten gewoon blij zijn dat we überhaupt dit soort spelers met potentie in de selectie kunnen krijgen, want ik denk dat veel jupiler league teams de topscoorder van Topklasse in selectie zouden willen hebben!

Ik kijk liever naar het eindresultaat. Naar constructieve investeringen van MVV. Dit is geen constructieve investering, dit is een tijdelijke oplossing (huur). Natuurlijk zijn er andere clubs die hem graag willen huren, die verhuur komt er toch wel. Ik vind het alleen jammer dat MVV zeurt over oneerlijke concurrentie, en nu zelf hieraan meewerkt aan het gedogen. Ja dat is emotie, dat geef ik toe. Maar een stukje moraal bij een voetbalclub is waarmee ik me ook associeer. Roda had geen recht op deze onderhandelingspositie, toch geven wij het hen. Het wordt helemaal zuur als zich dit niet vertaalt in doelpunten, want dat is het aandeel voor MVV.

Let maar op volgend seizoen hoe het bestuur van Roda ons even duidelijk maakt wat afspraken zijn en hoe je daarmee moet omgaan. De geschiedenis herhaalt zich toch, alleen jammer dat MVV niks leert van haar naïviteit.

27 aug 2015 15:11 27 aug 2015 15:16 door Hartmans1973.
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1754
Ich

27 aug 2015 15:19
tcb
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1755
jongens Roda is deze week grootste sponsor kwijtgeraakt,zal nu ook nog meer moeten inleveren,in principe misschien heeft roda dadelijk geen geld om hem te betalen,hoogmoed komt,,,,,
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjuulke

Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden