transfers seizoen 2015-2016

27 aug 2015 15:29
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1756
@houtengerard

Als ik het vanmorgen goed heb begrepen zijn er nog twee van Roda onderweg naar Maastricht(bron zeer goede bekende mvver),

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2015 15:41
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1757

Anna D. schreef : Bah, weten we meteen waar die term 'in beginsel' op slaat. Als die goed zou presteren kunnen ze hem dus halverwege weer terughalen. Dat krijg je dus als je zaken doet met dat volk.

Edit: staat inderdaad ook op de site van Aken-Noord over die clausule: www.rodajc.nl/Nieuws/2546/1/roda-jc-verh...ago-palacios-aan-mvv

Dan kan Thomas Verheijdt zijn plaats weer innemen.
Die is vanmorgen voor foto naar ziekenhuis geweest en zat er geestellijk flink door heen.
Die zie ik voorlopig nog niet spelen ook zijn over schrijving is nog niet helemaal in orde.

27 aug 2015 15:41
Nao Väöre
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1758

ouwe rot schreef : @houtengerard

Als ik het vanmorgen goed heb begrepen zijn er nog twee van Roda onderweg naar Maastricht(bron zeer goede bekende mvver),

Wie het ook mogen zijn: geen idee ?
Alleen hoop ik dat ons bestuur niet akkoord gaat met de clausule, dat zij in de winterstop weer terug kunnen keren naar Aachen-Nord.
Dan hebben wij waarschijnlijk eind december een "vet" probleem

Aon de géng

27 aug 2015 15:47
Zwegel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1759

ouwe rot schreef : @houtengerard

Als dit allemaal klopt wordt ik daar dus helemaal niet vrolijk van.
Hoe goed dit misschien ook voor ons zal uitpakken.
Ik kots op alles wat geel-zwart is, en is geweest.
Waarom toch steeds van die gasten wat daar hebben gespeeld ? Er zijn toch ook nog andere clubs waar leuke spelers rondlopen.
Een club als R0d@ zou genegeerd moeten worden in Maastricht.
Snappen ze hier nog steeds niet dat die achterbakse bedoeling daar aan de Duitse grens er al jaren op uit is om ons (en fortuna) kapot te maken.
Ze proberen sponsoren uit deze regio binnen te halen of (erger nog) over te laten stappen. Hangen grote posters op in onze regio om maar wat publiek te trekken en zo kan ik nog wel wat meer dingen opnoemen. Ik zou nog niet eens zaken willen doen met de aan hoogmoedswaanzin leidende figuren in Sterfrade.
Laat ze daar lekker zelf hun boontjes doppen en distancieer je als club, van die steenkolenratten !

Nu zal ik wel weer commentaar krijgen van: En wat als ie er 25 inschopt ??!!
Nou mijn antwoord is alvast: Ook dan zouden ze hem (en anderen wat wellicht onderweg zijn) lekker mogen houden.
Nogmaals: Duizenden werkloze spelers, en wat doet MVV ?
Ze gaan met de meest onbetrouwbare club in het hele wereldje zaken doen !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, MVVke, Anna D., Raffalaldo, Hartmans1973

27 aug 2015 15:55
Olzie
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1760

houtengerard schreef :

Olzie schreef :

houtengerard schreef :

Hugo schreef : Dit is nu ook officieel....

http://www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/nieuws/mvv-huurt-aanvaller-palacios-van-roda-jc

Heel dubbel gevoel dit...
Geweldige speler om aan de selectie toe te voegen. Dat zeker.
Maar van de andere kant rechtvaardig je de 'illegale' leegkoop in alle competities door RJC . En ben je wellicht de bakermat van wat ooit misschien hun financiële redding kan worden, als deze jongen zich ontplooit tot een toptalent. Want die jongen staat daar nog hoog in het vaandel en is zeker niet afgeschreven. Geloof maar niet dat je hem gratis krijgt bij een breuk tussen zijn oude werkgever, ook al is de klik groot in Maastricht en ontplooit hij zich tot een cultheld. Uiteindelijk zullen ze hem nog liever aan Den Bosch verkopen voor een euro dan voor een ton aan MVV. Maar om de verhuiskosten laag te houden is dit momenteel de beste optie. Bij Roda begrijpen ze gelukkig wel wat concurrentie is.
.

Natuurlijk een erg kortzichtige reactie vol emotie en niet het verstand. Als wij als MVV er zelf beter op worden door een speler van Roda te huren, moeten wij dat vooral doen. Eerste doel is toch om als MVV te presteren. Verder slaat het natuurlijk nergens op dat Roda hem liever voor 1€ aan Den Bosch zou weg doen dan €100k aan mvv... We moeten gewoon blij zijn dat we überhaupt dit soort spelers met potentie in de selectie kunnen krijgen, want ik denk dat veel jupiler league teams de topscoorder van Topklasse in selectie zouden willen hebben!

Ik kijk liever naar het eindresultaat. Naar constructieve investeringen van MVV. Dit is geen constructieve investering, dit is een tijdelijke oplossing (huur). Natuurlijk zijn er andere clubs die hem graag willen huren, die verhuur komt er toch wel. Ik vind het alleen jammer dat MVV zeurt over oneerlijke concurrentie, en nu zelf hieraan meewerkt aan het gedogen. Ja dat is emotie, dat geef ik toe. Maar een stukje moraal bij een voetbalclub is waarmee ik me ook associeer. Roda had geen recht op deze onderhandelingspositie, toch geven wij het hen. Het wordt helemaal zuur als zich dit niet vertaalt in doelpunten, want dat is het aandeel voor MVV.

Let maar op volgend seizoen hoe het bestuur van Roda ons even duidelijk maakt wat afspraken zijn en hoe je daarmee moet omgaan. De geschiedenis herhaalt zich toch, alleen jammer dat MVV niks leert van haar naïviteit.

Ja en het eindresultaat is dat wij waarschijnlijk een goede speler erbij hebben, die ons een mooi seizoen geeft. Als je een beetje kennis van zaken hebt weet je dat er geen budget is voor koop van goede spelers. En zoals je zelf al zegt: hij wordt toch wel verhuurd. Had je hem dan liever bij een directe concurrent gezien omdat MVV hem volgens jou, principieel niet moet huren van Roda?

27 aug 2015 16:06 27 aug 2015 16:09 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1761

Olzie schreef :
Ja en het eindresultaat is dat wij waarschijnlijk een goede speler erbij hebben, die ons een mooi seizoen geeft. Als je een beetje kennis van zaken hebt weet je dat er geen budget is voor koop van goede spelers. En zoals je zelf al zegt: hij wordt toch wel verhuurd. Had je hem dan liever bij een directe concurrent gezien omdat MVV hem volgens jou, principieel niet moet huren van Roda?

Je moet kijken naar zekerheden. MVV heeft geen zekerheid dat hij die doelpunten gaat maken, dat hij goed in groep gaat liggen en het spel verbetert. Roda heeft nu wel zekerheid. Zij krijgen meer inkomsten door deze deal. Het voordeel voor MVV moet zich uiteindelijk nog gaan bewijzen. En het kan ook uitpakken in een teleurstelling.

Als ik moest kiezen tussen een play-off ticket en de financiële degradatie van RJC, koos ik dat laatste. Het klinkt vreselijk calimero-achtig. Maar het is ons of hun hier in het zuiden (en fortuna). Twee teams uit Zuid-Limburg op het hoogste niveau gaat demografisch niet. Roda is aan het pompen met investeerders om een luchtbel te creëren die zich via Europees voetbal in stand houdt, zodat de schulden kunnen worden weggewerkt. Dit is een wanhoopsschot, dat weten ze daarachter ook. Daar moet MVV puur uit principe niet aan meewerken. Noem het kortzichtig van mij, maar zo wordt het spel wel gespeeld. MVV heeft in deze vorm niets te zoeken op het hoogste niveau, tenzij er één omvalt of reputatieschade lijdt. En Roda neemt nu meer dan het kan dragen, laat de zwaarte kracht haar werk doen, zeg ik dan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Raffalaldo, Frostie_999, Zwegel

27 aug 2015 16:08
Zwegel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1762

Olzie schreef :

houtengerard schreef :

Olzie schreef :

houtengerard schreef :

Hugo schreef : Dit is nu ook officieel....

http://www.mvv.nl/mvv-maastricht/club/nieuws/mvv-huurt-aanvaller-palacios-van-roda-jc

Heel dubbel gevoel dit...
Geweldige speler om aan de selectie toe te voegen. Dat zeker.
Maar van de andere kant rechtvaardig je de 'illegale' leegkoop in alle competities door RJC . En ben je wellicht de bakermat van wat ooit misschien hun financiële redding kan worden, als deze jongen zich ontplooit tot een toptalent. Want die jongen staat daar nog hoog in het vaandel en is zeker niet afgeschreven. Geloof maar niet dat je hem gratis krijgt bij een breuk tussen zijn oude werkgever, ook al is de klik groot in Maastricht en ontplooit hij zich tot een cultheld. Uiteindelijk zullen ze hem nog liever aan Den Bosch verkopen voor een euro dan voor een ton aan MVV. Maar om de verhuiskosten laag te houden is dit momenteel de beste optie. Bij Roda begrijpen ze gelukkig wel wat concurrentie is.
.

Natuurlijk een erg kortzichtige reactie vol emotie en niet het verstand. Als wij als MVV er zelf beter op worden door een speler van Roda te huren, moeten wij dat vooral doen. Eerste doel is toch om als MVV te presteren. Verder slaat het natuurlijk nergens op dat Roda hem liever voor 1€ aan Den Bosch zou weg doen dan €100k aan mvv... We moeten gewoon blij zijn dat we überhaupt dit soort spelers met potentie in de selectie kunnen krijgen, want ik denk dat veel jupiler league teams de topscoorder van Topklasse in selectie zouden willen hebben!

Ik kijk liever naar het eindresultaat. Naar constructieve investeringen van MVV. Dit is geen constructieve investering, dit is een tijdelijke oplossing (huur). Natuurlijk zijn er andere clubs die hem graag willen huren, die verhuur komt er toch wel. Ik vind het alleen jammer dat MVV zeurt over oneerlijke concurrentie, en nu zelf hieraan meewerkt aan het gedogen. Ja dat is emotie, dat geef ik toe. Maar een stukje moraal bij een voetbalclub is waarmee ik me ook associeer. Roda had geen recht op deze onderhandelingspositie, toch geven wij het hen. Het wordt helemaal zuur als zich dit niet vertaalt in doelpunten, want dat is het aandeel voor MVV.

Let maar op volgend seizoen hoe het bestuur van Roda ons even duidelijk maakt wat afspraken zijn en hoe je daarmee moet omgaan. De geschiedenis herhaalt zich toch, alleen jammer dat MVV niks leert van haar naïviteit.

Olzie, over kennis van zaken gesproken.
Dat er geen geld is voor de koop van goede spelers kan ik inkomen, en daar is ook helemaal niks mis mee.
Maar doe aub geen zaken met de meest onbetrouwbare club uit het betaalde voetbal.
Ik weet niet hoeveel spelers te huur of te koop zijn van hetzelfde niveau, maar geloof mij maar dat er dat heel wat zijn.
Waarom dan een speler huren van achter de wah wah linie ?

27 aug 2015 16:16
Sjappie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1763
Ik ben er niet ontevreden mee, nu Guvenc en Voorn nog en dan is MVV klaar denk ik.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, Boer458

27 aug 2015 16:26
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1764

Sjappie schreef : Ik ben er niet ontevreden mee, nu Guvenc en Voorn nog en dan is MVV klaar denk ik.

Ik sluit me hierbij aan. Gezien zijn CV denk ik dat we igg tot aan de winterstop er een leuke speler bij hebben. De zekerheid die Roda nu heeft qua inkomsten is een druppel op een hele gloeiende plaat!

27 aug 2015 16:36
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1765

houtengerard schreef : Roda is aan het pompen met investeerders om een luchtbel te creëren die zich via Europees voetbal in stand houdt, zodat de schulden kunnen worden weggewerkt. Dit is een wanhoopsschot, dat weten ze daarachter ook. Daar moet MVV puur uit principe niet aan meewerken. Noem het kortzichtig van mij, maar zo wordt het spel wel gespeeld. MVV heeft in deze vorm niets te zoeken op het hoogste niveau, tenzij er één omvalt of reputatieschade lijdt. En Roda neemt nu meer dan het kan dragen, laat de zwaarte kracht haar werk doen, zeg ik dan.

Ik ben het met deze analyse - los van of Palacios wel of niet welkom is - volledig eens, maar wees gerust: die zwaartekracht gaat wel zijn werk doen. Zelfs al zouden ze europees voetbal halen. Zo veel geld levert dat echt niet op, één of twee rondjes Europa League. Dan moet je al de groepsfase halen. En Roda heeft totaal niet genoeg begroting om die schulden weg te werken, zelfs niet als ze opeens Europees voetbal halen.

Het is de bekende vlucht vooruit van die club. Nóg meer geld uitgeven. Je weet nu al dat ze dit seizoen ook weer gaan zeuren dat de huur te hoog is en dat de gemeente een gebaar moet maken. Lachwekkend triest. Maar houten, ook deze zeepbel gaat weer knappen. Het kan één of twee jaar duren, maar wees gerust.

Overigens hebben ze helemaal geen selectie die goed genoeg is om Europees voetbal te halen, laat je niet misleiden door twee overwinningen.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

27 aug 2015 17:04
Mie leef Mestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1766
Nu Verheijdt een terugslag heeft gekregen tijdens zijn revalidatie, is een spits naast Rajcomar wel genoodzaakt. Die hebben we nu. Ik ben eens benieuwd naar deze speler.

Guvenc, Voorn, Hocher en Lagouireh worden hier genoemd. Guvenc, Hocher en Lagouireh zijn alle 3 flankspelers. Die kun je niet op de bank zetten. Geldt evenmin voor Croux. Croux moet je altijd opstellen. Als ik zou mogen kiezen, kies ik voor Guvenc en Lagouireh. Waarom? Deze spelers zijn snel, hebben een actie in huis en een goede voorzet. Hocher is niet de snelste, heeft ook niet echt een actie in huis. Zijn sterkste punt is zijn vrije trap. Maar ook gezien zijn ervaring zou hij wel passen.
Met Voorn heb je een speler die zowel op het middenveld als achterin kan spelen. Ook ervaring heeft hij. Goede speler voor MVV.

27 aug 2015 17:05
Jim Cemint
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1767
Palacios is dus binnen. Niet verkeerd. Kan me nu niet voorstellen dat zowel Lagouireh, Guvenc en Hocher nog aan de selectie worden toegevoegd. Lijkt me iets teveel van het goede in aanvallend opzicht. Qua positie denk ik dat Lagouireh de meest waardevolle speler voor onze huidige selectie is. Een echte rechtsbuiten missen we nu nog. Guvenc en Hocher lijken me financieel niet haalbaar. Eén van de twee zou mooi zijn. Ik heb dan een lichte voorkeur voor Guvenc. Al is Hocher natuurlijk ook een aanwinst voor iedere JL-club. Toch hoop ik ook nog steeds op Voorn en ik vind dat er ook nog wel een linkerverdediger bij mag. Wie moet Labylle vervangen bij blessures en schorsingen? Knops zou dat kunnen, maar is een heel ander type speler. Vorig seizoen hadden we Ospitalieri en Ofori nog. Die zijn nu allebei weg. Een van de twee alsnog terug???

27 aug 2015 17:09
Sjuulke
Expert Boarder
Expert Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1768
Als fresh boarder heb ik wel vertrouwen in de technische staf, zij zitten er nu eenmaal het kortst op, wat is het budget, wie is haalbaar, wat zijn de eisen van de spelers op het lijstje, hoe komen we aan een zo sterk mogelijke selectie.
Voorlopig gaat het om het heden en heb ik vertrouwen dat er volgende week een prima selectie (gezien het budget) staat.
Ze zullen Palacios heus niet huren om Roda te helpen..

27 aug 2015 17:25
josoetgebrook
Senior Boarder
Senior Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1769
Hoewel ik liever heb dat spelers onder contract staan ipv gehuurd worden, heeft MVV zeker ook voordeel van. Het laatste kampioenschap werd met een flink aantal huurlingen behaald: Landzaat, Bouma Platvoet en Koswal (mogelijk vergeet ik er nog een paar). Een paar seizoenen eredivisie maakt je niet slechter en is interessanter voor sponsors.

27 aug 2015 17:53
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Meer
transfers seizoen 2015-2016 #1770
Waar om nu weer zeuren op deze site

Vorig jaar hadden we alleen in de spits Braken nu Racjomar
Verhydt .
Palcios
En nog is het niet goed :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O

Tijd voor maken pagina: 0.350 seconden