Ik weet niet waar en hoe deze discussie is ontstaan en ik wil me er zeker niet teveel mee bemoeien maar op dat laatste stukje wil ik toch wel even wat zeggen.
Het is mooi dat u al 60 jaar fan bent, ik ben het 'pas' 18 jaar.
Ik ben geen ras echte 'MESTREECHTENER' ook al heb ik er dan van eind 2001 tot eind 2002 wel met veel plezier gewoond, en ben ik er heel gelukkig geweest.
Toen ik tussen 2003 en 2007 mijn 'eerste' seizoenkaart had en ik elke 2 weken vanuit Leiden kwam, kwam ik echt niet voor de goeie spelers. Ik kwam er (in eerste instantie) omdat ik me heel fijn voelde in de mooie stad aan de maas, en ik MVV een leuke club vond waar ik gelijk een fijn gevoel bij had. De helft van het elftal kende ik (in het begin) niet eens maar als ik ergens een goed gevoel bij heb dan maakt het mij niet uit hoe diegene eruit ziet (als in persoonlijkheid of qua club) of diegene geld heeft of wat diegene meegemaakt hebt, het gevoel is er, klaar. Dat had ik dus ook gelijk bij MVV; leuke club, mooie stad, en dan vind ik het voor mezelf waard om 3 uur heen en (véél langer dan 3 uur) terug te reizen om ze te zien spelen.
Veel mensen in Leiden lachten mij uit, je bent zot, je gaat s'middags om 15.00 uur met de trein daarheen, je bent om 18.30 uur bij het stadion en s'nachts ben je rond 3 uur pas weer thuis omdat je via Tokio moet terug reizen met alle nachttreinen, en daarbij winnen ze zelden. Mensen hier zijn of voor Ajax of voor Feyenoord, en ja die winnen vaker natuurlijk. En (de persoon die ik ben) verdedigde MVV altijd met veel passie, want that's me. Als ik om iets of iemand geef, en ook al woont diegene ver weg, of is die club ver weg, ik blijf trouw en loyaal en verdedig het met me hele hart. Als ik een club had willen zien spelen met mooie technische spelers dan had ik wel een seizoenkaart van Ajax gekocht (is nog stuk dichterbij ook) of een kaart van een mooie grote club als Dortmund (die ook vaak mooi spelen) Maar dat verafschuw ik juist. Ik hou niet van clubs als Ajax, Bayen München, Juventus, Barca, PSG, noem ze maar op, grote arrogante rijke clubs die altijd winnen, daar raak je verzadigd van, past ook niet bij mij of hoe mijn leven altijd is geweest, of hoe ik ben opgevoed. Ja, ik kom uit de randstad, maar ik verafschuw die (arrogante) mentaliteit hier, mijn hart ligt 50% in Maastricht, en 50% in de Achterhoek (waar de familie van me vaders kant woont en waar me vader zelf ook begraven ligt in een familiegraf en waar ik ook ooit bijkom te liggen) dat zijn delen in NL waar mensen wonen waar ik bij pas en waar ik me fijn voel. Doe normaal dan doe je al gek genoeg. Als ik straks weer naar MVV kan, dan ga ik er precies zo heen als in 2003-2007, voor een fijne leuke dag/avond/wedstrijd met hopelijk een overwinning en vooraf en achteraf gezelligheid en verder niks. Als ik alleen naar MVV toe zou gaan wanneer ze mooie technische spelers in het elftal hebben dan zou ik nooit meer (in dit leven) naar MVV gaan, en dat zou ik niet willen.
Mocht ik het nog meemaken in de komende 30 jaar dat we promoveren dan zou ik, en met mij vele andere, zielsgelukkig zijn, maar zo niet, dan blijft MVV wel mijn cluppie, ook al lopen er 11 houthakkers in of 11 eskimo's, I don't care at all. Ik heb straks een mooi pasje in me portomonnee zitten waarmee ik het stadion weer in kom en waar ik super naar uitkijk, en dat is voor mij genoeg om 3 uur heen en 3 uur terug voor te rijden!!