MVV Algemeen

20 jan 2022 21:15
ouwe rot
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
MVV Algemeen #16
Het maakt mij angstig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2022 22:42 20 jan 2022 22:52 door Tuor.
Tuor
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 423
Meer
MVV Algemeen #17
In feite zegt Visser in dat stuk weinig nieuws, meeste dingen zijn hier al op het forum voorbij gekomen. Zorgwekkend allemaal, dat zeker. Wat me opvalt is dat de club de laatste weken voor mijn gevoel opzichtig de indruk probeert te wekken dat de club heel goed bezig is, door allerlei redelijk loze statements te maken zonder verder concreet te worden.

In het meest recente stuk van Noor zelf bijvoorbeeld was hier uitgebreid sprake van, al zit daar misschien nog wel een zekere logica in vanwege lopende processen (ik speculeer maar wat hoor en zeg zeker niet dat het daarmee goed is, ook ik ben net als de meesten hier op het forum van mening dat het na anderhalf jaar Noor tijd wordt voor concrete resultaten en verbeteringen, en die lijken er nauwelijks te zijn). Ander voorbeeld is dat er laatst opeens een, naar mijn mening, wel heel apart nieuwsbericht op de site verscheen waarin de manager van Waem geïnterviewd wordt om te zeggen dat MVV zo geweldig bezig is dat Waem's marktwaarde verviervoudigd is en op hij lijstjes van eredivisieclubs staan... Of neem de twee zinnen waarmee op de website het gezamenljjk statement van de betaald voetbalclubs over de coronasituatie wordt ingeleid (Zeker, MVV zet ondanks de corona-periode flinke stappen voorwaarts. Stappen waar we trots op zijn en die de club de komende jaren omhoog moeten tillen).

Allemaal kreten die ronkend klinken. Maar dit soort overdreven hosanna teksten, die blijkbaar vertrouwen moeten kweken, werken wat mij betreft eerder averechts. Het roept het gevoel op van het orkest op de titanic dat bleef doorspelen terwijl het schip zonk. Goed, ik hoop dat ik er compleet naast zit en dat we binnenkort dan inderdaad die flinke stappen voorwaarts gaan zien. Maar erg hoopvol ben ik niet gestemd.

In zijn algemeenheid, de financiële situatie zal bij veel clubs niet heel anders zijn dan bij ons. De oorzaken zijn bekend. Wat me het meeste zorgen baart, en wat anderen hier ook al hebben aangegeven, is dat ik me afvraag wie MVV in godsnaam in het ergste scenario zou moeten redden. Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente ook maar een vinger zou uitsteken. We hebben geen poel aan suikerooms zoals bij Roda. Wie dan? Een of andere luchtkasteleninvesteerder? Ik hou mijn hart vast als het zo ver zou komen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Frank Salemans, Napoleon, Anna D., opadiehard, jovkle, peeke, bokkesprongen, Vincent 9

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2022 22:50
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 231
Meer
MVV Algemeen #18
Weet niet wat ik van de stukjes van de Limburger moet vinden, meestal komen ze met een artikel na dat het op het forum heeft gestaan en vaak na dat napoleon hier iets heeft geplaatst. Of napoleon weet vaak van te voren wat er in de Limburger komt dat kan ook?

Het ergste is de stilte vanuit mvv hoe gaan ze dit aanpakken want het doodzwijgen gaat het probleem niet oplossen uiteraard!

Beste bestuur er zijn veel heel veel supporters die ongerust zijn als het niet te lastig is zou het prettig zijn om een teken van leven te krijgen hoe het bestuur denkt deze uitdaging te gaan aanvliegen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 jan 2022 23:24
En noe?
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 142
Meer
MVV Algemeen #19
stel je eens de volgende vragen? zou je als mvv sponsor in de deze tijden je sponsorcontract verlengen? veel mkb bedrijven moeten alle zeilen bijzetten om te blijven bestaan. zou je volgend jaar je seizoenkaart verlengen nadat je al 3 seizoenen je amper wedstrijden in het stadion hebt kunnen volgen? heb je echt het stadion bezoek gemist nu je Mvv ziet voetballen? Hoe zou Mvv in deze coronatijd zwarte cijfers kunnen schrijven? welke clubs in de kkd kunnen dat wel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2022 12:53 21 jan 2022 13:13 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1851
Meer
MVV Algemeen #20
Ik kan me wel aansluiten bij de woorden van Tuor , nieuw is wel natuurlijk dat de schuld van 1,1 miljoen vanaf Oktober 2022 moet gaan worden afbetaald
Een slordige 200.000 per jaar . MVV heeft dat geld niet dus of de begroting gaat structureel omlaag of een investeerder neemt dat deel over.
Maar welke investeerder met een minderheid aandeel gaat dat doen , niemand ! Wat ik begreep is dat de lopende gesprekken met een investeerder ook zijn stopgezet en dat er op dit moment geen gesprekken lopen .Vorig jaar spraak Noor in een gesprek met L1 dat een toenmalige investeerder binnen korte termijn gepresenteerd zou worden . Daar weten we inmiddels van dat die ook niet is door gegaan

Het wordt tijd dat de controlerende "macht" ( ledenraad of een andere gremia of liefst samen) eens het bestuur, het bestuur van ledenraad en de directie om opheldering gaat vragen of MVV nog een serieuze overname kandidaat heeft die in gesprek is. En laat de zittende "macht" dit maar aantonen aan bv de ledenraad en met bewijs !
We worden van het kastje naar de muur gestuurd en Noor denkt dat de meeste MVV supporters maar alles voor zoete koek nemen.
Onze club is in acuut gevaar en het wordt eens tijd voor het eerlijk verhaal . Praatjes over spelers die zich ontwikkelen interesseren mij nu niet .


MVV heeft geen tijd meer, de reserves zijn opgedroogd en ik verwacht een acuut betaling probleem de komende maanden als er geen nieuw geld binnen komt.

Nu heeft MVV dit gewoon over zich zelf afgeroepen , de cijfers zijn per eind November gedeponeerd bij de KVK , en tot op moment van schrijven heeft MVV niks over de cijfers gepubliceerd in de zin dat hier iets naar buiten toe over is geroepen.
Inmiddels staan de cijfers ergens weggeduwd op de MVV.nl website

Een heel opvallend verschil is het volgende : op haar eigen website publiceert MVV de jaarstukken en wordt het kopje onder de continuiteit als volgt omschreven

Informatieverschaffing over continuïteit
Ondanks dat het afgelopen seizoen is afgesloten met een verlies van € 367.897 heeft MVV
Maastricht B.V. per 30 juni 2021 nog een positief eigen vermogen van € 41.264 en een positief
werkkapitaal van € 907.401. MVV Maastricht B.V. is momenteel bezig met het opstellen van
een nieuw beleidsplan. In het seizoen 2021/2022 zullen naar verwachting de kosten nog voor
de baten oplopen en zal indien er geen transfers worden gerealiseerd opnieuw een verlies
worden gerealiseerd en zal het eigen vermogen negatief worden. De continuïteit komt echter
door huidige cashpositie en de ontvangen steunmaatregelen vanuit de overheid vanwege
COVID-19 niet in het gedrang. Met het nieuwe beleidsplan ziet MVV Maastricht B.V. de
toekomst dan ook met vertrouwen tegemoet.


Als je gaat kijken naar de stukken die gedeponeerd zijn bij de KVK dan staat er dit :

Informatieverschaffing over continuïteit
Het eigen vermogen van MVV Maastricht B.V. bedraagt per 31 december 1 juli 2020 tot en met 30 juni 2021 negatief. Hierdoor bestaat er een onzekerheid van materieel belang op grond
waarvan gerede twijfel zou kunnen bestaan over de continuïteit van het geheel van de werkzaamheden van MVV Maastricht B.V.
Wij verwachten dat de kasstroom over de komende boekjaren zich positief zal ontwikkelen. De in de onderhavige jaarrekening gehanteerde grondslagen van waardering en
resultaatbepaling zijn dan ook gebaseerd op de veronderstelling van continuïteit van de vennootschap.


Daar waar de KVK spreekt over gerede twijfel over het voortbestaan van MVV Maastricht BV , daar zet MVV op haar eigen website dat de continuiteit niet in gevaar komt en heeft het deze passage aangepast . Deze 2 zaken staan natuurlijks haaks op elkaar .
De officiele stukken bij de KVK geven een andere aantekening dat de stukken op de website van MVV en dat roept wederom veel vragen op.

Tel daarbij op dat Wels en van Geneugden met elkaar in de clinch liggen , dat de selectie en de samenwerking met de trainer tot een dieptepunt is gedaald. Dat de spelers helemaal niet blij zijn met de nieuwe fysio's etc etc etc
Malaise overal , en MVV zwijgt als een graf .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Och jeh, peeke, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2022 13:53
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 501
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Algemeen #21
Tied veur groete sjoenmaak in de directie en bestuur en akties um finansjele middelen op te krikke, mer die middele pas ter beschikking te stelle es de incapabele leiding, bestuur, directie (lees Noor) en technische leiding (lees Wels) onmiddellijk opsodemietere.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2022 13:55
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
MVV Algemeen #22
Ik wil niks afdoen aan de ernst van de situatie maar als je wilt dramatiseren, dan wel graag gebasserd op feiten.

Daar waar de KVK spreekt over gerede twijfel over het voortbestaan van MVV Maastricht BV

is natuurlijk onzin. De KvK spreekt helemaal nergens over en geeft geen oordeel. Dit staat gewoon in de stukken die door MVV bij de KvK zijn gedeponeerd in het kader van een wettelijke verplichting.
En een opmerking over de continuiteit is heel gebruikelijk in een situatie als deze. Dat moeten we niet overdrijven. Het is zelfs verplicht dat in de jaarrekening op te nemen als de onderneming niet op eigen kracht aan har verplichtingen kan voldoen. Dus als er geen transfers zijn, er geen partij bereid is geld in MVV te steken (via aandelen of leningen) én MVV op eigen kracht geen extra inkomsten weet te genereren dán is het einde nabij maar zo ver zijn we nog niet.

Maar de situatie is meer dan zorgelijk, laat dat duidelijk zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, De Zwarte Vogel, Zoewiezoe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2022 13:57
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1895
Meer
MVV Algemeen #23

SintServaos schreef : Tied veur groete sjoenmaak in de directie en bestuur en akties um finansjele middelen op te krikke, mer die middele pas ter beschikking te stelle es de incapabele leiding, bestuur, directie (lees Noor) en technische leiding (lees Wels) onmiddellijk opsodemietere.

Lekker makkelijk, roepen dat iedereen moet opsodemieteren, en vooral onmiddellijk. Denk je dat opvolgers in de rij staan om de zaak over te nemen?
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, Zoewiezoe, Charmeur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2022 14:05
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV Algemeen #24

Napoleon schreef : Tel daarbij op dat Wels en van Geneugden met elkaar in de clinch liggen , dat de selectie en de samenwerking met de trainer tot een dieptepunt is gedaald. Dat de spelers helemaal niet blij zijn met de nieuwe fysio's etc etc etc
Malaise overal , en MVV zwijgt als een graf .


Waar baseer jij dit op?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2022 14:17
SintServaos
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 501
Meer
Onderwerp Auteur
MVV Algemeen #25
Iech volg MVV aol 55 jaor, d'r zien genoog luij die beter wille veur MVV en capabel zien, allein zien die door de kliek binne MVV vakkundig boete de deur gehawwe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2022 14:38 21 jan 2022 14:38 door Sander70.
Sander70
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 254
Meer
MVV Algemeen #26
-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2022 14:43
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
MVV Algemeen #27
Ah we geven Emil Visser nog wat meer voer om stukjes te kunnen schrijven in zijn vodje zie ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2022 15:12
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1851
Meer
MVV Algemeen #28

Boschpoort schreef : Ik wil niks afdoen aan de ernst van de situatie maar als je wilt dramatiseren, dan wel graag gebasserd op feiten.

Daar waar de KVK spreekt over gerede twijfel over het voortbestaan van MVV Maastricht BV

is natuurlijk onzin. De KvK spreekt helemaal nergens over en geeft geen oordeel. Dit staat gewoon in de stukken die door MVV bij de KvK zijn gedeponeerd in het kader van een wettelijke verplichting.
En een opmerking over de continuiteit is heel gebruikelijk in een situatie als deze. Dat moeten we niet overdrijven. Het is zelfs verplicht dat in de jaarrekening op te nemen als de onderneming niet op eigen kracht aan har verplichtingen kan voldoen. Dus als er geen transfers zijn, er geen partij bereid is geld in MVV te steken (via aandelen of leningen) én MVV op eigen kracht geen extra inkomsten weet te genereren dán is het einde nabij maar zo ver zijn we nog niet.

Maar de situatie is meer dan zorgelijk, laat dat duidelijk zijn.



en daarom staat er ook geen onzin in , omdat je als club verplicht wanneer je continuiteit in gevaar is om dit te melden( te publiceren). Dit wordt meestal door accountant in de jaarstukken uitgebreider omschreven en bedrijven zijn in hun publiciteit stukken verplicht omdat te melden ( stukken KVK). Dat heeft MVV dus ook gedaan , ze doen dat liever niet maar ze zijn er wel toe verplicht bij deponeren van de stukken , want dat wil je liever niet .

Op haar website van MVV onder het kopje jaarstukken spreken ze nadrukkelijk dat de continuiteit niet in gevaar is , maar op haar eigen website hoef je niks wettelijks te publiceren en kun je daar je eigen draai aangeven , dat is dus ook gebeurd de tekst is daar anders dan de tekst die gepubliceerd is in de stukken die zijn gedeponeerd

Ik ben het helemaal met je eens dat het meer dan zorgelijk is maar die conclusie had ik al getrokken bij het inzien van de stukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2022 15:29
Charmeur
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 389
Meer
MVV Algemeen #29
Napoleon schreef : Tel daarbij op dat Wels en van Geneugden met elkaar in de clinch liggen , dat de selectie en de samenwerking met de trainer tot een dieptepunt is gedaald. Dat de spelers helemaal niet blij zijn met de nieuwe fysio's etc etc etc
Malaise overal , en MVV zwijgt als een graf .

Maar nogmaals @napoleon waar baseer je dit op......
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 jan 2022 15:47
De Zwarte Vogel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 919
Meer
MVV Algemeen #30
Neerwaartse spiraal

In mijn vorige bijdrage sprak ik over mismoedigheid. Twee wedstrijden verder moet ik wel gaan spreken over wanhoop zeker bij de trouwe schare supporters.
Het uitzwaaien van “Us MVV-ke” op weg naar de mijnstreek was indrukwekkend. Verder had de Angel-Side trainer en spelers een brief ter aanmoediging gestuurd. Wat hebben zij ervoor teruggekregen? Niets, helemaal niets! Op het veld daar was sprake van gezapigheid. Je had niet het gevoel dat je zat te kijken naar een wedstrijd op enig niveau. Ik denk dat menig duel in de tweede en derde divisie meer spektakel biedt dan dit!
Om de sfeer nog verder te verslechteren kwam de melding naar buiten dat MVV feitelijk opnieuw in heel zwaar financieel weer is terecht gekomen. Een goed verstaander begrijpt dat inmiddels al een schuld van ruim 1 miljoen is ontstaan. De leiding van MVV besteedt allerlei zaken uit, zodat allerlei externe partijen aan de club verdienen, maar de club zelf geen cent!
Tenslotte wordt afscheid genomen van allerlei mensen met wel een hart voor MVV.
Mijn conclusie: MVV wordt grondig naar de ondergang gestuurd door de huidige clubleiding, ze kunnen dit niet omkeren! Het wordt tijd dat ingegrepen wordt!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Napoleon, SintServaos, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.445 seconden