Dit forum is al zolang dat ik het ken een plek geweest waar MVV supporters elkaar ontmoeten en over alles wat de club beweegt spreken . Het is voor mij dan ook een plek die ik persoonlijk bezocht ver voordat de grote sociaal media kanalen zoals we die nu kennen , facebook , twitter en instagram en noem ze maar op populair waren .Het MVVfans platform en zijn voorgangers van dit platform is ontstaan in de tijd dat de grote sociale netwerken helemaal niet zo populair waren of zelfs bestonden.
Het was voor ons allemaal een manier hoe we met elkaar in contact konden komen en over onze club konden praten , via dit platform heb ik veel mensen nadien ontmoet. Een heel waardevol medium voor ons en nog steeds. Voor mij is dit dan ook een veilige plek in de zin dat wij onderling communiceren . Het is dan niet zo zeer een gesloten community maar zo voelt het wel voor me. Het is tevens een plek waar er bijna geen censuur is er geen invloeden van de club of van de macht voelbaar zijn , er bijna alles geschreven en gezegd kan worden en plek die al jaren door onze moderatoren open wordt gehouden voor de discussie.
Ik vind dat heel waardevol en ben dankbaar aan diegene die daar zorg voor dragen !!!
De mensen die hier actief zijn , zijn net zoveel MVV supporter als ik dat ben
Tegen dat daglicht plaats ik hier althans berichten , ik ben niet bezig met wat de buiten wereld hier van vind maar ik ben bezig met communicatie uit te wisselen met mijn eigen MVV supporters net zoals we dat 20 jaar geleden deden ,althans zo voelt het voor mij . En dat er onderlinge meningsverschillen zijn dat moge duidelijk zijn, ik wil jullie ook daarbij vertellen dat ik ook vind in dat kader dat wij als MVV supporters ook bijna alles tegen elkaar hier moeten en mogen en kunnen plaatsten als het gaat over onze club . Dit forum heeft vaak een heel belangrijke rol gehad in het belang van onze club . En iedereen is vrij om hier een account te open en zich te mengen in een discussie die wij onderling voeren , los van de boze wereld daarbuiten !
Dat wij bijna allemaal niet met onze echte namen hier iets plaatsten is meer dan hoe het ooit ontstaan is en hoort een beetje bij de cultuur van dit forum
Ik wil dit graag vooraf gezegd hebben en ik wil ook gezegd hebben dat ik snap dat ik reacties oproep bij mensen , maar ik accepteer iedere vorm van kritiek in welke vorm dan ook aan mijn adres .
Datgene wat ik schrijf , doe ik niet voor mezelf maar doe ik omdat deze club ook in mijn hart zit , al zullen sommige me dat misschien niet geloven !
Goed vanuit die gedachte wil ik nog iets plaatsen wat me gewoon dag dagelijks bezig houdt en dat is het wel en wee van onze club !
Ik maak me grote zorgen daarover en ik maak me grote zorgen om t voortbestaan van deze club
Daar zou ik graag nog een toelichting op willen geven . Bij de recente publicatiecijfers die MVV in November gedeponeerd heeft bij de KVK gaf MVV aan bij het kopje continuiteit dat er een gerede twijfel is ontstaan over het voort bestaan van de club( deze passage heb ik al geplaatst)
Tijdens de zitting ( NOW2) in Februari 2021 heeft de advocaat van MVV het volgende bepleit ( dit citaat is uit de uitspraak van rechtspraak.nl gehaald) Waarin hij laat optekenen dat wanneer MVV de subsidie niet ontvangt de club acute financiele problemen geraakt .
2. Eiseres is het niet eens met het bestreden besluit en voert daartoe het volgende aan.
. Als het afwijzingsbesluit in stand blijft, heeft dat onomkeerbare en catastrofale gevolgen. Niet alleen omdat er gedwongen ontslagen moeten vallen, maar ook omdat de continuïteit van eiseres in gevaar komt. Als zij de subsidie niet krijgt, raakt zij in acute financiële problemen.
Het onderzoek ter zitting heeft plaatsgevonden op 23 februari 2021.
De uitspraak is uitgesproken in het openbaar op 26 mei 2021.
Wanneer we naar de stukken gaan kijken die MVV zelf op haar website heeft geplaats en die je alleen vind wanneer je weet waar ze staan : mvv.nl – menu -MVVmaastricht-club-jaarverslag en dan kan je kiezen ( 5 door kliks dus) Dan schrijft de club dat het voortbestaan van de club niet in gedrang is . De tekst is aangevuld en anders dan die is gedeponeerd bij de KVK .
Tevens geeft MVV in die toelichting aan dat wanneer er geen transfers worden gedaan in 2021-2022 de kosten voor de baten uitlopen en dat er een negatief eigen vermogen wordt geschreven.
Goed we lezen dus 3 verschillende zaken , 2 stukken die aangeven dat de continuiteit in gedrang komt ( eentje zelfs tijdens een zitting) en eentje die zegt dat het niet is.
Dan reist bij mij gelijk de vraag als de laatste de waarheid zou zijn , hoeveel tijd blijft die regel in stand , in de wetenschap dat per 1-Oktober 2022 de schulden moeten worden afgelost in een 5 jarig plan en de schuld is opgelopen naar 1.1 miljoen ( volgens de jaarstukken 30-06-2021 ) en dat het eigen vermogen over 2021-2022 zonder transfers negatief gaat worden
Tot op heden heeft MVV geen enkele toelichting gegeven over de situatie rond de club , Er is geen enkel onderwerp de op website waarin dit wordt besproken althans wordt kenbaar gemaakt bij de achterban.
Veel MVV supporters bezoeken deze fanpagina niet eens of kijken op socialmedia of andere kanalen , ook velen lezen de krant niet eens meer. Dus ik kan me goed voorstellen dat heel veel supporters geen weet hebben hoe de club er op dit moment voorstaat .
De vraag die daarna weer bij me opkomt , waarom wordt dit niet gewoon naar buiten gebracht en de 2de vraag is hoeveel tijd is er nog , wat als die investeerder niet komt en wat als een mogelijke deal afketst en wat als er geen transfers meer komen , wanneer is het bekende potje dan leeg !
Hele normale vragen die als bezorgd supporter we ons allemaal mogen stellen , na de antwoorden blijft het voorlopig gissen !