MVV Algemeen
- JulioB
- Premium Member
Re: MVV Algemeen
26 Jan 2022 09:18Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Napoleon
- Platinum Member
26 Jan 2022 09:23Prijs is meestal niet eens het issue , voor MVV reserveer je dat geld ( als je t wat minder breed hebt)
En dat is sjiek , daarom mogen ook heel veel vinden wat we vinden. Maar voor nieuwe SK of die korter een SK hebben aangeschaft kan ik me heel goed voorstellen dat met de wetenschap van aflopen 3 seizoen en de onzekerheid voor de toekomst winter dat er vraagtekens zijn. Een hybride oplossing zou voor die groep toch dat extra zetje kunnen zijn .
Tevens vind ik dat MVV voor SK houders , bv langer dan 10 jaar meer extra's aangeboden moeten gaan worden. Upselling los van de SK en extra waardering voor de loyaliteit .
Maar dan naar de match richting VVV . MVV heeft daar het volgende van geroepen :
Voor velen is voetbal een passie en op deze manier ontneem je onze trouwe supporters hun grootste hobby. Daarbij is betaald voetbal niet gemaakt om voor lege tribunes te spelen. Ook richting onze sponsors willen we nu stappen maken. Zij hebben veel vertrouwen in MVV, zelfs in deze moeilijke corona-tijd blijven ze de club – net als onze supporters - onverminderd steunen. En dat mag ook beloond en gewaardeerd worden. Daarom ook laten we alle MVV-supporters die een kaartje voor de derby MVV-Roda JC hadden, krijgen nu gratis toegang tot de derby MVV-VVV Venlo.
We gaan dus,wat de uitkomst van de volgende persconferentie ook moge zijn, hoe dan ook uit protest de poorten van De Geusselt openen als de wedstrijd tegen VVV Venlo op het programma staat (4 februari). Uit de Fieldlab-experimenten blijkt immers dat er tijdens voetbalwedstrijden de besmettingen nihil dus verwaarloosbaar zijn. We zullen natuurlijk – zoals we in het verleden ook al naar ieders tevredenheid gedaan hebben - de veiligheid van een ieder in de gaten houden en de RIVM-maatregelen toepassen.”
Nu de overheid 1/3 toestaat , wat gaat er nu gebeuren met het zogenaamde "protest" Was het een loze actie of blijft deze actie in stand
Want ik vind dat je eigenlijk niet meer terug kunt als je iedereen uitnodigt die een kaartje had tegen Roda
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Burgundian043
- Junior Member
Re: Re:MVV Algemeen
26 Jan 2022 09:39 - 26 Jan 2022 09:41Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
- tuutsje
- Platinum Member
26 Jan 2022 10:31Napoleon wrote: De meeste hier , ondanks alle ellende die al 20-30-40 jaar en nog langer een SK hebben die verlengen bijna allemaal , ook richting 2022-2023
Prijs is meestal niet eens het issue , voor MVV reserveer je dat geld ( als je t wat minder breed hebt)
En dat is sjiek , daarom mogen ook heel veel vinden wat we vinden. Maar voor nieuwe SK of die korter een SK hebben aangeschaft kan ik me heel goed voorstellen dat met de wetenschap van aflopen 3 seizoen en de onzekerheid voor de toekomst winter dat er vraagtekens zijn. Een hybride oplossing zou voor die groep toch dat extra zetje kunnen zijn .
Tevens vind ik dat MVV voor SK houders , bv langer dan 10 jaar meer extra's aangeboden moeten gaan worden. Upselling los van de SK en extra waardering voor de loyaliteit .
Maar dan naar de match richting VVV . MVV heeft daar het volgende van geroepen :
Voor velen is voetbal een passie en op deze manier ontneem je onze trouwe supporters hun grootste hobby. Daarbij is betaald voetbal niet gemaakt om voor lege tribunes te spelen. Ook richting onze sponsors willen we nu stappen maken. Zij hebben veel vertrouwen in MVV, zelfs in deze moeilijke corona-tijd blijven ze de club – net als onze supporters - onverminderd steunen. En dat mag ook beloond en gewaardeerd worden. Daarom ook laten we alle MVV-supporters die een kaartje voor de derby MVV-Roda JC hadden, krijgen nu gratis toegang tot de derby MVV-VVV Venlo.
We gaan dus,wat de uitkomst van de volgende persconferentie ook moge zijn, hoe dan ook uit protest de poorten van De Geusselt openen als de wedstrijd tegen VVV Venlo op het programma staat (4 februari). Uit de Fieldlab-experimenten blijkt immers dat er tijdens voetbalwedstrijden de besmettingen nihil dus verwaarloosbaar zijn. We zullen natuurlijk – zoals we in het verleden ook al naar ieders tevredenheid gedaan hebben - de veiligheid van een ieder in de gaten houden en de RIVM-maatregelen toepassen.”
Nu de overheid 1/3 toestaat , wat gaat er nu gebeuren met het zogenaamde "protest" Was het een loze actie of blijft deze actie in stand
Want ik vind dat je eigenlijk niet meer terug kunt als je iedereen uitnodigt die een kaartje had tegen Roda
Ik denk als we de 5000 toeschouwers halen we blij mogen zijn. Iets in me zegt dat we de 1/3 capaciteit maar net gaan halen.
- Maosbrögk
- Platinum Member
26 Jan 2022 10:36JulioB wrote: Iemand vertelde mij ook dat de stadion naam verkocht is. Ik zit zelf helaas niet kort genoeg bij het vuur om dit te kunnen verifiëren. Weet iemand daar iets meer van?
Zul je zien dat er voor de gemeente dan wel groot op de voorkant van het stadion een gesponsorde stadionnaam mag staan, wat bij De Geusselt uit den bozen was….Maar goed: elke euro telt.
- Boschpoort
- Administrator
26 Jan 2022 15:3626 januari 2022
Het is normaliter niet onze stijl te reageren op artikelen in de media maar wij menen dat nu toch te moeten doen. Het gaat om het artikel van de hand van Emil Visser van Dagblad De Limburger. Wij vinden dat in zijn artikel een verkeerd en vooral negatief beeld van MVV wordt geschetst. Dit betreuren wij ten zeerste.
Laten we beginnen met de sportieve resultaten, daar heeft de krant natuurlijk een punt. Negen wedstrijden zonder overwinning zijn de feiten. Maar het is nog niet zo lang geleden dat MVV in de media ‘de verrassing’ werd genoemd. Daarmee willen we maar zeggen dat het dubbeltje ook zomaar weer de andere kant op kan vallen. De wedstrijd tegen FC Volendam geeft in elk geval vertrouwen!
In de zware coronatijd voor iedereen waar velen geen inkomsten hebben, is het een logisch verhaal dat het eigen vermogen minder wordt. MVV is hierop geen uitzondering. Het Nederlandse betaalde voetbal heeft te maken met maar liefst 155 miljoen euro minder aan inkomsten! Het landelijk gemiddelde wat de omzetdaling betreft bedraagt 30 procent. MVV heeft door goed in te spelen op de situatie én de steun van supporters en sponsors te maken met de helft van dit landelijk gemiddelde (15 procent).
Het NOW-verhaal van anderhalf jaar geleden wordt ook in het artikel benoemd. Ondanks uitleg aan de betreffende journalist blijft hij volharden in verkeerde aannames. Er wordt een bedrag genoemd dat MVV is misgelopen van 2 ton. Dit klopt niet. Dat is de helft. Nog steeds een flink bedrag. MVV heeft wel stappen gezet om financieel verhaal te halen.
Ook zijn we volop bezig met gesprekken met investeerders. Marcel Jöris zei het onlangs in zijn blog treffend: “Ik kan u verzekeren dat meerdere partijen belangstelling tonen. En ook dat we gesprekken voeren. Echter, in alle gevallen waar besprekingen nog niet richting afronding gaan, wordt geheimhouding geëist. Dat hebben we uiteraard te respecteren, anders doe je gewoon geen zaken. Bij andere clubs zien we voorbeelden van het voortijdig uitlekken van informatie en dat leidt dan tot het afketsen van een deal. In het bewaren van vertrouwelijkheid zijn we dus erg secuur. Daardoor lijkt het voor de omgeving alsof niets gebeurt. Het tegendeel is dus waar. Bovendien geldt hier zorgvuldigheid. Andere partijen goed leren kennen, verwachtingen afstemmen, risico’s en kansen goed inschatten alvorens de laatste handtekening te zetten. Dergelijke processen vergen tijd en dus geduld van onze fans en sponsoren. Beter goed en duurzaam, dan snel en teleurstellend. Dat is ons devies.”
Verder gaat het in het artikel over Ronny van Geneugden en dat zijn aanwezigheid imagoschade voor MVV zou zijn. Voor MVV geldt dat Ronny – die dag en nacht in de weer is voor MVV- onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Van imagoschade is in onze ogen daarom geen sprake, wij appreciëren Ronny als persoon en we waarderen zijn deskundigheid en inzet.
Het is jammer dat de positieve zaken waar iedereen bij MVV mee bezig is zelden tot nooit in de krant belicht worden. De inzet van betrokken supporters, de maatschappelijke acties van de Angel-Side, de inzet van 200 vrijwilligers, de passie van de staf en onze jonge ploeg. Wat echter een goed gevoel geeft is, dat iedereen die MVV een warm hart toedraagt gelooft in de club. Want daar doen we het met z’n allen voor, het motto voor dit seizoen is niet voor niets #SameVollePetaj!
- opadiehard
- Away
- Platinum Member
26 Jan 2022 16:41MVV bedankt om dit alles met ons te delen maar voor mij had dit wat vroeger gemogen!
Word het niet eens tijd om deze journalist eens flink de waarheid te zeggen,hij stond bij de supporters al vaker in een slecht daglicht….emil visser jij bent aan zet….mvrgr Opa.
- houtengerard
- Administrator
- Positivo (met ervaring)
26 Jan 2022 16:57 - 26 Jan 2022 17:25Dan komt nog de mooiste. Het financiële corona verhaal. Als ik als 'Malta' zijnde de gehele begroting van de Europese Unie deel door alle lidstaten, dan kom ik ook op een kleiner verlies uit dan grootmachten als Frankrijk en Duitsland die getroffen zijn door de corona crisis.. In die 155 miljoen zitten Ajax, PSV en Feyenoord e.a. die structureel Europese inkomsten en meer toeschouwers en sponsoren hadden.. Meer factoren, meer risico.. Maar knap hoor die 15%...
Met het tweede deel van dit bericht is niet veel mis. Medewerkers en investeerders beschermen is gewoon netjes en zoals het hoort. De eerste helft is gewoon creatieve boekhouding, begrijpelijk ter zelfbescherming, maar ook een beetje lachwekkend vind ik (met kiespijn).
- SintServaos
- Topic Author
- Platinum Member
26 Jan 2022 16:57Wat betref ut verhaol nao ut instappe vaan unne investeerder, dink iech persuunlijk tot dee daan eise geit stelle aon d' n technische staaf en daan Klaas en Co te liech weure bevoonde.
- Sjotelsplak
- Platinum Member
26 Jan 2022 20:02 - 26 Jan 2022 20:06Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
- Hill28
- Visitor
26 Jan 2022 21:35 - 26 Jan 2022 21:51Maar ik begrijp uit het stuk det het bestuur inmiddels de zaak tegen Noor is gestart om dat ton (volgens mij was het 1,5 ton) op zijn bedrijf te verhalen vanwege een onrechtmatige daad tegen MVV, nalatigheid op basis van betamelijkheid in het maatschappelijk verkeer?
Ah nee wacht, dit gaat over die zaak die MVV tegen de belasting heeft aangespannen. Omdat ze, of diegene die de dagelijkse leiding had, was vergeten de NOW op tijd aan te vragen. Een totaal kansloze zaak waarvoor zonder blikken of blozen een paar duizend euro extra is weggegooid. Goed werk!
En hoe je in deze tijd kunt volhouden dat je pas imagoschade kan lijden na een gerechtelijke uitspraak tegen iemand... Los van het feit wat je verder vindt van trial by media… het tegendeel staat toch wel vast, zeker na vorige week.
Het enige wat je die krant kunt verwijten is het plezier dat er vanaf druipt wanneer ze negatieve zaken kunnen schrijven over MVV. Wat een lachertje!
Boschpoort wrote: MVV Reageert:
26 januari 2022
Het is normaliter niet onze stijl te reageren op artikelen in de media maar wij menen dat nu toch te moeten doen. Het gaat om het artikel van de hand van Emil Visser van Dagblad De Limburger. Wij vinden dat in zijn artikel een verkeerd en vooral negatief beeld van MVV wordt geschetst. Dit betreuren wij ten zeerste.
Laten we beginnen met de sportieve resultaten, daar heeft de krant natuurlijk een punt. Negen wedstrijden zonder overwinning zijn de feiten. Maar het is nog niet zo lang geleden dat MVV in de media ‘de verrassing’ werd genoemd. Daarmee willen we maar zeggen dat het dubbeltje ook zomaar weer de andere kant op kan vallen. De wedstrijd tegen FC Volendam geeft in elk geval vertrouwen!
In de zware coronatijd voor iedereen waar velen geen inkomsten hebben, is het een logisch verhaal dat het eigen vermogen minder wordt. MVV is hierop geen uitzondering. Het Nederlandse betaalde voetbal heeft te maken met maar liefst 155 miljoen euro minder aan inkomsten! Het landelijk gemiddelde wat de omzetdaling betreft bedraagt 30 procent. MVV heeft door goed in te spelen op de situatie én de steun van supporters en sponsors te maken met de helft van dit landelijk gemiddelde (15 procent).
Het NOW-verhaal van anderhalf jaar geleden wordt ook in het artikel benoemd. Ondanks uitleg aan de betreffende journalist blijft hij volharden in verkeerde aannames. Er wordt een bedrag genoemd dat MVV is misgelopen van 2 ton. Dit klopt niet. Dat is de helft. Nog steeds een flink bedrag. MVV heeft wel stappen gezet om financieel verhaal te halen.
Ook zijn we volop bezig met gesprekken met investeerders. Marcel Jöris zei het onlangs in zijn blog treffend: “Ik kan u verzekeren dat meerdere partijen belangstelling tonen. En ook dat we gesprekken voeren. Echter, in alle gevallen waar besprekingen nog niet richting afronding gaan, wordt geheimhouding geëist. Dat hebben we uiteraard te respecteren, anders doe je gewoon geen zaken. Bij andere clubs zien we voorbeelden van het voortijdig uitlekken van informatie en dat leidt dan tot het afketsen van een deal. In het bewaren van vertrouwelijkheid zijn we dus erg secuur. Daardoor lijkt het voor de omgeving alsof niets gebeurt. Het tegendeel is dus waar. Bovendien geldt hier zorgvuldigheid. Andere partijen goed leren kennen, verwachtingen afstemmen, risico’s en kansen goed inschatten alvorens de laatste handtekening te zetten. Dergelijke processen vergen tijd en dus geduld van onze fans en sponsoren. Beter goed en duurzaam, dan snel en teleurstellend. Dat is ons devies.”
Verder gaat het in het artikel over Ronny van Geneugden en dat zijn aanwezigheid imagoschade voor MVV zou zijn. Voor MVV geldt dat Ronny – die dag en nacht in de weer is voor MVV- onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. Van imagoschade is in onze ogen daarom geen sprake, wij appreciëren Ronny als persoon en we waarderen zijn deskundigheid en inzet.
Het is jammer dat de positieve zaken waar iedereen bij MVV mee bezig is zelden tot nooit in de krant belicht worden. De inzet van betrokken supporters, de maatschappelijke acties van de Angel-Side, de inzet van 200 vrijwilligers, de passie van de staf en onze jonge ploeg. Wat echter een goed gevoel geeft is, dat iedereen die MVV een warm hart toedraagt gelooft in de club. Want daar doen we het met z’n allen voor, het motto voor dit seizoen is niet voor niets #SameVollePetaj!
- Napoleon
- Platinum Member
27 Jan 2022 09:09MVV Maastricht moet haar supporters serieus gaan nemen en uitleggen hoe zaken ontstaan . De jaarrekening wordt gedeponeerd en er wordt niks naar de supporters toe gecommuniceerd hoe het bv komt dat de schuld naar 1.1 miljoen is gestegen in 12 maanden. Er worden alleen algehele zaken aangehaald (corona) en er wordt gemeten tegen andere clubs waardoor het lijkt dat we t nog niet zo slecht doen. Dat laatste vind ik al helemaal niet relevant hoe andere clubs het doen.
Wat me het meeste zorgen maakt is het proces van de verkoop van de club en het gebrek aan "transparantie" daarin.
Laat me dat uitleggen . MVV Maastricht is nu bijna een klein jaar bezig met de verkoop van de club tegen een minderheid aandeel . Althans dat wordt en werd gecommuniceerd . Ook werd er gezegd en geschreven dat er voldoende partijen hebben die interesse hebben getoond en tonen.
De verkoop van de club ligt bij 2 partijen het bestuur en de ledenraad daar liggen de aandelen en het goudenaandeel. De Directie van MVV gaat er juridisch helemaal niet over en is geen partij in deze !!!!
Als er straks een koper komt voor X procent van de aandelen tegen een bepaald pakket dan moet dan nog langs de ledenraad .
Maar hoe kunnen de mensen van de ledenraad toetsen of dit de beste deal was en is die de club heeft aangeboden gekregen
Wat wil ik daar mee zeggen, het volgende ik vind dat alle gesprekken en alle voorstellen , gespreksverslagen etc van alle partijen die met MVV aan tafel hebben gezeten openbaar moeten zijn voor mensen van de ledenraad .
Alle gesprekken die nu gevoerd zijn , en daar ga ik van uit daar zijn gespreksverslagen van gemaakt daar hebben meerdere belang hebbende van MVV aan tafel gezeten en daar zijn dossiers van opgebouwd ( ga ik vanuit, inzake zorgvuldigeheid)
In die dossiers moet dan te zien zijn met welke partijen er is gesproken , in welke fase gesprekken zijn afgebroken , wat daar de reden van is geweest en tevens welke concrete voorstellen er al van derde partijen zijn aangeboden voor het investeren in de club. En dit moet de toetsen zijn
Je kunt namelijk straks nooit op basis van een aangeboden voorstel zeggen ( bestuur aan ledenraad), en jongens dit is het en dit is het beste wat we uit de markt krijgen. Dit is de beste investeerder
Als ik in de ledenraad zou zitten dan zou ik mijn handtekening niet zetten onder halve informatie ik zou alle dossiers willen inzien en ik zou willen weten waarom dit de beste deal is. En daarvoor moeten je het hele traject kunnen beoordelen
Dit omdat we slechts 1 keer de aandelen kunnen verkopen van de club en dat moet transparant , zorgvuldig en vooral eerlijk gebeuren.
De ledenraad is destijds in het leven geroepen om onze kernwaarde te bewaken , nu de verkoop van de club is het meest ingrijpende wat er gaat en kan gebeuren .
Zorgvuldigheid is in deze openheid !
- Lijnsje@tappunt
- Platinum Member
- Hool beer, hool beer!
27 Jan 2022 10:53Please Log in or Create an account to join the conversation.
- En noe?
- Premium Member
27 Jan 2022 11:34Ja het is een puinhoop bij mvv. Sportief gezien gaat het beroerd. Klaas wels krijgt ons niet aan het voetballen. We zien geen vooruitzicht. Financieel zitten we in zwaar weer. Of zoals geneugden zei we liepen eens rond het stadion en zagen een fitnissruimte en een sporthal en daar maken we nu gebruik van. En we lunchen op de club zo kunnen we 2x trainen. Wauw dat hadden ze snel gezien.
- Boschpoort
- Administrator
28 Jan 2022 13:23Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen. Ik ga een aantal berichten verwijderen zodat we ons weer kunnen richten op wat ons bindt in plaats van verdeelt: MVV Maastricht. Graag back on topic.