Noor & 'de nieuwe investeerder'

29 juni 2022 17:18
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #181
Persbericht is uit. Embargo tot 18:00, na de persconferentie. Info volgt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 17:24 29 juni 2022 17:26 door JulioB.
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #182

Boschpoort schreef : Persbericht is uit. Embargo tot 18:00, na de persconferentie. Info volgt.


Daar trekt 1limburg zich weinig van aan zo te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 17:47
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #183
Ben gematigd positief over het verhaal. Geen miljonair met een nieuw speeltje maar een professionele partij met voetbal expertise. Overname bedrag is misschien wat laag maar dat is eenmaal de waarde van de club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 17:48
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 816
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #184
735.00 eruro voor 24 van de 100 aandelen: toch een aardig bedrag. Raar dat niemand vragen stelde aan het einde van de persconferentie.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
Artikel over MVV en de gemeente Maastricht: bit.ly/salemans-over-mvv-en-gemeente-9-april-2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 17:55 29 juni 2022 18:07 door CatenaccioMestreech.
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 584
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #185
Na het lange wachten hebben we eindelijk uitkomst:
24 procent van de aandelen gaat naar het Amerikaanse: Soccer Holdings.
Ze nemen die 24 procent over voor 735.000 euro.

Ik ben oprecht positief gestemd over dit bedrag en ook over de partij waar we mee in zee gaan.
Geen partij die maar blind geld in de club pompt, maar een partij die ook voetbalexpertise heeft.

Ook vind ik het een goede zet dat ze in de toekomst als het goed klikt nog eens 24 procent overnemen voor datzelfde geld bedrag.

Wat ik wel jammer vind is dat er niet veel verder naar buiten gebracht werd over wat er nu allemaal met het geld bijvoorbeeld gedaan zou worden.
Of dit nu vooral toch in de jeugd gepompt gaat worden.
Of dat er toch een gedeelte naar ons transferbudget gaat.

Ook vond ik de persconferentie erg amateuristisch.
Slecht geluid en beeld!
Dit zal in de toekomst allemaal beter moeten.

Maar genoeg geklaag.
We mogen positief terug kijken en ik hoop dat er meer mensen overgehaald zijn om een SK te halen!

Make MVV great again!
Perfisia allemoal!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, opadiehard, Hier menier

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 17:56
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #186
PERSBERICHT 29 juni 2022

MVV Maastricht in zee met World Soccer Holdings

De Amerikaanse investeringsmaatschappij World Soccer Holdings (WSH) stapt in bij MVV Maastricht. In totaal zal de investeerder 24 van de 100 aandelen overnemen. De overige aandelen blijven in bezit van Stichting MVV terwijl het Gouden aandeel in het bezit van de Vereniging MVV blijft.
WSH heeft de optie tot koop vastgelegd op nog eens 24 aandelen. Het bedrag wat gemoeid is met de aandelentransactie is 735.000 euro.
De nieuwe aandeelhoudersstructuur is beoordeeld en goedgekeurd door de Stichting MVV, de Vereniging MVV, RVC en de directie. WSH zal met één persoon zitting nemen in de Raad van Commissarissen.

Nieuwe Amerikaanse aandeelhouders
Met deze nieuwe aandeelhouder, die geleid wordt door de Amerikaan Scott Dyer en de Nederlander Bob Heere, verbetert het toekomstperspectief van MVV Maastricht. De club krijgt de kans om de voetbalorganisatie verder te professionaliseren.
“Vanaf het begin hebben wij een goed gevoel gehad bij onze gesprekken met Erik Noor en Marcel Jöris. Wij geloven in de MVV-visie en hebben veel bewondering voor hoe zij de club door deze moeilijke tijd hebben heen geloodst. Dit is een unieke deal omdat WSH een ondersteunende rol heeft, niet een leidende. Wij willen helpen en we staan te popelen om aan de slag te gaan”, aldus Scott Dyer en Bob Heere.
De nieuwe aandeelhouder heeft zich voor de periode 2022-2026 gecommitteerd aan de club MVV voornamelijk op basis van de visie van MVV: “Magie van Maastricht”. “Het was belangrijk dat bij het afsluiten van de deal de visie was vastgelegd”, zegt Algemeen Directeur Erik Noor die tevreden is over deze deal.

Amerikaanse expertise en netwerk
MVV Maastricht heeft bewust gekozen om met de Amerikaanse aandeelhouder World Soccer Holdings in zee te gaan omdat deze partij niet alleen geld maar ook veel know-how in de ruimste zin van het woord biedt. Men moet dan denken aan kennis en expertise op het gebied van commercie, marketing, PR, sponsorwerving, supporterszaken maar ook ondersteuning op voetbaltechnisch vlak. Zo bestaat de mogelijkheid dat er spelers met Amerika worden uitgewisseld. Bij MVV komen dan spelers voetballen die minimaal op het niveau USL- Championship spelen. De USL is de tweede divisie van het Amerikaanse voetbal, onder de Major League Soccer.

Ontwikkelclub
In de MVV-visie staat ‘ontwikkelen’ centraal. Een visie waarbij de eigen Academy een belangrijke rol speelt. “De jeugd is belangrijk, die moet veel meer aandacht hebben. We investeren veel in de opleiding, dat betaalt zich uiteindelijk terug, als er een transfer plaatsvindt. Door jeugd op te leiden en kansen te bieden in het eerste elftal creëer je waarde op het veld”, aldus Algemeen Directeur Erik Noor. “Je merkt dat MVV enorm leeft onder de bevolking. MVV is en blijft toch een van de pijlers van de stad Maastricht en omgeving.”
Stichting MVV is uiteindelijk de partij die de aandelen verkoopt. Voorzitter Marcel Jöris over de deal: “Het geduld van supporters en sponsoren is op de proef gesteld. Het resultaat is een solide partner met wie we de basis kunnen leggen voor de toekomst. De hoogste tijd dat de stad, en onze aanhang de club verder omarmen”.

Gouden aandeel
De Vereniging MVV Maastricht is houder van het zogenaamde gouden aandeel. Voorzitter Gerald Janssen is blij met de komst van deze nieuwe aandeelhouder: “in WSH vinden we een partner die volledige steun geeft aan de nieuwe missie en onze kernwaarden, en waarmee we MVV Maastricht naar een “next level” kunnen gaan brengen.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 18:06
Sjuulke
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 78
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #187

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 18:15
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #188
Ik hoop dat we met dit geld iig ook het spelersbudget kunnen verhogen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 18:26
Boredass
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1241
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #189

JulioB schreef : Ik hoop dat we met dit geld iig ook het spelersbudget kunnen verhogen.


Of dit geld ervoor gebruikt wordt? Geen idee.
Hoop wel dat deze partij een netwerk heeft waar we spelers kunnen uithalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 18:33
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1169
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #190
Het overgrote deel gaat naar de jeugd opleiding en openstaande schulden . Ondertussen lopen clubs als Helmond en Den Bosch MVV met 100km per uur voorbij . Klinkt allemaal leuk en aardig investeren in de toekomst . Maar als het nog ff zo doorgaat vraag ik me af of er nog wel een toekomst is . Sorry ik zal wel weer een azijnzeiker zijn , maar ik had echt op meer gehoopt .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 18:33 29 juni 2022 18:34 door Strucht.
Strucht
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 245
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #191
Nou daar is hij dan. Allemaal afwachten, maar denk dat er op de korte termijn niet veel gaat veranderen of oplossen voor ons.

De komende weken zal er wel meer nieuws op duiken over de World Soccer Holding. Als het goed is zou de Scot toch het nieuwe RVC lid worden? Zag op zijn LinkedIn profiel dat hij 16 jaar lang pastoor is geweest :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 18:48
Pierrot
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 79
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #192
Benieuwd naar hoe deze deal gaat uitpakken. Eerlijk is eerlijk, Noor heeft het wel voor elkaar gekregen. Wat mij opviel is dat er na afloop geen vragen waren van de aanwezige pers.

Wat betekent het voor de huidige jaargang bijvoorbeeld (de selectie, het stadion, wat zien we tastbaar)? Dat is voor supporters toch de trigger om eerder een seizoenskaart aan te schaffen.

De heren kwamen wel adequaat en oprecht over. Dat stemde me in zo verre gerust. Op het eerste gezicht geen Korotaevs of De la Vega's. De sneer naar hen in het 1Limburg-interview vond ik wel mooi.

Het zal me benieuwen, maar het valt zeker niet tegen. Hopelijk zet de stijgende lijn van de afgelopen dagen zich ook voort. Nu nog het shirt.. daar kunnen ze ook geld aan gaan verdienen als dat er goed uitziet.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 18:53
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1918
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #193

Strucht schreef : Als het goed is zou de Scot toch het nieuwe RVC lid worden? Zag op zijn LinkedIn profiel dat hij 16 jaar lang pastoor is geweest :p

Pastor. Dat is iets anders dan pastoor. Een pastoor is een functie in de katholieke kerk. Deze meneer is niet katholiek. Maar het is dus duidelijk wel een christelijk bevlogen persoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Strucht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 19:12 29 juni 2022 19:15 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1171
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #194

Sjonnie schreef : Het overgrote deel gaat naar de jeugd opleiding en openstaande schulden . Ondertussen lopen clubs als Helmond en Den Bosch MVV met 100km per uur voorbij . Klinkt allemaal leuk en aardig investeren in de toekomst . Maar als het nog ff zo doorgaat vraag ik me af of er nog wel een toekomst is . Sorry ik zal wel weer een azijnzeiker zijn , maar ik had echt op meer gehoopt .


Ik zal proberen het azijn weg te werken voor je. 735.000€ is voor een 24% van de aandelen een heel mooi bedrag in mijn opinie. Ik denk dat er geen andere partijen zijn die hier meer voor hadden betaald. Buiten dat, we hebben nu wel een partij. Als we geen partij hadden gehad, had je helemaal niks gehad.
Dan ben ik het met je eens dat de toekomst er minder rooskleurig had uitgezien.

Over Helmond en Den Bosch kan ik geen uitspraken doen, omdat ik er het fijne niet van ken. Van Den Bosch kan ik het me enigszins wel voorstellen, zij zijn ook een toonaangevende stad.

Al met al had de toekomst een stuk slechter kunnen zijn, ik denk en hoop dat dit een zet in de goede richting is. Vooral kijkende dat een partij in Texas hier potentie in ziet. Ik neem aan dat zij ook niet hun geld willen zien verdampen.

Edit; nu lees ik net op vi.nl bij de reacties;

Paul Mason
1 min geleden
Nee... niet doe-oen!
Reageer
0
Delen
LD

Luc Dings
17 min geleden
Oei,oei.....
Reageer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 19:26 29 juni 2022 19:28 door Brncic.
Brncic
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 707
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #195
Natuurlijk moet het allemaal nog maar blijken, en natuurlijk hadden we allemaal liever een aantal Maastrichtse investeerders met rood-wit bloed in de aderen gehad. Maar toch ben ik vrij optimistisch over deze deal. Ik denk dat het bedrag echt hoog is voor een club met heel weinig kapitaal zowel op de bank, als op het veld als in vastgoed. Dat laat voor mij zien dat MVV goed onderhandeld heeft, en dat de partij serieuze plannen heeft. Zien we dat nu meteen terug in het spelersbudget? Waarschijnlijk niet, maar ook daar ben ik niet meteen negatief over. We kennen allemaal de voorbeelden van investeerders die binnen drie jaar Champions League beloofden. Dan liever samen bouwen. Dat World Soccer Holdings hierbij kennis en kunde ter beschikking stelt, vind ik misschien nog wel belangrijker dan geld. Zeker op commercieel gebied, want met de bakker op de hoek en de lokale zonweringskoning gaan we niet verder komen. Laat commercie en marketing maar aan Amerikanen over… Daarom verdient MVV de credits voor deze deal. Sowieso: de berichten van de laatste tijd over de club zijn een compliment waard, ook aan Erik Noor.
Tot slot: ik vind het ook positief dat er een Nederlander verbonden is aan WSH. Over zijn ideeën kunnen jullie hier meer lezen:
www.sportknowhowxl.nl/nieuws-en-achtergr...ieuwsbericht/145203/

En waarom journalisten geen vragen stellen aan het eind: om de concurrentie niet te bevoordelen met hun slimme vraag. Doen ze liever 1-op-1 achteraf…
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Ben Salemans, Huib, Lassie80, jovkle, J.P. Ler, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.433 seconden