Noor & 'de nieuwe investeerder'

30 juni 2022 15:40
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #211

Kloeteklaos schreef : "We investeren veel in de opleiding, dat betaalt zich uiteindelijk terug, als er een transfer plaatsvindt."

Ergo: (Een deel van) eventuele transfergelden zal naar WSH gaan.

"Zo bestaat de mogelijkheid dat er spelers met Amerika worden uitgewisseld."

Ga uit van een (variant op het) scenario dat bevriende makelaars waarschijnlijk wat spelers zullen stallen en bij een eventuele verkoop zal WSH daar een percentage van in de zak steken.

WSH is geen liefdadigheidsorganisatie, maar investeert omdat ze denken iets te kunnen verdienen.
Ik vind het allemaal maar rammelen. 24% ipv 25% overnemen en zo de screening van de KNVB voorkomen zal ook niet voor niets zijn, maar goed. Eerst maar eens zien of WSH met die 735000 over de balk komt. Ik laat me verrassen.


Nee, er gaan geen (delen van) transfersommen naar WSH, zo werkt dat niet met investeerders. Het doel van investeerders is om de waarde te laten stijgen van een voetbalclub. Niet om liquide middelen te onttrekken uit een voetbalclub.

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Punker73, Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 16:10
Lijnsje@tappunt
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1003
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #212
Het doel van de investeerders is hetzelfde als crypto; aandelen kopen op een goed moment (de club kan momenteel bijna niet minder waard zijn) en op een goed moment verkopen (als de club in de lift zit). Om de club in de lift te krijgen en dus zelf iets te willen verdienen, zal de investeerder hierin werkzaamheden, kennis en manschappen in moeten inbrengen.

Daarbij ligt er nu al een soort ''onder overeenkomst'' dat er nogmaals 25% van de aandelen onder dezelfde voorwaarden (zo begrijp ik het althans) binnen nu en twee jaar gekocht kunnen worden. Dus het gedeelte ontlopen waar Kloeteklaos over spreekt klopt niet. Ik denk dat er nu simpelweg geld nodig is en daardoor eerst deze transactie heeft plaatsgevonden, de club opgebouwd kan worden , in de tussentijd MVV en de KNVB de procedure gaan volgen die nodig is voor aandeelhouders met een meerderheidsbelang en aan het eind van de rit de investeerder de hoop heeft dat zijn aandelen aanzienlijk zijn verhoogd en met winst kunnen worden verkocht. Klinkt simpel , maar volgens mij werkt het zo een een notendop.

Mèt pèls langs de lijn zoonder chagrijn !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Huib

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 16:55
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #213
Laten we inderdaad maar hopen dat ik er helemaal naast zit :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 20:34
De reservebank
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Berichten: 14
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #214
Fijn dat er duidelijkheid is over de investeerder. Dit zorgt voor (tijdelijke) rust binnen de organisatie en op het forum.

Of de investeerder ook daadwerkelijk een zege is voor MVV en of de Hallelujah stemming die is ontstaan terecht is, zal de tijd moeten uitwijzen.
Zelf ben ik erg sceptisch over deze investeerder. Als je de berichten die circuleren op internet (berichten over de overname bij ADO) moet geloven is het een investeerder zonder kapitaal die bij andere investeerders moet aankloppen om de investering te financieren. Of zo'n investeerder MVV verder kan helpen betwijfel ik.

Die 700k is een leuk bedrag om de tekorten om de openstaande schulden en de tekorten mee af te dekken voor één seizoen, maar helaas meer ook niet. Bovendien kun je je aandelen maar één keer verkopen als club zijnde. Het was voor ons als supporter prettiger geweest als er jaarlijks in de club werd geïnvesteerd, maar als ik de berichten goed lees lijkt dat uitgesloten (op nog een eenmalige 24 procent verkoop van de aandelen na). Daarentegen kiezen ze voor een organische groei door MVV op diverse facetten met kennis en kunde te versterken. Ik denk dat dat in het huidige voetbalklimaat weinig kans maakt. De meeste clubs hebben er baat bij dat er op korte termijn veel geld in de club wordt gestoken of een suikeroom a la Boekhoorn of Ben Mandemakers hebben die alle tekorten afdekt. Inzetten op kennis en kunde van de investeerder vind ik erg gewaagd.

Ik vraag mij daarbij tegelijk ook af of deze holding (die pas 1,5 jaar bestaat en nauwelijks een trackrecord) nou zoveel te bieden heeft aan MVV. Bob Heere (hoogleraar in Dallas) en Scott Dyer (met name werkzaam geweest bij Bent Tree Bible Fellowship) zouden de mannen moeten zijn die MVV verder gaan helpen. Ik hoop dat ze me verassen, maar uit hun loopbaan kan niet worden afgeleid dat ze de knowhow hebben om MVV verder te helpen. Dat ze mogelijk voetballers uit de tweede divisie uit Amerika willen stallen bij MVV is voor mij gewoon een slecht pr verhaal om het mooier te maken dan dat het is. De salariseisen voor dit soort spelers is met een spelersbudget van 750K simpelweg niet op te brengen voor een club als MVV.

Kortom ik heb mijn sterke twijfels over deze investeerder (en ook nog steeds over Noor), maar hoop op het allerbeste voor iedereen en dat al mijn twijfels op termijn onterecht blijken te zijn...we shall see
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Hill28, Vriethof18

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 21:01
Vriethof18
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 87
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #215

De reservebank schreef : Fijn dat er duidelijkheid is over de investeerder. Dit zorgt voor (tijdelijke) rust binnen de organisatie en op het forum.

Of de investeerder ook daadwerkelijk een zege is voor MVV en of de Hallelujah stemming die is ontstaan terecht is, zal de tijd moeten uitwijzen.
Zelf ben ik erg sceptisch over deze investeerder. Als je de berichten die circuleren op internet (berichten over de overname bij ADO) moet geloven is het een investeerder zonder kapitaal die bij andere investeerders moet aankloppen om de investering te financieren. Of zo'n investeerder MVV verder kan helpen betwijfel ik.

Die 700k is een leuk bedrag om de tekorten om de openstaande schulden en de tekorten mee af te dekken voor één seizoen, maar helaas meer ook niet. Bovendien kun je je aandelen maar één keer verkopen als club zijnde. Het was voor ons als supporter prettiger geweest als er jaarlijks in de club werd geïnvesteerd, maar als ik de berichten goed lees lijkt dat uitgesloten (op nog een eenmalige 24 procent verkoop van de aandelen na). Daarentegen kiezen ze voor een organische groei door MVV op diverse facetten met kennis en kunde te versterken. Ik denk dat dat in het huidige voetbalklimaat weinig kans maakt. De meeste clubs hebben er baat bij dat er op korte termijn veel geld in de club wordt gestoken of een suikeroom a la Boekhoorn of Ben Mandemakers hebben die alle tekorten afdekt. Inzetten op kennis en kunde van de investeerder vind ik erg gewaagd.

Ik vraag mij daarbij tegelijk ook af of deze holding (die pas 1,5 jaar bestaat en nauwelijks een trackrecord) nou zoveel te bieden heeft aan MVV. Bob Heere (hoogleraar in Dallas) en Scott Dyer (met name werkzaam geweest bij Bent Tree Bible Fellowship) zouden de mannen moeten zijn die MVV verder gaan helpen. Ik hoop dat ze me verassen, maar uit hun loopbaan kan niet worden afgeleid dat ze de knowhow hebben om MVV verder te helpen. Dat ze mogelijk voetballers uit de tweede divisie uit Amerika willen stallen bij MVV is voor mij gewoon een slecht pr verhaal om het mooier te maken dan dat het is. De salariseisen voor dit soort spelers is met een spelersbudget van 750K simpelweg niet op te brengen voor een club als MVV.

Kortom ik heb mijn sterke twijfels over deze investeerder (en ook nog steeds over Noor), maar hoop op het allerbeste voor iedereen en dat al mijn twijfels op termijn onterecht blijken te zijn...we shall see


Ik denk er precies hetzelfde over. Maar idd, voor nu is het even fijn dat er een beetje rust komt. De tijd moet het uitwijzen of dit een succes word.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 22:25
Sjarel
Geblokkeerd
Geblokkeerd
Berichten: 67
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #216
2 managers er bij, die zullen dan misschien straks nog 'n staf/uitbreiding onder zich nodig hebben om te kunnen presteren gok ik want ik ben nog niet veel managers tegengekomen die zelf echt iets kunnen.
hopelijk geen management apparaat/cultuur in opkomst.
ik zou nu eerder 'n co- of adjunct directeur gekozen hebben (met commercieel talent/ervaring) die zelf 'n aantal taken heeft en die van Noor kan overnemen bij afwezigheid....mocht er nu op dat vlak niemand zijn.
nul euro investeren in selectie is ook verkeerde keuze naar mijn mening, ook al heb je voor de toekomst geen garantie dat je spelersbudget hebt....dat is 'n eis die niet in 2022 / in de voetballerij past vind ik.
Gelukkig wel geld om uit betalingsproblemen te blijven hopelijk en ik vond 't nieuws van Hermans en v Marwijk super.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2022 01:28
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1156
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #217
Ik ben verrast over het bedrag dat men heeft weten te krijgen voor het "been there, done that" plan van Erik Noor. Complimenten daarvoor. Voor de rest is dit natuurlijk niet iets om in hosanna stemming van te raken.

De kans om eindelijk een club van betekenis te worden is mede door deze aandelen deal verkeken. Zoals ik op voorhand al vaker heb gezegd: we hebben een type nodig als Isitan Gun. Iemand met een internationaal netwerk en geld die de hele club overneemt. (M.u.v. het gouden aandeel)

Er gaan geen miljoenen uit de markt worden gehaald in Maastricht. Al zet je er 12 accountmanagers en verkopers neer. Als ik Noor nu al hoor praten dat de tonnen eruit vliegen terwijl er nog geen euro extra naar het eerste elftal gaat... dan liggen de prioriteiten toch behoorlijk verkeerd.

Met een spelersbudget van 750.000 lopen vrijwel alle clubs ons voorbij en gaan we eindigen in de onderste regionen. Veel supporters zijn dit jaar afgehaakt en dat zal met dit budget en de verkeerde focus blijven gebeuren. Probeer ook maar eens jeugdspelers vast te houden als het eerste elftal onderin de KKD speelt.

Voorlopig zijn we even gered, maar ik vrees met grote vrezen voor de toekomst.

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjonnie, Hill28

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2022 10:13
Porthos
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 25
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #218
Ik ben blij dat de deal eindelijk rond is. Gezien het lange traject dat is afgelegd ga ik ervan uit dat het hele proces zorgvuldig is verlopen, dat de partijen niet voor wederzijdse verrassingen komen te staan en weten wat ze van elkaar mogen verwachten. Grote complimenten voor de wijze waarop dit is verlopen, vooral dat er nergens zaken zijn uitgelekt.

Op basis van de beschikbare informatie, is de invulling van de deal is een degelijke uitkomst voor de gekozen route (minderheidsbelang). Ik heb vertrouwen vanwege het verkregen bedrag en de commitment dat door WHS is toegezegd op het versterken van de club. Ik heb maar een vraag, wat gebeurt er met de aandelen nadat de toegezegde periode van commitment van WSH is afgelopen? Moet MVV ze terugkopen? Kan WSH deze naar eigen inzicht doorverkopen? Houden ze de aandelen maar trekken ze zich voor de rest terug? Dat wil ik wel weten.

Met deze overeenkomst is hopelijk de negatieve spiraal doorbroken (minder geld, minder organisatie, minder inkomsten, minder prestaties en herhaal). Ik denk dat het investeren in de organisatie en niet op het veld (MVV 1) heel verstandig is. Het was natuurlijk veel leuker geweest om allerlei spelers te halen maar niet verstandig. Nu is het afwachten hoe de club rendeert met deze extra investering in de organisatie. Deze deal is, net zoals Erik Noor, niet de verlosser. Niemand die realistisch is, kan of mag dat verwachten. Zolang we maar stappen vooruit zetten gaan we de goede kant op.
Want "verlossing" kan alleen als je de club en ziel verkoopt/overlevert aan iemand met heel veel geld. Dan is het maar hopen dat het kwartje (tijdelijk) goed valt. Bij Fortuna gaat dat inderdaad goed, tot nu toe, maar er veel meer voorbeelden waar het niet werkt of goed gaat. Daarnaast maakt het je club wel kwetsbaarder en is je risico een heel ander. Gezien het geluk dat je blijkbaar nodig hebt bij dergelijke deals is mijn verwachting dat voor MVV een dergelijke deal net verkeerd uitpakt.

Punt van aandacht: ik las dat de investeerder ook eventueel op supporterszaken gaat adviseren. Als Amerikanen ergens niks van snappen is het wel supporterscultuur. Die zijn een Rinkens in het kwadraat wat dat betreft met hun sportconsumenten. Taak van de verschillende supportersgeledingen om hier scherp op te blijven.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, Huib, Lassie80, mosasaurus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2022 11:03
Buurke76
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 171
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #219
alles beter dan hoe het was, elke ton is welkom. We kunnen niet verwachten dat we nu ineens een topclub worden, maar als dit seizoen maar eens eindelijk een goede basis wordt gelegd om echt mee te gaan doen de komende jaren. Dat we weer eens met spanning in de prei naor de geusselt goon....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2022 22:24
Burgundian043
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 32
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #220
@sjotelsplak

Ik zie dit heel anders, MVV probeert een fundering op te zetten door meerdere lagen aan inkomsten te genereren met behulp van onze vrienden uit de US.
Dit heeft even nodig maar kan mits goed gehandeld na een aantal jaren zijn vruchten afwerpen.
En mocht dan een inkomstenbron wegvallen of opstappen dan heb je nog een aantal andere inkomstenbronnen waardoor er niet direct gevaar is om failliet te gaan of dergelijke.
Ik snap je frustratie want... geduld.
Maar een fortuna met Isutan gun aan het roer kan ook heel hard vallen mocht deze man opstappen om wat voor reden dan ook, en kan de club neem ik aan verhogen aan wie hij wilt, hij heeft immers de meeste aandelen.
Vandaar dat Mvv minderheids aandelen verkoopt en niet zijn ziel (meerderheids)
Plus de verkoop van spelers steekt Mvv in eigen portefeuille.
Geloof me maar dat bij fortuna veel geld zal verdwijnen in Turkse handen.
Kan ook dat ik ernaast zit maar dit lijkt mij hoe het in elkaar steekt in Sittard.
Wat heb je dan nog aan alleen een gouden aandeel? Wat beschermen ze precies???
Kun je met een gouden aandeel Isitan behoeden om alle inkomsten in eigen zak te laten steken?
Ik denk het niet, mocht ik ernaast zitten dan hoor ik dat graag, want hier heb ik ook niet veel koek van gegeten.


Verstuurd vanaf mijn SM-A226B met Tapatalk
De volgende gebruiker (s) zei dank u Huib, mosasaurus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2022 23:27 02 juli 2022 06:39 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 794
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #221
Ik vond de (online) persconferentie wel aan alle kanten rammelen: het geluid, de internetverbinding, het steenkool-Engels, de 'KKK-divisie' (van de Ku Klux Klan?), het niet voorstellen van de Amerikanen in Texas, het onverwacht wisselen van Maastrichts naar Nederlands en omgekeerd, etc. Dat moet een volgende keer echt beter. Maar goed, ik ben wel blij met het resultaat, namelijk een goede nieuwe investeerder/aandeelhouder, zo lijkt het. En dat positieve resultaat is natuurlijk het allerbelangrijkste.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke
De volgende gebruiker (s) zei dank u Boschpoort

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2022 07:24
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Onderwerp Auteur
Noor & 'de nieuwe investeerder' #222
Mooi een goeie Fundering. Maar dat boeit de meeste supporters niet. De echte wel en zien het nut misschien hiervan.
Maar het grootste gros niet, je ziet ze nu al geen seizoenskaart meer kopen. En diegene die nog twijfelden die nu toch een seizoenskaart hebben gekocht die zullen volgend jaar ook geen meer gaan kopen als het weer zo'n bagger seizoen word.
Daarom dat ik gewoon hoop dat dit seizoen enigszins leuk is en dat we wat weerstand kunnen bieden tegen de grote clubs.
Anders ben je nog verder van huis, omdat je straks misschien nog maar 500 man op de tribune hebt zitten.
Want laten we eerlijk zijn als de eerste 5 wedstrijden net zo kut worden als vorig jaar en je verliest ze ook nog.....Dan wil ik het nog wel eens zien allemaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2022 07:49
Lassie80
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 220
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #223

Porthos schreef : Punt van aandacht: ik las dat de investeerder ook eventueel op supporterszaken gaat adviseren. Als Amerikanen ergens niks van snappen is het wel supporterscultuur. Die zijn een Rinkens in het kwadraat wat dat betreft met hun sportconsumenten. Taak van de verschillende supportersgeledingen om hier scherp op te blijven.


Ik kijk op dezelfde wijze naar het investeerders verhaal zoals jij beschrijft Porthos.

Wel vraag ik me af waar jij op doelt met waakzaamheid m.b.t. de combinatie supporterscultuur en de Amerikaanse investeerder. Kun je dit toelichten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2022 12:42
Karakter
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 693
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #224
Aangezien Amerikanen alle sporten over de top presenteren. Klapvee, belachelijke reclames op tv, kisscams met ingestudeerde 'verrassende momenten'. Gelukkig krijgt MVV weinig zendtijd en hebben we ook niet het scorebord voor zulke capriolen. Dat scheelt nogal...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2022 14:26
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 566
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #225

Karakter schreef : Aangezien Amerikanen alle sporten over de top presenteren. Klapvee, belachelijke reclames op tv, kisscams met ingestudeerde 'verrassende momenten'. Gelukkig krijgt MVV weinig zendtijd en hebben we ook niet het scorebord voor zulke capriolen. Dat scheelt nogal...


Je moet niet denken dat dit opeens gebeurd.
Clubs die helemaal zijn overgenomen hebben dit ook totaal niet.
Kijk naar Den Bosch of in Engeland.
Die zijn ook niet die rare dingen gaan doen.
Het zijn nog steeds de supporters die uitmaken wat ze leuk vinden.
Wel vind ik dat MVV een mooi nieuw scorebord nodig heeft.
De volgende gebruiker (s) zei dank u ASR, Burgundian043

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden