Noor & 'de nieuwe investeerder'

29 juni 2022 19:48
bokkesprongen
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 820
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #196
MVV had geen perspectief meer ..........

De boeren hebben ook geen perspectief meer ...........

Nu ...heeft MVV weer perspectief ..........dus steun us mvvke .............

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 20:07
Voetbalfanaat
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 47
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #197
Gematigd tevreden. Het is inderdaad een betrouwbare en slimme partij die samen vooruit wil. Echter vraag ik mij dan direct af hoe je vooruit komt zonder dat er wordt geïnvesteerd?

Er is weliswaar 735.000 euro betaald voor de aandelen alleen dit zal wegvloeien in de rest van de organisatie en wellicht dat er één a twee ton overblijft voor de selectie. Echter is dit dus wel een eenmalig bedrag waar je volgend jaar dus niet op kan rekenen.

DEN Bosch en Helmond

Ik zie hier gelijk reacties dat dit niet een investeerder is zoals Helmond en Den Bosch. Dat klopt zeker Helmond is één iemand die er volop geld aan het inpompen is, echter is dat wel een korte termijnvisie. Wat als de beste man overlijd? Dan gaat Helmond gewoon failliet. Blijft de beste man zitten en er geld inpompen zoals hij nu doet spelen ze binnen een paar jaar Eredivisie.

Den Bosch is helemaal een apart verhaal, daar is men helemaal niet tevreden over de visie en het handelen van de Amerikanen. Ze laten amper hun gezicht zien en de spelers uit hun netwerk vallen zwaar tegen bovendien zijn er uit het netwerk afgelopen jaar 3 clubs gedegradeerd. Daarentegen maken ze wel netjes ieder jaar 2/3 ton over en mag de directie van Den Bosch het vervolgens uitzoeken.

Kortom,

Ik zou helemaal positief zijn mocht deze partij er net als bij Den Bosch ieder jaar gewoon 2 ton instoppen en daar ook nog visie bij levert en expertise zoals ze hierbij zeggen
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard, JulioB

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 21:25
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #198
Nu nog een mooie hoofdsponsor die komende vrijdag op het shirt kan en dan ga ik toch redelijk positief het nieuwe seizoen in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2022 22:23
Frank Salemans
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 764
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #199
We hebben er lang op moeten wachten, maar nu is er eindelijk meer duidelijkheid. Op deze site werd al eens berekend dat 24% van de aandelen hoogstens 250.000 euro zou opbrengen. Dat blijkt dus toch wel behoorlijk veel meer. Geen Zilvervloot, maar toch niet slecht dacht ik. Hulde daarvoor. Ik vond het wel vreemd dat er op de persconferentie geen kritische vragen gesteld werden. Want wat gebeurt er met de schuldenlast van (dacht ik) 1,1 miljoen? Hoe verhoudt de visie van de investeerders zich tot de visie van de Academy en tot die Van Marwijk, Hermans Servais, Verberne? Mogen die vanuit hun visie verder? Wat is dan de Amerikaanse inbreng in dezen?

Maar toch, Noor c.s. is op deze site bijna bedolven onder de kritiek. Ik vind toch, met de gegevens die mij bekend zijn, dat de deal er goed uitziet. Niet alleen op winst beluste geldschieters, maar ook investeerders die bereid zijn hun know-how voor MVV in te zetten. Ik ben redelijk optimistisch.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80, J.P. Ler

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 09:17
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Onderwerp Auteur
Noor & 'de nieuwe investeerder' #200
Op het eerste gezicht vind ik het een goede deal 735.000 euro voor maar 24% aandelen. En een optie voor nog 24% en dan nog hebben ze het gouden aandeel niet en geen meerderheid. Hopelijk kan MVV hierdoor meer vooruit kijken en hoop ik dat het extra seizoenskaarten gaat opleveren.


Den Bosch.
1 jaar terug waren de aandelen Den Bosch niets waard en stond de club 17e en geen kapitaal op het veld.
Na 1 jaar eindigde Den Bosch 11e, werden alle spelers vastgelegd en voor 1 miljoen werden Meerveld en Hornkamp verkocht. De jeugdopleiding is verbeterd en behoort tot de besten van het land
De selectie is dit jaar versterkt en play-offs waardig, de jeugdteams werden kampiioen en de club is verankerd in de stad en de tribunes zitten met de week voller en zo Kim Jung zijn de aandelen in waarde vertwee of driedubbeld.

Pure winst voor de investeerders


Zag deze reactie op voetbalprimeur voorbij komen.
Zou mooi zijn als dit met MVV gebeurd al na 1 seizoen!
Nu zijn wij als supporters ook aan zet om zoveel seizoenskaarten te kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 09:31
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1873
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #201
Hierbij wil ik alle mensen die aan deze deal hebben gewerkt en tevens alle supporters en sponsoren feliciteren met het behaalde resultaat !
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, opadiehard, jasonke7, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 09:55
jasonke7
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 325
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #202

Napoleon schreef : Hierbij wil ik alle mensen die aan deze deal hebben gewerkt en tevens alle supporters en sponsoren feliciteren met het behaalde resultaat !


Dankjewel eindelijk een positief antwoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 11:09
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #203
Scheutje Texaanse olie moet MVV-vlam doen oplaaien

Vandaag om 08:16 door Emil Visser

Scheutje Texaanse olie moet MVV-vlam doen oplaaien
Op de voorgrond proosten MVV-voorzitter Marcel Jöris, MVV-directeur Erik Noor en ledenraad-voorzitter Gerald Jansen. Op de achtergrond nippen Bob Heere (links) en Scott Dyer aan hun glas

Afbeelding: ermindo armino

MVV kan het geld van de nieuwe aandeelhouder World Soccer Holdings goed gebruiken. Maar dat zegt niet dat de club meteen grote stappen zal maken op het veld. „Het spelersbudget opkrikken heeft alleen zin als je dat structureel kan doen.”
Met een nieuwe aandeelhouder is er meer geld in De Geusselt. Nu de club 735.000 euro van investeerder World Soccer Holdings (WSH) op de bankrekening kan bijschrijven, wordt de champagne ontkurkt en kan de vlag uit.

Nee, niet omdat MVV komend seizoen ineens met geld kan gaan smijten om die ene goede speler te halen. Wel omdat met deze financiële injectie langzaam stappen omhoog gezet kunnen worden.

Spelersbudget
Het spelersbudget blijft pakweg 750.000 euro, ongeveer gelijk met het budget van afgelopen jaar.

„We kiezen er niet voor om ons spelersbudget op te krikken voor één jaar”, zegt MVV-directeur Erik Noor. „Dat heeft alleen zin als je dat structureel kan doen. We bewandelen de weg van de geleidelijkheid en gaan met kleine stapjes ophoog. Maar zónder deze investeerders liep de weg geleidelijk naar beneden. We hebben de laatste tijd wat stappen kunnen zetten, juist omdat we al wisten dat deze investeerder er aan zat te komen.” En dat geld is op voordat je er erg in hebt. „De tonnen vliegen de deur uit”, zegt Noor. „We hebben een nieuwe accountmanager, het verkoopteam is al uitgebreid, er komt een commercieel manager, we hebben een nieuwe trainer...” En dan zijn er ook nog schulden die moeten worden afgelost.

Scheutje Texaanse olie moet MVV-vlam doen oplaaien
Foto: Ermindo Armino
Nee, die transactie van 735.000 euro gaat MVV niet direct naar de top van de competitie stuwen. Wat MVV écht vooruit moet gaan helpen, is de expertise die de Amerikaanse partij meebrengt. Want MVV draait te weinig omzet. Dat zien ook de Amerikanen, die hun thuisbasis in het Texaanse Dallas hebben.

Potentie
Nederlander Bob Heere, die samen met de Amerikaan Scott Dyer WSH leidt, maakt duidelijk dat de investeringsgroep geen suikeroom is die zomaar geld in een club gaat stoppen. „Dit is voor ons de juiste tijd om te investeren in MVV. De club moet herstellen van jaren waarin het heel slecht is gegaan. Maar MVV heeft veel potentie. Als je naar de huidige begroting kijkt en naar waar je die begroting zou kunnen opkrikken, dan is er heel veel groei mogelijk.”

Om in Texaanse sferen te komen: er is olie op het vuur nodig, waardoor de vlammen weer kunnen oplaaien. „MVV is al jaren niet meer competitief, de club staat veel te laag. We moeten het wakker schudden.”

Scheutje Texaanse olie moet MVV-vlam doen oplaaien
Bob Heere luistert vanuit Texas mee naar MVV-directeur Erik Noor. Foto: Ermindo Armino
Daarbij is het volgens Heere niet de bedoeling om snel financieel resultaat te zien en de winsten af te romen. „De eerste vijf jaar gaan wij zeker niet aankloppen. Als er winst wordt gemaakt, moet dat in de club blijven en dan moet de club dat herinvesteren. Ik wil niet generaliseren, maar Amerikanen snappen sportbusiness. En die know-how is in deze investeringsgroep aanwezig. We gaan nu onderzoeken wat in Maastricht wel of niet werkt. En waar het commerciële plafond van de club ligt, dat weten wij nu ook nog niet. Maar één ding wil ik wel duidelijk maken; wij zijn niet binnen een paar jaar vertrokken, we are here to stay.”

Groep WSH is verweven met Austin Bold FC
De investeringsgroep World Soccer Holdings is een spin-off van Amerikaanse groep die de rechten van het voormalige USL-team Austin Bold FC in handen heeft. Achter de groep zit een aantal vermogende investeerders, zo schetst Bob Heere namens WSH. Naast de investering die het nu doet in Nederland, heeft het zich als doel gesteld om het voetbal-niveau in Texas op te krikken. Tegelijkertijd is de groep bezig om Austin Bold een nieuw onderkomen te geven in een andere stad. „Dat is een heel ambitieus project”, zegt Heere. Vanwege die verplaatsing speelt de club dit jaar geen wedstrijden in de USL (het tweede niveau in de VS). „De trainer van Austin Bold heeft dus genoeg tijd om hier in Maastricht te komen ondersteunen en helpen.”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 11:10
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 504
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #204
Het is Noor dan toch gelukt om een investeerder te vinden echter ben ik toch nog altijd gematigd enthousiast.

Ze willen kennis en kunde overbrengen, leuk aspect voor kantoor zie ik hier zeker een voordeel in, daar kan veel verbeterd worden zeker ook op commercie maar hoe zit het dan met de recente samenwerking met de voetbalshop die tegenwoordig de merchandise doet. Als zij het alleenrecht hebben op dit moment is dit al snel een doodlopende weg. Ik heb echter geen idee hoe en wat voor een soort contract hier is opgesteld en voor welke termijn.

Voetbaltechnische kunde, je kunt niet verwachten dat halvel en kwart spelers (om in termen van de Bok te spreken) plotseling hele spelers worden door deze inbreng. Betere spelers zul je dus moeten aantrekken waarbij door het minimale spelersbudget hoge salarissen niet kunnen worden betaald aan betere spelers.
Enige wat ik zie is dan dat je met huurspelers uit deze holding gaat werken, waarbij het salaris niet op het budget leunt, echter is er recent weer een max aantal vastgezet mbt huurspelers.
Het zal dus met name gaan leunen op het aantrekken verbeteren van de jeugd en dat gaat tijd kosten. Meedraaien bovenaan rechterrijtje wordt denk ik dus nog steeds een utopie als andere KKD clubs je op alle fronten voorbij streven op de korte termijn.

Zoals gezegd voor kantoor zeker een plus, op het veld heb ik mijn twijfels. We gaan het zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 11:14
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #205

De_Lange schreef : Het is Noor dan toch gelukt om een investeerder te vinden echter ben ik toch nog altijd gematigd enthousiast.

Ze willen kennis en kunde overbrengen, leuk aspect voor kantoor zie ik hier zeker een voordeel in, daar kan veel verbeterd worden zeker ook op commercie maar hoe zit het dan met de recente samenwerking met de voetbalshop die tegenwoordig de merchandise doet. Als zij het alleenrecht hebben op dit moment is dit al snel een doodlopende weg. Ik heb echter geen idee hoe en wat voor een soort contract hier is opgesteld en voor welke termijn.

Voetbaltechnische kunde, je kunt niet verwachten dat halvel en kwart spelers (om in termen van de Bok te spreken) plotseling hele spelers worden door deze inbreng. Betere spelers zul je dus moeten aantrekken waarbij door het minimale spelersbudget hoge salarissen niet kunnen worden betaald aan betere spelers.
Enige wat ik zie is dan dat je met huurspelers uit deze holding gaat werken, waarbij het salaris niet op het budget leunt, echter is er recent weer een max aantal vastgezet mbt huurspelers.
Het zal dus met name gaan leunen op het aantrekken verbeteren van de jeugd en dat gaat tijd kosten. Meedraaien bovenaan rechterrijtje wordt denk ik dus nog steeds een utopie als andere KKD clubs je op alle fronten voorbij streven op de korte termijn.

Zoals gezegd voor kantoor zeker een plus, op het veld heb ik mijn twijfels. We gaan het zien.


Hoe eet je een olifant? hapje voor hapje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 11:21
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #206
Ook ik ben tevreden over deze deal, alhoewel de praktijk zich natuurlijk nog moet uitwijzen.
Ik ben tevreden over het geldbedrag. Had dat absoluut veel lager ingeschat.
Op zich ook wel bijzonder dat dit een investeerder is die niet meteen alle zeggenschap wil, maar wil meebouwen aan ons beleid (visiedocument). Dat zie je vrijwel nooit.
De partij zelf ken ik alleen van de nieuwsberichten van ADO. Ik begrijp hun uitleg wel dat ze bij MVV weinig "lastige" historie moeten wegwerken en daardoor makkelijk kunnen instappen. Ook sportief kan het alleen maar beter eigenlijk.
Heeft WSH nog meer clubs waarin ze investeren? (buiten die club in Austin) Want dan vraag ik me af: waarom geen enkele andere club en wel MVV? Wat hebben ze bewezen?
Zou de Nike-deal ook te maken hebben met deze deal? (Scott Dyer had in ieder geval al Nike-polo aan, toeval of niet?)
We gaan zien hoe het allemaal in de praktijk zal gaan en of we ook écht gelukkig gaan worden van deze samenwerking.
Maar het is in ieder geval alweer positief nieuws rondom MVV deze week. Fijn! Dat hebben we wel eens anders meegemaakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 13:25
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 900
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #207
P.S.: weet niet of het toeval is dat onze investeerder uit Texas komt en de presentator van de persconferentie het gisteren had over de KKK divisie.... :lol:

Zag overigens een Engelstalig artikel over deze deal en dan wordt de divisie "Kitchen Champion Division" genoemd....op zn Nederlands is het al een gedrocht, maar op zn Engels is het helemaal waardeloos...zoiets neem je toch niet serieus??
De volgende gebruiker (s) zei dank u Lassie80

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 14:00 30 juni 2022 14:01 door Audiowaste.
Audiowaste
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 969
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #208

Ben Salemans schreef : Ik heb de persconferentie opgenomen: een mp4-bestand van ongeveer 2 Gb. Te zien of te downloaden via: bit.ly/persconferentie-mvv-29-06-2022 .

Ik heb hem zelf hier gezet: Klik hier
Deze is een stuk kleiner als iemand het via mobiel wil bekijken (76 mb).

“What a great day for football, all we need is some green grass and a ball.”
De volgende gebruiker (s) zei dank u Ben Salemans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 15:09 30 juni 2022 15:10 door Hill28.
Hill28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1354
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #209
Is nu moeilijk te overzien, laat staan te beoordelen. Maar positief dat er in elk geval iets wordt waargemaakt en dat we voor komend jaar financieel gedekt zijn. En zo’n partij zal toch ook de finaciële positie en onder Noor gemaakte schulden doorlichten. Dus dat is ook positief. Wat ik een beetje mis: welk voordeel behalen de Amerikanen er zelf mee?

Dan over het trainerschap: dat Van Marwijk zich meer gaat bemoeien met het trainerschap, ook dat vind ik positief. Al had ik nog gehoopt op iets meer ballen van Bert: gewoon lekker zelf hoofdtrainer worden van us MVV!

Hoe dan ook het lijkt op positieve ontwikkelingen voor de korte termijn en hopelijk pakt het ook op de langere termijn goed uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2022 15:27 30 juni 2022 15:27 door Kloeteklaos.
Kloeteklaos
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 206
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #210
"We investeren veel in de opleiding, dat betaalt zich uiteindelijk terug, als er een transfer plaatsvindt."

Ergo: (Een deel van) eventuele transfergelden zal naar WSH gaan.

"Zo bestaat de mogelijkheid dat er spelers met Amerika worden uitgewisseld."

Ga uit van een (variant op het) scenario dat bevriende makelaars waarschijnlijk wat spelers zullen stallen en bij een eventuele verkoop zal WSH daar een percentage van in de zak steken.

WSH is geen liefdadigheidsorganisatie, maar investeert omdat ze denken iets te kunnen verdienen.
Ik vind het allemaal maar rammelen. 24% ipv 25% overnemen en zo de screening van de KNVB voorkomen zal ook niet voor niets zijn, maar goed. Eerst maar eens zien of WSH met die 735000 over de balk komt. Ik laat me verrassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.480 seconden