Noor & 'de nieuwe investeerder'

25 mei 2022 13:37 25 mei 2022 13:41 door Mr Sjaan.
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #46

Boschpoort schreef : 9 juni is er een sponsoractiviteit. Dan zou de investeerder worden gepresenteerd.
We weten dat Noor dat inmiddels wel vaker voor zijn beurt gesproken heeft. Ik heb er niet veel vertrouwen in maar geef hem het voordeel van de twijfel. Tot 9 juni.


Ik heb er geen enkel vertrouwen meer in (in alle opzichten) maar laat ik maar tot 9 juni wachten met het affakkelen van die praatjesmaker. Tot nu toe is er niets terecht gekomen van al zijn voorspellingen m.b.t. een investeerder en op commercieel en organisatorisch vlak is er ook geen vooruitgang geboekt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk, Sjotelsplak, De Zwarte Vogel, bokkesprongen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mei 2022 15:40 25 mei 2022 15:41 door opadiehard.
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2368
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #47

Mr Sjaan schreef :

Boschpoort schreef : 9 juni is er een sponsoractiviteit. Dan zou de investeerder worden gepresenteerd.
We weten dat Noor dat inmiddels wel vaker voor zijn beurt gesproken heeft. Ik heb er niet veel vertrouwen in maar geef hem het voordeel van de twijfel. Tot 9 juni.


Ik heb er geen enkel vertrouwen meer in (in alle opzichten) maar laat ik maar tot 9 juni wachten met het affakkelen van die praatjesmaker. Tot nu toe is er niets terecht gekomen van al zijn voorspellingen m.b.t. een investeerder en op commercieel en organisatorisch vlak is er ook geen vooruitgang geboekt.


Ik ben bang dat hij niet aan zijn beloftes kan voldoen,maar indd ff afwachten dan maar tot die bewuste 9 juni….die 15 dgn kan ik er nog wel bij hebben, Boschpoort en Sjaan even diep adem halen door de neus en langzaam door de mond uitademen…mvrgr Opa.

....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2022 09:52
Bromsnor-West
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #48
Bij L1 werd gister vernoemd. Dat in de zomer gepresenteerd word zodat er extra geld is voor de selectie. Kijken of het serieus is of dat weer eens loze praat is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2022 10:55
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 565
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #49

Bromsnor-West schreef : Bij L1 werd gister vernoemd. Dat in de zomer gepresenteerd word zodat er extra geld is voor de selectie. Kijken of het serieus is of dat weer eens loze praat is.


Ik weet wel dat als dit weer loos alarm is, en er weer niks gebeurd of we horen weer niks.
Dat ik persoonlijk het vertrouwen in hem kwijt ben.
Aangezien hij al vanaf 2021 roept dat ze bezig zijn met een investeerder, er gewoon weet ik veel hoelang we niks hebben gehoord.
Toen hoorde wij ineens dat ze nog/weer bezig waren en dat hij rond maart gepresenteerd zou worden.
Nu 2 maanden verder nog niks vernomen.
En nu is het opeens voor de zomer.
Ik ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2022 11:05
Mr Sjaan
Administrator
Administrator
Berichten: 470
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #50

CatenaccioMestreech schreef :

Bromsnor-West schreef : Bij L1 werd gister vernoemd. Dat in de zomer gepresenteerd word zodat er extra geld is voor de selectie. Kijken of het serieus is of dat weer eens loze praat is.


Ik weet wel dat als dit weer loos alarm is, en er weer niks gebeurd of we horen weer niks.
Dat ik persoonlijk het vertrouwen in hem kwijt ben.
Aangezien hij al vanaf 2021 roept dat ze bezig zijn met een investeerder, er gewoon weet ik veel hoelang we niks hebben gehoord.
Toen hoorde wij ineens dat ze nog/weer bezig waren en dat hij rond maart gepresenteerd zou worden.
Nu 2 maanden verder nog niks vernomen.
En nu is het opeens voor de zomer.
Ik ben benieuwd.


Je vergeet 9 juni, de dag waarop er een sponsoractiviteit is en de investeerder bekend zal worden gemaakt. Maar tegen L1 zegt onze directeur weer dat de investeerder vóór de zomer gepresenteerd zal worden.
Wat moeten we hier nu weer mee? Uiteraard is de datum 9 juni ook vóór de zomer maar waarom noemt hij 9 juni dan niet gewoon? En wat is dan vóór de zomer? is dat voor 21 juni (start van de zomer) of ergens in de zomer?

Hoe dan ook, het blijft allemaal heel vaag en de hoop op een investeerder (laat staan op een investeerder die voor een kwaliteitsinjectie in de selectie zal zorgen) heb ik al lang opgegeven. Vooralsnog zijn het allemaal praatjes die geen gaatjes vullen maar op 9 juni zullen we meer weten (althans dat is voor mij de absolute deadline).
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak, Anna D.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2022 19:10
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #51
Als er geen investeerder is, dan zijn er geen (kwalitatieve) transfers. Maar je kunt het ook omdraaien. Als er geen (kwalitatieve) transfers zijn, dan is er ook geen investeerder gevonden. Zijn er kwalitatieve transfers? Nee. Conclusie?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2022 19:17
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 565
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #52

Mosae schreef : Als er geen investeerder is, dan zijn er geen (kwalitatieve) transfers. Maar je kunt het ook omdraaien. Als er geen (kwalitatieve) transfers zijn, dan is er ook geen investeerder gevonden. Zijn er kwalitatieve transfers? Nee. Conclusie?


Beetje een rare conclusie vind je niet?
Ten eerste is de transfermarkt nog niet eens geopend en ten tweede, je gaat toch niet eerst spelers halen met het geld van je investeerder om vervolgens pas veel later de investeerder de presenteren?
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle, M-MVV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2022 23:35 31 mei 2022 23:38 door Mosae.
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #53
Waar staat dat ik het over nu heb? Noor beloofde een investeerder. Er waren geen belangrijke transfers. Ook niet in de winterstop of wel? Niets wees/wijst op dat er een investeerder was/is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2022 00:41
CatenaccioMestreech
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 565
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #54
Die investeerder is er ook nog niet?
Die komt nog of anders haakt hij af.
Hij is er nog nooit geweest dus kan hij ook geen nieuwe spelers gefinancierd hebben.
Zo makkelijk is het.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jovkle

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2022 05:02 01 juni 2022 08:59 door Ben Salemans.
Ben Salemans
Administrator
Administrator
Berichten: 792
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #55
"Dinsdag 7 juni is een ingelaste spoedvergadering van de ledenraad van MVV. Ingewijden gaan er vanuit dat de clubdirectie dan die raad zal informeren over de nieuwe investeerder." Dat staat te lezen in het artikel 'Geduld van de fans wordt op de proef gesteld; wachten op de nieuwe investeerder van MVV duurt maar en duurt maar' ( www.limburger.nl/cnt/dmf20220531_95601260 ) in De Limburger van 31 mei 2022, 19:30 uur, geschreven door Emil Visser.

Ik geef de grootste delen van dat artikel hieronder weer:



GEDULD VAN DE FANS WORDT OP DE PROEF GESTELD; WACHTEN OP DE NIEUWE INVESTEERDER VAN MVV DUURT MAAR EN DUURT MAAR

Gisteren (= 31 mei 2022; BS) om 19:30 door Emil Visser

MVV-fans en -sponsors wachten met smart op de komst van de aangekondigde nieuwe aandeelhouder. Al een aantal keer is de deadline voor het presenteren van de investeerder verschoven en het geduld bij de achterban raakt langzaam op. Toch zijn er signalen dat er volgende week eindelijk nieuws is.

Geduld is een schone zaak. Dat geldt zeker voor de MVV-fans, die al maandenlang wachten op nieuws over een geldschieter voor hun club.

In mei 2021 liet MVV-directeur Erik Noor al weten dat hij met een investeerder in gesprek was en hij hoopte daar ‘binnenkort’ nieuws over naar buiten te brengen. Vervolgens bleef het lang stil. Totdat Noor eind maart in deze krant aangaf dat ‘volgende maand’ de deal met een nieuwe aandeelhouder beklonken zou moeten zijn.

Ook daarna bleef het weer stil. Navraag leerde dat de nieuwe partij ‘voor het einde van het seizoen’ zou worden gepresenteerd. De laatste stand van zaken is dat de overeenkomst ‘voor de zomervakantie’ rond gaat komen.

Vertrouwen

Het telkens opschuiven van de deadline doet het vertrouwen richting de achterban natuurlijk geen goed. De reden - „we zijn bezig met zaken die goed geregeld dienen te worden” - is op zich begrijpelijk. Maar vele Maastrichtse fans worden hoe langer hoe ongeduldiger. En geef ze eens ongelijk. Er zijn verwachtingen geschept en zeker na een bijzonder mager seizoen is goed nieuws meer dan welkom.

Het lijkt erop dat de stilte volgende week wordt doorbroken. Dinsdag 7 juni is een ingelaste spoedvergadering van de ledenraad van MVV. Ingewijden gaan er vanuit dat de clubdirectie dan die raad zal informeren over de nieuwe investeerder. Al wil ledenraad-voorzitter Gerald Janssen dat niet bevestigen. Hij stelt dat er ‘enkele actuele zaken’ ter tafel zullen komen.

De ledenraad van MVV heeft een doorslaggevende stem in het al dan niet laten doorgaan van een overname van aandelen. Het bestuur van de ledenraad heeft feitelijk het mandaat om daarvoor groen licht te geven.

Hoop

Twee dagen na de spoedzitting van de ledenraad is een sponsorbijeenkomst waar met spanning naar wordt uitgekeken. Het is de traditionele seizoensafsluiting, maar de hoop en verwachting is dat er vooruitgekeken kan worden naar het aankomende seizoen, mét een nieuwe aandeelhouder. Maar zekerheid dat dit gaat gebeuren, is er niet. En juist dat voedt de onrust en onduidelijkheid.

Onder de streep heeft MVV het geld van een investeerder hard nodig. Mocht er geen partij worden gevonden die een deel van de aandelen overneemt, dan heeft dat zeker gevolgen. Enkele schulden moeten met ingang van het najaar worden terugbetaald en als er geen extra euro’s binnenkomen, is het onvermijdelijk dat de begroting van MVV verder omlaag gaat. Dat terwijl het al een van de laagste spelersbudgetten in het betaald voetbal heeft. Een deel kan nog worden opgevangen door de eventuele verkoop van spelers. Maar MVV heeft niet heel veel kapitaal op het veld staan. En als de beste spelers van de hand worden gedaan, gaat dit ten ook nog eens koste van de sportieve ambities.

Wonderen

Maar zelfs als de nieuwe investeerder aan boord komt, zijn er niet direct wonderen te verwachten. MVV heeft altijd gekoerst op een overname van 24 procent van de aandelen. Een stevige financiële injectie, waardoor de Maastrichtenaren direct richting play-offs kunnen gaan, is daarom niet te verwachten.

De club zal iets meer financiële ruimte krijgen en de bedoeling is dat er via de nieuwe aandeelhouder ook meer expertise naar De Geusselt komt om de club op allerlei vlakken naar voren te stuwen. Het geld zal voor een groot deel worden gebruikt om schulden af te lossen en om de MVV Academy te stutten. De jeugdopleiding is in de visie van de club immers de kurk waar MVV op zal gaan drijven in de toekomst.

Mogelijk wordt het lange wachten in Maastricht volgende week beloond. Maar zelfs als er witte rook komt en nieuwe investeerder opstaat, is een sportieve wederopstanding van MVV nog niet vanzelfsprekend.


Ik ben lid/donateur van Veer Zien MVV (VZM)! Jij toch ook? Niet? Meld je dan nu aan: www.veerzienmvv.nl
Steun MVV in deze bange tijden (april 2024) met een gift: www.gofundme.com/f/noets-de-mood-verlore-heet-steun-us-mvvke

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2022 07:40
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1154
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #56
Het geld zal voor een groot deel worden gebruikt om schulden af te lossen en om de MVV Academy te stutten. De jeugdopleiding is in de visie van de club immers de kurk waar MVV op zal gaan drijven in de toekomst. ???



Tuurlijk gebruik het geld maar om in de jeugdopleiding te steken . Wat op het veld staat is niet belangrijk .
De volgende gebruiker (s) zei dank u Sjotelsplak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2022 09:51
Mosae
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 460
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #57

CatenaccioMestreech schreef : Die investeerder is er ook nog niet?
Die komt nog of anders haakt hij af.
Hij is er nog nooit geweest dus kan hij ook geen nieuwe spelers gefinancierd hebben.
Zo makkelijk is het.


Haha dat is precies wat ik zei/bedoel. Inderdaad zo makkelijk is het.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2022 12:56
since1902
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 38
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #58
Wat denk ik een foutieve aanname is in het krantenstuk is dat het percentage aandelen 1 op 1 verband houdt met de hoeveelheid investeringen. Zeker wanneer het totaal onbekend is wie deze nieuwe investeerder is. Het zou best kunnen dat deze aandeelhouder 24% van de aandelen krijgt en daarnaast nog 2 ton wil investeren, wishfull thinking misschien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2022 13:36 01 juni 2022 13:37 door JulioB.
JulioB
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 111
Meer
Noor & 'de nieuwe investeerder' #59
Misschien is die 24% achterhaald. Heeft die specifieke aandeelhouder/investeerder zich wel teruggetrokken, aangezien er meerdere mensen wisten wie het was en er zeker van waren dat het niet doorging.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2022 15:40
mvv4ever
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1173
Meer
Onderwerp Auteur
Noor & 'de nieuwe investeerder' #60

Sjonnie schreef : Het geld zal voor een groot deel worden gebruikt om schulden af te lossen en om de MVV Academy te stutten. De jeugdopleiding is in de visie van de club immers de kurk waar MVV op zal gaan drijven in de toekomst. ???



Tuurlijk gebruik het geld maar om in de jeugdopleiding te steken . Wat op het veld staat is niet belangrijk .


Schulden dan vraag ik me af waardoor de schulden komen want toen Noor in MVV stapte hadden we 400.000 eigen vermogen.
En 3 spelers in de tussentijd zijn verkocht zijn Deom, Sürmeli en Schrooijen.

En waar ik het met je eens ben op het veld wat daar staat lijkt voor hun niet belangrijk. Terwijl dit voor ons wel zeer belangrijk is.
Dat ze daarin gaan investeren in plaats van alles in de jeugdopleiding te stoppen. Dat je wilt investeren in de jeugd prima... Maar dit lijkt nu voor hun prio nr 1 terwijl de fans niet komen voor de jeugd, maar voor het eerste van mvv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden