>
Ontvangen bedankjes 377
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Napoleon schreef : Omdat de intentieverklaring die MVV op haar website heeft geplaatst meer vragen dan antwoorden heeft opgeroepen ben ik maar eens diverse bronnen rondom de club gaan benaderen
Duidelijk is natuurlijk een ding dat de club volledig in buitenlandse handen valt
Maar wat WSH verder met MVV wil is voor velen nog steeds onduidelijk , welnu het volgende heb ik vernomen
WSH gaat het spelersbudget dit seizoen na 1 miljoen euro brengen en wil met MVV over 3 jaar structureel meespelen om de PO , dat betekent dat het spelers budget jaarlijks met 500.000 euro omhoog zal gaan tot minimaal 2,5 miljoen over 3 jaar .
Die 2,5 miljoen komt een beetje vandaan als blauwdruk waar Almere mee gepromoveerd is ( althans op papier in werkelijkheid hadden die ook 3 miljoen en meer)
Waar die 500.000 jaarlijks vandaan moeten komen is niet geheel duidelijk maar zal voornamelijk uit het WSH potje komen en wellicht andere activiteiten
Natuurlijk is 2,5 miljoen nu het doel maar het is natuurlijk nooit gezegd of dat over 3 jaar ook voldoende is om structureel mee te spelen . Maar goed je moet ergens van vertrekken
Positief voor iedere MVV supporter is dus dat we structureel om de PO gaan spelen , dat is een mooi vooruitzicht
De vraag was gister en Jacques benadrukte die ook nog eens, wat wil WSH met MVV , ik heb sterk het gevoel dat los van het sportieve gedeelte dat het voor WSH ook een poot aan de grond is om in het vastgoed , regio Maastricht en nog verder wellicht de toegang en de ingangen te krijgen
Want met de koop van MVV zijn ze voor iedereen een hele serieuze partij geworden , gespreken met allerlei partijen zoals Gemeente en overige netwerken zijn dus lopende .
Een van de speerpunten gaat het stadion worden en de aankoop daarvan , met de aankoop van de Geusselt kopen ze ook waarde , immer de grond daar wordt er niet goedkoper op de komende jaren voor allerlei projecten en projectontwikkelingen .( een zekerheid dus voor ze)
Ik verwacht zelf dat de Geusselt daar op termijn "gesloopt" gaat worden en woning bouw ervoor terug komt . Door het complex nu te kunnen aankopen verzekeren ze zich voor over x jaren om daar een deal te kunnen maken
Natuurlijk moet er dan een nieuwe Geusselt voor terug komen maar die moet er toch komen
Tevens is mijn gevoel dat vastgoed het de Amerikanen om te doen is en MVV "the vehicel" erna toe , los van de Geusselt willen de Amerikanen zich wellicht op andere projecten zich gaan storten , maar alles heeft connectie en ingangen nodig en MVV is misschien wel de ideale ingang
Feitelijk wordt MVV een betaalmiddel voor latere deals voor de Amerikanen ( althans zo zou je t kunnen zien)
De stukken voor de overname liggen bij de KNVB en men denkt over 2 maanden dat de deal rond is en groen licht er is voor de verkoop van het merendeel
Wat WSH voor de langere termijn met MVV van plan is , dat is voor nu nog wat vaag maar goed , als men wil promoveren dan is een stabiele eredivisie ploeg van belang , en dan moeten de budgetten ( gemeten tegen het hedendaagse) minimaal naar 15-20 miljoen per jaar ( begroting) , onmogelijk in de Geusselt
De Amerikanen gaan het slim doen , voor 1,5 miljoen ( aankoop club)en nog een beetje gaat een hele nieuwe wereld voor ze open , de Gemeente die toch de Geusselt( prijs geusselt weet ik niet) als lastig dossier ziet kunnen het gaan slijten aan de Amerikanen en voor minimale investeringen doen we structureel mee om de PO .
Voor de supporter is dat super gaaf natuurlijk want wie wil geen kopie van afgelopen seizoen
Ook zullen de Amerikanen met de aankoop van de club de tekorten die onder AD Noor zijn ontstaan gaan wegpoetsen en met een schonen gezonde start gaan beginnen .
Kern van het verhaal is prik een beetje door alle stoffige en wollige berichten heen die MVV zelf plaatst, ook hier geldt en zeker geldt voor niks gaat de zon op en dat we een mooie stad zijn en geweldige supporters hebben etc dat is mooi voor de buitenkant , het gaat veel meer welke kansen liggen er voor ze en dan voornamelijk in het vastgoed . Vanuit een investeerder zeker goed te begrijpen , en wat ze goed doen ze kopen de club en alles wat erbij hoort voor een " "habbekras " waar ze vandaar kunnen gaan investeren
Voor ons als supporters zijn de jaren van angst voorbij als het gaat om bestaansrecht en kunnen we zelfs van promotie gaan dromen , hoe het landschap er over 5 jaar of 10 jaar uit ziet weet ik niet dat er veel gaat veranderen is duidelijk .
Laten we hopen dat de Engel van Maastricht us MVVke beschermt en over haar waakt !
Silverav schreef : Duurd wel lang iemand nog wat vernomen over de meerderheid wat de Amerikanen willen overnemen of is het al rond??
Silverav schreef : Duurd wel lang iemand nog wat vernomen over de meerderheid wat de Amerikanen willen overnemen of is het al rond??
Boschpoort schreef : Ik heb geen update maar het verhaal ligt nog steeds bij de KNVB. Die gaan heel serieus te werk en vragen enorm veel informatie op heel diep detailniveau.
Het is niet te zeggen wanneer die goedkeuring er komt. Kan dagen, weken of zelfs maanden zijn.