>
Ontvangen bedankjes 73
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Boredass schreef : Verassend een meerderheidsbelang maar noodzakelijk
Kleine correctie/nuancering:Buurke76 schreef : Was natuurlijk te verwachten, feit is dat er concrete stappen worden gezet sinds mw. van Leeuwen de baas is. En dat niet alleen de Amerikanen in het meerderheidsbelang zitten lijkt me ook belangrijk.
Boschpoort schreef :
Kleine correctie/nuancering:Buurke76 schreef : Was natuurlijk te verwachten, feit is dat er concrete stappen worden gezet sinds mw. van Leeuwen de baas is. En dat niet alleen de Amerikanen in het meerderheidsbelang zitten lijkt me ook belangrijk.
Dit verhaal speelt natuurlijk al een tijdje. Laura heeft hier verder geen inbreng in gehad.
En de meerderheid van de aandelen komt wel degelijk in handen van de Amerikanen. Maar niet alle zoals uit het artikel blijkt. De Stichting houdt een deel en daarmee zeggenschap en - voor ons belangrijk - de vereniging houdt het 'gouden aandeel', waarmee de kernwaarden van de club gewaarborgd blijven. Er komt dus geen 'Red Bull Maastricht' of ander gedrocht.
Overigens moeten we niet verwachten dat er zomaar een zak geld beschikbaar komt bovenop wat er voor de aandelen wordt betaald. De Amerikanen gaan helpen maar de club blijft verantwoordelijk voor de eigen bedrijfsvoering. We moeten er wel rekening mee houden dat het professioneler en vooral commercieler wordt.
Ik heb vooralsnog een heel goed gevoel over de ontwikkelingen. Laura maakt ook een goede eerste indruk als algemeen directeur.
Boschpoort schreef : Een hoop open deuren napoleon.
Natuurlijk is het uit nood geboren, natuurlijk is het een resultaat van jarenlang wanbeleid maar het is niet anders. En ja, om te promoveren heb je meer geld nodig. Dat snapt een kind.
Jouw wens dat MVV over twee a drie weken met informatie over doelen en financiering gaat komen lijkt me een utopie. De komende weken zal aan de structuurwijziging gewerkt worden, zal de aandelenoverdracht geregeld moeten worden maar zal - naar ik aanneem - eerst de KNVB haar goedkeuring moeten geven. Hoe lang dat gaat duren weet ik niet. Maar het zal niet in een paar weken geregeld zijn.
Napoleon schreef :
Het zijn investeerders en hoe dan ook zullen ze iets terug willen zien van hun geld , dus de vraag is wat willen ze met MVV