MVV algemeen
- Heugem
-
- Senior Member
-
Re: MVV algemeen
04 Jun 2014 09:39Maandagwedstrijden MVV:
jong Twente-MVV
RKC-MVV
MVV-jong Twente
jong PSV-MVV
Achilles-MVV (maar dat is met pasen, dus telt als een zondag)
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Jacques
-
- Platinum Member
-
04 Jun 2014 09:43Maar één thuiswedstrijd op maandag is dan wel weer gunstig.
- Mappie
-
- Elite Member
-
04 Jun 2014 09:59Almere uit is de eerste wedstrijd op 8 augustus... Een leuk begin is anders...
- Boschpoort
-
- Administrator
-
04 Jun 2014 10:42Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Aloy Agu
-
- Elite Member
-
04 Jun 2014 10:53Bron: inmiddels een ex speller van MVV die tranfervrij vertrekt.
- pinobel
-
- Platinum Member
-
04 Jun 2014 11:04Aloy Agu wrote: Kunstgras gaat niet door in de Geusselt.
Bron: inmiddels een ex speller van MVV die tranfervrij vertrekt.
Noem die speler dan gewoon bij naam. Dat geheimzinnig gedoe alsof het staatsgeheimen betreft. Pff. Ook nog eens een ex-speler volgens jou.
- Boschpoort
-
- Administrator
-
04 Jun 2014 11:04wees dan wel volledig met je bericht.Aloy Agu wrote: Kunstgras gaat niet door in de Geusselt.
Bron: inmiddels een ex speller van MVV die tranfervrij vertrekt.
Het gaat nú niet door omdat het procedureel niet meer voor het begin van de competitie gerealiseerd kan worden.
Het komt er echt wel. Misschien volgend seizoen, misschien al in de winterstop.
- Mappie
-
- Elite Member
-
04 Jun 2014 11:46 - 04 Jun 2014 11:47Maar waarom kon destijds bij ADO Den Haag dat kunstgras dan binnen een véél kortere periode wél aangelegd worden? Ja oke, toen was het een noodsituatie... Maar moet dat in het geval van MVV (het is nu nog dik 2 maanden tot de eerste thuiswedstrijd in de competitie) dan zo lang duren? Ik ken hier niet alle technische details van mbt aanleg van het kunstgrasveld en zo, maar 2 maanden is toch wel redelijk ruim zou je zeggen ivm de aanleg en zo... Of vergis ik me nou?
Kunstgras is in mijn ogen wel de toekomst, het merendeel van alle (amateur) voetbalverenigingen hebben daar al één of meer velden van, die kleine jongens die allemaal dromen van een leuke voetbalcarrière groeien daar dus mee op, en dáár moet naar gekeken worden vind ik. Daarnaast is kunstgras een product dat de laatste jaren over het algemeen beter en veiliger is geworden t.o.v. van jaren terug toen het pas op de markt kwam, dus de kans dat je door kunstgras geblesseerd raakt is kleiner geworden. Verder kan het stadion multifunctioneler gebruikt worden, en dat was ook volgens mij één van de eisen van de gemeente toen de club destijds gered werd. Van de andere kant (de "romantische kant" om het maar zo te zeggen): er gaat bij voetbal ook niks boven de geur van écht gras...
- αναρχος
-
- Platinum Member
-
04 Jun 2014 11:57Please Log in or Create an account to join the conversation.
- You Are
-
- Elite Member
-
04 Jun 2014 12:11Hoelanger de gemeente wacht met hun "ja-woord" ,hoe kleiner de kans is dat het nog wordt aangelegd voor het begin van de competitie.
Het zit ook niet bepaald mee..
- Boschpoort
-
- Administrator
-
04 Jun 2014 13:14Nee 'de gemeente' doet niet moeilijk. Integendeel. De gemeente wil ook kunstgras.You Are wrote: MVV wilt zeker het kunstgras maar de gemeente doet er nog moeilijk over.. onbegrijpelijk want daardoor zit MVV dus in de knoei!
Hoelanger de gemeente wacht met hun "ja-woord" ,hoe kleiner de kans is dat het nog wordt aangelegd voor het begin van de competitie.
Het zit ook niet bepaald mee..
Maar de gemeenteRAAD moet daar een besluit over nemen. De raad komt één keer in de zoveel tijd bij elkaar, het moet op de agenda staan, partijen moeten zich kunnen voorbereiden, binnen hun fracties overleggen, een standpunt innemen en dán kan er pas een stemming over plaatsvinden. Dat hele proces kost gewoon tijd. En daarna kan er pas met de aanleg begonnen worden. De tijd is simpelweg tekort voor het zomerreces van de raad om alles gerealiseerd te kunnen hebben voordat de competite begint. En het had wel sneller gekund als bepaalde partijen de politieke wil hadden gehad om voor een snelle procedure te kiezen. Dat hebben ze niet gedaan.
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
- Speel vol Trots, met de ster voorop
04 Jun 2014 14:03Dat later één of andere Gerdo van Groothees er vervolgens niks mee heeft gedaan !!! Vindt ik het dubbelop dat de gemeenteraad hier nogmaals over moet beslissen?
Nieuwe raad, nieuwe vragen, blablabla uiteindelijk gebeurt er weer niks want het gaat geld kosten.
- Boschpoort
-
- Administrator
-
04 Jun 2014 14:42Iedereen roept maar wat hier.Us Clubke wrote: Deze afspraak stond al zwart op wit na de redding van mvv in 2010.
Ook dit is niet waar. Bij de overname van het stadion is als voorwaarde gesteld dat het stadion op termijn multifunctioneel moet kunnen worden gebruikt en dat MVV niet meer het exclusieve recht op het gebruik van het stadion heeft. Er staat nergens dat de raad akkoord gaat met het aanleggen van kunstgras in het stadion.
- Us Clubke
-
- Platinum Member
-
- Speel vol Trots, met de ster voorop
04 Jun 2014 15:10Schuldenvrij was toen aangetoond en ik neem aan dat de betaling ieder jaar ook als eerste gebeurd.
Andere voorwaarde was ook dat de jeugd moest samen gaan….wat nu ook gaande is in welke vorm dan ook ?
Als er geen voorwaarde zouden zijn waarom zou je anders voor een plan instemmen ?
Ps. Dit is mijn nuchtere mening na wat ik destijd met veel interesse op TV en media heb gevolgt.
- Boschpoort
-
- Administrator
-
04 Jun 2014 15:39Wat ik wel heb gedaan, is de betreffende stukken opzoeken in het raadsinformatie systeem van de gemeente Maaastricht. Erg interessant. Je vindt er verslagen van vergaderingen, agenda's, de voorstellen etc en zelfs kun je beelden van de vergaderingen terugzien. Leve de modern techniek.
Anyway, één van de nadrukkelijke voorwaarden om akkoord te gaan met de steunoperatie was dat MVV actief moest zorgen voor een sociale verankering in de maatschappij. (mijn interpretatie, de exacte bewoordingen ben ik kwijt) Daarmee komt het belang dat MVV hecht aan de maatschappelijke projecten en waar velen op dit forum zo tegenaan schoppen ook in een ander daglicht te staan. Het is simpelweg noodzakelijk voor het overleven van de club! De enige manier om te overleven is MVV te beschouwen als 'meer dan een (voetbal)club'.
Concreet betekent dit dus dat er in de Geusselt meer activiteiten dan alleen voetbal zullen moeten kunnen plaatsvinden en is kunstgras onontkoombaar. Alleen waar het mij in deze discussie om gaat is dat er niet is vastgelegd in 2010 dát er kunstgras komt. Daarvoor zullen de voorgeschreven procedures toch echt moeten worden gevolgd. Vergeet ook niet dat de huidige raadsleden voor het overgrote deel niet de kennis van het verleden hebben. Helaas is mw Nuyts er op het nippertje in geslaagd een zetel te bemachtigen.