MVV algemeen

04 juni 2014 09:39
Heugem
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 53
Meer
MVV algemeen #1771
Als het conceptprogramma definitief wordt komt MVV er erg goed af qua maandagwedstrijden. 3x Tegen een beloften elftal, potjes om jan lul dus die door een deel wordt geboycot. Alleen RKC-uit is jammer, maar nog altijd beter dan bijv. rjc of NEC op een maandag.

Maandagwedstrijden MVV:

jong Twente-MVV
RKC-MVV
MVV-jong Twente
jong PSV-MVV

Achilles-MVV (maar dat is met pasen, dus telt als een zondag)
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 09:43
Jacques
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 3882
Meer
MVV algemeen #1772
Op maandag tegen jong-teams is een groot nadeel, het eerste elftal heeft dan al gespeeld dus grotere kans op deelname van eerste elftalspelers.

Maar één thuiswedstrijd op maandag is dan wel weer gunstig.

You're never as good as everyone tells you when you win, and you're never as bad as they say when you lose.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 09:59
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 313
Meer
MVV algemeen #1773
Gelukkig weinig maandag wedstrijden inderdaad.
Almere uit is de eerste wedstrijd op 8 augustus... Een leuk begin is anders...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 10:42
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #1774
Hier zou ik onmiddellijk voor tekenen! Paar flutwedstrijden in de periode dat een heleboel mensen nog op vakantie zijn. (hopelijk is iederen 31 augustus weer terug!) En de maandagwedstrijden zijn ook geen publiektrekkers voor MVV. Gauw vastleggen dit schema!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 10:53
Aloy Agu
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 289
Meer
MVV algemeen #1775
Kunstgras gaat niet door in de Geusselt.

Bron: inmiddels een ex speller van MVV die tranfervrij vertrekt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 11:04
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 973
Meer
MVV algemeen #1776

Aloy Agu schreef : Kunstgras gaat niet door in de Geusselt.

Bron: inmiddels een ex speller van MVV die tranfervrij vertrekt.


Noem die speler dan gewoon bij naam. Dat geheimzinnig gedoe alsof het staatsgeheimen betreft. Pff. Ook nog eens een ex-speler volgens jou.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 11:04
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #1777

Aloy Agu schreef : Kunstgras gaat niet door in de Geusselt.

Bron: inmiddels een ex speller van MVV die tranfervrij vertrekt.

wees dan wel volledig met je bericht.
Het gaat nú niet door omdat het procedureel niet meer voor het begin van de competitie gerealiseerd kan worden.
Het komt er echt wel. Misschien volgend seizoen, misschien al in de winterstop.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 11:46 04 juni 2014 11:47 door Mappie.
Mappie
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 313
Meer
MVV algemeen #1778
Ik had laatst gehoord dat het kunstgras sowieso niet door zou gaan ivm de wedstrijd van Jong Oranje die gisteren gespeeld werd, en dan zou het niet op tijd af zijn. Al nam ik die reden zelf niet zo serieus, want MVV zou toch gek zijn als ze voor één wedstrijdje van Jong Oranje zo'n duurzame lange termijn investering (tenminste, ik vind wel dat dat er onder valt) aan zich voorbij laten gaan? Maar later hoorde ik trouwens dat het er wél weer zou komen. We wachten maar even af...

Maar waarom kon destijds bij ADO Den Haag dat kunstgras dan binnen een véél kortere periode wél aangelegd worden? Ja oke, toen was het een noodsituatie... Maar moet dat in het geval van MVV (het is nu nog dik 2 maanden tot de eerste thuiswedstrijd in de competitie) dan zo lang duren? Ik ken hier niet alle technische details van mbt aanleg van het kunstgrasveld en zo, maar 2 maanden is toch wel redelijk ruim zou je zeggen ivm de aanleg en zo... Of vergis ik me nou?

Kunstgras is in mijn ogen wel de toekomst, het merendeel van alle (amateur) voetbalverenigingen hebben daar al één of meer velden van, die kleine jongens die allemaal dromen van een leuke voetbalcarrière groeien daar dus mee op, en dáár moet naar gekeken worden vind ik. Daarnaast is kunstgras een product dat de laatste jaren over het algemeen beter en veiliger is geworden t.o.v. van jaren terug toen het pas op de markt kwam, dus de kans dat je door kunstgras geblesseerd raakt is kleiner geworden. Verder kan het stadion multifunctioneler gebruikt worden, en dat was ook volgens mij één van de eisen van de gemeente toen de club destijds gered werd. Van de andere kant (de "romantische kant" om het maar zo te zeggen): er gaat bij voetbal ook niks boven de geur van écht gras...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 11:57
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #1779
De procedure loopt gewoon via de gemeente aangezien zij het stadion bezitten. Zij bepalen dus het tempo waarmee deze verandering wordt ingevoerd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Aswin

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 12:11
You Are
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 166
Meer
MVV algemeen #1780
MVV wilt zeker het kunstgras maar de gemeente doet er nog moeilijk over.. onbegrijpelijk want daardoor zit MVV dus in de knoei!
Hoelanger de gemeente wacht met hun "ja-woord" ,hoe kleiner de kans is dat het nog wordt aangelegd voor het begin van de competitie.

Het zit ook niet bepaald mee..

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 13:14
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #1781

You Are schreef : MVV wilt zeker het kunstgras maar de gemeente doet er nog moeilijk over.. onbegrijpelijk want daardoor zit MVV dus in de knoei!
Hoelanger de gemeente wacht met hun "ja-woord" ,hoe kleiner de kans is dat het nog wordt aangelegd voor het begin van de competitie.

Het zit ook niet bepaald mee..

Nee 'de gemeente' doet niet moeilijk. Integendeel. De gemeente wil ook kunstgras.
Maar de gemeenteRAAD moet daar een besluit over nemen. De raad komt één keer in de zoveel tijd bij elkaar, het moet op de agenda staan, partijen moeten zich kunnen voorbereiden, binnen hun fracties overleggen, een standpunt innemen en dán kan er pas een stemming over plaatsvinden. Dat hele proces kost gewoon tijd. En daarna kan er pas met de aanleg begonnen worden. De tijd is simpelweg tekort voor het zomerreces van de raad om alles gerealiseerd te kunnen hebben voordat de competite begint. En het had wel sneller gekund als bepaalde partijen de politieke wil hadden gehad om voor een snelle procedure te kiezen. Dat hebben ze niet gedaan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u jeoff

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 14:03
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #1782
Deze afspraak stond al zwart op wit na de redding van mvv in 2010.
Dat later één of andere Gerdo van Groothees er vervolgens niks mee heeft gedaan !!! Vindt ik het dubbelop dat de gemeenteraad hier nogmaals over moet beslissen?
Nieuwe raad, nieuwe vragen, blablabla uiteindelijk gebeurt er weer niks want het gaat geld kosten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 14:42
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #1783

Us Clubke schreef : Deze afspraak stond al zwart op wit na de redding van mvv in 2010.

Iedereen roept maar wat hier.
Ook dit is niet waar. Bij de overname van het stadion is als voorwaarde gesteld dat het stadion op termijn multifunctioneel moet kunnen worden gebruikt en dat MVV niet meer het exclusieve recht op het gebruik van het stadion heeft. Er staat nergens dat de raad akkoord gaat met het aanleggen van kunstgras in het stadion.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 15:10
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #1784
Beste Boschpoort, ik ben niet zo’n politicus maar als het een voorwaarde is om een plan (lees de redding van MVV in 2010) goed te keuren, zoals toen democratisch gestemd. Lijkt het mij ook vanzelf sprekend dat voorwaarden ook na gekomen worden. Andere voorwaarde welke ik mij kan herinneren waren dat MVV schuldenvrij moest zijn en destijds door Kitty Nuys geeist (ik meen ook PVDA) dat de eerste betaling van MVV, de stadion huur zou zijn.
Schuldenvrij was toen aangetoond en ik neem aan dat de betaling ieder jaar ook als eerste gebeurd.
Andere voorwaarde was ook dat de jeugd moest samen gaan….wat nu ook gaande is in welke vorm dan ook ?
Als er geen voorwaarde zouden zijn waarom zou je anders voor een plan instemmen ?
Ps. Dit is mijn nuchtere mening na wat ik destijd met veel interesse op TV en media heb gevolgt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

04 juni 2014 15:39
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #1785
Ik wil absoluut niet pretenderen dat mijn geheugen zo goed is dat ik mij alle details uit vergaderingen van 2010 herinner maar ik weet wél dat deze mevrouw Nuyts TEGEN de redding van MVV gestemd heeft in die bewuste vergadering. Net als de fracties van VVD, groen-links en SP overigens.

Wat ik wel heb gedaan, is de betreffende stukken opzoeken in het raadsinformatie systeem van de gemeente Maaastricht. Erg interessant. Je vindt er verslagen van vergaderingen, agenda's, de voorstellen etc en zelfs kun je beelden van de vergaderingen terugzien. Leve de modern techniek.

Anyway, één van de nadrukkelijke voorwaarden om akkoord te gaan met de steunoperatie was dat MVV actief moest zorgen voor een sociale verankering in de maatschappij. (mijn interpretatie, de exacte bewoordingen ben ik kwijt) Daarmee komt het belang dat MVV hecht aan de maatschappelijke projecten en waar velen op dit forum zo tegenaan schoppen ook in een ander daglicht te staan. Het is simpelweg noodzakelijk voor het overleven van de club! De enige manier om te overleven is MVV te beschouwen als 'meer dan een (voetbal)club'.

Concreet betekent dit dus dat er in de Geusselt meer activiteiten dan alleen voetbal zullen moeten kunnen plaatsvinden en is kunstgras onontkoombaar. Alleen waar het mij in deze discussie om gaat is dat er niet is vastgelegd in 2010 dát er kunstgras komt. Daarvoor zullen de voorgeschreven procedures toch echt moeten worden gevolgd. Vergeet ook niet dat de huidige raadsleden voor het overgrote deel niet de kennis van het verleden hebben. Helaas is mw Nuyts er op het nippertje in geslaagd een zetel te bemachtigen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Us Clubke, Boer458

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.651 seconden