MVV algemeen

17 juni 2014 15:42
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 506
Meer
MVV algemeen #1831

Janepie schreef : Ik ken de afspraken niet met de gemeente maar hier lijkt me iets anders aan de hand mbt het aanleggen van het kunstgras in de Geusselt. Ik weet alleen niet wat.


Dat idee krijg ik ook vandaar ook de vraag als wij moeten betalen, kunnen we het toch ook direct er in leggen, rare regels allemaal...

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 16:53
pepernoot
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 212
Meer
MVV algemeen #1832
Nou lekker!

www.vi.nl/nieuws/hendriks-trekt-zich-ter...aastrichtse-toer.htm

Hendriks trekt zich terug; Roda op Maastrichtse toer
Hendriks trekt zich terug; Roda op Maastrichtse toer
Arnold Hendriks trekt zijn handen definitief af van Roda JC Kerkrade. De investeerder en voormalige bestuurder, die in het verleden een belangrijke rol speelde in de opmars van de club, kon geen overeenstemming bereiken met de huidige leiding over een samenwerking.
Hendriks zat maandag uren om tafel met interim-directeur Wim Collard en drie leden van de raad van commissarissen. De vermogende Heerlenaar kreeg tijdens de vergadering te horen dat de club Ron Elsen heeft aangesteld als nieuwe technisch manager. Een opmerkelijke keuze, aangezien de Maastrichtenaar al 26 jaar verbonden is aan MVV en daar op het punt stond een nieuw contract als trainer/manager voetbalzaken te tekenen. Voorzitter Paul Rinkens van die club liet Voetbal International afgelopen zondag nog weten dat een nieuwe overeenkomst met Elsen slechts een kwestie van tijd was.

Voor Hendriks was deze mededeling van Roda een zoveelste streep door de rekening. Hij had zelf zijn zinnen gezet op de komst van Peter Gerards als technisch manager, op de achtergrond geholpen door Sef Vergoossen als adviseur. Binnen de Kerkraadse club leefden echter grote bezwaren tegen de aanstelling van Gerards, ook omdat die geen brandschoon verleden heeft als zaakwaarnemer. Ron Elsen werkte eerder bij MVV drie jaar succesvol samen met René Trost, de nieuwe hoofdcoach van Roda.

Rutjes en Van Hyfte
Het nieuwe technische duo zal in Kerkrade worden herenigd met twee spelers die de afgelopen jaren in Maastricht onder contract stonden: Nathan Rutjes (30) en Tom Van Hyfte (28). Beide middenvelders zouden volgens insiders inmiddels overeenstemming hebben bereikt met Roda. Ook rechtsbuiten Nayib Lagioureh (23) van FC Eindhoven maakt naar verluidt spoedig de overstap naar het Parkstad Limburg Stadion.

Tom van Hyfte (rechts) en Nathan Rutjes (links) namens MVV in actie tegen Jong Ajax. Het duo stapt over naar Roda JC.
Tom van Hyfte (rechts) en Nathan Rutjes (links) namens MVV in actie tegen Jong Ajax. Het duo stapt over naar Roda JC.
Arnold Hendriks zegt vooral opgelucht te zijn nu er duidelijkheid is over de koers van zijn geliefde club. 'Het klinkt misschien vreemd, maar ik voel me bevrijd', zegt hij. 'Vanaf het begin voelde ik geen vertrouwen van Wim Collard. De club heeft nu een keuze gemaakt en voor mij is het nu klaar. Ik hoop dat het goed zal komen met Roda. Het zal moeilijk worden om zonder mijn financiële hulp te overleven, maar misschien hebben ze andere investeerders gevonden. Ik blijf de club trouw als supporter en zal alle thuiswedstrijden in mijn agenda zetten.'

Hendriks' tijdperk als investeerder is nu definitief voorbij. Onlangs zei hij nog wel oren te hebben naar een eventuele rol in een spelersfonds. 'Maar nu niet meer. Ik zou dat alleen doen als ik op technisch gebied ook wat invloed kan uitoefenen. Dat is niet het geval. Ik ben niet de makkelijkste, dat weet ik. Ik ben erg dominant, zeker op technisch gebied. De club doet het liever zonder mij en mijn mensen. Dat mag.'

De mislukte onderhandelingen met Hendriks kunnen voor Roda nog wel een vervelende nasleep krijgen. De zakenman kondigt aan dat hij het geld gaat terugvragen dat hij nog van de club te goed heeft. Het betreft eerdere leningen die nooit zouden zijn terugbetaald. Hendriks wil niet kwijt om welk bedrag het precies gaat. 'Het is een behoorlijk bedrag. Ik wil gaan praten met Roda om te kijken hoe we dat kunnen oplossen. Maar ik ga de club niet het mes op de keel zetten.'

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 16:58 17 juni 2014 16:59 door pepernoot.
pepernoot
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 212
Meer
MVV algemeen #1833
Ik zei het dus al in het ander topic dat er flink gekort zal gaan worden. Als Elsen nu ook al vertrekt wordt het wat moois volgend seizoen!!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:04 17 juni 2014 17:04 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1834
Als zelfs Ron vertrekt in deze belangrijke fase (expertise, voorbereiding/dossieropbouw op de transfermarkt), dan lijkt me de bodem van de club bereikt... mission impossible met deze begroting? :blink:

nota bene naar de aartsvijand.. ( 26 jaar positieve reputatie = in mijn ogen weg ) Idem voor van Hyfte en Rutjes.

DEFCON 1 bij MVV
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:07 17 juni 2014 17:15 door Maosbrögk.
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 918
Meer
MVV algemeen #1835

pepernoot schreef : Ik zei het dus al in het ander topic dat er flink gekort zal gaan worden. Als Elsen nu ook al vertrekt wordt het wat moois volgend seizoen!!!


OK, gisteren zei ik nog niet in paniek te zijn, maar nu dus wel!
Dat Van Hyfte weg zou gaan, was duidelijk. Dat ie naar Aachen-Nord gaat vind ik erg jammer. Hij mocht alle clubs uitzoeken, maar niet die ene...
Dat Rutjes nu ook weg gaat, snap ik niet en vooral niet dat ie naar Aachen-Nord gaat.
2 sympathieke jongens, die zich nu in één klap onmogelijk hebben gemaakt. Vanaf nu zijn ook zij dus de vijand.

En Ron...staat op het punt om een contract voor duo-functie te ondertekenen en gaat dan ook naar de vijand...

Nu hebben we effectief dus van onze spelersgroep nog maar 8-1=7 spelers én geen trainer én geen technisch directeur...

Wat nu? Wie gaat op zoek naar een nieuwe trainer?
Wie gaat in godsnaam nog hier aan de slag? Met een budget van 0,0 en een toekomstperspectief van net zoveel nullen...
Wie heeft nog voetbal know-how binnen MVV?

Dat we de selectie nog niet rond hebben op de eerste training zijn we gewend, maar dit slaat werkelijk alles.
Waar houdt het op...??

Aachen-Nord - MVV op 31-8 wordt op deze manier héél pikant (als we nog aan de competitie mogen beginnen...)
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:21
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 444
Meer
MVV algemeen #1836
MVV- Roda , kunnen ze beter het leger gaan inzetten, die Trost toch, wat was het toch een leuke man..................wat een rattestreek. :thumbsdown:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:22
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #1837
Dat al die overlopers zonder club liefde ook maar lekker verhuizen naar Kerkrade, geen moffen in onze stad! Daarnaast zijn van Hyfte en Rutjes beide vervangbaar en vangen we misschien voor Rutjes nog wel wat geld. Hopelijk zijn wij hiermee ook definitief af van dat levenslange contract van Elsen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:23
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV algemeen #1838
Ik heb al eerder op dit FORUM aangegeven dat Elsen mocht blijven bij MVV maar dat hij dan wel ca. 25000 euro moest inleveren, anders zou hij weg worden gesaneerd. Hij heeft nu dus besloten te vertrekken. Financieel gezien, voor MVV een meevaller. Roberto Lankhor en Henney Bastiaans zullen nu wel op spelersjacht gaan voor MVV.
Ik tip Roel Coumans als trainer van MVV.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:23
Boschpoort
Administrator
Administrator
Berichten: 1954
Meer
MVV algemeen #1839
Het schijnt dat roda de huur van het pls niet meer kan betalen en na komend seizoen in de Geusselt wil gaan spelen. Om de club te redden zijn ze bereid om de clubkleuren te veranderen in roodwit en ook de naam is niet heilig. Een van de mogelijke namen is MVV Maastricht.
*zucht*

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:31
DJ-MARCO
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 120
Meer
MVV algemeen #1840
Het zou mooi zijn dat de mannen van de jaren 90, Thal, Meijer, Visser, Lanckohr.... MVV Mestreech omarmen. Dat waren winnaars en blijven sympathie hebben voor MVV.

FORZA MVV MESTREECH !!!!!!!!!!!!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:34
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV algemeen #1841
Let op: Eric Meijer zal zijn vriend Roel Coumans wel binnen halen als trainer.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:39
Sjotelsplak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1167
Meer
MVV algemeen #1842
Het zal me niks verbazen als hier vieze spelletjes zijn gespeeld met Trost, Elsen en Van Hyfte en Rutjes.
Dat Van Hyfte en Rutjes voor het geld kiezen kan ik nog enigszins begrijpen. Dat Elsen naar Roda gaat kan ik niet begrijpen.
Jarenlang profiteren van het hoogste contract. En tot vorige week nog in gesprek over een functie als hoofdtrainer. Elsen heeft alles te danken aan MVV. En dan dit...

Zeg miech wee, wint nog vaan M-V-V . Heejaa Heejaa Hoo.
Geine mie , gelukkig nondepie ,ver geve ut neet mie cadoo!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:44
Vluuzak
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 444
Meer
MVV algemeen #1843
Als dit waar is, gaat Elsen het toch zeer zwaar krijgen in Maastricht, ik zie hem al juichen voor Roda , tegen MVV bah bah. Maar eerst maar eens afwachten of dit echt waar is.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 17:49
pinobel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 973
Meer
MVV algemeen #1844
Volgens een ander gerucht wil Trost Klein Geusselt kopen, daar heeft hij immers zijn beste resultaten ooit geboekt....
Zonder gekheid, had ik niet van trost verwacht. Kan hij eindelijk bij die daar in het oosten aan de slag, weet hij niks anders te bedenken dan MVV leeg te halen. eens een mof, altijd een mof. Ineens 4 vijanden erbij, we krijgen het er nog druk mee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u opadiehard

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2014 18:04
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
MVV algemeen #1845
www.l1.nl/sport/259040-van-hyfte-en-rutj...ub-gesprek-met-elsen

Zelfs L1 maakt er nu melding van. Het is helaas allemaal waar. Schandalig dit allemaal. Geen trainer, geen technisch directeur en nog maar 7 selectie spelers. Gaat ontzettend goed mensen.

:puke:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.319 seconden