MVV algemeen

29 mei 2014 10:18
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #1741
Dat het voordelen voor MVV heeft om kunstgras te krijgen snap ik en helaas kunnen we er niet meer omheen. Het vormen van een omnivereniging kan mijn inziens nooit voordelen hebben tenzij je de andere takken van sport moedwillig geld ontneemt en dit in het voetbal gedeelte steekt. Met het weghalen van de hekken ontneem je een heel stuk sfeer uit de Geusselt en ik denk dat dit dus ook niet moet gebeuren.

- Er kunnen geen vlaggen meer worden opgehangen.
- Er kan niet meer in de hekken gehangen worden na een gewonnen wedstrijd.
- Er zullen zeer veel nieuwe regels komen voor het zich bevinden van supporters in de gracht.

Nooit meer even een praatje maken in de gracht tijdens de wedstrijd. Misschien wel niet eens naar de catering kunnen tijdens de wedstrijd. Of als het wel kan moet je binnen bepaalde lijnen blijven en staan er stewards als een soort Nazi's te controleren of iedereen zich wel op deze paden bevindt.

En voor alle pipo's die roepen dat er een levenslang stadionverbod moet komen, hoop ik dat ze zelf eens een stadionverbod krijgen voor een of andere onbenullige reden. Als er een land ter wereld is waar de regels het voetbal echt kapot hebben gemaakt, voor de supporters, dan is het wel in Engeland.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2014 11:26 29 mei 2014 11:27 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #1742
Het hek is het enige tastbare, voor iedereen die in een waas de streep niet meer ziet. Of dat nu komt door alcohol, medicatie, het gebrek aan zelfbeheersing of door de coke die te diep de amandelen in is gesnoven. Dat hek kan in mijn ogen veel ellende voorkomen, zowel privé als voor MVV zelf.

Ik snap niet dat mensen die weg nog willen bewandelen, na alles wat de afgelopen jaren gebeurd is(Ajax, RKC, Fortuna, Cuijck etc). De acties van één iemand kan deze club met de grond gelijk maken. Dit is gewoon vragen om problemen, want iemand die zichzelf zonder schaamte verliest en volledig door het lint te gaan, gaat echt niet denken aan de rekening die achteraf komt of de gevolgen voor de club. En dan niet te spreken over de discussies achteraf, hoeveel meter over de lijn de overwinning gevierd mag worden, waar precies de persoonlijke vrijheid van de scheidsrechter begint en hoever je met de armen in het veld mag hangen etc. Nu is het duidelijk als je begint te klimmen en te dalen, wat je bedoelingen zijn.

Met het oog op de derby tegen RJC zou ik juist de gracht dieper maken, zodat de spuitwagen naar binnen kan en het traangas langer blijft hangen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2014 11:37 29 mei 2014 11:38 door Hartmans1973.
Hartmans1973
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 232
Meer
MVV algemeen #1743
Als het al waar is dat MVV de hekken gaat laten weg halen wat een zegen voor het voetbal en de goedwillende supporter zou zijn.

Snap niet dat er nu al supporters lopen te zeiken over het weghalen van de hekken en wat er wel allemaal niet kan gaan gebeuren in de derby.
dit is alleen maar voer voor de lokale driehoek straks en als deze dan weer maatregelen gaan nemen staat iedereen weer te janken.

Gedraag je toch gewoon in het stadion dan is voetbal kijken voor iedereen een stuk leuker en diegene die door het lint gaat die moet maar bloeden klaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u peter ruiver, Och jeh, La Chouffe

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2014 13:46
Breurske
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
MVV algemeen #1744
Waar halen mensen de eurotekens vandaan als ze het hebben over kunstgras in de geusselt?
Voor Mvv komt hiermee geen enkel extra dubbeltje mee ( dat zoals beloofd, 2 maal zou worden omgedraaid alvorens te worden uitgegeven ) binnen.
Verder is er nooit een afspraak gemaakt met de gemeente bij de "laatste redding", dat de geusselt voorzien moet worden van een kunstgrasveld.
Het stadion moest alleen multifunctioneler gebruikt gaan worden en dat kan ook prima in het huidige conditie.
Mvv betaald per jaar 3 % van de begroting aan huur voor het stadion terug aan de gemeente maastricht, met een minimum bedrag van 75.000 euro.
Wat mij wel verbaast is dat Mvv hierboven op nog eens een 26.000 euro kwijt is aan onderhoud van het veld.
Echter zal er ook voor het volgend seizoen nog geen kunstgrasveld in de geusselt liggen, en dat zal zo blijven zolang de meerderheid bij de gemeente tegen stemt om het bedrag van 350.000 (pilot knvb) of 600.000 euro te investeren in kunstgras.
En dat is alleen maar positief te noemen, voetbal speel je op echt gras!
Als voetbal op kunstgras werkelijk zo populair zou zijn, was het iedere week volle bak bij het zaalvoetbal.
Vergelijk het met het rookverbod, als er echt zo veel vraag was naar rookvrije cafe's dan waren er voor het verbod al lang rookvrije cafe's
Helaas heeft het rookverbod alleen heel veel cafe's de kop gekost omdat mensen er weg blijven. ( waar zien we dat nog meer dat mensen wegblijven...?)

De discussie over de hekken hoeven we nog niet eens te starten, mensen die roepen over stadionverboden of aan opruiing tegen de moffen doen, mogen voor mijn part thuis blijven.

Als we het trouwens hebben over het multifunctioneel gebruik van het stadion, vraag ik mij af wat mvv gaat doen tijdens de opendag?
Zoals heter nu naar uitziet word het 1 grote flop, hopelijk kan het supportersoverleg hier nog enigzins iets van redden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u kribbebieter

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2014 14:34 29 mei 2014 14:40 door Us Clubke.
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #1745
Gemengde reactie over het hekwerkt zeker als je terug kijk naar het verleden.

Sinds de opkomst van het hooliganisme zo'n 40 jaar geleden werden overal hekwerken geplaatst. Je kan je de reacties van toen wel voorstellen....grootte afkeur niet alleen in Maastricht.

Nu hedendaags zie je gelukkig een nieuwe trend, geen hekken.
Hier loopt het engeland vanwaar het supportersgeweld afkomt voorop, met de daarbij horende wetgeving.
In Nederland zie je de hekken ook vaker verdwijnen wat ik toch positief ervaar en zeker sfeer verhogend.
In de bovenstaande reacties lijkt het nu wel alsof men niet meer zonder het hekwerk kan..... Zo tegenstrijdig als 40 jaar geleden of beter gezegd de huidige generatie weet niet anders. Hopelijk is het niet zo dat men nu al weet dat ze zichzelf niet kunnen beheersen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2014 14:47
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #1746

αναρχος schreef : - Er kunnen geen vlaggen meer worden opgehangen.
- Er kan niet meer in de hekken gehangen worden na een gewonnen wedstrijd.
- Er zullen zeer veel nieuwe regels komen voor het zich bevinden van supporters in de gracht.
.


Alleen maar reacties over hooliganisme maar wat vindt men van deze punten? Of kan men hier geen argumenten tegen verzinnen?

Daarnaast gaat het ook in Engeland nog steeds geregeld mis. Zie deze beelden van vorig jaar:


En laten we niet vergeten dat het in Engeland verboden is om überhaupt te staan op de tribunes. Heel Engeland is een grote poppenkast waar elke ,uiting van passie door supporters, niet gewenst is. Willen wij dat ook hier bij onze club of in Nederland? Ik denk dat er dan geen MVV meer is want wie wil er nog naar zo een saaie passieloze club waar het voetbal ook nog niet om aan te zien is.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2014 18:13
de jeuris
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 36
Meer
MVV algemeen #1747
...wee zeet dat volgend seizoen bij MVV gein kunstgraasveld lig? En de kins wel alles aofschete wat veer veur en achter de schermen aon ut doen zien mer dat help us neet veuroet....ech neet!
Dus: niet klagen maar bijdragen!!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2014 19:12 29 mei 2014 19:13 door jeoff.
jeoff
Administrator
Administrator
Berichten: 1922
Meer
Onderwerp Auteur
MVV algemeen #1748

αναρχος schreef :

αναρχος schreef : - Er kunnen geen vlaggen meer worden opgehangen.
- Er kan niet meer in de hekken gehangen worden na een gewonnen wedstrijd.
- Er zullen zeer veel nieuwe regels komen voor het zich bevinden van supporters in de gracht.
.


Alleen maar reacties over hooliganisme maar wat vindt men van deze punten? Of kan men hier geen argumenten tegen verzinnen?


Rinkens heeft in het verleden eens geopperd om wel nog hekken te laten bij de fanatieke aanhang. Misschien is dat nog steeds het geval?

www.soccernews.nl/news/169848/MVV-voorzi...ij_fanatieke_aanhang

Daarnaast gaat het ook in Engeland nog steeds geregeld mis. Zie deze beelden van vorig jaar:


Dus omdat het daar nog wel eens (zelden) mis gaat moeten wij het hier maar helemaal laten? Rare redenatie, hier gaat het ook nog wel eens mis MET hekken!

En laten we niet vergeten dat het in Engeland verboden is om überhaupt te staan op de tribunes. Heel Engeland is een grote poppenkast waar elke ,uiting van passie door supporters, niet gewenst is. Willen wij dat ook hier bij onze club of in Nederland? Ik denk dat er dan geen MVV meer is want wie wil er nog naar zo een saaie passieloze club waar het voetbal ook nog niet om aan te zien is.


Dat er geen hekken zijn wil niet zeggen dat je in Nederland ook niet mag staan? een soort 'straw man' argument dus!
Met andere woorden: Schiet een plan niet af voordat je de feiten kent.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2014 07:55
opadiehard
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 2457
Meer
MVV algemeen #1749

Mienclub1902 schreef : Als het voor MVV (financiele) voordelen heeft met kunstgras (stadion multifunctioneler) en door een omniclub te worden. Prima! Het multifunctioneler gebruiken van het stadion biedt de gemeente ook meer mogelijkheden en wellicht dat je een sponsorpakket kunt creeren dat sponsors tegen een bepaalde prijs het stadion een dag voor een activiteit kunnen huren, net zoals iedereen een uurtje een sport/tennishal kan huren? Je zou er teambuildingsactiviteiten voor bedrijven kunnen organiseren tegen betaling, een bedrijventoernooi , popconcerten etc.
MVV moet er vooral beter van worden. Zoals het nu gaat gaat het ook niet naar wens.



Het hele gezeik van,,onze,,loek is dan ook in een keer gecanceld :) ...gr opa ;)

....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2014 10:21
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #1750

αναρχος schreef :

αναρχος schreef : - Er kunnen geen vlaggen meer worden opgehangen.
- Er kan niet meer in de hekken gehangen worden na een gewonnen wedstrijd.
- Er zullen zeer veel nieuwe regels komen voor het zich bevinden van supporters in de gracht.
.


Alleen maar reacties over hooliganisme maar wat vindt men van deze punten? Of kan men hier geen argumenten tegen verzinnen?


Nieuwe situaties bannen spandoeken en vlaggen toch niet uit? Er blijven altijd andere mogelijkheden mogelijk.
In hekken klimmen missen? Ik heb dat nu nooit begrepen om als een stelletje apen in hekken te klimmen. Ligt misschien aan mij :cheer:
Nieuwe regels zijn niet altijd slecht, het is hoe je jezelf gedraagd. Maar laten we voorop stellen dat alles in het belang is van de club MVV. Íemand die de club schade toe brengt moeten we niet hebben. Voorbeeld cuyk en supporter volendam.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2014 12:14
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #1751

jeoff schreef :

αναρχος schreef :

αναρχος schreef :

www.soccernews.nl/news/169848/MVV-voorzi...ij_fanatieke_aanhang

Daarnaast gaat het ook in Engeland nog steeds geregeld mis. Zie deze beelden van vorig jaar:


Dus omdat het daar nog wel eens (zelden) mis gaat moeten wij het hier maar helemaal laten? Rare redenatie, hier gaat het ook nog wel eens mis MET hekken!

En laten we niet vergeten dat het in Engeland verboden is om überhaupt te staan op de tribunes. Heel Engeland is een grote poppenkast waar elke ,uiting van passie door supporters, niet gewenst is. Willen wij dat ook hier bij onze club of in Nederland? Ik denk dat er dan geen MVV meer is want wie wil er nog naar zo een saaie passieloze club waar het voetbal ook nog niet om aan te zien is.


Dat er geen hekken zijn wil niet zeggen dat je in Nederland ook niet mag staan? een soort 'straw man' argument dus!
Met andere woorden: Schiet een plan niet af voordat je de feiten kent.


Dit was gewoon een reactie op de mensen die in Engeland een soort voetbal walhalla zien, die denken dat daar nooit iets gebeurd en vinden dat ze in Engeland voorop lopen qua regels en wetten. Dit wat geen argument tegen de hekken. Die heb ik namelijk al gegeven. En Us Clubke wat jij apen gedrag noemt, noemen andere een uiting van passie. Dat jij je passie anders uit, veroordeel ik ook niet maar laat iedereen in zijn waarde. Of moet ik jou gedrag bestempelen als "zak met aardappelen gedrag?"

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2014 12:32
Och jeh
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 219
Meer
MVV algemeen #1752
Zodra er hier veranderingen aangekondigd worden komen er weer een paar die maar geen afscheid kunnen nemen van vroeger. Vroeger woonde we in een grot, strooien huis en hadden we geen auto. De tijden zijn veranderd net zoals die ook in het voetbal veranderen. Ga met de verandering mee ipv overal over te zeiken. En tuurlijk hoef je niet alles te accepteren, maar niet meer in een hek klimmen, geen vlaggen ophangen, voetbal moet op gras vind ik nu geen argumenten die een kunstgrasveld tegen moeten houden. En dat vergelijk met Engeland met dat flimpje erbij is helemaal een lachertje...ik kan je tig filmpjes opzoeken waar het misgaat bij een wedstrijd, met of zonder hekken om het veld.
De volgende gebruiker (s) zei dank u peter ruiver

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2014 12:45
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #1753
Niet elke verandering is goed, dat heeft het MVV bestuur en vele anderen al vaak genoeg bewezen. Maar ja kritiek mag blijkbaar niet van sommige schapen hier op het forum. Zoals al eerder aangegeven is dat filmpje een reactie op de figuren die denken dat er in Engeland nooit wat gebeurd. Ik wil het kunstgrasveld trouwens helemaal niet tegen houden want ik snap dat, dit voor MVV op dit moment met de problematiek rond klein Geusselt de beste oplossing is. Ik ben wel tegen het verwijderen van de hekken. En daar geef ik duidelijke argumenten voor. Dat sommige mensen geen spandoeken ophangen of nooit in de hekken zullen hangen snap ik maar anderen doen dit wel! Aan het argument over de regels met betrekking in de gracht staan gaat vervolgens iedereen voorbij.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2014 12:50
Breurske
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 58
Meer
MVV algemeen #1754
Jeuris ik weet niet of je een plekje hebt binnen het huidige bestuur of wie bedoel je anders met veer ?
Maar het is gebleken dat 9 van de 10 nieuwe ideeen die het mvv bestuur van de grond komen een aanfluiting zijn.
Kan mij nog een duitse avond herinneren, witte duiven bij de openen van de graffitie muur ( nee dan toch maar een adelaar ivm het stoerder karakter ), bbq van 25 euro voor afscheid trost wat door minimale inschrijving is afgelast, oud mvv - dbsv promoten terwijl 1 ste elftal een uitwedstrijd speelt enz enz...
Nooit werd er indeze na de supporters geluisterd of inieder geval werd er wel gedaan alsof er werd geluisterd maar, werd uiteindelijk het roer toch 180 graden omgegooid.

Ook de nieuwe opzet van de opendag is weer iets waar niet naar de supporters geluisterd is.
Eerst word er een plan voor 90 % uitgewerkt en daarna word er pas gevraagd, wat vinden jullie ervan ?
Als dan blijkt dat het weer een plan van niets is, zit er weer een werkweek van een medewerker op bij mvv.
Zo kan ik mij voorstellen dat er tijd te weinig is voor andere belangrijkere zaken.
Daarom hoop ik dat de opendag gewoon bij stadion de geusselt zal plaatsvinden en we niet heel zuid limburg hoeven af te karren voor een glimp van de spelers op de vangen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u kribbebieter

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2014 12:54
αναρχος
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 539
Meer
MVV algemeen #1755
Zoals ik heb begrepen doet het supportersoverleg op dit moment goede zaken voor de open dag.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.305 seconden