MVV algemeen
- Lukunku
-
- Senior Member
-
Re: MVV algemeen
12 Feb 2013 13:14Please Log in or Create an account to join the conversation.
- seppo
-
- Platinum Member
-
Please Log in or Create an account to join the conversation.
- glowwie
-
- Premium Member
-
12 Feb 2013 16:04Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Sjonnie
-
- Away
- Platinum Member
-
12 Feb 2013 16:15glowwie wrote: ach kan me er wel iets bij voorstellen,MVV heeft een heel lange winter stop gehad zonder inkomsten van thuis wedstrijden en dan raakt ergens het geld op logisch lijkt me.
Zou het niet kunnen dat MVV gewoon te veel wedstrijden winnen?? Ik meen ergens gelezen dat MVV omdat ze een salaris plafond hebben een erg hoog premie stelsel heeft .
- Armand
-
- Platinum Member
-
12 Feb 2013 19:25seppo wrote: Klinkt alsof ze geen kampioen willen worden
Dat willen ze zeker niet
- Danny1983
-
- Banned
-
- Gruuts op MVV
12 Feb 2013 19:25 - 12 Feb 2013 19:28Sjonnie wrote:glowwie wrote: ach kan me er wel iets bij voorstellen,MVV heeft een heel lange winter stop gehad zonder inkomsten van thuis wedstrijden en dan raakt ergens het geld op logisch lijkt me.
Zou het niet kunnen dat MVV gewoon te veel wedstrijden winnen?? Ik meen ergens gelezen dat MVV omdat ze een salaris plafond hebben een erg hoog premie stelsel heeft .
Daar lijkt het wel op :thinking:
Deze goede resultaten hadden ze niet verwacht ook niet dat ze kampioens kandidaat zouden zijn, niemand had dat verwacht behalve 1 iemand kijk maar naar de poll van het begin van het seizoen en dat was ik haha

Vraag me wel af hoe ze dit gaan oplossen
Zijn toch afspraken gemaakt lijkt me?
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
- Danny1983
-
- Banned
-
- Gruuts op MVV
12 Feb 2013 19:32 - 12 Feb 2013 19:41Lukunku wrote: Via Twitter meld Marco Timmer (Jupiler League volger VI) dat mvv idd gaat stoppen met het betalen van premies. Hoe en wat is morgen in de VI te lezen.
Tweet van Marco Timmer verslaggever van Vi over het nummer dat morgen op de mat valt/in de winkels ligt:
In #vi eveneens een artikel over #mvv, de club stopt per direct met het betalen van premies. Komt de kampioensrace in gevaar? #jupilerleague
Dit was het bericht
Maar we zullen zien of de vi er niet weer naast zit met die winstpremies net als met de transfer ven Leroy Labylle, want die zit nog bij ons en niet bij Utrecht. morgen maar even de VI halen want de spelers zeggen gewoon dat er op tijd betaald word
- Armand
-
- Platinum Member
-
12 Feb 2013 19:42Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Danny1983
-
- Banned
-
- Gruuts op MVV
12 Feb 2013 19:45 - 12 Feb 2013 19:47Armand wrote: Als het waar is zal wel een hoop onrust gaan onstaan en zeg dan maar bye bye tegen het kampioenschap,Dit kun je ook niet maken vooral nu niet.Is dat opzet??
Nee dat is het niet denk ik, dit had niemand verwacht dat het zo goed zou gaan en dat we zoveel zouden winnen.
En dat samen met de tegenvallende toeschouwers aantallen in de thuis wedstrijden, Plus dat MVV een salaris plafond heeft van 50.000 euro maar wel daardoor hele hoge winstpremies geeft.( de hoogste van de jupiler leage geloof ik )
Kan het nu niet meer denk ik maar we zullen zien of de vi er niet weer naast zit net als met de transfer ven Leroy Labylle, want die zit nog bij ons en niet bij Utrecht. morgen maar even de VI halen.
Mocht het waar zijn zal dat inderdaad voor onrust zorgen zowel bij de selectie als bij de supporters die gaan dan nog minder komen jammer maar eerst afwachten
- Armand
-
- Platinum Member
-
12 Feb 2013 19:47 - 12 Feb 2013 19:47Please Log in or Create an account to join the conversation.
- Belgske
-
- Platinum Member
-
12 Feb 2013 21:41Please Log in or Create an account to join the conversation.
- tuutsje
-
- Platinum Member
-
12 Feb 2013 21:41 - 12 Feb 2013 21:43tuutsje wrote: Ik heb een gerucht gehoord dat MVV minder wedstrijdpremies uitkeert of hier moeilijk in doet en dat daarom de spelers de afgelopen wedstrijd minder gemotiveerd zouden zijn. Is er iemand die hier meer van weet? De bron is iemand die kort bij Elsen staat.
Hmmm helaas blijkt er dus wel enige kern van waarheid in te zitten..... Wellicht weten we morgen meer en valt het uiteindelijk wel mee. De VI moet toch verkopen en zal het toch spannend moeten maken.... Ik vind ook niet dat MVV dit kan maken, vooral niet op dit cruciale moment van de competitie. Ik weet dat MVV niet 1 euro meer uitgeeft dan binnenkomt maarja dan hadden ze die premies misschien lager moeten inschalen aan het begin van het seizoen en niet nu.....
- Danny1983
-
- Banned
-
- Gruuts op MVV
13 Feb 2013 07:47PREVENTIEF - Maastrichtse club kijkt pas aan eind van seizoen of er geld over is voor spelersbonus
Geen premies meer meer bij MVV
door Joos Philippens
MAASTRICHT – De voetballers van MVV krijgen dit seizoen geen premies meer. De club kijkt aan het eind van het seizoen of er geld over is voor een bonus. De spelers zijn teleurgesteld, maar leggen zich bij dit besluit neer. De stap van MVV is opmerkelijk.
Gebruikelijk is dat profvoetbalclubs tevoren afgesproken bedragen uitkeren per behaald punt, een periodetitel en/of een kampioenschap. MVV liet aan het begin van dit seizoen weten van dat automatisme af te willen. Voor de eerste competitiehelft maakte het bestuur nog voorlopige afspraken met de spelersraad. „Die is men ook keurig nagekomen, we kregen ook een bedrag voor de periodetitel”, zegt aanvoerder Tom van Hyfte.
Doordat MVV mee aan kopdraait, moest de club meer premies betalen dan verwacht. Volgens voorzitter Paul Rinkens hebben de spelers daardoor al zeventig procent van de maximaal te ontvangen premies binnen. „Maar ondanks de topprestaties op het veld nemen de inkomsten niet toe”, aldus Rinkens. „Door het faillissement van AGOVV missen we een thuisduel, dat is zes procent van onze begroting.”
Aan het begin van dit kalenderjaar kondigde het bestuur vervolgens aan per direct van de premies af te willen, omdat de MVV-leiding nog geen zicht heeft op de financiële situatie aan het eind van de competitie. „Het is een preventieve maatregel”, legt Rinkens uit. „We moeten ons aanpassen aan de razendsnel veranderende omstandigheden. Sommige sponsors kunnen niet aan hun verplichtingen voldoen.”
Ook de komende jaren krijgen de MVV-spelers geen gegarandeerde premies, aldus het nieuwe beleid van de club. Aanvoerder Van Hyfte: „We waren eerst serieus ontgoocheld, want die premies waren altijd een mooi extraatje. Maar we hebben met de spelersgroep vergaderd en besloten: blijven zaniken heeft geen zin. Als we goed presteren op het veld, dan verdient de club meer geld.”
Voorzitter Rinkens: „We willen winst maken en stellen daar al onze maatregelen op in. Als we bovenaan blijven meedraaien en er komen straks in het voorjaar achtduizend toeschouwers per thuiswedstrijd, dan maken we winst. In dat geval profiteren de spelers mee. Honderd procent zeker.”
Rinkens wil met de spelersraad en spelersvakbond VVCS een nieuw beloningsstelsel opstellen. „Het is een principieel besluit van de club”, reageert VVCS-voorzitter
Danny Hesp. „We willen best meedenken over een winstdelingsregeling, maar dan moeten de spelers daar om vragen. Ik zeg wel: weinig clubs maken winst. Het is daarom knap dat de spelersgroep begrip toont voor de maatregel van het bestuur.”
- Maosbrögk
-
- Platinum Member
-
13 Feb 2013 07:52Hoe nu verder? Ongeïnspireerde voetballers, die of ze nu winnen of verliezen toch hetzelfde betaald krijgen? Of professionals die sportief het hoogste willen bereiken?
MVV staart zich een beetje blind op de 8000 toeschouwers die er volgens hen straks zitten. Dit zie ik absoluut niet gebeuren. Stel dat we 4 wedstrijden voor het einde nog steeds bovenaan staan, dan heb je de voorlaatste thuiswedstrijd misschien 8000 man en de laatste 10.000. De overige wedstrijden zullen er hooguit 5000-6000 zitten.
Ik hoop maar dat dit niet verkeerd uitpakt....
- Napoleon
-
- Platinum Member
-
13 Feb 2013 08:12Nu gaat de club de spelers indirect verantwoordelijke maken voor hun extra's, immers er moet winst gemaakt worden om die extra's te kunnen betalen...spelers hebben daar eigenlijk amper invloed op...tuurlijk de prestaties op het veld zijn een belangrijk factor voor de algehele stemming binnen de club ook de maatschappelijke zaken waaraan de spelers meedoen geeft MVV extra imago en inkomsten.
Echter blijft er een heel groot gebied over waarin de spelers aan de kosten en inkomsten kant geen enkele invloed hebben op het resultaat (winst/verlies), dus stel MVV wordt kampioen, men maakt verlies doordat bv sponsoren failliet gaan dan kunnen de spelers dus sluiten naar hun deel.
Gevolg zou kunnen zijn dat spelers niet meer tekenen.
Je zou het punten systeem makelijk overeind kunnen houden door een maximale vergoeding uit te keren ( bv 50 punten ook al haal MVV er 90) dat spreek je van te voren af en daar gaat iedereen mee akkoord
Je loopt dan als club niet het risico dat je onverhoopt 80 punten per speler moet uitbetalen terwijl je maar voor 60 punten hebt begroot.
Als ik speler van MVV was geweest was ik niet akkoord gegaan met deze regeling, om bovengenoemde argumenten.