MVV algemeen

12 feb 2013 13:14
Lukunku
Senior Boarder
Senior Boarder
Berichten: 48
Meer
MVV algemeen #466
Via Twitter meld Marco Timmer (Jupiler League volger VI) dat mvv idd gaat stoppen met het betalen van premies. Hoe en wat is morgen in de VI te lezen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2013 16:04
seppo
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 322
Meer
MVV algemeen #467
Klinkt alsof ze geen kampioen willen worden

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2013 16:04
glowwie
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 107
Meer
MVV algemeen #468
ach kan me er wel iets bij voorstellen,MVV heeft een heel lange winter stop gehad zonder inkomsten van thuis wedstrijden en dan raakt ergens het geld op logisch lijkt me.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2013 16:15
Sjonnie
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1204
Meer
MVV algemeen #469

glowwie schreef : ach kan me er wel iets bij voorstellen,MVV heeft een heel lange winter stop gehad zonder inkomsten van thuis wedstrijden en dan raakt ergens het geld op logisch lijkt me.





Zou het niet kunnen dat MVV gewoon te veel wedstrijden winnen?? Ik meen ergens gelezen dat MVV omdat ze een salaris plafond hebben een erg hoog premie stelsel heeft .

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2013 19:25
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
MVV algemeen #470

seppo schreef : Klinkt alsof ze geen kampioen willen worden


Dat willen ze zeker niet

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2013 19:25 12 feb 2013 19:28 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #471

Sjonnie schreef :

glowwie schreef : ach kan me er wel iets bij voorstellen,MVV heeft een heel lange winter stop gehad zonder inkomsten van thuis wedstrijden en dan raakt ergens het geld op logisch lijkt me.





Zou het niet kunnen dat MVV gewoon te veel wedstrijden winnen?? Ik meen ergens gelezen dat MVV omdat ze een salaris plafond hebben een erg hoog premie stelsel heeft .


Daar lijkt het wel op :thinking:
Deze goede resultaten hadden ze niet verwacht ook niet dat ze kampioens kandidaat zouden zijn, niemand had dat verwacht behalve 1 iemand kijk maar naar de poll van het begin van het seizoen en dat was ik haha :P
Vraag me wel af hoe ze dit gaan oplossen
Zijn toch afspraken gemaakt lijkt me?

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2013 19:32 12 feb 2013 19:41 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #472

Lukunku schreef : Via Twitter meld Marco Timmer (Jupiler League volger VI) dat mvv idd gaat stoppen met het betalen van premies. Hoe en wat is morgen in de VI te lezen.


Tweet van Marco Timmer verslaggever van Vi over het nummer dat morgen op de mat valt/in de winkels ligt:

In #vi eveneens een artikel over #mvv, de club stopt per direct met het betalen van premies. Komt de kampioensrace in gevaar? #jupilerleague

Dit was het bericht

Maar we zullen zien of de vi er niet weer naast zit met die winstpremies net als met de transfer ven Leroy Labylle, want die zit nog bij ons en niet bij Utrecht. morgen maar even de VI halen want de spelers zeggen gewoon dat er op tijd betaald word

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2013 19:42
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
MVV algemeen #473
Als het waar is zal wel een hoop onrust gaan onstaan en zeg dan maar bye bye tegen het kampioenschap,Dit kun je ook niet maken vooral nu niet.Is dat opzet??

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2013 19:45 12 feb 2013 19:47 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #474

Armand schreef : Als het waar is zal wel een hoop onrust gaan onstaan en zeg dan maar bye bye tegen het kampioenschap,Dit kun je ook niet maken vooral nu niet.Is dat opzet??


Nee dat is het niet denk ik, dit had niemand verwacht dat het zo goed zou gaan en dat we zoveel zouden winnen.
En dat samen met de tegenvallende toeschouwers aantallen in de thuis wedstrijden, Plus dat MVV een salaris plafond heeft van 50.000 euro maar wel daardoor hele hoge winstpremies geeft.( de hoogste van de jupiler leage geloof ik )
Kan het nu niet meer denk ik maar we zullen zien of de vi er niet weer naast zit net als met de transfer ven Leroy Labylle, want die zit nog bij ons en niet bij Utrecht. morgen maar even de VI halen.
Mocht het waar zijn zal dat inderdaad voor onrust zorgen zowel bij de selectie als bij de supporters die gaan dan nog minder komen jammer maar eerst afwachten

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2013 19:47 12 feb 2013 19:47 door Armand.
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
MVV algemeen #475
Gaat gewoon nergens over ook hier hadden ze rekening mee moeten houden nu geen winst premies meer uitbetalen terwijl we eerste staan gaat nergens over.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2013 21:41
Belgske
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 455
Meer
MVV algemeen #476
Laat ons eerst maar eens het artikel afwachten, en dit vervolgens met de nodige dosis zout nemen. VI zit er heel vaak langs - of is vooral nooit volledig - als het op dit soort dingen aan komt. STEL dat het zo is, dan schat ik het MVV-bestuur er toe in dat ze dit op een fatsoenlijke manier met de spelers regelen. De spelers weten zelf ook dat MVV het veel beter doet dan verwacht. Als dit op een positieve en eerlijke manier (dus niet spelers weken of maanden laten wachten op hun premies met de belofte dat ze nog komen) gecommuniceerd wordt en er wellicht een goed alternatief gezocht wordt (promotiebonus?), hoeft dit volgens mij niet direct een groot probleem te zijn. MVV is een club in opbouw en als er één ding niet gedaan moet worden, is het geld uitgeven dat je niet hebt.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

12 feb 2013 21:41 12 feb 2013 21:43 door tuutsje.
tuutsje
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1177
Meer
MVV algemeen #477

tuutsje schreef : Ik heb een gerucht gehoord dat MVV minder wedstrijdpremies uitkeert of hier moeilijk in doet en dat daarom de spelers de afgelopen wedstrijd minder gemotiveerd zouden zijn. Is er iemand die hier meer van weet? De bron is iemand die kort bij Elsen staat.


Hmmm helaas blijkt er dus wel enige kern van waarheid in te zitten..... Wellicht weten we morgen meer en valt het uiteindelijk wel mee. De VI moet toch verkopen en zal het toch spannend moeten maken.... Ik vind ook niet dat MVV dit kan maken, vooral niet op dit cruciale moment van de competitie. Ik weet dat MVV niet 1 euro meer uitgeeft dan binnenkomt maarja dan hadden ze die premies misschien lager moeten inschalen aan het begin van het seizoen en niet nu.....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 07:47
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #478
woensdag, 13 februari 2013

PREVENTIEF - Maastrichtse club kijkt pas aan eind van seizoen of er geld over is voor spelersbonus

Geen premies meer meer bij MVV

door Joos Philippens

MAASTRICHT – De voetballers van MVV krijgen dit seizoen geen premies meer. De club kijkt aan het eind van het seizoen of er geld over is voor een bonus. De spelers zijn teleurgesteld, maar leggen zich bij dit besluit neer. De stap van MVV is opmerkelijk.

Gebruikelijk is dat profvoetbalclubs tevoren afgesproken bedragen uitkeren per behaald punt, een periodetitel en/of een kampioenschap. MVV liet aan het begin van dit seizoen weten van dat automatisme af te willen. Voor de eerste competitiehelft maakte het bestuur nog voorlopige afspraken met de spelersraad. „Die is men ook keurig nagekomen, we kregen ook een bedrag voor de periodetitel”, zegt aanvoerder Tom van Hyfte.

Doordat MVV mee aan kopdraait, moest de club meer premies betalen dan verwacht. Volgens voorzitter Paul Rinkens hebben de spelers daardoor al zeventig procent van de maximaal te ontvangen premies binnen. „Maar ondanks de topprestaties op het veld nemen de inkomsten niet toe”, aldus Rinkens. „Door het faillissement van AGOVV missen we een thuisduel, dat is zes procent van onze begroting.”

Aan het begin van dit kalenderjaar kondigde het bestuur vervolgens aan per direct van de premies af te willen, omdat de MVV-leiding nog geen zicht heeft op de financiële situatie aan het eind van de competitie. „Het is een preventieve maatregel”, legt Rinkens uit. „We moeten ons aanpassen aan de razendsnel veranderende omstandigheden. Sommige sponsors kunnen niet aan hun verplichtingen voldoen.”

Ook de komende jaren krijgen de MVV-spelers geen gegarandeerde premies, aldus het nieuwe beleid van de club. Aanvoerder Van Hyfte: „We waren eerst serieus ontgoocheld, want die premies waren altijd een mooi extraatje. Maar we hebben met de spelersgroep vergaderd en besloten: blijven zaniken heeft geen zin. Als we goed presteren op het veld, dan verdient de club meer geld.”

Voorzitter Rinkens: „We willen winst maken en stellen daar al onze maatregelen op in. Als we bovenaan blijven meedraaien en er komen straks in het voorjaar achtduizend toeschouwers per thuiswedstrijd, dan maken we winst. In dat geval profiteren de spelers mee. Honderd procent zeker.”

Rinkens wil met de spelersraad en spelersvakbond VVCS een nieuw beloningsstelsel opstellen. „Het is een principieel besluit van de club”, reageert VVCS-voorzitter

Danny Hesp. „We willen best meedenken over een winstdelingsregeling, maar dan moeten de spelers daar om vragen. Ik zeg wel: weinig clubs maken winst. Het is daarom knap dat de spelersgroep begrip toont voor de maatregel van het bestuur.”

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 07:52
Maosbrögk
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 917
Meer
MVV algemeen #479
Heb dubbel gevoel hierbij. Enerzijds snap ik de club en moet je financieel geen enkel risico lopen. Anderzijds waren juist de premies voor spelers zeer interessant en een aantrekkingskracht om bij MVV te voetballen. Het basissalaris is dat niet.
Hoe nu verder? Ongeïnspireerde voetballers, die of ze nu winnen of verliezen toch hetzelfde betaald krijgen? Of professionals die sportief het hoogste willen bereiken?
MVV staart zich een beetje blind op de 8000 toeschouwers die er volgens hen straks zitten. Dit zie ik absoluut niet gebeuren. Stel dat we 4 wedstrijden voor het einde nog steeds bovenaan staan, dan heb je de voorlaatste thuiswedstrijd misschien 8000 man en de laatste 10.000. De overige wedstrijden zullen er hooguit 5000-6000 zitten.

Ik hoop maar dat dit niet verkeerd uitpakt....

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 08:12
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1880
Meer
MVV algemeen #480
Het systeem wat MVV had/heeft was volgens mij al heel flexibel, je krijgt een bonus per punt ( eventueel in te voren bij een minimum aantal winstpunten etc)

Nu gaat de club de spelers indirect verantwoordelijke maken voor hun extra's, immers er moet winst gemaakt worden om die extra's te kunnen betalen...spelers hebben daar eigenlijk amper invloed op...tuurlijk de prestaties op het veld zijn een belangrijk factor voor de algehele stemming binnen de club ook de maatschappelijke zaken waaraan de spelers meedoen geeft MVV extra imago en inkomsten.

Echter blijft er een heel groot gebied over waarin de spelers aan de kosten en inkomsten kant geen enkele invloed hebben op het resultaat (winst/verlies), dus stel MVV wordt kampioen, men maakt verlies doordat bv sponsoren failliet gaan dan kunnen de spelers dus sluiten naar hun deel.

Gevolg zou kunnen zijn dat spelers niet meer tekenen.
Je zou het punten systeem makelijk overeind kunnen houden door een maximale vergoeding uit te keren ( bv 50 punten ook al haal MVV er 90) dat spreek je van te voren af en daar gaat iedereen mee akkoord
Je loopt dan als club niet het risico dat je onverhoopt 80 punten per speler moet uitbetalen terwijl je maar voor 60 punten hebt begroot.

Als ik speler van MVV was geweest was ik niet akkoord gegaan met deze regeling, om bovengenoemde argumenten.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.313 seconden