MVV algemeen

13 feb 2013 09:27
serke
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 316
Meer
MVV algemeen #481
Ben bang dat dit ons op termijn wel transfers gaat kosten, punten voor de competitie denk ik niet omdat je als sportman toch wel voor het hoogste wil strijden en niet om alleen premies in je zak te steken. Alleen dat dit midden in de competitie gebeurt vind ik wel wrang, maar getuigd wel dat het bestuur drastische maatregelen durft te nemen om Us MVV in de veilige categorie te houden, en de toekomst probeert veilig te stellen.
Het is alleen een beetje akelig te horen nu het bij alle bvo's financieël minder gaat dat dat toch niet aan onze neus voorbijgaat en met de afgelopen jaren in het achterhoofd toch altijd leidt tot zorgen, hersenspinsels en geruchten.

Hoop dat we ons hier weer eens gracieus doorheenslaan, en misschien wel weer eens het voorbeeld zijn voor andere bvo's.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 10:36
Us Clubke
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 648
Meer
MVV algemeen #482
Hoe ieder er overdenkt heb ik respect voor, maar mvv laat het tijdig weten dat het zo niet langer kon. .
Mvv heeft eindelijk geleerd uit het verleden. Je kan geen geld uitgeven die je niet hebt
Eigenlijk opvallend dat nu de successen mvv tegenwerken, wellicht dat de wedstrijden nu beter bezocht worden dan lost het probleem zichzelf wel op. ( Ontknoping en beter weer)
Dus de groei van de prestaties gaan sneller dan de organisatie.......welke problemen komen er bij promoties?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 11:02 13 feb 2013 11:06 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #483
MVV Maastricht keert zijn spelers dit seizoen geen premies meer uit. Dagblad De Limburger meldt dat het bestuur de geldkraan - in elk geval voorlopig - dichtdraait.

Clubs maken voorafgaand aan het seizoen afspraken met de spelersgroep betreffende het betalen van (wedstrijd)premies. Zo ligt er voor voetballers een bonus klaar voor elk punt dat behaald wordt, of bij het winnen van een periodetitel of het kampioenschap. Het succes dat MVV dit seizoen boekt, de club draait mee in de top van de Jupiler League, bezorgt de Limburgers nu een probleem.

MVV heeft dit seizoen meer premies moeten uitkeren dan verwacht, waardoor het potje leeg is. De club uit Maastricht legde reeds beslag op een periodetitel. Het clubbestuur kijkt aan het einde van het seizoen wat de financiële situatie is, mogelijk krijgen de spelers dan alsnog hun premies uitbetaald. De beslissing heeft volgens speler Tom Van Hyfte niet te maken met financiële problemen.

"Dat weten we omdat de spelersraad regelmatig inzage krijgt in de cijfers", laat Van Hyfte weten aan de krant. De spelersgroep is teleurgesteld, maar legt zich neer bij het besluit van het bestuur. Overigens heeft MVV besloten ook de komende jaren spelers geen gegarandeerde premies meer uit te keren. Dat past binnen het nieuwe beleid van de club.

Vind dit zelf ook wel goed beter schulden voorkomen dan herstellen ;)

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 12:16
MVVFR08
Bezoeker
Bezoeker
MVV algemeen #484
Ik neem aan dat de spelers van MVV akkoord zijn gegaan met deze beslissing?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 12:37
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #485

MVVFR08 schreef : Ik neem aan dat de spelers van MVV akkoord zijn gegaan met deze beslissing?


Denk het wel zal dalijk de vi halen kijken wat ze daar zeggen :thinking:

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 12:46 13 feb 2013 12:47 door houtengerard.
houtengerard
Administrator
Administrator
Berichten: 1900
Meer
MVV algemeen #486
Hier was ik eigenlijk al bang voor. Maar ik had gehoopt dat men een reserve potje had gecreëerd gelijk aan het optimaalste seizoens-resultaat en niet aan de hand van de eigen kwalitatieve verwachtingen. Ik begrijp dat MVV niet in deze luxe verkeerd, maar hiermee is wel de kans groot dat je de ploeg demotiveert.

En hoe zit het nu met Stankov en Daerden? Deze spelers hebben een amateur contract zonder vaste inkomsten en moeten het juist hebben van deze premies. Hoe zit het nu met hun?
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 12:58 13 feb 2013 13:01 door Sandro.
Sandro
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 861
Meer
MVV algemeen #487
Uit het 5 Sterpuntplan MVV Maastricht
www.mvv.nl/club/identiteit

Zie bl. 18

Onder
8 Financiën

8.1 FINANCIEEL BELEID

10.2. De spelers krijgen een laag basissalaris zonder emolumenten; zij nemen 'boterhammen van thuis mee'. Deze verhoging en de wedstrijdpremies worden pas aan het einde van het seizoen betaald, onder voorwaarde dat MVV Maastricht in de eerste divisie blijft. De hoogte van de wedstrijdpremies wordt afhankelijk van de toeschouwersaantallen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u houtengerard, Danny1983, Satinius

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 13:29 13 feb 2013 13:29 door Danny1983.
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #488
MVV Maastricht spelers teleurgesteld
13/02/2013

Voor de ploeg van trainer Rene Trost was het een lange winterstop. Na de winterstop werd er verloren tegen Volendam en uit tegen Excelsior de punten wederom behaald, weliswaar in de laatste seconde door Leroy Labylle, die zijn doelpunt opdroeg aan de materiaalman Frank Huismans voor het recent plotselinge verlies van zijn moeder. Een mooi gebaar van de speler die in elke linie kan spelen en het seizoen in de Geusselt afmaakt.

Aanstaande vrijdag zal MVV Maastricht het op moeten nemen thuis tegen Cambuur Leeuwarden, de nummer 6 met 30 punten in de Jupiler League stand. Alvorens we verslag doen van deze wedstrijd zijn er nog sterren te vergeven.

Het bestuur van MVV Maastricht maakte bekend dat de premies voor spelers zijn afgeschaft. Aan het einde van het seizoen zal worden gekeken voor een bonus. De spelers van MVV Maastricht zijn teleurgesteld maar leggen zich neer bij dit besluit. Door de onverwachte goede prestaties dit seizoen moest de Maastrichtse club meer premies betalen dan verwacht. Er zijn geen financiële problemen. De spelersraad krijgt regelmatig inzage in de cijfers. Belangrijk zijn de goede resultaten blijven behalen.

De stand na 19 wedstrijden

Bram Castro 11
Leroy Labylle 9
Malcolm Esajas 8
Tom van Hyfte 7
Nathan Rutjes 5
Danny Schreurs 5
Nick Kuipers 3
Antonio Stankov 3
Bryan Smeets 3
Mark Veldmate 3
Sjors Verdellen 1
Sven Braken 1
David Timmermans 1

De MVV sterren worden mede mogelijk gemaakt door The Spa | Beauty en Wellness Maastricht

Read more: www.hetnieuwsuit.nl/maastricht/2013/02/1...steld/#ixzz2KmVKeM62

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 14:47
Lummel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 491
Meer
MVV algemeen #489
MVV is opnieuw begonnen met MVV TV!

Emile Vaessen is de nieuwe presentator van MVV TV. Afgeleid uit deze tweet van Emile Vaessen.

Emile Vaessen ‏@EmileVaessen
Vandaag voor t eerst werken op Klein Geusselt. Ik ben namelijk de nieuwe presentator van MVVtv. Echt veel zin om dit met #mvv op te zetten.


Morgen staat de eerste aflevering van MVV TV op mvv.nl Ik ben zeer benieuwd!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 15:37
Danny1983
Gebruiker is geblokkeerd
Gebruiker is geblokkeerd
Berichten: 2100
Meer
MVV algemeen #490
Uit de vi van woensdag 13-02-2013 MVV Stopt per direct met premiestelsel.

DIT MAG ONS SEIZOEN NIET VERPESTEN....

MVV is de verrssing in de jupilerleage. De ploeg van trainer rene trost ligt al vanaf dag 1 op kampioenskoers.De vraag is echter of dat zo blijft.Want ten einde financieel gezond te blijven, stopt de club met het betalen van wedstrijdpremies

Rene Trost was net na de winterstop zeer uitgesproken over de titelkansen van MVV dit jaar. Hij zei eind vorige maand tegen VI:Ik zie geen reden waarom we zoudeninstorten en als dat wel gebeurt, dan heb ik er geen verklaring voor. Ik verwacht dat we dit niveua kunnne handhaven,iedereen is fit uit de winterstop gekomen.Als dat zo blijft, kan MVV kampioen worden.Dat moeten we nu durven uitspreken!Eigenlijk lijkt ook niets een succesvolle titelcampagne in de weg te staan.De limburgers verloren de minste duels, scoorden het meest (41 keer) en kregen na sparta (22) de minste doelpunten tegen (23). Het gevaar komt echter uit onverwachte hoek, namelijk vanuit de boezem van MVV zelf.Tot aan de winterstop heeft de club keurig alle wedstrijd en winstpremies aan de spelers betaald.Maar dat is nu voorbij, de rest van het seizoen krijgen de voetballers geen euro aan bonus meer.Zelfs als MVV de titel pakt, is het maar de vraag of de spelers een kampioenspremie tegemoet kunnen zien.Alleen als we winst maken zit dat er in zegt voorzitter Paul Rinkens! We wilden voor dit seizoen al af van het huidige premiestelsel.Daar hebben de spelers fel oppositie tegen gevoerd, met hun hebben we toen een compromis bereikt.We draaien al het hele seizoen bovenin mee, maar dat heeft niet geresulteerd in aanzienlijk meer sponsers,meer publiek dus meer inkomsten.En nadat we een paar jaar geleden met een schuld van 9,6 miljoen euro bijna failliet zijn gegaan, gaat er bij MVV niet meer uit dan er binnenkomt.Net als in een normaal bedrijf. Pas als er winst word gemaakt, kunnen we iets uitkeren.Het premiestelsel bij MVV behoort tot het verleden, we gaan dat nooit meer doen.Het is ook niet meer van deze tijd.het premiestelsel hoort in een voetbalmuseum,met een groot hek eromheen,zodatwe er met zn allen naar kunnen kijken!!
Volgens rinkens krijgen de spelers nu de tijd te wennen aan de nieuwe situatie,Ik zou ons geen pioier willen noemen, maar het moet gewoon anders,Wij zitten hier niet om onverantwoorde risicos nemen, maar om een voetbal bedrijf goed te managen.En als je altijd doet wat je gedaan hebet,krijg je altijd het resultaat dat je hebt gehad.We kunnen toch niet zeggendat veel clubs het de laatste jaren financieel goed hebben gedaan.Ik begrijp ook best dat spelers teleurgesteld zijn, maar ze moeten ons ook begrijpen.Ik zou op mijn beurt heel verbaast en teleurgesteld zijn als dit invloed heeft op de prestaties op het veld.nee ik denk niet dat de kampioensrace hieronderlijdt,(Toch is hier wel een kans op)Juist vanwege de financiele opstelling van MVV verdienen de spelers al geen top salarissen.Er is zelfs een deel van de selectie dat op semiprofesionele basis actief is. Die jongens moeten werken naast het voetbal en kunnen de premies als extraatje goed gebruiken. Aanvoeder Tom Van Hyfte zegt dat het besluit van de clubleiding in eerste instantie tot ontgoocheling heeft geleid.We hebben in de gesprekken met de club dan ook heftig gereageerd veretelt Tom. Het was hard tegen hard.dat moest ook wel want ik vertegenwoordig de belangen van de hele spelersgroep.Iedereen was teleurgesteld. Juist omdat we dit seizoen zo goed draaien, hadden we verwacht dat de clubleiding wel met iets zou komen. Stel dt we kampioen worden,dan is het toch heel zuur als dat daar niets tegenover staat? Als je prestaties levert, is het logisch dat je ervoor word belood.maar de club besluit anders en wat kunnen wij als werknemers daar aan doen? NIETS! Van Hyfte laat ook weten de standpunten van de club te begrijpen. Bovendien denkt hij niet dat het besluit van negatieve invloed is op de resultaten.Daar hebben we met de mediche staf spelers en de techniche staf uitvoerig over gesproken,aldus de captain Maar de teleurstelling heeft plaatsgemaakt voorstrijdbaarheid.Het is aan ons om iedereen te laten ziendat dit niet doorwerkt.We zullen ons focussen op de komende wedstrijden en de titelstrijd.Dat gaat lukken daar ben ik niet bang voor we hebben zoveel proffesioneel ingestelde spelers,dat komt wel goed. We doen mee om het kampioenschap, dat is voor iedere sporter fantastisch.En zo vaak gebeurt het niet dat we met MVV voor de titel strijden.Ik denk dat de spelers en technische staf door dit voorval zelfs nog dichter naar elkaar zijn toe gegroeid.DIT MAG ONS SEIZOEN NIET VERPESTEN

Zo uitgetypt pffff

Ze drage kleure Roed en Wit.
En höbbe speul boe fut in zit.
Es G'er mèr ins droan wèlt goon,
Jeh! Daan zeet Geer neet te sloon.
Hup, Hup, Hup! MVV - es Geer wèlt MVV.
Komp G'r op de ierste plaots te stoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u Frank Salemans, damske, middenstip, peter ruiver

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 16:39
peter ruiver
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 427
Meer
MVV algemeen #491
"Als je prestaties levert, is het logisch dat je ervoor word beloond".

De meeste werknemers in de maatschappij krijgen géén premie, maar gewoon hun salaris.
50.000 euro vind ik persoonlijk toch een mooi bedrag dat je verdient per jaar!! ;)

Draan wie verkes Wullem !!
De volgende gebruiker (s) zei dank u Maosbrögk

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 16:53 13 feb 2013 16:57 door Napoleon.
Napoleon
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 1880
Meer
MVV algemeen #492
De prestaties van MVV achterhalen het beleid van de club…. Om eerlijk te zijn vind ik dit een beetje amateuristisch overkomen van het bestuur.
Je maakt een afspraak voor een seizoen op die basis reserveer je ook “bonussen”, daar kun je zelfs een maximum aan stellen.( dat is blijkbaar niet gebeurd, )
Nu ontstaan er een discussie die er volgens mij niet had hoeven zijn, maar die lopende het seizoen is ontstaan door de prima resultaten, het bestuur grijpt nu dus noodgedwongen in… tja

Paul Rinkens wil het liefst alleen spelers bonussen betalen als de club winst maakt, maar dat vind ik totaal 2 verschillende zaken, het is aan de club om een positief resultaat te maken niet aan de spelers.
Let ik het zo zeggen , ik dat MVV hiermee een stuk goodwill heeft verspeelt bij de huidige spelersgroep
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 17:03
De_Lange
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 505
Meer
MVV algemeen #493
Als je het stuk lin de limburger eest staat er ook dat alleen de 1ste seizoenshelft premies betaalt zouden worden en dat vanaf de tweede helft een nieuwe opzet zou komen.
Wat er nu dus gebeurt kan vanuit die optiek dan ook niet gezien worden als een verrassing. Spelers waren dus op de hoogte van de aanstaande veranderingen. Waarschijnlijk dacht iedereen dat het niet zo een vaart zou lopen met de bonussen maar door de mooie resultaten komt het denk ik allemaal in een stroomversnelling.

Maar goed, voor onze amateurspelers is dit een flinke aderlating. Voor de beroepsspelers, tja, MVV wordt gerund als een bedrijf tegenwoordig waarbij bonussen ook niet vanzelf sprekend zijn. Die worden alleen uitbetaald als je wanbeleid voert.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 17:50
Armand
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 410
Meer
MVV algemeen #494
Alles doet Paul Rinkens eraan om geen kampioen te worden ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u Danny1983

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

13 feb 2013 17:56
Mienclub1902
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 723
Meer
MVV algemeen #495
Ik vind dat ook nu weer de MVV-leiding prima gehandeld heeft.
Je moet ook minder populaire, maar wel noodzakelijke beslissingen in het belang van de club durven nemen.
Men wil voorkomen dat de financiële positie (liquiditeit) van de club in de problemen komt. (genoeg ellende gehad in het verleden)
Dus niet meer uitgeven, dan binnenkomt aan geld.
Prima!

En uit de berichtgeving (in de limburger) leid ik af dat dit besluit mede het gevolg is van het niet nakomen c.q. niet betalen door sommige sponsoren. Hiertegen ben je als goed beleid voerende club machteloos.
Bovendien kunnen bij "financiële winst" op het einde van het seizoen de spelers alsnog meedelen.
Als MVV de laatste wedstrijden er nog zo voorstaat, en waarom zou dit niet zo zijn, dan wel meer publiek komen en ook bij een nacompetitie.

Wat wel jammer is dat de publieke belangstelling bij thuiswedstrijden in het algemeen tegenvalt voor een (virtuele) koploper van de J-league. De club en spelers verdienen meer publiek met hun prestaties. Ook dat scheelt MVV natuurlijk inkomsten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u MVV4life, Danny1983, peter ruiver

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.361 seconden